آیا مصرف کافئین خطر سقط جنین را افزایش می دهد؟
انواع بیماری های روانی
انواع بیماری های روانی
۱۴۰۰-۰۶-۰۵
علائم سقط جنین
پیشگیری از سقط جنین
۱۴۰۰-۰۶-۰۷

آیا مصرف کافئین خطر سقط جنین را افزایش میدهد؟

همانطور که پیداست، مقادیر متوسط ​​کافئین برای شما و نوزاد متولد نشده بسیار مناسب است. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به این سوال پاسخ میدهیم که آیا مصرف کافئین خطر سقط جنین را افزایش می دهد؟

 

س: من باردار هستم و نمی توانم تصور کنم که قهوه را کنار بگذارم، اما مادرم می گوید من خطر سقط جنین را دارم. آیا این حقیقت دارد؟

پاسخ غلط است – با برخی از هشدارهای.

سالهاست که متخصصان زنان و زایمان تصور می کردند حتی مصرف متوسط کافئین نیز خطر سقط جنین را افزایش می دهد. در حقیقت، یک مطالعه که در اوایل سال 2008 منتشر شد نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز یا پنج قوطی نوشابه کافئین دار (که هر دو حاوی حدود 200 میلی گرم کافئین هستند ) می تواند خطر سقط جنین یک زن باردار را دو برابر کند.

اما مروری بر مطالعات موجود در این زمینه که توسط کالج متخصصان زنان و زایمان در آگوست 2010 منتشر شد، نشان داد که یک فنجان قهوه کافئین دار یا یک نوشابه کافئین دار در روز خطر سقط جنین یا زایمان زودرس را افزایش نمی دهد.

ژن بورکت، دکتر، متخصص زنان و زایمان در دانشکده پزشکی میلر دانشگاه میامی می گوید: این یک خبر خوش آمد است.صادقانه بگویم، هیچ اطلاعات موثقی وجود ندارد که می گوید نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر سقط جنین را افزایش می دهد. این اثر تنها پس از بیش از دو فنجان در روز قابل مشاهده است.

آن جام چقدر می تواند بزرگ باشد؟ اینطور فکر کنید: یک فنجان قهوه دم کرده و قطره ای 8 اونسی حدود 137 میلی گرم کافئین دارد (قهوه فوری و یک قاشق اسپرسو تقریباً نیمی از آن را دارند). بنابراین یک فنجان 12 اونسی دارای 200 میلی گرم کافئین است که باید حد بالایی شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *