آیا دمنوشهای گیاهی کلسترول را کاهش میدهند؟
چای سبز
روزانه چقدر چای سبز بنوشیم؟
۱۴۰۰-۰۴-۲۵
چای سفید,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
10 فایده باورنکردنی چای سفید
۱۴۰۰-۰۴-۲۵

آیا دمنوشهای گیاهی کلسترول را کاهش میدهند؟

قرن هاست که از مزایای درمانی چای های گیاهی در سراسر جهان بهره مند می شود و دانش مدرن در حال گسترش است. تحقیقات نشان می دهد که چای های گیاهی ممکن است برخی از شرایط پزشکی از جمله کلسترول بالا را درمان کنند. در این مقاله از بخش نوشیدنی ها مجله اینترنتی وبگردون به بررسی دمنوشهای گیاهی برای کاهش کلسترول میپردازیم.
 

چای سنتی و گیاهی

چای های سنتی مانند سیاه، سبز، سفید یا اولانگ از برگ ها و جوانه های گیاه Camellia sinensis می آیند. هر چای بر اساس نحوه رشد و فرآوری آن منحصر به فرد است. چای سفید کمترین فرآوری است و از جوانترین برگهای چای گیاه تهیه می شود. برگهای چای سبز خشک شده و گرم می شوند تا تخمیر به حداقل برسد. چای سیاه تخمیر گسترده ای انجام می شود. هر چای Camellia sinensis حاوی کافئین طبیعی است، اگرچه کافئین می تواند حذف شود. چای های گیاهی از قسمتهایی از گیاهان خوراکی ساخته شده اند، از جمله:
  • ریشه
  • ساقه
  • برگها
  • جوانه ها
  • گل ها
  • میوه
برخی از طعم دهنده های معروف چای گیاهی عبارتند از:
  • بابونه
  • نعناع تند
  • علف لیمو
  • توت (از جمله زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و توت سیاه)
  • پوست پرتقال یا پرتقال
  • اسطوخودوس
  • زنجبیل
چای های گیاهی حاوی کافئین نیستند، مگر اینکه گیاه خود حاوی کافئین طبیعی باشد. چای های یتایی یا گیاهی مخلوط شده با یک چای سنتی معمولاً حاوی کافئین هستند.  

چای و کلسترول: چه ارتباطی وجود دارد؟

آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول در بدن کمک می کنند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از:
  • فلفل
  • توت
  • پرتقال ها
  • هویج
چای های سنتی و برخی از چای های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هستند. قدرت آنتی اکسیدانی به نوع چای و روش فرآوری آن بستگی دارد. Hibiscus دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان ثبت شده در بین تمام چای های گیاهی است. چای هایی با توت ، پوست پرتقال و نعناع فلفلی دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند. برخی تحقیقات نشان می دهد آنتی اکسیدان های موجود در چای ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند. یک متاآنالیز از مجله آمریکایی تغذیه های بالینی نشان می دهد که چای سبز به طور قابل توجهی کلسترول کل، از جمله LDL یا کلسترول “بد” را در خون به 2.19 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد. با این حال، چای سبز بر HDL یا کلسترول “خوب” تأثیر نمی گذارد. رویبوس گیاهی یا چای سرخ می تواند به بهبود مشخصات لیپید یا سطح کلسترول در خون کمک کند. در مطالعه ای از ژورنال Ethnopharmacology ، شرکت کنندگانی که هر روز به مدت شش هفته شش فنجان رویبوس تخمیر شده می نوشیدند، کاهش LDL در حدود 0.7 mmol / L و HDL در حدود 0.3 mmol / L افزایش یافت. چای زنجبیل معمولاً به عنوان مسکن معده تصور می شود ، اما ممکن است به کلسترول نیز کمک کند. پودر زنجبیل به طور قابل توجهی سطح لیپید را در مقایسه با دارونما در یک مطالعه بالینی دوسوکور کاهش داد. بر اساس مطالعات حیوانی منبع معتبر، چای قاصدک همچنین ممکن است کلسترول را کاهش دهد. چای خربزه تلخ ممکن است کلسترول شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با کلسترول را کاهش دهد. همچنین می تواند مجموعه ای از اثرات مثبت دیگر مرتبط با سلامتی داشته باشد. ثابت شده است که خربزه تلخ به دیابت نوع 2، بواسیر و حتی برخی سرطان ها کمک می کند. مطالعه دیگر نشان می دهد که چای نعناع با کمک به بدن شما در تولید صفرا می تواند کلسترول را کاهش دهد. صفرا حاوی کلسترول است، بنابراین تولید صفرا می تواند کلسترول شما را به استفاده بهتر برساند. تأثیرات چای گیاهی بر کلسترول خود را بلافاصله مشاهده نخواهید کرد. در بسیاری از مطالعات اشاره شده است که شما باید هفته ها قبل از بهبود کلسترول، چای های گیاهی بنوشید. برخی از مطالعات ادعا می کنند که در کمتر از یک ساعت شاهد کاهش قند خون خواهید بود، همانطور که با چای گچ و چای خربزه تلخ. مطالعات دیگر نشان می دهد که بهبودها ممکن است بیش از دو ماه اتفاق نیفتد. سلامتی و متابولیسم شخصی شما همچنین می تواند در سرعت کمک چای های گیاهی به بهبود کلسترول شما تأثیر بگذارد. با پزشک خود در مورد سلامت کلی بدن خود صحبت کنید تا ببینید چای ممکن است بر میزان کلسترول شما تأثیر بگذارد.  

رژیم و سبک زندگی شما مهم است!

تحقیقات حاکی از آن است که چای کلسترول را کاهش می دهد امیدوار کننده است، اما اطلاعات بیشتری مورد نیاز است. نوشیدن چای نباید جای ورزش یا رژیم غذایی سالم را بگیرد. برخی از دلایل افزایش کلسترول به سبک زندگی وابسته نیستند. دلایل دیگر مانند عادات غذایی ناسالم و عدم ورزش زیاد است. خوشبختانه، چای شیرین نشده مطمئناً می تواند یک نوشیدنی سالم برای شما باشد.  

چای های گیاهی و تداخلات دارویی

چای های گیاهی می توانند در داروهای تجویز شده و بدون نسخه اختلال ایجاد کنند. ممکن است واکنش های دارویی را بر اساس ترکیبات چای گیاهی تجربه کنید. اگر از وارفارین یا داروی رقیق کننده خون دیگری استفاده می کنید، چای قره قاط ممکن است باعث خونریزی شود. نوشیدن چای جینسینگ یا زنجبیل می تواند مشکلات مشابهی را در آسپرین یا رقیق کننده های خون ایجاد کند. چای جینسینگ همچنین می تواند با داروهای فشار خون یا درمان های دیابت مانند انسولین ارتباط منفی داشته باشد. جینکو بیلوبا بر روی طیف وسیعی از داروها تأثیر می گذارد، از جمله:
  • ضد التهاب
  • داروهای گیاهی مانند ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve)
  • داروهای ضد اسیر
  • آسپرین
  • رقیق کننده های خون
  • داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند
مقدار مصرف به نحوه تهیه چای و خلوص گیاه بستگی دارد. در صورت نوشیدن چای های گیاهی که با چای های کافئین دار مخلوط شده اند، مراقب باشید. کافئین زیاد می تواند شما را عصبی یا مضطرب کند. یک مطالعه منبع معتبر مصرف بیش از حد کافئین را با علائمی که در افرادی که کوکائین یا مت آمفتامین مصرف می کردند، مرتبط دانست. اگر قبلاً هر روز قهوه می نوشید، یک چای گیاهی انتخاب کنید که مقدار زیادی کافئین در آن نباشد.  

جمع بندی

قبل از استفاده از چای برای درمان کلسترول بالا با پزشک خود صحبت کنید. اگر قبلاً از داروهای کلسترول استفاده نکرده اید یا رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان مصرف نمی کنید، از نوشیدن چای گیاهی بیشترین سود را خواهید برد. گیاهانی که برای چای استفاده می شوند می توانند تعاملات پیچیده ای با بدن شما داشته باشند و ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که برای شما ناآشنا هستند. گیاهان و چای گیاهی نیز ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند. درباره چای و کلسترول بیاموزید، و می تواند به شما کمک کند تأثیرات مثبت چای بر سلامت کلی شما را به حداکثر برسانید. منبع  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *