دیدن تَنگِ قاسمی ایذه را از دست ندهید!
دریاچه طبیعی نئور اردبیل,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
دریاچه طبیعی نئور اردبیل
۱۴۰۰-۰۵-۲۷
نکات مفید برای دندانهای سالم,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
نکات مفید برای دندانهای سالم
۱۴۰۰-۰۵-۲۷

دیدن تَنگِ قاسمی ایذه را از دست ندهید!

استان خوزستان یکی از زیباترین استانهای ایران است. این استان سرشار از شگفتی ها و زیبایی های طبیعی است. این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی تَنگِ قاسمی ایذه می پردازیم.

 

شهر دهدز از توابع شهرستان ایذه، واقع در بلندترین نقطه استان خوزستان، دروازه ورود به خوزستان از سمت استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود. دهدز با داشتن روستاهای متعدد و طبیعت زیبا، دریاچه پشت سد کارون۳ و نقاط گردشگری بسیار متنوع در خوزستان شناخته شده است. مردم دهدز همگی بختیاری می‌باشند و دارای آب و هوای بسیار معتدل و همچنین جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی از جمله کوهستان، رودخانه و باغات زیبایی می باشد.

 

تنگِ قاسمی، یکی از زیباترین تنگِ های ایران در دهدز می باشد. در مسیر حرکت به سوی شیوند که از طریق دریاچه سد کارون ۳ امکانپذیر است، کمی مانده به شیوند و در سمت راست در دل کوه های منگشت یک تنگ زیبا با نام تنگ قاسمی قرار دارد که در دل آن نیز آبشاری کوچک جاری و به کارون می ریزد. ورود به این تنگ فقط با قایق امکانپذیر است و همان ابتدا در اسکله باید این مورد را با قایقران توافق کنید که شما را به اینجا بیاورد. واقعا لذت دیدن این تنگ زیبا را نمی شود وصف کرد و حتما باید آن را تجربه کرد. صحنه ورود و خروج به این تنگ را فقط می شود در فیلم هایی مثل دزدان دریائی کارائیب مجسم کرد!

دیدن تَنگِ قاسمی ایذه را از دست ندهید!

 

چه زمانی به تَنگِ قاسمی برویم؟

خوزستان یک منطقه گرم و شرجی است؛ پس در تابستان شاید آب‌وهوای گرم شما را آزار دهد. البته از آنجایی که در دریاچه حضور دارید و از دل کوهستان عبور می‌کنید، شاید شدت گرما خیلی آزاردهنده نباشد؛ اما در مسیر سفر به ایذه و خوزستان، آفتاب سوزان می‌تواند حسابی شما را خسته و کلافه کند. از طرف دیگر در 6 ماه دوم سال، هوای این منطقه نسبتاً سرد می‌شود. پس زمان مناسبی برای آب‌بازی نخواهد بود! بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به تنگه قاسمی ایذه، فصل بهار است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *