نکات مفید برای دندانهای سالم
دیدن تَنگِ قاسمی ایذه را از دست ندهید!
دیدن تَنگِ قاسمی ایذه را از دست ندهید!
۱۴۰۰-۰۵-۲۷
مشکلات دندان مصنوعی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
مشکلات دندان مصنوعی
۱۴۰۰-۰۵-۲۸

نکات مفید برای دندانهای سالم

هر آنچه را که در مورد خوب یا بد برای سفیدهای مروارید می شنوید باور نکنید! به یاد داشته باشید که چگونه مادر شما به شما می گفت تقریباً همه کارهایی که انجام داده اید “برای دندان های شما مضر است ؟” ممکن است برخی از هشدارهای او را فراموش کرده باشید. و برخی چیزهایی که او گفت ممکن است آنقدرها هم که شما فکر می کنید بد نباشند. در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکات مفید برای دندانهای سالم می پردازیم.

کاربردهای اشتباه دندان

از دندان ها برای موارد زیر استفاده نمی شود.

  • انبر
  • چوب لباسی
  • دستگاه های سنگ شکن یخ
  • کیسه های بازکن کیسه سیب زمینی
  • شل کننده گره ها
  • صاف کننده های چنگال
  • خرد کردن آب نبات های یخ زده پر از کارامل یا آجیل یخ زده

او می گوید: “مخلوط کن ها دارای تیغه های خاصی برای خرد کردن یخ هستند.”

 

سفید کننده ها: خوب یا بد؟

Gregory L. Paskerian ، DMD ، دندانپزشک خصوصی و استادیار سابق در دانشگاه تافتز، می گوید که خشم سفیدکنندگی جدید به دنبال یک سری محصولات است. “نوارها و دیگر بیش از حد ضد بلیچینگ دندان آسیب نمی یا رایت بافت لثه،” او می گوید. “سینی ها (برای نگهداری محلول پراکسید) که می توانید خریداری کنید ممکن است حاوی یک محلول اسیدی و بدون بافر باشد که می تواند به مینای دندان آسیب برساند.”

به گفته وی ، بهترین روشن کننده از نوع سینی توسط دندانپزشک ارائه می شود که می تواند محلول و زمان را کنترل کند.

پاسکاریان می گوید: “برای سریع ترین و ایمن ترین سفید کردن ، شما باید سیستم های نوری با شدت بالا را دریافت کنید. این نور برای مدتی ساختار مولکولی مینا را تغییر می دهد، اما به حالت عادی و در سایه روشن تر برمی گردد.”

او می افزاید ، اگرچه سفید کردن در واقع تغییر رنگ نیست، بلکه تغییر روشنایی یا ارزش است.

پرایس می گوید آرزو می کند که بیماران تمرکز بیشتری روی حفظ سلامت دندان ها داشته باشند. او می گوید: “گروه های سفید کننده ای وجود دارد ،” افرادی که به اندازه کافی سیر نمی شوند. شما فقط می توانید دندان ها را سفید کنید. ”

قیمت همچنین می گوید این راه حل ها گاهی اوقات می توانند باعث حساسیت لثه شوند، اگرچه معمولاً کوتاه مدت است.

درمان های اثربخش بوی بد دهان

مسواک نزنید

اگر می خواهید برچسب تأیید انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) را جستجو کنید. اگر مسواک سخت یا هارد باشد این بدان معنی است که یک برس به اندازه کافی محکم است تا پلاک را از بین ببرد اما لثه ها را پاره نمی کند.” “یک مسواک تاییده شده نرم یا سافت انتخاب کنید – که در دست شما راحت است و به لثه و دندان آسی نمیزند.

 “بیش از سه ماه از برس استفاده نکنید.” “این حد است.”

 

اگر از مسواک برقی استفاده می کنید، نوع سر گردان را توصیه می شود که از دندان به دندان دیگر استفاده کنید تا با آن روی دندان ها حرکت کنید.

خمیردندان یک ماده ساینده است که دارای برخی از افزودنیهای درمانی، یعنی فلوراید است، که مینای دندان را تقویت می کند و می تواند قبل از ایجاد حفره، نقایص کمی در آن ایجاد کند.

مسواک زدن باید ملایم باشد و پرز های مسواک در زاویه 45 درجه نسبت به دندان ها باشند. به جای تکان دادن مسواک به طرف دیگر روی دندان ها، به آرامی با حرکت بیضی شکل حرکت دهید.

نخ دندان محبوب همیشه چطور؟ از آنجایی که عاج بین دندانها به طور کامل با مینای سخت معدنی نشده است، مانند دیوانه دور نشوید. او می گوید که نخ نخ “خمیر” جدید شک ندارد – این بدان معناست که یک ماده ساینده روی عاج کشیده می شود.

 

ویرانگران دندانپزشکی

داروهای خانگی مملو از مواد شیمیایی صنعتی مانند مت آمفتامین ( مت ) می توانند دندانها را در کوتاه مدت خراب کنند. حتی یک اصطلاح برای پوسیدگی و دندان های از دست رفته وجود دارد – دهان مت . اسید موریاتیک، که برای چسباندن کف سیمان استفاده می شود ، یکی از مواد تشکیل دهنده آن است. پرایس می گوید: “این داروها همچنین باعث خشکی دهان می شوند و دندان ها را در معرض پلاک قرار می دهند.” و کاربران تمایل به تنش دارند و دندان های خود را می سایند. ” دندان.)

اما حتی برخی از داروهای محترم تر، مانند تتراسایکلین و دیگر antibotics طیف، می توانید تغییر رنگ در دندان های دائمی شود اگر بچه ها آنها را قبل از سن 10 سالگی – و در حال حاضر آنها پیدا کردن که بزرگسالان می تواند تغییر رنگ از برخی از آکنه بزرگسالان آنتی بیوتیک، TOO ، قیمت می گوید.

وی توصیه می کند: “در مورد آنتی بیوتیک ها با دندانپزشک و پزشک خود مشورت کنید.” “گاهی اوقات، دندانپزشک می تواند یک شستشوی حاوی فلوراید بالا را تجویز کند ، که به برخی کمک می کند.”

داروهای دیگر ممکن است باعث خشکی دهان یا خونریزی لثه شوند.البته نیکوتین دندان ها را لکه دار می کند ، اما برخی مواد شیمیایی نیز در کاغذ سوزان وجود دارد که می تواند باعث تغییر رنگ شود و گرمای دهان یک فرد سیگاری می تواند گردش خون را مختل کرده و بیماری لثه را تشویق کند.

اگرچه معمولاً اولین مشکل بولیمیا نیست که به ذهن می رسد، اما افرادی که پرخوری و استفراغ می کنند، دندان های خود را با اسید می خورند.

همچنین – جویدن لیمو خارج شده است! هر دو دندانپزشک به این موضوع اشاره کردند – آیا موارد زیادی در اطراف وجود دارد؟

نوشیدن آب بطری به طور انحصاری نیز می تواند مشکل ساز باشد. بررسی کنید فلوراید شده باشد یا خیر. اگر نمی گوید، با شرکت تماس بگیرید، قیمت توصیه می کند.

و محققان اکنون دریافتند که چاقی و مقاومت به انسولین ممکن است با بیماری های پریودنتال ارتباط داشته باشد. بنابراین به رژیم غذایی سالم خود پایبند باشید تا از صندلی دندانپزشکی خودداری کنید.

 

شکر چطور؟

بزرگترین خودداری مادر در مورد دندان ها چه بود؟ قند! “شما آن دندانهای زیبا را خراب خواهید کرد!”

شکر ، هر دو دندانپزشک می گویند ، مشکل نیست. مشکل باقی ماندن قند روی دندان ها چقدر است. با توجه به زمان کافی ، باکتری های موجود در دهان شما از قند تغذیه می کنند و اسید مضری را دفع می کنند که می تواند از طریق حفره های تشکیل دهنده مینای دندان غذا بخورد. بنابراین اگر آب نبات می خورید، در صورت امکان مسواک بزنید.

یا مقداری آدامس بجوید! دندانپزشکان می گویند، شگفت آور است که حتی آدامس قند نیز برای دندان ها نهی بزرگ نیست. مقدار زیادی بزاق دفع می کند، که قند را در مدت کوتاهی خارج می کند.

برخی از آدامس های بدون قند، حاوی زایلیتول، حتی از پوسیدگی خوبی نیز جلوگیری می کند. در حقیقت، در کالیفرنیا، محققان در تلاش هستند تا خرس گومی را با ساختن زایلیتول به عنوان کمک دندانپزشکی تبدیل کنند.

اگر بعد از مسواک زدن یا نوشیدن آب، نوشابه زیاد مشکل دندان نیست . در حقیقت ، نوع رژیم غذایی حاوی فسفات بیشتری نسبت به اسیدهای مینای دندان اسیدی است و ممکن است تهدیدی بزرگتر برای هلی کوپترها باشد.

شکلات تلخ برای دندانهای شما نیز چندان مضر نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *