آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک میکند؟
کرفس,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
با خواص حیرت انگیز کرفس بیشتر آشنا شوید!
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
قارچ,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
فواید قارچ برای سلامتی
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک میکند؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک میکند؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک میکند؟

نوشیدن آب کرفس هر روز یک روند جدید برای سلامتی است که به عنوان بهبود سلامت کلی و افزایش کاهش وزن به بازار عرضه می شود.نشان داده شده است که کرفس و آب آن چندین فایده برای سلامتی دارد و ممکن است فکر کنید که آیا کاهش وزن یکی از آنهاست؟ این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به شما می گوید که آیا آب کرفس می تواند به کاهش وزن شما کمک کند یا خیر.

چرا مردم آب کرفس می نوشند؟

آب کرفس دارای چندین مزیت است، از جمله کاهش وزن و بهبود سلامت روده و پوست. نوشیدن آن برای کاهش وزن در حال حاضر یک مد است.

کسانی که از این روند پیروی می کنند هر روز 16 اونس (475 میلی لیتر) آب میوه را با معده خالی می نوشند. برای تهیه آب کرفس تازه، می توانید خودتان ساقه های کرفس را آب بگیرید- یا آنها را مخلوط کرده و فیبر گیاه را صاف کنید. یک دسته بزرگ کرفس یا حدود 9 ساقه آن 16 اونس (475 میلی لیتر) آب می دهد.

این سبزی پرطرفدار سرشار از مواد مغذی متعددی از جمله اسید فولیک، پتاسیم، منگنز و ویتامین های A  C و K است. همچنین منبع خوبی از ریبوفلاوین، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک، کلسیم، منیزیم و فسفر است.

آب کرفس را می توان به تنهایی مصرف کرد یا به نوشیدنی های دیگر مانند اسموتی سبز اضافه کرد. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی انواع میوه و سبزیجات هستند.

این یک نوشیدنی متعادل از نظر تغذیه ای می سازد که هنوز هم برخی از مزایای آب کرفس را ارائه می دهد.

علاوه بر این، می توانید اسموتی خود را با منابع پروتئینی مانند ماست یا پودر پروتئین و همچنین منابع چربی مانند کره آجیل یا آووکادو، برای افزایش سلامتی تکمیل کنید.

خلاصه

آب کرفس سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است. در حالی که نوشیدن آن هر روز صبح ممکن است جدیدترین هوس سلامتی باشد، این روند توسط تحقیقات تأیید نمی شود.

 

آیا آب کرفس به کاهش وزن کمک میکند؟

اغلب گفته می شود آب کرفس باعث کاهش وزن می شود. طرفداران کرفس ادعا می کنند که نوشیدن 16 اونس (475 میلی لیتر) هر روز صبح سلول های چربی ذخیره شده در کبد را تجزیه و حل می کند. با این حال، این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. با این وجود، آب کرفس میتواند از راه های دیگر باعث کاهش وزن شود. وزن شما بستگی به میزان کالری مصرفی شما در طول روز دارد.

آب کرفس نسبتاً کم کالری است و 85 کالری در 16 اونس (475 میلی لیتر) تأمین می کند. جایگزینی نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه های قهوه ای یا نوشابه با آب کرفس در صورت کاهش وزن یک انتخاب هوشمندانه است. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی های کم کالری مانند آب کرفس قبل از غذا میتواند باعث سیری شود و به شما کمک کند کالری کلی کمتری بخورید.

اگرچه آب کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است، اما کلید کاهش وزن طولانی مدت در یک وعده غذایی نهفته نیست. در عوض، ورزش را با یک رژیم غذایی مغذی بر اساس غذاهای کامل ترکیب کنید.

خلاصه

آب کرفس کالری کمی دارد و اگر به جای نوشیدنی های پرکالری بنوشید، به کاهش وزن کمک می کند. با این حال ، بعید است که به تنهایی باعث کاهش وزن شود.

 

سایر مزایای بالقوه آب کرفس

آب کرفس میتواند چندین مزیت دیگر نیز داشته باشد.

  • آب کرفس سرشار از مواد مغذی گیاهی است که ترکیبات گیاهی هستند و دارای اثرات ضد التهابی هستند.
  • فلاونوئیدها طبقه اصلی مواد مغذی گیاهی موجود در کرفس هستند. افزایش مصرف فلاونوئیدها با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد. بنابراین، کرفس کامل و آب آن میتواند به جلوگیری از بیماریهای خاص کمک کند.
  • میتواند به کنترل فشار خون کمک کند. آب کرفس همچنین میتواند به کنترل فشار خون کمک کند. به دلیل غلظت نیترات کرفس است که سلامت قلب را افزایش می دهد و به کاهش فشار خون کمک می کند.
  • میتواند کلسترول بالا را کاهش دهد. کرفس همچنین میتواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

 

خلاصه

آب کرفس میتواند چندین فایده برای سلامتی مانند کاهش التهاب ، فشار خون و کلسترول داشته باشد.

 

معایب احتمالی آب کرفس

در حالی که آب کرفس به طور کلی به عنوان ایمن شناخته می شود، شما باید از چند معایب احتمالی آگاه باشید.

  • وقتی آب کرفس می خورید، فیبر غذایی مفید گیاه را از دست می دهید. یک دسته کرفس – حدود 9 ساقه – حدود 9 گرم فیبر دارد، در حالی که 16 اونس (475 میلی لیتر) آب میوه فقط مقدار ناچیزی دارد.
  • مصرف با مزایای بی شماری همراه است، از جمله افزایش وزن تا یک روده سالم.
  • سدیم می تواند اضافه شود. یکی دیگر از معایب احتمالی آب کرفس، مصرف زیاد سدیم است. کرفس به طور طبیعی دارای مقدار زیادی سدیم است، با یک ساقه 32 میلی گرم – و فقط 16 اونس (475 میلی لیتر) آب حاوی بیش از 400 میلی گرم.

وزارت بهداشت ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان میزان سدیم روزانه خود را زیر 2300 میلی گرم به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم نگه دارند.

بنابراین ، اگر قبلاً نمک زیادی مصرف کرده اید، یک لیوان آب کرفس می تواند شما را بیشتر از این قرار دهد.

از آنجا که مصرف بیش از حد سدیم با افزایش فشار خون ارتباط دارد، افرادی که در معرض این بیماری هستند باید هنگام نوشیدن آب کرفس احتیاط کنند.

خلاصه

اگرچه آب کرفس به طور کلی بی خطر است، اما معایب آن شامل کمبود فیبر و سطوح بالای سدیم است.

 

جمع بندی

در حالی که یک دوز روزانه آب کرفس آخرین شوق سلامتی است، اما به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود.با این وجود، اگر از کرفس به جای نوشیدنی های پرکالری استفاده می کنید، میتواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، میتواند به کاهش التهاب و فشار خون کمک کند.

با این حال، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را تغییر دهید – نه فقط از جدیدترین روند پیروی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *