چطور بفهمم HPV دارم؟
زگیل تناسلی چیست؟
زگیل تناسلی چیست؟
۱۴۰۰-۰۵-۳۰
درمان HPV چیست؟
درمان HPV چیست؟
۱۴۰۰-۰۵-۳۰

چطور بفهمم HPV دارم؟

اگر HPV دارید، ممکن است هرگز آن را تشخیص ندهید. این بسیار رایج است که CDC تخمین می زند که تقریبا 80 میلیون نفر در ایالات متحده به آن مبتلا هستند. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکاتی درباره شناخت HPV میپردازیم.

 

بسته به نوع HPV که دریافت می کنید، ممکن است علائم داشته باشید یا نداشته باشید. بسیاری از مردم نمی کنند. برخی از انواع HPV می توانند باعث زگیل تناسلی شوند. برخی دیگر به مرتبط سرطان از دهانه رحم و دیگر اندامها. و برخی از انواع HPV باعث ایجاد زگیل های معمولی می شوند که می توانید در نواحی دیگر بدن مانند دست یا پا پیدا کنید.

اگر زگیل تناسلی دارید، این نشانه HPV است. این رشدها همه یکسان به نظر نمی رسند. آنها می توانند بلند، صاف، صورتی یا گوشتی باشند. آنها حتی ممکن است شبیه گل کلم باشند. می توانید یک یا چند زگیل داشته باشید. آنها می توانند کوچک یا بزرگ باشند. آنها ممکن است در مقعد، دهانه رحم، کیسه بیضه، کشاله ران، ران یا آلت تناسلی رشد کنند.

زگیل تناسلی می تواند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پس از رابطه جنسی (واژینال، مقعدی یا دهانی) با فردی که به ویروس HPV آلوده شده است، ظاهر شود. آنها ممکن است ندانند که مبتلا شده اند.

برخی از انواع عفونت HPV تناسلی با سرطان مرتبط هستند، از جمله سرطان دهانه رحم و سرطان فرج، مقعد، حلق بینی (قسمت میانی گلو، پشت دهان ) یا آلت تناسلی. در صورت ابتلا به یکی از این انواع ویروس، ممکن است تغییرات پیش سرطانی در سلول ها بدون هیچ علامتی ایجاد شود.

 

آیا می توانم آزمایش شوم؟

اگر سالم هستید، پزشکان به طور معمول HPV را آزمایش نمی کنند. در زنان، آزمایش پاپ HPV را بررسی نمی کند. به دنبال تغییرات در سلول های دهانه رحم شما است. اگر تغییرات خاصی در آن سلول ها دارید، پزشک شما ممکن است از آزمایشگاه بخواهد تا ویروس را بررسی کند. اگر بیش از 30 سال سن دارید و پاپ طبیعی است، ممکن است پزشک همچنان HPV را برای شما آزمایش کند. به این می گویند “آزمایش مشترک”.

اگر HPV دارید و سلولهای دهانه رحم غیرطبیعی دارید، پزشک ممکن است بلافاصله آزمایشات بیشتری را تجویز کند. اگر HPV دارید اما نتایج پاپ طبیعی است، ممکن است لازم باشد در یک سال مجدداً معاینه شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *