سوالات رایج درباره درد مزمن لگن
درمان افتادگی اندامهای لگن
انواع افتادگی اندام های لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۲
درمان افتادگی اندامهای لگن
درمان افتادگی اندامهای لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۲

سوالات رایج درباره درد مزمن لگن

درد مزمن لگن تشخیص داده شده اید، شما و پزشک شما باید در جهت رفاه خود همکاری کنید. از پرسیدن هرگونه سوال در مورد وضعیت و مراقبت خود نترسید. در این مقاله چند مورد مهم برای شروع وجود دارد، اما ممکن است موارد دیگری را نیز داشته باشید. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی درمان های خانگی مثانه پر کار میپردازیم.

آیا شما شخص مناسبی برای کمک به من هستید؟

دریابید که پزشک معالج شما با درد مزمن لگن چه تجربه ای دارد. ممکن است به پزشک مراقبت های اولیه که بسیار دوست دارید و او را پزشک بسیار خوبی می دانید مراجعه کنید. اما شاید بهتر باشد به فردی مراجعه کنید که تخصص بیشتری در تشخیص و درمان درد مزمن لگن دارد.

دلایل احتمالی درد من چیست؟

درد مزمن لگن اغلب دلایل متعددی دارد. در حقیقت، 25 تا 50 درصد از زنانی که به پزشکان مراقبت های اولیه مراجعه می کنند، بیش از یک تشخیص دارند. اگر پزشک شما علل احتمالی دیگری را که ممکن است علائم شما نشان دهند ذکر نکند، این سوالات را بپرسید.

چه آزمایشاتی می تواند به تشخیص مشکل من کمک کند؟

روند تشخیص و درمان درد مزمن لگن معمولاً با  معاینه فیزیکی از جمله معاینه لگن آغاز می شود. ممکن است پزشک مشکلی پیدا کند و بلافاصله تشخیص دهد. بپرسید آیا آزمایش بیشتر مفید خواهد بود یا خیر. گاهی اوقات، پاسخ منفی است، زیرا آزمایش بیشتر ممکن است برای شما درد، ناراحتی و هزینه بی مورد ایجاد کند. اما اگر پزشک شما از علل ایجاد علائم شما مطمئن نیست، ممکن است آزمایش های بیشتری لازم باشد.

چه روشهای درمانی می تواند به من در مدیریت درد کمک کند؟

دانستن علت و تسکین دو چیز متفاوت است. درمان ممکن است زمان ببرد یا ممکن است تشخیص شما نادرست باشد. در همین حال، درد همچنان ادامه دارد. گاهی اوقات، مشکل قابل درمان نیست. از پزشک خود بپرسید که چه کاری می توان برای کنترل درد انجام داد. ممکن است به دنبال یک متخصص کنترل درد باشید.

بهترین نتیجه ای که می توانم انتظار داشته باشم چیست؟

متأسفانه، همه نمی توانند انتظار تسکین کامل و دائمی را داشته باشند. بنابراین، از پزشک خود بخواهید تا صادقانه به شما بگوید که درمان شما چقدر خوب عمل می کند. اگر به نتیجه خاصی امیدوار هستید، بپرسید آیا درمان شما موفق خواهد بود.

 

اگر درد دوباره برگشت چکار کنم؟

حتی اگر درمانی موثر واقع شود، راه حل ممکن است موقتی باشد. در صورت بازگشت درد، ایده خوبی است که برنامه ای تهیه کنید.

 

برای مراقبت از خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

ایفای نقش فعال در تشخیص و درمان ممکن است به شما و پزشک شما در یافتن سریعتر پاسخ ها – و درمان مناسب – کمک کند. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که می توانید برای بهبود مراقبت هایی که دریافت می کنید انجام دهید. به عنوان مثال، جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد سابقه پزشکی شما می تواند کمک کننده باشد. در برخی شرایط، تغییر شیوه زندگی ممکن است بر درمان شما تأثیر بگذارد.

 

نظر شما در مورد درمان های جایگزین چیست؟

بسیاری از مردم علاقه مند به کشف درمان های جایگزین و مکمل هستند که به عنوان یک استاندارد پزشکی استاندارد نیستند. نظر پزشک خود را بپرسید و دریابید که آیا پزشک شما مایل به بحث درباره نتایجی است که شما داشته اید. شما می خواهید مطمئن باشید که درمان های جایگزین با مراقبت های پزشکی و برنامه درمانی شما تداخل ندارد.

 

در صورت نیاز به پشتیبانی به کجا مراجعه کنم؟

حدود 20 درصد از کل زنان درد مزمن لگن دارند، اما شما ممکن است احساس تنهایی کنید. اگر پزشک شما زنان زیادی را با درد مزمن لگن درمان کرده است، می توانید منابع اضافی مورد نیاز خود را پیدا کنید. شاید خانواده یا شریک زندگی شما نیز بتوانند از برخی حمایت ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *