آیا دارچین باعث رفلاکس معده می شود؟ 
عوارض مصرف زیاد دارچین,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
عوارض مصرف زیاد دارچین
۱۴۰۰-۰۷-۲۱
بهترین تمرینات یوگا برای بعد از زایمان
بهترین تمرینات یوگا برای بعد از زایمان
۱۴۰۰-۰۷-۲۱

آیا دارچین باعث رفلاکس معده می شود؟

دارچین یکی از محبوب ترین ادویه جات در جهان است و به عنوان یک درمان یا علت رفلاکس اسید به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است. به این ترتیب، ممکن است فکر کنید که اگر رفلاکس اسید دارید آن را بخورید یا خیر. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون توضیح می دهد که آیا دارچین باعث رفلاکس معده می شود؟ یا آن را درمان می کند.

اگر تا به حال در هنگام غذا خوردن یا بعد از آن احساس سوزش در قفسه سینه خود داشته اید، احتمالاً رفلاکس اسید را تجربه کرده اید – که سوزش سر دل نیز نامیده می شود. این وضعیت ناراحت کننده و ناامید کننده ناشی از حرکت اسید معده به مری است. بیش از 25 درصد از جمعیت آمریکای شمالی دچار رفلاکس معده هستند.

به طور کلی رژیم غذایی نامناسب، استرس، وزن بدن، سیگار کشیدن، بارداری و سایر عوامل سبک زندگی ممکن است باعث این بیماری شوند. به طور خاص، غذاها و ادویه جات که می خورید ممکن است باعث برگشت اسید معده یا علائم آن شوند.

دارچین چیست؟

دارچین یک ادویه محبوب است که در بسیاری از غذاهای فرهنگی در سراسر جهان استفاده می شود. معمولاً در دسرها، غذاهای صبحانه و نوشیدنی های گرم استفاده می شود. همچنین به دلیل ترکیبات گیاهی پلی فنول که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند ، برای سلامتی مفید است. به طور خاص، سرشار از اسید سینامیک، سینامالدهید و فلاونوئیدهای مختلف است.

رایج ترین نوع دارچین کاسیا است که معمولاً بیشتر پردازش می شود و حاوی آنتی اکسیدان های کمتری است. از طرف دیگر، دارچین سیلان دارچین “واقعی” محسوب می شود. حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است اما یافتن آن در اکثر فروشگاه ها دشوار است.

اطلاعات کمی در مورد اثرات هر دو نوع بر شرایط سلامتی، مانند رفلاکس اسید وجود دارد.

خلاصه: دارچین یک ادویه محبوب است که در بسیاری از دسرها، غذاهای صبحانه و نوشیدنی های گرم یافت می شود. حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های پلی فنول است.

آیا این ادویه باعث برگشت اسید معده یا درمان آن می شود؟

تا به امروز، هیچ تحقیقی نشان نمی دهد که دارچین باعث برگشت اسید معده یا تشدید آن می شود. به طور ناخواسته، گزارش شده است که این وضعیت در برخی از افراد بدتر می شود، به ویژه هنگامی که در مقادیر زیاد مصرف شود.

گفته می شود، این ادویه به ندرت به تنهایی خورده می شود، معمولاً در مقادیر کم استفاده می شود و اغلب با غذاهای محرک دیگر مانند قهوه یا شکلات سرو می شود، که اتصال مستقیم آن به علائم بدتر را دشوار می کند.

علاوه بر این، هیچ شواهد مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد دارچین رفلاکس اسید را درمان می کند. بنابراین، بهتر است با پزشک خود برای یافتن درمانهای موثرتر همکاری کنید.

عوامل ایجاد کننده رفلاکس اسید بسیار متفاوت است

محرک های رفلاکس اسید بسیار فردی هستند و آنچه بر یک فرد تأثیر می گذارد ممکن است بر دیگری تأثیر نگذارد. بنابراین، مهم است که به عادات غذایی خود توجه داشته باشید تا مشخص شود آیا دارچین یا غذاهای دیگر باعث ایجاد علائم شما می شوند.

اگر فکر می کنید دارچین ممکن است علائم شما را بدتر کند، سعی کنید آن را به مدت 3-4 هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید. اگر علائم شما بهبود یافت، ممکن است بخواهید این ادویه را محدود کرده یا به طور کامل از آن اجتناب کنید. اگر علائم شما بهبود نیافت، می توانید آن را دوباره به رژیم غذایی خود وارد کنید.

تا تحقیقات بیشتری در دسترس نباشد، بهتر است به بدن خود گوش دهید و فقط غذاهایی را که علائم رفلاکس اسید را بدتر می کند حذف کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، با پزشک یا متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید تا به شما در تعیین بهترین روش کمک کند.

چه غذاهایی با ریفلاکس اسید ارتباط دارند؟

غذاهای اصلی مرتبط با افزایش برگشت اسید عبارتند از قهوه، شکلات، الکل، نعناع، غذاهای تند و غذاهای اسیدی، مانند گوجه فرنگی یا پرتقال. ادویه هایی مانند فلفل چیلی، فلفل سیاه، کاین و جوز هندی نیز ممکن است علائم را بدتر کنند.

این غذاها ممکن است اسفنکتر تحتانی مری (LES) را تحریک کنند، دسته ای از ماهیچه ها در پایین مری شما که حرکت غذا را به داخل معده کنترل می کند. به طور معمول، از خروج اسید از معده و آسیب مری جلوگیری می کند.

هنگامی که LES ضعیف می شود، اسید معده می تواند به داخل مری حرکت کرده و به بافت آسیب برساند و منجر به سوزش سر دل شود.

خلاصهبه طور کلی، خوردن مقدار زیادی دارچین ممکن است علائم رفلاکس اسید را در برخی از افراد بدتر کند. با این حال، تحقیقات برای حمایت از این ادعاها مورد نیاز است.

نکاتی برای مدیریت رفلاکس اسید

یادگیری مدیریت رفلاکس اسید برای راحتی و سلامت شما مهم است. رفلاکس مداوم اسید معده بدون درمان می تواند منجر به شرایط جدی مانند مری بارت ، سرطان مری ، مشکل در بلع و درد مزمن شود.

در اینجا نکات مفیدی در مورد شیوه زندگی برای مدیریت رفلاکس اسید وجود دارد.

  • غذاهای ماشه ای را کاهش دهید. غذاها، نوشیدنی ها یا ادویه هایی را که رفلاکس اسید را بدتر می کنند ، کاهش داده یا حذف کنید. برای اکثر مردم ، کاهش اندازه و تعداد دفعات مصرف غذاهای ماشه ای علائم را کاهش می دهد. شما به ندرت نیاز به حذف کامل غذاها دارید.
  • وزن کم کنید. اضافه وزن و چاقی به دلیل فشار اضافی شکم با افزایش رفلاکس اسید همراه است که باعث نشت اسید معده به مری می شود.
  • ترک سیگار. سیگار کشیدن اسفنکتر تحتانی مری (LES) را شل می کند و باعث می شود اسید معده وارد مری شود. همچنین خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد.
  • از مصرف الکل خودداری کرده یا آن را محدود کنید. الکل ممکن است LES را آرام کند و منجر به تشدید علائم شود. گاهی اوقات خود را به یک تا دو نوشیدنی محدود کنید یا از الکل به طور کامل اجتناب کنید.
  • نشسته غذا بخورید دراز کشیدن در طول و یا بعد از غذا می تواند منجر به سوء هاضمه و برگشت اسید به دلیل مقادیر بیشتر اسید معده در مری شود. حداقل 2-3 ساعت قبل از خوابیدن یا خوابیدن صبر کنید.
  • لباس گشاد بپوشید. لباس تنگ فشار بیشتری به شکم وارد می کند که می تواند رفلاکس اسید را بدتر کند.
  • وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید. وعده های غذایی بیشتر ممکن است اسید معده بیشتری تولید کرده و فشار شکم را افزایش داده و منجر به بدتر شدن علائم شود.
  • بعد از غذا از ورزش خودداری کنید. قبل از ورزش حداقل 30-60 دقیقه صبر کنید تا غذا هضم شود.

در صورت ادامه یا بدتر شدن علائم، با پزشک خود در مورد توصیه های شخصی، که ممکن است شامل داروهای بدون نسخه یا نسخه و-در موارد نادر-جراحی باشد، مشورت کنید.

خلاصه: اکثر افراد می توانند علائم رفلاکس اسید خود را با تغییرات سبک زندگی تغییر دهند. در برخی موارد ، ممکن است لازم باشد برای سایر روش های درمانی مانند داروها، با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

 

جمع بندی

اگر تا به حال ریفلاکس اسید را تجربه کرده اید، می دانید که غذاهایی که می خورید یکی از عوامل اصلی این بیماری است. گفته شده است که دارچین مانند بسیاری از ادویه ها علائم رفلاکس اسید را بدتر می کند، به ویژه هنگامی که به مقدار زیاد مصرف شود. با این حال ، هیچ تحقیقی در حال حاضر ثابت نمی کند که دارچین باعث برگشت اسید معده یا بدتر شدن آن می شود.

به همین ترتیب بعید است که این وضعیت را کاهش دهد.

گفته می شود، افراد مبتلا به ریفلاکس اسید محرک های متفاوتی دارند. اگر مشکوک هستید که دارچین باعث رفلاکس اسید شما می شود، سعی کنید آن را به مدت 3-4 هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید تا ببینید آیا علائم شما کاهش می یابد یا خیر.

برای اکثر افراد، آزمایش و خطا با تغییر شیوه زندگی به شما کمک می کند محرک ها را شناسایی کرده و رفلاکس اسید را به بهترین نحو مدیریت کنید.

 

فقط یک چیز

امروز این کار را امتحان کنید: هر روز، تمام غذاهایی را که می خورید در یک مجله ثبت کنید. هرگاه علائم رفلاکس اسید ظاهر شد، وعده غذایی مربوطه را برجسته کنید. پس از 3 هفته، ببینید آیا می توانید محرک های احتمالی را دقیق مشخص کنید، سپس آنها را با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *