افسردگی در زنان: علائم، دلایل و راه درمان
10 راهکار برای درمان سریع افسردگی
10 راهکار برای درمان سریع افسردگی
۱۴۰۰-۰۲-۲۲
علائم هشدار دهنده بیماری دو قطبی
علائم هشدار دهنده بیماری دو قطبی
۱۴۰۰-۰۲-۲۲

افسردگی در زنان: علائم، دلایل و راه درمان

در اینجا حقایقی در مورد افسردگی در زنان آورده شده است: در ایالات متحده، هر ساله حدود 15 میلیون نفر دچار افسردگی می شوند. بیشتر آنها زن هستند. متأسفانه نزدیک به دو سوم کمک مورد نیاز را دریافت نمی کنند.

افسردگی در زنان بسیار شایع است. در واقع ، زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض افسردگی بالینی قرار دارند. از هر 4 زن 1 نفر احتمالاً در دوره ای از زندگی دچار افسردگی اساسی می شوند. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی افسردگی در زنان میپردازیم.

 

افسردگی چیست؟

افسردگی در زنان: علائم، دلایل و راه درمان

افسردگی در زنان: علائم، دلایل و راه درمان

افسردگی بالینی یک اختلال خلقی جدی و فراگیر است. باعث احساس غم ، ناامیدی ، درماندگی و بی ارزشی می شود. افسردگی می تواند خفیف تا متوسط ​​باشد که دارای علائم بی علاقگی ، اشتهای ناچیز ، مشکل خواب ، عزت نفس پایین و خستگی کم درجه است. یا ممکن است شدیدتر باشد.

 

علائم افسردگی در زنان چیست؟

علائم افسردگی در زنان عبارتند از:

  • حال و هوای مداوم غمگین ، مضطرب یا “خالی”
  • از دست دادن علاقه یا لذت از فعالیت ها ، از جمله رابطه جنسی
  • بی قراری ، چسبندگی یا گریه بیش از حد
  • احساس گناه ، بی ارزشی ، درماندگی ، ناامیدی ، بدبینی
  • خیلی کم یا زیاد خوابیدن ، صبح زود بیدار شدن
  • اشتها و / یا کاهش وزن ، یا پرخوری و افزایش وزن
  • انرژی کمتر ، خستگی ، احساس “کند شدن”
  • افکار مرگ یا خودکشی یا اقدام به خودکشی
  • در تمرکز ، به خاطر سپردن یا تصمیم گیری مشکل دارید
  • علائم جسمی مداوم که به درمان پاسخ نمی دهند ، مانند سردرد ، اختلالات گوارشی و درد مزمن

 

علائم شیدایی در زنان چیست؟

شیدایی یک حالت پرانرژی و دارای خلق و خوی بالا است که می تواند در اختلال دو قطبی رخ دهد. خلق و خوی در اختلال دو قطبی در طی روزها یا هفته ها یا ماه ها از پایین ترین سطح افسردگی تا اوج گیری های شیدایی تغییر می کند. حتی اگر شیدایی یک روحیه بالا باشد، جدی است و نیاز به ارزیابی و درمان پزشکی دارد.

علائم شیدایی شامل موارد زیر است:

  • خلق و خوی غیر طبیعی بالا
  • دست و پا زدن
  • نیاز کمتری به خواب دارد
  • ایده های بزرگ
  • بسیار زیاد صحبت کردن
  • افکار مسابقه ای
  • افزایش فعالیت ، از جمله فعالیت جنسی
  • به طور قابل توجهی انرژی افزایش یافته است
  • قضاوت ضعیف که می تواند منجر به رفتار مخاطره آمیز شود
  • رفتار اجتماعی نامناسب

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد افسردگی باید بدانید!

 

چرا افسردگی در زنان بیشتر از افسردگی در مردان است؟

قبل از بلوغ، افسردگی نادر است و در دختران و پسران تقریباً با همان میزان بروز می کند. اما با شروع بلوغ ، خطر ابتلا به افسردگی در یک دختر به طرز چشمگیری افزایش می یابد و به دو برابر پسران می رسد.

برخی از متخصصان معتقدند که احتمال بیشتر افسردگی در زنان ممکن است مربوط به تغییر در سطح هورمون هایی باشد که در طول زندگی یک زن رخ می دهد. این تغییرات در دوران بلوغ ، بارداری و یائسگی و همچنین پس از زایمان یا سقط جنین مشهود است. علاوه بر این ، نوسانات هورمونی همراه با چرخه قاعدگی هر ماه احتمالاً به سندرم قبل از قاعدگی (PMS) و اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) کمک می کند ، یک سندرم شدید مشخص شده به ویژه با افسردگی ، اضطراب و تغییرات خلقی که هفته قبل از قاعدگی و در زندگی روزمره اختلال ایجاد می کند.

 

چه چیزی احتمال افسردگی در زنان را افزایش می دهد؟

طبق مitسسه ملی بهداشت ، مواردی که خطر افسردگی در زنان را افزایش می دهد شامل عوامل تولید مثل ، ژنتیک یا سایر عوامل بیولوژیکی است. عوامل بین فردی؛ و برخی خصوصیات روانشناختی و شخصیتی. علاوه بر این ، زنان دست به دستکاری می کنند که بچه ها را تربیت می کنند و زنانی که والد تنها هستند، استرس بیشتری دارند که ممکن است علائم افسردگی را تحریک کند. موارد دیگری که می تواند خطر را افزایش دهد شامل موارد زیر است:

  • سابقه خانوادگی اختلالات خلقی
  • سابقه اختلالات خلقی در سالهای اولیه باروری
  • از دست دادن والدین قبل از 10 سالگی
  • از دست دادن سیستم حمایت اجتماعی یا تهدید چنین ضرر
  • استرس روانشناختی و اجتماعی مداوم ، مانند از دست دادن شغل ، استرس رابطه ، جدایی یا طلاق
  • سو استفاده جسمی یا جنسی از کودکی
  • استفاده از داروهای خاص

زنان همچنین می توانند پس از زایمان دچار افسردگی پس از زایمان شوند. برخی از افراد در زمستان دچار اختلال عاطفی فصلی می شوند. افسردگی بخشی از اختلال دو قطبی است.

 

آیا افسردگی ارثی است؟

افسردگی می تواند در خانواده ها ایجاد شود. در صورت بروز ، معمولاً از 15 تا 30 سالگی شروع می شود. پیوند خانوادگی با افسردگی در زنان بسیار بیشتر است. اما همیشه یک پیوند ژنتیکی یا ارثی آشکار برای توضیح اینکه چرا کسی ممکن است افسردگی بالینی داشته باشد وجود ندارد.

تفاوت افسردگی در زنان با افسردگی در مردان چگونه است؟

افسردگی در زنان از چند جهت با افسردگی در مردان متفاوت است:

  • افسردگی در زنان ممکن است زودتر اتفاق بیفتد ، طولانی تر باشد ، احتمال بازگشت داشته باشد ، به وقایع استرس زای زندگی مرتبط باشد و نسبت به تغییرات فصلی حساس تر باشد.
  • زنان بیشتر احساس گناه می کنند و اقدام به خودکشی می کنند ، اگرچه در واقع کمتر از مردان جان خود را می گیرند.
  • افسردگی در زنان به احتمال زیاد با اختلالات اضطرابی ، به ویژه علائم ترس و ترس و اختلالات خوردن مرتبط است.

 

ارتباط PMS و PMDD با افسردگی در زنان چگونه است؟

از هر 4 زن قاعدگی 3 نفر مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی یا PMS هستند که با علائم جسمی و جسمی مشخص می شود که شدت آنها از یک چرخه قاعدگی به چرخه دیگر تغییر می کند. زنان 20 یا 30 ساله معمولاً مبتلا می شوند.

حدود 3٪ تا 5٪ از زنان در دوران قاعدگی PMDD دارند ، یک نوع شدید از PMS ، که با علائم عاطفی مانند غم ، اضطراب ، نوسانات خلقی، بی حالی و از دست دادن علاقه به چیزها مشخص می شود.

زنان مبتلا به PMS و PMDD معمولاً 7 تا 10 روز قبل از قاعدگی دچار علائم می شوند و پس از آنکه جریان قاعدگی آنها در جریان است ، تسکین چشمگیری پیدا می کنند.

در دهه گذشته ، این شرایط به عنوان عوامل مهم ناراحتی و تغییر رفتار در زنان شناخته شده است. اگرچه ارتباط دقیق بین PMS ، PMDD و افسردگی هنوز مشخص نیست، اما تصور می شود ناهنجاری در عملکرد مدارهای مغزی که باعث تنظیم خلق و خو می شوند، همراه با نوسان سطح هورمون ها.

 

PMS و PMDD چگونه درمان می شوند؟

بسیاری از زنانی که همراه با PMS یا PMDD دچار افسردگی می شوند ، از طریق ورزش یا مراقبه بهبود می یابند. برای کسانی که علائم شدید دارند، دارو، روان درمانی فردی یا گروهی یا مدیریت استرس می تواند کمک کند. پزشک مراقبت های اولیه یا OB / GYN مکان خوبی برای شروع است. پزشک می تواند شما را از نظر افسردگی بررسی کرده و علائم شما را درمان کند.

 

افسردگی در زنان: علائم، دلایل و راه درمان

افسردگی در زنان: علائم، دلایل و راه درمان

آیا افسردگی در زنان در دوران بارداری اتفاق می افتد؟

فرض بر این بود که بارداری یک دوره رفاه است که زنان را در برابر اختلالات روانپزشکی محافظت می کند. اما افسردگی در زنان باردار تقریباً به همان اندازه در زنان باردار شایع است. مواردی که می توانند خطر افسردگی در زنان را در دوران بارداری افزایش دهند عبارتند از:

  • سابقه افسردگی یا PMDD
  • سن در زمان بارداری (هرچه سن شما بالاتر باشد ، خطر بالاتر است)
  • تنها زندگی کردن
  • حمایت اجتماعی محدود
  • درگیری زناشویی
  • عدم اطمینان در مورد بارداری

 

تأثیر افسردگی بر بارداری چیست؟

تأثیر احتمالی افسردگی در بارداری شامل موارد زیر است:

تأثیر بر توانایی زن در مراقبت از خود در دوران بارداری. ممکن است کمتر بتوانند توصیه های پزشکی را دنبال کنند و بخوابند و به درستی غذا بخورند.
واداشتن زن به استفاده از موادی مانند تنباکو، الکل و / یا داروهای غیرقانونی که می تواند به کودک آسیب برساند.
سخت شدن پیوند با نوزاد.

بارداری ممکن است بر افسردگی زنان تأثیر بگذارد:

استرس های بارداری می تواند به شروع افسردگی ، عود مجدد علائم افسردگی یا بدتر شدن علائم کمک کند.
افسردگی در دوران بارداری می تواند خطر افسردگی پس از زایمان را افزایش دهد (افسردگی پس از زایمان نامیده می شود).

 

اگر در دوران بارداری افسرده باشم گزینه های من چیست؟

آماده شدن برای یک نوزاد جدید کار سختی است. اما سلامتی شما باید در درجه اول قرار گیرد. در برابر تمایل به انجام همه کارها مقاومت کنید، کارهایتان را کم کنید و کارهایی انجام دهید که به شما در آرامش کمک کنند. علاوه بر این ، صحبت در مورد مواردی که به شما مربوط می شوند بسیار مهم است. با دوستان، شریک زندگی و خانواده خود صحبت کنید. اگر از شما پشتیبانی بخواهید، خواهید دید که اغلب آن را دریافت می کنید.

اگر احساس ضعف و نگرانی دارید، به دنبال درمان باشید. از پزشک یا مامای خود بخواهید که به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای درمان سریع افسردگی

 

چگونه افسردگی در زنان در دوران بارداری درمان می شود؟

شواهد فزاینده نشان می دهد که بسیاری از داروهای ضد افسردگی، از جمله اکثر SSRI ها (به جز Paxil) ، به نظر می رسد هنگام درمان افسردگی در دوران بارداری ، حداقل از نظر اثرات کوتاه مدت بالقوه بر کودک، حداقل خطر (در صورت وجود) دارند. اثرات طولانی مدت همچنان مورد مطالعه قرار می گیرند.

خطرات ممکن است متفاوت باشد ، بسته به دارو و همچنین بسیاری موارد دیگر در دوران بارداری است که می تواند جنین در حال رشد را به خطر بیندازد. افسردگی درمان نشده مادر و نوزاد را در معرض خطر قرار می دهد. بعضی اوقات، برای درمان افسردگی شدید در دوران بارداری که دیگر درمان ها م notثر نبوده، از درمان الکتروشوک (ECT) یا تحریک مغناطیسی از طریق جمجمه (TMS) استفاده می شود

خطرات و مزایای احتمالی درمان را با پزشک خود در میان بگذارید.

 

چگونه افسردگی پس از زایمان در زنان درمان می شود؟

بعضی اوقات می توان افسردگی پس از زایمان یا افسردگی پس از زایمان را مانند سایر انواع افسردگی درمان کرد. این به معنای استفاده از دارو و روان درمانی است. اگر خانمی شیرده است، پس از بحث درباره خطرات و فواید ، تصمیم به مصرف داروی ضد افسردگی با پزشک متخصص اطفال همراه با روانپزشک آنها گرفته می شود. بیشتر داروهای ضد افسردگی به میزان بسیار کمی در شیر مادر بیان می شوند و در صورت وجود، تأثیرات احتمالی آنها بر نوزاد شیرخوار به خوبی درک نشده است.

دارویی به نام برکسانولون (زولرسو) به طور خاص برای درمان افسردگی پس از زایمان مورد تأیید قرار گرفت. با تزریق در طی 3 روز، مشخص شده است که این امر موجب تسکین بیشتر زنان می شود.

 

آیا افسردگی در زنان در دوران میانسالی افزایش می یابد؟

از بین رفتن یائسگی مرحله ای از زندگی باروری یک زن است که به طور معمول از 40 سالگی (یا زودتر) شروع می شود و تا زمانی که قاعدگی به مدت یک سال متوقف شود ، ادامه دارد. در 1 تا 2 سال آخر یائسگی ، کاهش استروژن سرعت می گیرد. در این مرحله، بسیاری از زنان علائم یائسگی دارند.

یائسگی ، دوره زمانی است که زن قاعدگی ماهانه خود را متوقف می کند و علائمی در رابطه با عدم تولید استروژن دارد. طبق تعریف، یک زن بعد از یک سال قطع قاعدگی در یائسگی است. یائسگی معمولاً در اواخر دهه 40 تا اوایل دهه 50 زن اتفاق می افتد. اما زنانی که تخمدان هایشان با جراحی برداشته می شود یائسگی “ناگهانی” دارند.

کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی و یائسگی باعث تغییرات جسمی و عاطفی مانند افسردگی یا اضطراب می شود. مانند هر مرحله دیگر در زندگی یک زن، بین سطح هورمون و علائم جسمی و عاطفی رابطه وجود دارد. برخی از تغییرات فیزیکی شامل دوره های ناهموار یا پرش، دوره های شدیدتر یا سبک تر و گرگرفتگی است.

 

چگونه می توانم با علائم یائسگی کنار بیایم؟

روش های زیادی وجود دارد که می توانید علائم یائسگی را کاهش داده و سلامتی خود را حفظ کنید. این نکات شامل روشهایی برای کنار آمدن با تغییرات خلقی، ترس و افسردگی است:

  • غذای سالم بخورید، و به طور منظم ورزش کنید.
  • در یک فروشگاه یا سرگرمی خلاق شرکت کنید که حس موفقیت را پرورش می دهد.
  • برای تمریناتی مانند یوگا، مدیتیشن یا تنفس آرام و عمیق، یک مهارت آرام سازی خود را پیدا کنید.
  • اتاق خواب خود را خنک نگه دارید تا از تعریق شبانه و خواب آشفته جلوگیری کند.
  • در صورت لزوم از دوستان، اعضای خانواده یا یک مشاور حرفه ای حمایت عاطفی بخواهید.
  • با خانواده و جامعه خود در ارتباط باشید و روابط دوستانه خود را پرورش دهید.
  • داروها، ویتامین ها و مواد معدنی را طبق تجویز پزشک مصرف کنید.
  • برای خنک ماندن در هنگام گرگرفتگی ، اقداماتی مانند پوشیدن لباس گشاد انجام دهید.

 

چگونه افسردگی در زنان درمان می شود؟

روش های مختلفی برای درمان افسردگی وجود دارد، از جمله داروهایی مانند ضد افسردگی ، تکنیک های تحریک مغز مانند ECT یا TMS و روان درمانی فردی.

اگر استرس خانوادگی بر افسردگی شما بیفزاید، ممکن است خانواده درمانی کمک کند. ارائه دهنده خدمات بهداشت روان یا پزشک مراقبت های اولیه بهترین روش درمانی را برای شما تعیین می کند. اگر مطمئن نیستید که چه کسی می تواند برای کمک به افسردگی کمک کند، بررسی این منابع را در نظر بگیرید:

  • مراکز بهداشت روان جامعه
  • برنامه های کمک به کارمندان
  • پزشکان خانواده
  • خدمات خانوادگی / آژانس های اجتماعی
  • سازمانهای نگهداری بهداشت
  • بخشهای روانپزشکی بیمارستانها و کلینیکهای سرپایی
  • انجمن های محلی پزشکی و / یا روانپزشکی
  • متخصصان بهداشت روان مانند روانپزشکان ، روانشناسان ، مددکاران اجتماعی یا مشاوران بهداشت روان
  • کلینیک ها و امکانات خصوصی
  • کلینیک های سرپایی بیمارستان دولتی
  • برنامه های وابسته به دانشگاه یا دانشکده پزشکی

تجربیات و نظرات خود را درباره افسردگی بانوان با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *