مراقبت از دندانهای مصنوعی

همراه با اطمینان از مناسب بودن آنها، مراقبت خوب از پروتزهای خود نیز مهم است. در ادامه نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند دندان مصنوعی خود را کار کرده و بهترین ظاهر خود را داشته باشید:

هرگز خواب با دندان مصنوعی خود را. مگر در مواردی که دندانپزشک شما توصیه می کند که شما را به انجام این کار برای یک زمان خاص، مانند بعد از استخراج متعدد و تحویل اولیه دندان مصنوعی جدید، نه خواب با دندان مصنوعی خود را.

با احتیاط از دندان مصنوعی استفاده کنید. دندان مصنوعی شما ظریف است و به راحتی می شکند. هنگام نگه داشتن دندان مصنوعی ، روی سینک پر از آب بایستید یا یک حوله روی پیشخوان بگذارید. به این ترتیب در صورت افتادن مصنوعی دندان مصنوعی شما محافظت می شود. همچنین ، دندان مصنوعی خود را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

پروتزهای خود را روزانه تمیز کنید. در اینجا چند نکته برای تمیز کردن دندان مصنوعی وجود دارد:

  • پروتزهای خود را یک شبه در پاک کننده دندان مصنوعی خیس کنید.
  • هر روز صبح قبل از قرار دادن آنها در دهان خود آنها را کاملاً تمیز کنید.
  • از یک برس نرم یا برس مخصوص تمیز کننده دندان مصنوعی استفاده کنید.
  • می توانید از صابون معمولی و آب گرم استفاده کنید یا از دندانپزشک خود بخواهید که تمیز کننده دندان مصنوعی را توصیه کند.
  • هرگز از مواد تمیز کننده یا سفید کننده خانگی پودر شده روی دندان مصنوعی خود و همچنین خمیردندان که ساینده است استفاده نکنید.

روزانه دهان خود را تمیز کنید. لثه ها ، زبان و سقف دهان را هر روز قبل از قرار دادن پروتزهای خود تمیز کرده و ماساژ دهید . این به حفظ سلامت دهان شما کمک می کند.

 

پروتزهای خود را به درستی ذخیره کنید. وقتی پروتزهای شما در دهان شما نیستند، آنها را در محلول تمیز کننده پروتز یا آب گرم نگهداری کنید. از آب گرم استفاده نکنید. آب داغ ممکن است باعث از بین رفتن فرم دندان مصنوعی شما شود.

از خلال دندان استفاده نکنید. خلال دندان می تواند به دندان مصنوعی شما آسیب برساند.

پوشیدن دندان مصنوعی در ابتدا ممکن است مشکل باشد. ممکن است طول بکشد تا به آنها عادت کنید. اما می توانید با مراقبت مناسب از پروتزهای خود و مراجعه به دندانپزشک خود هر شش ماه یکبار برای معاینات منظم، از مشکلات دندان مصنوعی جلوگیری کنید. اگر متوجه تغییراتی در نحوه قرارگیری پروتزهای خود یا هرگونه مشکل دهانی دیگر شدید، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.