با طب فشاری از ریزش مو خلاص شوید!
ویتامین ب۷، ویتامین H یا بیوتین
ویتامین ب۷، ویتامین H یا بیوتین
۱۴۰۰-۰۲-۲۶
حقایقی از ویتامین B برای رشد مو که نمیدانستید!
حقایقی از ویتامین B برای رشد مو که نمیدانستید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۶
با طب فشاری از ریزش مو خلاص شوید!

با طب فشاری از ریزش مو خلاص شوید!

با طب فشاری از ریزش مو خلاص شوید!

چه کسی موهای محکم ، حجیم و ابریشمی را دوست ندارد؟ تقریباً همه آرزو دارند موهای بلند و زیبا را به رخ بکشند، اما عوامل محیطی و استفاده بیش از حد از محصولات مو، مجری برای تلاش ها است. بسیاری از ما حتی پس از استفاده از بهترین محصولات مراقبت از مو موجود در بازار از آسیب مو، شوره سر و ریزش مو رنج می بریم. بنابراین راه حل ریزش مو چیست؟ در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به دنال جواب این سوال هستیم – طب فشاری برای کمک به شما در کنار تمام مشکلات موی خود.

امروزه محصولات ضد ریزش مو زیادی وجود دارد، اما آیا واقعاً موثر هستند؟ درمان های مختلفی نیز وجود دارد که نویدبخش سلامت مو در طی چند هفته است. با این حال، ریزش مو یک مشکل ریشه ای و رایج است که برای درمان به زمان نیاز دارد. گاهی اوقات، ریزش مو به دلیل رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم اتفاق می افتد. بنابراین قبل از انجام اقدامات لازم باید علت دقیق ریزش مو را تجزیه و تحلیل کنید.

 

چگونه ماساژ طب فشاری انجام دهیم؟ طب فشاری چیست؟

مردم در واقع چه اقداماتی را برای بهبود ریزش مو انجام می دهند؟ آیا آنها فکر می کنند داروی جایگزین می تواند راه حلی برای مشکلات موی آنها باشد؟ پاسخ ساده است. مردم همه روش های ممکن را برای کاهش ریزش مو امتحان می کنند اما بندرت آیا در مورد داروی جایگزین به عنوان یک راه حل فکر می کنند. طب جایگزین به معنای طب سنتی یا درمانهایی است که از قدیم الایام انجام می شده است. چنین عملی با آزمایش زمان، طب فشاری است.

در طب فشاری، فشار محکم به مناطق آسیب دیده وارد می شود تا مشکل برطرف شود. طب فشاری مشابه ماساژ روغن داغ است اما در طول طب فشاری از روغن استفاده نمی شود. فقط با استفاده از حرکات مختلف دست، پوست سر ماساژ داده می شود تا شما را بدون استرس و مشکل ریزش موهای خود درمان کند. شما می توانید طب فشاری را امتحان کنید و تفاوت را خودتان ببینید.

طب سوزنی یک روش استثنایی است و می توان خیلی سریع به نتایج استثنایی پی برد. استفاده از طب فشاری به 1600 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و در فرهنگ چین برای درمان بیماری های مختلف بدن مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده بالینی از طب فشاری متکی به مفهوم طب سنتی چینی (TCM) است. طب فشاری نوعی روش درمانی رایج در جهان باستان بود. طب فشاری اگرچه یک عمل پیش علمی است، اما در دوران معاصر هنوز کاربرد عملی دارد.

ژاپنی ها از طب فشاری به عنوان ماساژ شیاتسو یاد می کنند. در اینجا برخی از مزایای طب فشاری آورده شده است:

  • گردش خون را در پوست سر تحریک می کند.
  • تمام سموم ، سلولهای مرده پوست و شوره سر را از بین می برد.
  • استرس را که باعث ریزش مو نیز می شود کاهش می دهد.
  • به اکسیژن و مواد مغذی کمک می کند تا به پوست سر جریان پیدا کنند.

نظریه پزشکی سنتی چین نکات ویژه طب فشاری را توصیف می کند که در امتداد نصف النهارها یا کانالهای بدن قرار دارند. اعتقاد بر این است که انرژی حیاتی یا یک نیروی حیاتی به نام چی از طریق این کانالهای نامرئی جریان دارد. همچنین اعتقاد بر این است که این 12 نصف النهار بزرگ ارگان ها یا شبکه های خاصی از اندام ها را به هم متصل می کنند و یک سیستم ارتباطی در سراسر بدن ایجاد می کنند. نصف النهارها از نوک انگشتان شما شروع می شوند، به مغز شما متصل می شوند و سپس به اندام مرتبط با نصف النهار خاص متصل می شوند. طبق این نظریه، وقتی یکی از نصف النهارها مسدود یا از تعادل خارج شود، بیماری ممکن است رخ دهد. طب فشاری و طب سوزنی می تواند در برقراری تعادل در چنین شرایطی کمک کند.

 

شناخت مراحل رشد مو و چگونگی حفظ سلامت مو

شناخت مراحل رشد مو و چگونگی حفظ سلامت مو

چگونه با طب فشاری می توان از ریزش مو خلاص شد؟

ماساژ طب فشاری به رشد موهای سالم و همچنین تقویت موهای موجود کمک می کند. توصیه می شود مزایای روغن زیتون ماساژ طب فشاری را افزایش دهید. روغن زیتون هنگام ماساژ در پوست سر، هورمون DHT مسئول ریزش مو را خنثی می کند. مواد طبیعی روغن زیتون باعث کاهش توسعه DHT یعنی دی هیدروتستوسترون در پوست سر می شوند و در نتیجه رشد مو را تقویت می کنند.

دی هیدروتستوسترون یا DHT متابولیت طبیعی هورمون جنسی مردانه تستوسترون است. DHT به طور طبیعی در مردان و زنان رخ می دهد زیرا هر دو جنس دارای تستوسترون هستند. DHT نقش مهمی در آلوپسی آندروژنیک ، علت اصلی ریزش مو دارد. ریزش موی آندروژنیک که اغلب به عنوان طاسی مردانه شناخته می شود ، می تواند باعث ریزش مو در زنان و مردان شود. در این نوع ریزش مو ، به تدریج خط مو عقب می رود و شکل “M” ایجاد می کند. غیر از دلایل ژنتیکی ، هورمون اصلی مسئول طاسی بیشتر DHT است. فولیکول های مو در جلو و تاج سر گیرنده های DHT دارند ، بنابراین ریزش موی حاد در این نواحی پوست سر وجود دارد. اما موهای پشت سر و پهلوها به طور کلی دست نخورده باقی می مانند.

سلامت موهای شما ارتباط مستقیمی با تأمین خون و عملکرد غدد فوق کلیوی دارد. برای ظهور یال ضخیم و سالم ، باید خون کافی به موها و پوست سر برسد. طب فشاری به تقویت سیستم ایمنی بدن و گردش خون کمک می کند. این پوست برای تقویت رشد مجدد سالم پوست را احیا می کند و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. درمان بدن با نقاط فشار فشاری برای رشد مو همچنین در دفع سموم، افزایش گردش خون در صورت و حفظ سلامت کلی خون شما کمک می کند. همچنین پوست سر را از طرف دیگر پاک می کند.

برای دردهای مزمن مانند سفتی گردن و قسمت فوقانی کمر ، کمردرد ، گرفتگی عضلات پا و شانه درد مفید است. سکته مغزی مشابه ماساژ درمانی کلاسیک است ، اما حرکت کندتر است و فشار عمیق تر یا متمرکز بر مناطق کششی و درد است. این فشار عمیق تر برای رسیدن به لایه زیرین عضلات و بافت همبند اعمال می شود. در حالی که ماساژ بافتی عمیق انجام می شود ، درمانگر از روغن ماساژ و مقداری فشار برای رسیدن به لایه های عمقی عضله استفاده می کند. عضله برای این روش درمانی باید کاملاً شل شود.

 

2. طب سوزنی با لیزر

به جز استفاده از سوزن ، تفاوت زیادی بین طب فشاری و طب سوزنی وجود ندارد. کسانی که از سوزن می ترسند ، به طور کلی از طب سوزنی اجتناب می کنند. با این حال ، روش های مختلف دیگری نیز برای از بین بردن سموم و انرژی منفی از بدن بدون سوزن وجود دارد. برخی از آنها جریان میکرو ، درمان های مغناطیسی و طب سوزنی لیزری هستند. طب سوزنی لیزر در اروپا ، آسیا و ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. بیشتر لیزرهای مورد استفاده در طب سوزنی لیزرهای سطح پایین یا لیزرهای سرد هستند ، زیرا گرما تولید نمی کنند. لیزرهای سطح پایین می توانند سلول ها را بازسازی کنند ، درد را کاهش دهند ، التهاب را کاهش دهند ، گردش خون را بهبود بخشند و رشد مو را تحریک کنند.

 

3. حجامت درمانی

حجامت درمانی نوعی داروی جایگزین است که در آن فنجان هایی برای ایجاد مکش روی پوست قرار می گیرند. این فنجان ها می توانند از مواد متنوعی تشکیل شده باشند از جمله:

  • شیشه
  • بامبو
  • ظروف سفالی

حامیان حجامت درمانی معتقدند مکش فنجان ها جریان خون را بهبود می بخشد تا در بهبود طیف وسیعی از بیماری های پزشکی کمک کند. این حجامت درمانی به فرهنگ های مصر باستان ، چین و خاورمیانه برمی گردد. برخی احساس می کنند که حجامت درمانی به هیچ وجه کمک نمی کند. بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا ثابت شود حجامت درمانی دارای مزایای سلامتی است.

 

4. گوا شا درمانی

Gua Sha به معنای ‘تراشیدن کوفتگی’ است ، این یک درمان پزشکی سنتی چینی است که در آن پوست خراشیده می شود تا کبودی ایجاد کند. پزشکان Gua Sha معتقدند که کبودی هایی که به پوست وارد می شود ، عناصر ناسالم را از مناطق آسیب دیده آزاد می کند و جریان خون را تحریک می کند. Gua Sha در هند نیز انجام می شود ، در اینجا از قاشق فلزی و آب برای روانکاری پوست استفاده می شود.

برخی از افراد به اثربخشی داروی جایگزین اعتقاد دارند ، بسیاری از مردم این باور را ندارند. از آنجا که انواع فوق طب فشاری یا طب سوزنی در جهان باستان انجام می شده و اغلب بخشی از طب عامیانه را تشکیل می دهند، بنابراین افسانه ها را در بر می گیرد. برای از بین بردن تردیدها و ایجاد ایمان به این روشهای درمانی ، مطالعه بیشتر در زمینه داروهای جایگزین مورد نیاز است. از آنجا که داروها فقط برای درمان یک بیماری کافی نیستند، فرد باید ریشه این مشکل را پیدا کند و آن را برطرف کند.

 

آیا طب فشاری واقعاً کمک می کند؟

شواهد تحقیقاتی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد طب سوزنی و طب فشاری در واقع می توانند ریزش مو را معکوس کنند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که منجر به ریزش مو در مردان می شود، مانند استرس و تابش الکترومغناطیسی. ریزش مو می تواند با سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان و لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) در هر دو جنس همراه باشد.
اگر بتوان دلیل ریزش مو را جستجو کرد ، طب سنتی و سنتی چینی می تواند مفید باشد. طب چینی بدن را به عنوان یک سیستم انرژی و علائم یک بیماری را به عنوان ریتم و تعادل بدن که مختل می شود، درمان می کند. تعدادی از عناصر عملکردی وجود دارند که به سلامت و کمیت مو و همچنین نشاط آن کمک می کنند. اگر تشخیص بتواند دلایل ریزش مو را ردیابی کند ، طب فشاری تا حدی می تواند به رشد مجدد مو کمک کند.

 

طب فشاری راهی عالی برای از بین بردن شوره و ریزش مو است. پزشکان طب سنتی چین با ارزیابی و اصلاح هرگونه عدم تعادل زمینه ای ، شوره سر را درمان می کنند. از گیاه Heshou Wu برای درمان خاکستری یا کم پشتی مو استفاده می شود ، همچنین می توانید با تقویت پوست سر ، شوره سر را درمان کنید. مانند شستن و تحریک پوست سر می تواند به کاهش شوره سر و بهبود کیفیت مو کمک کند. شانه زدن موهایتان به آرامی یا تلاش برای استفاده از برس در هنگام دوش گرفتن نیز می تواند نقاط قوز را تحریک کرده و نیروی حیاتی qi را آزاد کند. این نیروی حیاتی چی می تواند با تمام انرژی منفی در بدن مبارزه کند و سلامتی را تضمین کند. وقتی از سلامتی خوبی برخوردار باشید، کیفیت پوست و مو نیز بهبود می یابد.

 

آیا طب فشاری همیشه بی خطر است؟

طب فشاری محدود کننده سن نیست، افراد مبتلا به فشار خون بالا و خانم های باردار باید از درمان طب فشاری خودداری کنند. از آنجا که نقاط فشاری خاصی وجود دارد که می تواند باعث سقط جنین شود.
از طب فشاری برای درمان استفاده نمی شود:

  • زخم های باز
  • بافت های اسکار
  • رگهای واریسی
  • مناطق التهاب و تورم

برای این مشکلات فوق، روشهای درمانی دیگری نیز وجود دارد که می توان مانند گیاهان و روغنهای اساسی از آنها استفاده کرد.

در صورتی که تجربه یا نظری دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *