وقتی درمان دیابت نوع 2 شما موثر نیست!
چگونه منافذ پوست را با آرایش کوچکتر کنیم؟
چگونه منافذ پوست را با آرایش کوچکتر کنیم؟
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
با این 8 نکته آرایشی پیشان را کوچکتر نشان دهید!
با این 8 نکته آرایشی پیشان را کوچکتر نشان دهید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
وقتی درمان دیابت نوع 2 شما موثر نیست!

وقتی درمان دیابت نوع 2 شما موثر نیست!

وقتی درمان دیابت نوع 2 شما موثر نیست!

دیابت نوع 2 یک بیماری پیش رونده است. اگر مانند اکثر مردم باشید، به مرحله ای می رسید که درمان شما مانند گذشته عمل نمی کند. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی این موضوع  یعنی درمان دیابت و وقتی درمان دیابت نوع 2 شما موثر نیست! می پرازیم.

در صورت بروز چنین اتفاقی، شما و پزشک خود باید یک برنامه درمانی جدید ارائه دهید. روش های زیادی برای تحقق آن وجود دارد.

 

قرص برای دیابت

ممکن است برای کاهش قند خون یکی مصرف کنید. دسته های مختلفی از داروهای غیر انسولین وجود دارد که می توانید به روش های مختلف از بین آن دیابت نوع 2 انتخاب کنید. از آنجا که این داروها می توانند با هم کار کنند، ممکن است پزشک بیش از یک دارو برای شما تجویز کند.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • متفورمین، که در کبد شما کار می کند
  • تیازولیدیندیونزها (یا گلیتازون ها)، که باعث بهبود قند خون می شوند
  • اسرارآمیزها، که به پانکراس شما کمک می کند انسولین بیشتری تولید کند
  • مسدود کننده های نشاسته، که سرعت جذب قند بدن را از مواد غذایی که می خورید، کاهش می دهد
  • درمان های مبتنی بر اینکرتین، که به کبد شما کمک می کند قند کمتری تولید کند. آنها همچنین سرعت جذب غذا را کاهش می دهند. آنها می توانند قرص یا عکس باشند.
  • مهار کننده های SGLT2 (یا گلیفلوزین ها)، که باعث می شود کلیه ها قند اضافی را در پوست بدن شما آزاد کنند

همچنین ممکن است یک قرص مصرف کنید که دو نوع دارو را با هم مخلوط می کند. که به عنوان درمان ترکیبی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: دیابت چیست؟

 

داروهای تزریقی

شما برخی از داروهای غیر انسولین را به جای بلعیدن تزریق می کنید. این داروها در یکی از دو نوع وجود دارند:

آگونیست های گیرنده GLP-1: اینها به بدن شما در ساختن انسولین کمک می کنند. آنها همچنین به کبد شما کمک می کنند تا گلوکز کمتری تولید کند. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید با آنها در مورد آنها صحبت کنید. شما هر روز مقداری تزریق می کنید و بقیه را هفته ای یک بار دریافت می کنید.

آنالوگ آمیلین: این نوع هضم شما را کند می کند. این سطح گلوکز را پایین نگه می دارد و به کبد شما کمک می کند تا تعداد کم را ترک کند. اینها را قبل از غذا تزریق می کنید.

 

انسولین درمانی

اگر دیابت نوع 2 دارید ممکن است مجبور به مصرف انسولین نباشید، اما گاهی اوقات به آن احتیاج دارد. نوع انسولین مصرفی شما به آنچه در شما اتفاق می افتد بستگی دارد. ممکن است برای دیابت نوع 2 انسولین مصرف کنید زیرا:

شما باید قند خون خود را برای مدت کوتاهی کنترل کنید. به دلیل مواردی مانند:

  • عمل جراحی
  • یک اورژانس پزشکی مانند حمله قلبی
  • بارداری
  • داروهای استروئیدی
  • کتواسیدوز دیابتی – هنگامی که بدن شما انسولین کافی ندارد و به جای قند، چربی را برای سوخت می سوزاند

تغییر سبک زندگی و قرص ها کمکی نکرده اند. اگر رژیم، ورزش و داروی خوراکی دیابت را امتحان کرده اید و قند خون شما هنوز بالا است، ممکن است پزشک انسولین تجویز کند.

درمان فعلی شما دیگر کار نمی کند. با گذشت زمان، دیابت به سلولهای لوزالمعده شما که انسولین می سازند آسیب می رساند. افزایش وزن و استرس مزمن می تواند این آسیب را تسریع کند و بدن شما را کمتر به انسولین پاسخ دهد. در ابتدا ممکن است لوزالمعده شما انسولین بیشتری را از بدن خارج کند، اما در نهایت نمی تواند با نیاز بدن شما به این هورمون مطابقت داشته باشد.

انسولین سریع اثر: در عرض 30 دقیقه وارد سیستم شما می شود و برای کنترل قند خون در وعده های غذایی و میان وعده ها بهترین عملکرد را دارد. انسولین “سریع” نیز وجود دارد که تقریباً در نیمی از زمان شروع به کار می کند ، اما به مدت طولانی کار نمی کند.

انسولین با اثر متوسط: جذب بدن شما نسبت به نوع سریع آن بیشتر طول می کشد اما ماندگاری آن بیشتر است. در کنترل قند خون شما در طول شب و بین وعده های غذایی خوب است.

انسولین طولانی مدت: این نوع می تواند سطح گلوکز شما را در بیشتر روز ثابت نگه دارد. این کار یک شبه، بین وعده های غذایی و زمانی که روزه دارید، کار می کند در برخی موارد، حتی می تواند بیش از 24 ساعت کار کند.

همچنین مخلوط هایی از انسولین وجود دارد که ترکیبی از ماندگاری طولانی و سریع اثر دارند. به این موارد گاهی انسولین ترکیبی گفته می شود. با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمد کدام نوع برای شما مناسب است.

شما و پزشکتان نیز باید انتخاب کنید که از چه راهی انسولین دریافت کنید برای شما بهتر جواب دهد. ممکن است پوشش بیمه ای شما نیز نقش داشته باشد. در این قسمت چند گزینه وجود دارد:

سرنگ: شما می توانید از این عکس برای خود عکسهای انسولین بگیرید. شما می توانید آنها را در موارد زیر قرار دهید:

  • شکم
  • ران
  • باسن
  • بازو بالا

قلم: اینها یک سوزن در انتها دارند. ایده همان سرنگ است، اما ممکن است استفاده از آن راحت تر باشد.

پمپ: این دستگاهی است که شما آن را در یک جیب یا کیسه کوچک روی کمربند خود حمل می کنید. توسط یک لوله نازک به سوزنی متصل می شود که به داخل پوست شما می رود. شما دوز ثابت انسولین دریافت می کنید.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های اولیه دیابت

 

عمل جراحی

جراحی چاقی، که ممکن است آن را به عنوان بای پس معده بدانید، به طور خاص درمانی برای دیابت نوع 2 نیست. اما اگر دکتر شما گفت که شاخص توده بدن (BMI) شما بالاتر از 35 است، ممکن است بخواهید این جراحی کاهش وزن را در نظر بگیرید. توجه به این نکته مهم است که تأثیرات طولانی مدت آن بر دیابت نوع 2 ناشناخته است. اگر فکر می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

محققان هنوز در حال مطالعه اثرات آن هستند، اما بیشتر افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند و مشاهده کردند که قند خون آنها به حالت طبیعی یا تقریباً طبیعی باز می گردد.

 

پانکراس مصنوعی

ایده پشت این ایجاد یک سیستم واحد است که سطح گلوکز خون شما را 24/7 ساعت مشاهده کرده و در صورت نیاز انسولین یا داروهای دیگر به طور خودکار به شما بدهد.

نوعی به نام سیستم حلقه بسته ترکیبی در سال 2016 مورد تأیید FDA قرار گرفت. هر 5 دقیقه سطح گلوکز شما را آزمایش می کند و در صورت نیاز انسولین به شما می دهد.

تحقیقات مربوط به لوزالمعده مصنوعی بیشتر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 متمرکز شده است. این ممکن است به افراد مبتلا به نوع 2 نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *