آب مروارید چیست و چه علائمی دارد؟
آیا صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟
آیا صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۲
چطور از آب مروارید جلوگیری کنیم؟
چطور از آب مروارید جلوگیری کنیم؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۳

علائم آب مروارید چیست؟

آب مروارید یکی از بیماری های شایع چشم است. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی علائم آب مروارید می پردازیم.

 

تغییر در بینایی خود را فقط برای افزایش سن متمرکز نکنید. اگر جهان کمی مبهم به نظر می رسد، ممکن است دچار آب مروارید شوید. به زبان ساده، این بدان معناست که عدسی چشم شما کدر شده است. این بیماری معمولاً افراد 60 سال به بالا را تحت تأثیر قرار می دهد، اما هر کسی می تواند به آن مبتلا شود. و می توانید آن را در هر دو چشم داشته باشید. برخی آب مرواریدها ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند. اما برای دیگران، شما نیاز به جراحی دارید تا بینایی خود را به حالت عادی برگردانید.

 

 

آب مروارید چگونه است؟

عدسی چشم شما معمولاً شفاف است. این اجازه می دهد نور به پشت چشم شما منتقل شود تا بتوانید به طور عادی ببینید. اما با آب مروارید، عدسی شما کدر می شود. بینایی شما مبهم می شود و احساس می کنید با پنجره کثیف یا کثیف به دنیا نگاه می کنید.

اگر آب مروارید شما بسیار پیشرفته است، حتی ممکن است هنگام نگاه به آینه بتوانید یک فیلم سفید یا خاکستری را روی چشم خود ببینید.

 

 

علائم چیست؟

آب مروارید دردناک نیست اگر در کنار تاری دید، جهان اطراف شما آنطور که باید نگاه نکنید، باید چشم های خود را چک کنید.

  • دیدنش در شب سخت است.
  • شما به نور حساس هستید
  • منابع نوری دارای ” هاله ” هستند.
  • شما چیزها را دو به دو می بینید و ممکن است با هم تداخل داشته باشند ( دید دوگانه یا شبح مانند ).
  • رنگها مانند گذشته روشن به نظر نمی رسند.

 

آیا این علائم به یکباره ظاهر می شوند؟

خیر. ممکن است در اوایل به نظر برسد که دید ابری فقط بر بخش کوچکی از لنز شما تأثیر می گذارد. شاید حتی ندانید مشکلی وجود دارد. اما در بیشتر موارد، آب مروارید همچنان در حال رشد است. وقتی بزرگتر می شوند، بینایی شما بیشتر و بیشتر تار می شود.

علاوه بر این، عدسی چشم شما – که معمولاً شفاف است – ممکن است رنگ زرد یا قهوه ای پیدا کند. جهان ممکن است مانند یک عکس بسیار قدیمی به نظر برسد. این می تواند انجام کارهای روزمره را دشوار کند.

 

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

هر زمان که متوجه تغییر دید می شوید. برای تشخیص آب مروارید، پزشک یک معاینه کامل چشم را به شما می دهد. آنها همچنین قطره های چشمی به شما می دهند تا بتوانند مردمک چشم شما را گشاد کنند.

سپس پزشک کل چشم شما را معاینه کرده و چندین آزمایش مختلف انجام می دهد. بر اساس این نتایج، آنها به شما خواهند گفت که به نظر آنها بهترین روش عمل چیست.

 

 

آیا می توان علائم من را درمان کرد؟

گاهی اوقات، تجویز عینک جدید ممکن است بینایی را که در مراحل اولیه تحت تأثیر آب مروارید قرار گرفته است، بهبود بخشد. اما با گذشت زمان، ممکن است برای بازگرداندن بینایی کافی کافی نباشند.

پزشک چشم ممکن است به شما توصیه کند که برای کارهای روزمره، از عینک آفتابی ضد تابش نور و یا حتی لنزهای بزرگنمایی از نور روشن تر استفاده کنید- همه اینها ممکن است به علائم شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *