بهترین وضعیت ها برای خوابیدن کدامند؟
نکات مهم بازدید از پانتئون رم
نکات مهم بازدید از پانتئون رم
۱۴۰۰-۰۶-۰۷
رنگهای مختلف مدفوع به چه معناست؟
رنگهای مختلف مدفوع به چه معناست؟
۱۴۰۰-۰۶-۰۸

بهترین وضعیت ها برای خوابیدن کدامند؟

به احتمال زیاد یک چیز در مورد روال خواب شما بسیار سازگار است. حتی اگر زمان خواب شما شبانه تغییر می کند یا هر روز صبح در زمانهای متفاوتی از خواب بیدار می شوید، احتمالاً یکی از موقعیت هایی است که برای خوابیدن مورد علاقه شماست. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی بهترین وضعیت ها برای خوابیدن میپردازیم.

 

متأسفانه ، موقعیتی که به نظر شما راحت تر است ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود، از درد تا آپنه خواب. با مزایا و معایب روشهای رایج خواب آشنا شوید و نکات ساده ای را در مورد بهتر شدن هر موقعیت برای خود بیابید.

 

جنین

بیش از 4 نفر از هر 10 نفر از رایج ترین روش های خواب استفاده می کنند، به ویژه در میان زنان، که دو برابر مردان به احتمال زیاد به پهلو خوابیده اند.

در بیشتر موارد، این یک روش سالم برای چرت زدن است، زیرا به ستون فقرات شما اجازه می دهد تا در تراز طبیعی خود استراحت کند. موقعیت جنین همچنین ممکن است به جلوگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر یا پارکینسون کمک کند: تحقیقات اخیر بر روی حیوانات نشان می دهد که مغز شما هنگام پاکسازی به جای اینکه به پشت و یا به پهلو بخوابید، عملکرد بهتری در پاکسازی مواد زائد دارد که می تواند منجر به این بیماری های عصبی شود. معده.

 

این موقعیت برای زنان باردار نیز مناسب است. در حالی که انتظار دارید باید به پهلوی چپ خود دراز بکشید. گردش خون را در نوزاد در حال رشد شما بهبود می بخشد و از فشار رحم به کبد جلوگیری می کند.

بهتر کنید: کمی بیرون بروید. کشیدن بدن به داخل یا خم شدن بیش از حد به جلو ، ریه ها و دیافراگم شما را محدود می کند. پشتی آرام تر، تنفس آسان را تشویق می کند.

 

ورود به سیستم

آیا به پهلو می خوابید اما با هر دو دست پایین، نزدیک بدن خود می خوابید؟ شما نیز در شرکت نسبتاً خوبی هستید: 15 درصد مردم ترجیح می دهند ZZZ های خود را در موقعیت ورود به سیستم بگیرند. و این بسیار عالی است، زیرا برای سلامتی شما مفید است.

 

استراحت به پهلو، با پشت عمدتا صاف، می تواند به کاهش آپنه خواب کمک کند. همچنین می تواند درد گردن و کمر را از بین ببرد زیرا ستون فقرات شما یکنواخت می ماند.

بهتر کنید: یک بالش نرم یا پتو یا حوله تا شده را بین زانوها قرار دهید تا فشار بر باسن شما کاهش یابد.

 

سقوط آزاد

انگار در حال فرو رفتن در ابرها هستید، روی شکم دراز کشیده اید و بازوها را زیر بالش یا در دو طرف سر خود قرار داده اید.

وقتی در رختخواب قرار می گیرید راحت به نظر می رسد، اما خوابیدن روی شکم می تواند منجر به درد کمر و گردن شود. شما همچنین بیشتر سعی می کنید در حالی که سعی می کنید روی شکم خود را راحت کنید، به سمت بالا پرتاب کنید و بچرخید تا زمانی که در موقعیت های دیگر هستید.

بهتر کنید: از بالش سفت اجتناب کنید. این می تواند گردن شما را در زاویه ای ناراحت کننده قرار دهد و باعث درد شود . سعی کنید بالش نرم تری را کمی زیر پیشانی خود قرار دهید و رو به روی تشک بخوابید تا اینکه سر خود را به یک طرف بچرخانید. این به باز ماندن راه هوایی شما کمک می کند.

 

سرباز

صاف بودن پشت، در حالی که بازوها در کنار شما هستند، می تواند باعث خروپف شود ، که نیمی از بزرگسالان را در برخی مواقع تحت تأثیر قرار می دهد و هرچه سن ما بالاتر می رود شایع تر است. خروپف فقط برای شخصی که در کنار شما یا در یک اتاق مجاور است آزاردهنده نیست. این می تواند خواب شما را مختل کرده و منجر به ضخیم شدن و مشکلات شریان کاروتید شود که خون را به مغز، صورت و گردن شما می رساند.

این حالت همچنین اگر مستعد آپنه خواب هستید – تنفس کم عمق یا مکث در تنفس که از خواب آرام جلوگیری می کند، انتخاب مناسبی نیست. خوابیدن به پشت می تواند منجر به درد کمر نیز شود.

 

هرچند یک طرفدار بزرگ برای این موقعیت وجود دارد: این می تواند به برگشت اسید کمک کند.

بهتر کنید: برای جلوگیری از درد در این حالت رو به بالا، یک بالش یا حوله ای رول شده زیر زانوها قرار دهید. از منحنی طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی می کند و می تواند شانس کمردرد شما را کاهش دهد.

اگر خروپف می کنید یا آپنه خواب دارید، بهتر است به پهلو بخوابید.

 

ستاره دریایی

شما نیز برای این مورد پشت خود را پشت سر گذاشته اید، اما پاهای شما از هم باز شده و دستان شما در دو طرف سر شما خم شده است.

مانند “سرباز”، این موقعیت می تواند به ریفلاکس اسید کمک کند، اما همچنین احتمال خروپف را افزایش می دهد و می تواند آپنه خواب را تشدید کند.

آن را بهتر کنید: قبل از چرت زدن یک بالش زیر زانو قرار دهید. اگر تشک شما نرم یا فرسوده است، آن را با سفت تری عوض کنید. حمایت از ستون فقرات به شما کمک می کند تا از کمردرد جلوگیری کنید.

 

تعییری ایجاد کن؟

اگر خوب نخوابیده اید و می خواهید موقعیت جدیدی را امتحان کنید تا ببینید آیا به شما کمک می کند، صبور باشید. تغییر عادتی مانند آن ممکن است مدتی طول بکشد، به خصوص اگر سالهاست به همان شیوه به گونی ضربه می زنید.

اگر می خواهید به پشت بخوابید، یا اگر به پهلو می روید، روی یک تشک حمایتی جدید سرمایه گذاری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *