چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟
با این کارها فضای اتاق را برای کودکتان خواستنی تر کنید!
۱۴۰۰-۰۸-۰۸
نحوه نوشتن اهداف شخصی
نحوه نوشتن اهداف شخصی
۱۴۰۰-۰۸-۱۱

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه زندگی خود را پس از تجربه یک دوره هرج و مرج به حالت اول برگردانید؟ بدون تردید، بسیاری از ما به جای اینکه به خودمان قدرت دهیم که بلند شویم و دوباره به راه خود ادامه دهیم، به شکل خمیده روی آورده ایم. اگرچه بسیار سالم نیست، اما به راحتی می توانیم برای خودمان متاسف باشیم و هیچ کاری در مورد شرایط خود انجام ندهیم، یا با عادات خود تخریبی اوضاع را بدتر کنیم. با این حال، کلید زندگی، همانطور که اینشتین گفت، مانند دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل، باید به راه خود ادامه دهید.

 

کنترل مجدد زمان

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

1 نحوه صرف وقت خود را ارزیابی کنید. هر فعالیتی که نتیجه ملموسی به همراه نداشته باشد یا شما را به موفقیت نرساند، به احتمال زیاد اتلاف وقت است، مگر اینکه زمان پایانی باشد. این شامل زمان معنی‌داری برای تأمل نمی‌شود، که کلید نظم دادن به زندگی شماست. به سادگی انتخاب کنید که کدام چیزها در زندگی شما برای شما مهم هستند و کدام چیزها نیستند. ابتدا فهرستی از کارهایی که معمولاً به صورت روزانه و/یا هفتگی انجام می دهید تهیه کنید و بنویسید که چقدر برای هر فعالیتی صرف می کنید. سپس، موارد موجود در آن لیست را بردارید و چیزهایی را که در زندگی شما بی فایده هستند و زمان زیادی را صرف آن می کنید، خط بزنید. انجام دهید و لیست نکنید.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

 

2 فعالیت های غیر ضروری را کاهش دهید. به چیزهایی که خط زدید و آنچه هنوز در لیست دیگر خود دارید نگاه کنید. آیا این معقول به نظر می رسد؟ هدف اصلی این است که شما را مجبور به صرف زمان زیادی برای چیزهای بی فایده نکنید. اکنون که می دانید از انجام چه کارهایی اجتناب کنید، آنها را با فعالیت های سازنده تری جایگزین کنید.

  • به عنوان مثال، رفتن به سینما یا گشت و گذار در رایانه به دفعات، به شما زمان بیشتری می دهد. یا اگر روزی 5 ساعت تلویزیون تماشا می کنید، مطمئناً مدتی از زندگی خود را تلف می کنید.

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

3 حوزه های اجتماعی را تعطیل کنید. برخی از افراد وقتی روی رایانه هستند، به باز کردن هرچه بیشتر پنجره‌های ممکن علاقه دارند. آنها می گویند این به آنها کمک می کند تا کارهای مهم را فراموش نکنند و در مسیر خود باقی بمانند. اما اگر به نظر شما شبیه به نظر می رسد، احتمالاً متوجه می شوید که ارقام اعلان ها دائما چشمک می زند و قبل از اینکه متوجه شوید، با توییت هایی که شما را به یک مقاله عالی دیگر هدایت می کند، به روز رسانی عکس در مورد انتخاب شام، و یک بحث آنلاین غیرقابل مقاومت و در عین حال بیهوده، حواس شما را پرت می کند. این جوامع اجتماعی را تعطیل کنید و کنترل کنید.

  • زمان‌های روز را برای بررسی مجدد مشخص کنید. از ابزارهای مفید مدیریت زمان برای برنامه‌ریزی به‌روزرسانی‌ها برای روز استفاده کنید. به زودی آنقدر مشغول کارکردن خواهید بود که متوجه نخواهید شد که دنیای اجتماعی که به شدت در آن غوطه ور بودید ناپدید شده است.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

4 زود بیدار شوید و از این زمان ارزشمند برای تمرکز استفاده کنید. از انرژی حاصل از طلوع خورشید بهره ببرید. از آنجایی که بسیاری از مردم هنوز بیدار نشده اند و در جهان هرج و مرج ایجاد می کنند، زمان بسیار خوبی برای بهره وری بالا است. سایت های اجتماعی و ایمیل های شخصی را برای بعد بگذارید. با یک مدیتیشن صبحگاهی کوتاه شروع کنید که شما را متمرکز می کند و شما را متمرکز می کند و فهرستی از آنچه می خواهید انجام دهید تهیه کنید. سپس بلافاصله کارهایی را شروع کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند. انتخاب کنید که این روز خوبی باشد.

  • اگرچه می توانید بخشی از این زمان را برای مدیتیشن یا ورزش نیز استفاده کنید. مدیتیشن می تواند کمک زیادی به پاکسازی ذهن شما کند و به شما کمک کند تا دوباره احساس شادابی و آرامش کنید.
  • اگر هر روز صبح ساعت 5:30 تا 7:30 صبح را کنار بگذارید، این کار به شما دو ساعت کار متمرکز می دهد. این باور نکردنی است که در این مدت چه چیزی می توانید به دست آورید.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

5 در صورت نیاز نه بگویید و از این بابت احساس بدی نداشته باشید. دوره هایی در زندگی وجود دارد که تقریباً غیرممکن است که آن را ادامه دهید. جلسات، قرارهای شام، مهمانی ها، کنفرانس ها و انواع موقعیت های دیگر وجود دارد که حضور ما را می طلبد. خیلی خوب است که احساس نیاز کنید، اما به چه قیمتی؟ تلاش برای رفتن به تک تک چیزها تقریباً قطعاً تأثیر منفی بر بهره وری شما خواهد داشت. به چیزهایی که کاملا ضروری نیستند، نه بگویید. با انجام این کار، در را باز می کنید تا فرصت های مهم تری در اولویت قرار گیرند.

  • از خود بپرسید: بله گفتن چگونه به شما کمک می کند تا مهمترین زمینه های زندگی خود را بهبود بخشید؟ اگر نشد پس بگو نه.

 

 

بازگرداندن عادات سالم

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

1 یک برنامه غذایی سالم با تاکید بر غلات کامل، سبزیجات، میوه ها و منابع پروتئینی تهیه کنید. یک رژیم غذایی سالم می تواند تأثیر قدرتمندی بر سطح انرژی کلی شما و همچنین خلق و خوی شما داشته باشد. حتی خوردن غذاهای سالم به مدت یک یا دو روز می تواند باعث شود که احساس کنید دوباره زندگی خود را تحت کنترل گرفته اید، در حالی که از نظر فیزیکی تعادل را در بدن شما باز می گرداند.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

2 ویتامین ها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. برخی از مکمل‌های ویتامین می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش میزان استرسی که به احتمال زیاد در آن دوره اخیر و پرتنش زندگی‌تان متحمل شده‌اید، داشته باشند. مهم نیست که رژیم غذایی شما چقدر سالم باشد، ممکن است به دلیل استرس و اضطراب با کمبود برخی مواد مغذی مواجه شوید. بهترین ویتامین ها برای کمک به کاهش سطح استرس، ویتامین های B و ویتامین C هستند. روغن ماهی امگا نیز برای تعادل ذهن و بدن مفید است.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

3 مدیتیشن یا تمرینات تنفسی را تمرین کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، استرس می تواند چنین تأثیر مخربی بر سطح بهره وری افراد داشته باشد. وقتی احساس می کنید که بیش از حد به شما فشار می آورد، گاهی اوقات به راحتی فراموش می کنید که به درستی نفس بکشید. بنابراین نفس های عمیق و طولانی بکشید و فورا جریان اکسیژن به مغزتان را بهبود بخشید.

 

 

 

4 زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید. بودن در فضای آزاد هرگز اتلاف وقت نیست. طبیعت این توانایی را دارد که افکار انسان را پاک کند و ذهن آشفته را آرام کند. بالا رفتن از کوه یا قدم زدن در جنگل به ما شفافیت دوباره در مورد آنچه مهم است می دهد و به ما کمک می کند تا با کیهان ارتباط برقرار کنیم. قدردانی از محیط طبیعی می‌تواند راهی عالی برای تثبیت خود و بازیابی انرژی مثبت باشد.

 

 

5برای کشش عضلات خود زمان بگذارید. برای بهبود گردش خون، تون عضلانی و حذف سموم مضر، ماساژ را برنامه ریزی کنید. در یک کلاس یوگا شرکت کنید – کلاس ها و معلمان مختلفی در دسترس هستند، بنابراین قطعا یک سبک و یک معلم برای شما وجود دارد. ممکن است مجبور شوید در چند کلاس که دیوانه آنها نیستید شرکت کنید، اما اشکالی ندارد. زیرا وقتی یکی را برای خود پیدا کنید، می تواند ارزشش را داشته باشد.

 

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

6 سیگار، الکل و سایر عادات بد را کنار بگذارید. دست به پایین، اینها عصاهای مضر هستند و برخی از این بدی ها می توانند قضاوت و تصمیمات شما را به طور جدی مختل کنند. پولی که پس انداز می کنید و سلامتی که با ترک یک یا چند مورد از این عادات به دست می آورید، می تواند به چیزهای مفیدتری مانند پیوستن به یک باشگاه پیاده روی یا خرید یک پاس آبگرم برای یک هفته اختصاص داده شود. مانند دوره ای که به تازگی پشت سر گذاشته اید، مواقعی وجود دارد که همه چیز خارج از کنترل به نظر می رسد. اکنون که گرد و غبار نشسته است، زمان آن است که دوباره روی شقیقه بدن خود تمرکز کنید. علاوه بر این، خودتخریبی بودن به اطرافیان شما نیز اجازه می دهد که چنین باشند، و این می تواند افراد نامناسبی را در زمانی که سعی می کنید همه چیز را به هم برگردانید، به زندگی شما جذب کند.

 

 

 

سازماندهی مجدد

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

1 اول لیست تهیه کنید، بعد بخرید. یک مشکل رایج را در نظر بگیرید – مجلاتی که ماه‌ها به طور مداوم منتشر می‌شوند. شما می گویید که باید کاری در مورد آنها انجام دهید، بنابراین با عجله به فروشگاه می روید تا یک دوجین نگهدارنده مجله بخرید. با این حال، احتمالاً بهتر است بنشینید و بفهمید که کدام یک را واقعاً باید نگه دارید و آنهایی را که باید پرتاب کنید. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات کمتر، بیشتر است.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

2 فروش حیاط. گاهی اوقات شما می توانید جواهرات واقعی را در فروش مانند این پیدا کنید. بسیاری از اقلامی که فروشندگان به هیچ وجه تقدیم می‌کنند به این دلیل است که مجبور به جابه‌جایی شده‌اند و نمی‌توانند از آنچه قبلاً در خانه‌شان بود استفاده کنند. قفسه های کتاب که درست در محل زندگی قبلی خود قرار داشتند، اکنون در فضای جدید خود بسیار گسترده هستند. بنابراین از دست دادن آنها یافتن شما در سازماندهی بیشتر با کسری از هزینه است. به جامعه دسترسی پیدا کنید و چیزی برای خود به دست آورید!

 

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

3 بگذارش کنار. ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای منظم ماندن انجام دهید این است که هر قلم مو، کیف، لباس، ابزار یا وسیله‌ای را بلافاصله پس از استفاده از آن کنار بگذارید. اساساً، شما می خواهید بدانید که همه چیز کجاست تا هرگز وقت خود را برای جستجوی آن تلف نکنید. این سوال را از خود بپرسید: آیا می توانید به یک غریبه بگویید در جایی که زندگی می کنید چیزی پیدا کند؟ اگر نه، احتمالاً باید سازماندهی بیشتری داشته باشید.

 

 

چگونه زندگی خود را به نظم درآوریم؟

4 از سبد زباله/سطل بازیافت استفاده کنید. سازماندهی چیزهایی که به آنها نیاز ندارید صرفاً اتلاف وقت گرانبها است. باورنکردنی است که با خلاص شدن از شر مقالات قدیمی که قرار است «روزی» بخوانید یا صفحاتی از یادداشت‌ها که قبلاً از موارد اقدام مربوطه مراقبت شده‌اند، چقدر کنترل بیشتری خواهید داشت. برای بسیاری از ما، دلیل جمع آوری چیزها این است که نمی خواهیم نگاهی به آن بیندازیم. با این حال، این یک عادت پرورش یافته است و می توان آن را تغییر داد.

  • چیزی که با بسیاری از این اقلام پیدا خواهید کرد این است که اکنون می توانید آنها را دور بیندازید. بنابراین سعی کنید از چیزهای انباشته شده خود نترسید. شما احساس قدرت بسیار بیشتری خواهید کرد و در نتیجه سازماندهی بیشتری خواهید داشت.

 

 

5 یک تقویم کاغذی، یک ورق کاغذ و یک تخته سفید پیدا کنید. روی کاغذتان، فهرست «کارها» را برای امروز می نویسید. آن را در طول روز همراه خود داشته باشید. در پایان، هر کاری که نمی توانید انجام دهید، به تقویم منتقل می شود. تخته سفید برای شما نگه داشته می شود تا در هر لحظه یادداشت برداری کنید.

 

 

سه وظیفه مهم خود را بنویسید. غرق شدن در هر کاری که فکر می کنیم باید انجام دهیم آسان است. با این حال، به وظایف ضروری و غیر ضروری خود نگاهی بیندازید – همه چیز ضروری نیست. گاهی اوقات می‌توانیم فکر کنیم چون مثل درویش‌های چرخان در حال مسابقه دادن هستیم، واقعاً سازنده هستیم. اما معمولاً کاملاً برعکس است.

  • وقتی فقط روی سه کار مهم تمرکز می کنید، مسیر بسیار واضح تر و دست یافتنی تر می شود.

 

نکات

همراهی دوستان و داروهای گیاهی راه حل های عالی برای استرس هستند.

10 تا 20 دقیقه در روز به این فکر کنید که چه کاری انجام داده اید، چه کاری انجام می دهید و چه خواهید کرد. به راه هایی برای پس انداز پول، سالم تر شدن، بهبود خود و ایجاد جامعه فکر کنید. بیش از 20 دقیقه در روز را صرف فکر کردن نکنید. در غیر این صورت ممکن است به تعویق بینجامد. سعی کنید در زمان استراحت فکر کنید، مانند انتظار در صف یا سوار شدن بر اتوبوس.

 

 

هشدارها

  • در هیچ یک از این پیشنهادات را افراط نکنید. از قضاوت خود استفاده کنید.
  • تنها چیزی که باید ترسید خود ترس است. از ترس دست بردارید و شروع به عمل کنید. ترس مشکلات را از بین نمی برد یا مانع از وقوع آنها نمی شود، بلکه آنها را بدتر می کند.
  • هرگز بهانه ای برای خود ندهید فقط خودت رو گول میزنی
  • خیلی زود ناامید نشوید تغییر در سبک زندگی می تواند یک شبه شروع شود، اما ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به پایان برسد. با این حال، گام‌های کوچک تا حد زیادی پیش می‌روند.

  • توقعات غیرواقعی برای خود قائل نباشید. داشتن یک برنامه بیش از حد شلوغ با اهداف غیرممکن فقط به یک قطار خراب می شود.

  • به یاد داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند. هر انسانی غیر از کاری که برای خودش انجام می دهد تضمینی ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *