ارزیابی فواید صبحانه
شرمساری از سوء استفاده جنسی در دوران کودکی را کنار بگذارید!
شرمساری از سوء استفاده جنسی در دوران کودکی را کنار بگذارید!
۱۴۰۰-۰۷-۰۵
علائم هشداردهنده خودکشی: به چه نکاتی توجه کنیم؟
علائم هشداردهنده خودکشی
۱۴۰۰-۰۷-۰۵

ارزیابی فواید صبحانه

قطعا شما هم شنیده یا خوانده اید که صبحانه مهمترین وعده غذایی است. در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به بررسی ارزیابی فواید صبحانه می پردازیم.

آیا مشغول صبحانه هستید؟ تو تنها نیستی. با عجله برای بردن بچه ها به مدرسه یا خودمان برای کار، بسیاری از ما صبحانه را حذف می کنیم. یا یک فنجان قهوه و شیرینی می خوریم و آن را غذا می نامیم.

متأسفانه، ما ممکن است خیلی بیشتر از صرف صبحانه تسلیم شویم، چندین مطالعه نشان می دهد. در یافته هایی که در آوریل 1999 در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شد ، محققان به بررسی آنچه 1،108 داوطلب فرانسوی برای بازخورد صبح خود ارائه کردند پرداختند. افرادی که صبحانه مفصل حاوی بیش از یک چهارم کالری روزانه خود را مصرف می کردند -معمولاً به شکل غلات صبحانه آماده-در مقایسه با افرادی که از غذا در رژیم غذایی کم استفاده می کردند، در طول روز چربی کمتری و کربوهیدرات بیشتری مصرف می کردند. صبح. صبحانه خواران از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بیشتری استفاده می کردند. علاوه بر این، آنها به طور کلی سطح کلسترول سرم پایین تری داشتند که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط استبه

سلامت جسمانی بهتر تنها نتیجه نیست. مطالعه ای روی 262 داوطلب که در شماره نوامبر 1999 مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه انجام شد، نشان داد افرادی که هر روز غلات صبحانه مصرف می کنند، از نظر جسمی و روحی احساس بهتری نسبت به افرادی که به ندرت یک کاسه پرک می ریزند احساس می کنند.

به یک صبحانه سالم بنشینید و – چه کسی می داند؟ – حتی ممکن است سالها به زندگی خود بیفزایید. محققان در مطالعه صدساله جورجیا به تازگی گزارش کرده اند افرادی که به سن 100 سالگی می رسند، تمایل بیشتری به خوردن صبحانه دارند تا افرادی که از اولین وعده غذایی در روز صرف نظر می کنند.

چه چیزی باعث اهمیت صبحانه می شود؟ متخصصان تغذیه می گویند حداقل چهار دلیل خوب وجود دارد که چرا رژیم غذایی سالم باید با یک صبحانه کامل شروع شود:

  • پنج تا : با بررسی یک صبحانه مقوی – که شامل حداقل یک وعده میوه است – شانس خود را برای رسیدن به پنج وعده توصیه شده میوه و سبزیجات در روز افزایش می دهید. گلوریا استیبل ، سرپرست برنامه “پنج روزه” موسسه ملی سرطان ، می گوید: “افرادی که صبحانه را حذف می کنند ، به طور کلی از وعده های غذایی توصیه شده ، به ویژه میوه کم می آیند.” “اگر اولین وعده غذایی خود را در روز شروع نکنید ، برای اکثر مردم بسیار سخت است که بعداً غذا را دریافت کنند.” رسیدن به نقطه بالای پنج مهم است. ده ها مطالعه نشان داده است که افرادی که مقدار زیادی میوه (و سبزیجات) می خورند به طور کلی کمتر در معرض بیماری های قلبی و سرطان قرار دارند.، و سایر بیماریهای مزمن چه چیزی بیشتر، آب پرتقال، که عملا با یک صبحانه سالم مترادف است، ممکن است قدرت های ویژه بهداشت مواد غذایی، و نه فقط به این دلیل آن را با لود ویتامین C . در تحقیقی که در نوامبر 2000 در مجله American of Clinical Nutrition منتشر شد ، محققان دریافتند که یک لیوان OJ روزانه کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهد ، که به جلوگیری از گرفتگی عروق کمک می کند . FDA به سازندگان آبمیوه چراغ سبز نشان داد تا آب پرتقال را منبع خوبی از پتاسیم بدانند ، این ماده مغذی خطر ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش می دهد.
  • یک کاسه غنی سازی: روز خود را با یک کاسه غلات صبحانه شروع کنید و به احتمال زیاد تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. دلیل این امر این است که اکثر غلات این روزها با مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی مهم از جمله اسید فولیک غنی شده اند که به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک می کند و با کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان روده ارتباط دارد.
  • سرآغاز فیبر: بهترین غلات صبحانه سرشار از فیبر هستند، چیزی که اکثر ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم. کارشناسان می گویند ما برای سالم ترین خود به روزانه 25 تا 30 گرم فیبر نیاز داریم. به طور متوسط ​​آمریکایی ها فقط 13 گرم مصرف می کنند، کمبودی که ممکن است ما را در معرض خطر غیر ضروری بیماری قلبی قرار دهد . در تحقیقی که در سپتامبر 1999 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافتند زنانی که روزانه 23 گرم فیبر مصرف می کردند – بیشتر از غلات – 23 درصد کمتر از کسانی که فقط مصرف می کردند دچار حمله قلبی می شدند. 11 گرم در مردان رژیم غذایی سرشار از فیبر شانس حمله قلبی را تا 36 درصد کاهش داد. حتی افرادی که از رژیم غذایی کم چرب و دارای کلسترول بالا پیروی می کننداز افزودن فیبر بیشتر سود ببرید. در سال 1993، محققان دانشگاه تورنتو 43 مرد و زن سالم را با سطح کلسترول بالا که از رژیم غذایی “مرحله 2” برنامه ملی آموزش کلسترول پیروی می کردند، مورد مطالعه قرار دادند. هنگامی که داوطلبان به رژیم غذایی کم چرب مشابه اما رژیم غذایی حاوی فیبر محلول بسیار زیاد-بین 50 تا 60 گرم در روز-روی آوردند، سطح کلسترول کل و LDL آنها 4.9 تا 4.8 درصد دیگر کاهش یافت.
  • به جای پر کردن: در نهایت، اگر سعی می کنید چند کیلو وزن کم کنید ، نشستن برای صرف یک صبحانه سالم و سرشار از فیبر می تواند کلید موفقیت باشد. در تحقیقی که در 27 اکتبر 1999، در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، محققان 29909 زن و مرد را در طول 10 سال مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که رژیم غذایی سرشار از فیبر داشتند از احتمال کمتری نسبت به افراد دیگر برخوردار بودند. که برای افزایش وزن از فیبر کوتاهی کرد. در میان آمریکایی های آفریقایی تبار، وزن متوسطافرادی که در گروه کم فیبر قرار داشتند 185.6 پوند بودند، در مقایسه با 177.6 پوند در میان افرادی که بیشترین فیبر را مصرف می کردند-تفاوت 5. در میان سفیدپوستان، افرادی که رژیم غذایی کم فیبر داشتند به طور متوسط ​​174.8 پوند وزن داشتند، در حالی که در بین فیبرخواران تنها 166.7 پوند داشتند. یکی از دلایل ممکن است این باشد که غذاهای سرشار از فیبر کالری کمتری را برای شما پر می کنند. فیبر همچنین فرآیند هضم را کند می کند، که به نوبه خود از گرسنگی جلوگیری می کند. این امر به ویژه در صبح اهمیت دارد. در مطالعه اخیر، از داوطلبان خواسته شد که روز خود را با یک کاسه دانه ذرت (که فیبر نسبتاً کمی دارد) یا یک کاسه بلغور جو دوسر (که مملو از آن است) آغاز کنند. سه ساعت بعد، هر دو گروه دعوت شدند تا به خودشان در تغذیه تغذیه کمک کنند. کسانی که به خود بلغور جو دوسر در صبحانه کمک کردند 40 درصد کمتر مصرف کردند.

اگر وقت برای صبحانه پیدا نکردید، ساعت زنگ دار خود را 15 دقیقه زودتر تنظیم کنید. سپس دو قانون ساده را دنبال کنید. اول، مطمئن شوید که صبحانه شامل حداقل یک، ترجیحاً دو وعده میوه باشد. در مرحله بعد، به غذاهای پر فیبر مانند نان برشته شده، غلات صبحانه پر فیبر یا جو دوسر کمک کنید. این تنها چیزی است که شما نیاز دارید تا بتوانید به طور روزانه از سلامت خود کمک بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *