آب مروارید در نوزادان و کودکان
بهترین کارهایی که در هنگ کنگ میتوانید انجام دهید!
بهترین کارهایی که در هنگ کنگ میتوانید انجام دهید!
۱۴۰۰-۰۷-۰۳
علل و انواع آب مروارید
علل و انواع آب مروارید
۱۴۰۰-۰۷-۰۴

آب مروارید در نوزادان و کودکان

شاید فکر کنید فقط افراد مسن دچار آب مروارید می شوند. اما نوزادان و کودکان نیز می توانند به آنها مبتلا شوند.آب مروارید یک منطقه کدر در عدسی چشم فرزند شما است. اگر بزرگ یا متراکم باشد، می تواند باعث تاری دید یا حتی انسداد دید شود. ممکن است کودک شما فقط در یک چشم خود آب مروارید داشته باشد یا در هر چشم یک آب مروارید داشته باشد. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی آب مروارید در نوزادان و کودکان می پردازیم.

چرا کودک من آب مروارید دارد؟

نوزاد شما ممکن است با آب مروارید به دنیا آمده باشد. پزشک شما ممکن است از کلمه “مادرزادی” استفاده کند. این بدان معناست که لنز در دوران بارداری به درستی شکل نگرفته است.

گاهی اوقات آب مروارید مادرزادی در اثر یک مشکل کروموزومی مانند سندرم داون ایجاد می شود. آنها همچنین ممکن است ارثی باشند، به این معنی که مادر یا پدر نوزاد ممکن است آنها را داشته باشد.

یا، آنها ممکن است اکتسابی شوند، به این معنی که فرزند شما آنها را پس از تولد پرورش داده است. دلایل احتمالی زیادی وجود دارد، از جمله:

  • آسیب چشم
  • دیابت
  • عوارض ناشی از مشکلات چشمی
  • درمان اشعه
  • استروئیدها

ممکن است پزشک شما به طور دقیق نتواند بفهمد چرا کودک شما دچار آب مروارید شده است.

 

چگونه می توانم بفهمم فرزندم یکی دارد؟

همیشه نمی توان آب مروارید را دید. اما وقتی می توانید، آنها معمولاً شبیه یک لکه سفید یا خاکستری یا بازتابی در داخل مردمک هستند.

مهم است که بینایی فرزند خود را به طور منظم بررسی کنید. هرچه زودتر آب مروارید پیدا کنید، بینایی آنها در دراز مدت بهتر خواهد شد. اولین غربالگری بینایی زمانی انجام می شود که فرزند شما تازه متولد شده است. پزشک آنها چشم های آنها را از نظر آب مروارید و سایر مشکلات بررسی می کند. وقتی معاینه منظم خود را انجام می دهند، آزمایش های بینایی را در دوران نوزادی و کودکی ادامه خواهند داد.

توضیح مشکلات بینایی برای والدین برای کودکان دشوار است. آنها حتی ممکن است ندانند که مشکلی در نوع نگاهشان وجود دارد. اما وقتی این کار را می کنند، ممکن است بگویند مثل قبل نمی بینند. آنها همچنین ممکن است بگویند که دو مورد از همه را می بینند (” دید دوگانه “)، و یا چراغ ها بسیار روشن هستند. شاید آنها تابش نور یا هاله را ببینند یا رنگها آنطور که باید روشن به نظر نمی رسند.

زمانی که نوزاد شما حدود 4 ماهه می شود، باید بتواند به اطراف یک اتاق نگاه کند و چیزها را با چشم خود ردیابی کند. اگر نمی توانند، از پزشک خود بخواهید تا چشم های آنها را بررسی کند.

راه دیگری که می توانید به فرزند خود بگویید ممکن است آب مروارید داشته باشد؟ اگر چشمان آنها نامرتب باشد، به این معنی که آنها در یک جهت نگاه نمی کنند.

درمان چیست؟

تنها درمان آب مروارید جراحی برداشتن آنها است. اگر آب مروارید کودک شما کوچک است و بر بینایی او تأثیر نمی گذارد، ممکن است نیازی به برداشتن آن نباشد. اگر بر بینایی آنها تأثیر می گذارد، باید در اسرع وقت برداشته شود. در غیر این صورت بینایی آنها در طولانی مدت تحت تأثیر قرار می گیرد.

پزشک به کودک شما بیهوشی عمومی می دهد، بنابراین در طول عمل بیدار نمی شود و چیزی احساس نمی کند. آنها از ابزارهای خاصی برای شکستن لنز و سپس برش آن از طریق یک برش بسیار کوچک استفاده خواهند کرد.

از اینجا، پزشک شما گزینه هایی دارد:

  • لنز مصنوعی (هنوز برای استفاده در کودکان بسیار کوچک در حال بررسی است)
  • لنزهای تماسی
  • عینک (اکثر کودکان حتی پس از جراحی موفق به آن نیاز دارند)

گاهی اوقات، اگر کودک شما آب مروارید در هر دو چشم داشته باشد – یا یکی از دیگری بدتر بود – ممکن است به بیماری آمبلیوپی مبتلا شود. این اتفاق زمانی می افتد که یک چشم از چشم دیگر قوی تر است و توسط پزشک قابل درمان است.

 

بعد از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

به احتمال زیاد، شما و فرزندتان می توانید یک روز به خانه بروید. کودکان بسیار کوچک این جراحی را سریع پشت سر می گذارند و معمولاً در عرض یک روز به حالت عادی برمی گردند. بچه های بزرگتر ممکن است برای چند روز کمی ناراحت شوند، بیشتر به این دلیل که ممکن است سوزش یا خارش چشم هایشان باشد.

پزشک شما را با قطره های چشمی و دستورالعمل نحوه استفاده از آنها برای کودک به خانه می فرستد.

اگر آب مروارید فقط از یک چشم برداشته شده باشد، ممکن است مجبور شوند در چشم دیگر وصله بپوشند. این به تقویت چشم جراحی شده کمک می کند.

مدت زمان لازم برای استفاده از این پچ بستگی به موارد مختلفی دارد که پزشک شما با شما در مورد آنها صحبت خواهد کرد.

 

آیا فرزند من خوب خواهد بود؟

درمان آب مروارید زود هنگام کودک می تواند به حفظ بینایی او کمک کند. همچنین بسیار مهم است که تمام ملاقات ها را پس از عمل جراحی نگه دارید. به این ترتیب پزشک شما می تواند مطمئن شود که آنها به درستی بهبود می یابند و می تواند جهان را به وضوح ببیند – نه فقط در حال حاضر، بلکه در بزرگسالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *