تاثیر دیابت بر پوست
هر آنچه در مورد افسردگی باید بدانید!
دلایل افسردگی
۱۴۰۰-۰۲-۲۲
راهنمای حمله قلبی + عکس
راهنمای حمله قلبی + عکس
۱۴۰۰-۰۲-۲۳

تاثیر دیابت بر پوست

دیابت میتواند سبک زندگی شما را تغییر دهد. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی تاثیر دیابت بر پوست میپردازیم.

آکانتوز نیگریکانس

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

ممکن است آن را با لکه برنزه یا قهوه ای اشتباه بگیرید و سعی کنید آن را پاک کنید. اما کار نمی کند این وضعیت در افراد دیابتی شایع است. پوست شما معمولاً تیره و ضخیم می شود و ممکن است احساس نرمی کند. همچنین ممکن است خارش و بو داشته باشد. پشت گردن، کشاله ران، چین آرنج، زانوها، زانوها و زیر بغل ها از نقاط مشترک هستند. اضافه وزن یا چاقی احتمال ابتلا به آکنتوز نیگریکانس را افزایش می دهد، بنابراین ریختن پوند می تواند از شر آن خلاص شود.

بیشتر بخوانید: 10 مصیبتی که قند به شما هدیه میکند!

 

تاول های دیابتی

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

اینها ممکن است به طور ناگهانی روی انگشتان، انگشتان پا، دست ها، پاها و گاهی اوقات روی پاها یا بازوها ظاهر شوند. آنها معمولاً سفید هستند و اطراف آنها قرمز نیست. تاول ها ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما معمولاً در طی 3 هفته آسیب نمی بینند و بهبود می یابند. آنها می توانند نشانه ای از ابتلا به دیابت یا کنترل نشدن سطح قند خون شما باشند. در مورد علائم خود با پزشک خود صحبت کنید.

 

پوست ضخیم شده

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

ممکن است پزشک شما آن را اسکلروز دیجیتال بنامد. هم در دیابت نوع 1 و هم در دیابت نوع 2 اتفاق می افتد. پوست پشت دستان یا انگشتان یا انگشتان پا ممکن است ضخیم و مومی باشد. این وصله ها ممکن است به بازوها، قسمت فوقانی کمر و شانه های شما گسترش یابد. در موارد شدید، ممکن است در حرکت مفاصل خود مشکل داشته باشید و نیاز به فیزیوتراپی داشته باشید. بهترین روش برای درمان این بیماری کنترل قند خون است.

بیشتر بخوانید: 10 منبع عالی کلسیم برای استخوان ها

 

لکه های شین (درموپاتی دیابتی)

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

این موارد می توانند مانند لکه های سنی ساده به نظر برسند. اما آنها نیستند. قند خون بالای دیابت به رگهای خونی کوچک آسیب می رساند و باعث ایجاد این تکه های قهوه ای می شود. این لکه های گرد و خشن غالباً روی لبه های شما ظاهر می شود. درموپاتی معمولاً بی خطر است و باید در طی 18 ماه از بین برود. اما همچنین می تواند مدت ها طول بکشد.

 

نکروبیوز لیپوئدیکا

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

نکروبیوز به معنای انحطاط و مرگ است. لکه های کوچک، برجسته و قرمز روی پوست شما به آرامی بزرگتر و براق تر می شوند و گاهی زرد می شوند. ممکن است پوست شما نازک و شکسته شود و باعث ایجاد زخم هایی به نام زخم شود. ممکن است خارش ایجاد کند و صدمه ببیند. اما بسیار نادر است از هر 300 فرد دیابتی فقط 1 نفر به آن مبتلا است. درمان آن دشوار است، اما داروهای تجویز شده، تزریق یا لوسیون ممکن است کمک کند.

بیشتر بخوانید: 5 گام ساده برای جلوگیری از فشار خون بالا!

 

Xanthomatosis

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

دیابت کنترل نشده می تواند منجر به شکستن این برجستگی های پوستی، دستان، بازوها، پاها و باسن شما شود. به خصوص در مردان جوان مبتلا به دیابت نوع 1 به این دیابت مبتلا می شوند. ممکن است فوران های پوست لطیف و خارش دار باشد، اما مسری نیستند. با پزشک خود در مورد چگونگی کنترل بهتر سطح قند خون صحبت کنید. این باید به کاهش دست اندازها نیز کمک کند.

 

عفونت باکتریایی

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

قند خون بالا می تواند پوست شما را خشک کرده و سیستم ایمنی بدن شما را مهار کند. این خطر ابتلا به عفونت های پوستی را افزایش می دهد، از این رو استافیلوکوکوس (استافیلوکوک) شایع ترین است. ممکن است حالت ناخن روی چشم، فولیکول های ملتهب مو (فولیکولیت) یا ناخن های آلوده داشته باشید. در صورت احساس تورم، خارش، درد یا گرما در پوست، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر می دانید که قند خون بالا یا دیابت دارید.

 

عفونت قارچی

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

قارچ ها ، مانند باکتری ها ، دوست دارند در چین های مرطوب پوست آویزان شوند. که شامل زیر بغل ، زیر پستانها ، اطراف ناخن ها و گوشه های دهان می شود. ممکن است شنیده باشید که آن را پای ورزشکار روی پاها ، خارش جک اطراف اندام تناسلی یا کرم حلقه روی پوست سر می نامند. کاندیدا آلبیکانس رایج ترین قارچی است که باعث ایجاد آن می شود. پزشک می تواند به شما در درمان عفونت کمک کند و به شما بگوید که آیا این نشانه ای از دیابت کنترل نشده است.

 

خارش پوست

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

این یک شکایت رایج است، حتی در میان افرادی که دیابت ندارند. اما خارش پوست می تواند در نتیجه خشکی پوست یا گردش خون ضعیف باشد که هر دو در دیابت بیشتر هستند. اگر زمان خود را زیر دوش یا وان را محدود کنید، با صابون ملایم بشویید و بعد از استحمام مرطوب شوید، به شما کمک می کند.

 

گرانولوم آنولار

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

پزشکان مطمئن نیستند که این وضعیت چگونه به دیابت مرتبط است. آنها همچنین دقیقاً نمی دانند که چه عواملی باعث این برجستگی های ریز قرمز در اطراف مچ پا ، دست ها ، پاها یا بازوها و جاهای دیگر می شود. ممکن است پاسخی به التهاب باشد. پزشک شما ممکن است سعی کند آن را با کرم یا تزریق درمان کند. اگر علائم شما خفیف باشد نیازی به درمان نخواهید داشت.

 

گزانتاسما

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

این اتفاق می افتد زمانی که بدن کلسترول اضافی را در اطراف چشم جمع می کند. ممکن است روی پلک ها یا اطراف پلک ها رشد زردی صاف یا کمی برجسته مشاهده کنید. رسوبات مضر یا دردناک نیستند، اما می توانند نشانگر دیابت کنترل نشده، کلسترول بالا یا سایر مشکلات سلامتی باشند.

 

زخم پا

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

در صورت ابتلا به دیابت، این زخم ها با هیچ چیز دیگری نمی توانند شروع کنند، به خصوص اگر همچنان در کفش های تنگ مالش یابد. این تا حدی به دلیل گردش خون ضعیف است که بهبود زخم ها را دشوار می کند و همچنین می تواند باعث آسیب عصبی شود بنابراین شما نمی توانید احساس خوبی داشته باشید هر روز پای خود را از نظر وجود زخم بررسی کنید و از پزشک خود بخواهید که چگونه بهترین روش درمان را انجام دهد.

 

ویتیلیگو

تاثیر دیابت بر پوست

تاثیر دیابت بر پوست

در صورت ابتلا به دیابت نوع 1 بیشتر مشاهده می شود، اما مبتلایان به نوع 2 نیز می توانند به آن مبتلا شوند. معلوم نیست چرا ویتیلیگو سلول هایی را که به طور معمول پوست شما را با رنگدانه رنگ می کنند از بین می برد. ممکن است متوجه پوستی تکه ای از رنگ کاملاً متفاوت شوید. این معمولاً بر روی سینه، شکم و کمر شما تأثیر می گذارد، اما گاهی اوقات روی صورت نیز اتفاق می افتد. ویتیلیگو ممکن است با کرم های دارویی ، نور ماورا UV بنفش و حتی جراحی درمان شود. برای محافظت از لکه های پوستی آسیب دیده از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *