انواع بیماری آلزایمر را بشناسید!
زوال عقل فرونتوتمپورال
زوال عقل فرونتوتمپورال
۱۴۰۰-۰۶-۰۴
زندگی روزمره با بیماری آلزایمر
زندگی روزمره با بیماری آلزایمر
۱۴۰۰-۰۶-۰۵

انواع بیماری آلزایمر را بشناسید!

در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی انواع بیماری آلزایمر میپردازیم.

انواع آلزایمر

تقریباً همه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در نهایت علائم مشابهی خواهند داشت- از دست دادن حافظه، گیجی، مشکل در انجام کارهای قدیمی و تصمیم گیری. در حالی که نحوه پیشرفت بیماری نامشخص است، به نظر می رسد همه اشکال آلزایمر دارای تولید بیش از حد و/یا کاهش ترشح نوعی پروتئین به نام پپتیدهای آمیلوئید بتا هستند. اگرچه عوارض بیماری مشابه است، اما دو نوع اصلی وجود دارد.

 

آلزایمر زودرس:

این نوع در مورد افراد زیر 65 سال اتفاق می افتد. اغلب، آنها هنگام تشخیص این بیماری در 40 یا 50 سالگی خود هستند. به ندرت اتفاق می افتد-تا 5 درصد از همه افراد مبتلا به آلزایمر زود شروع می شوند. افراد مبتلا به سندرم داون بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.
دانشمندان چند روش پیدا کرده اند که در آن آلزایمر زودرس با سایر انواع این بیماری متفاوت است. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند تغییرات مغزی بیشتری با آلزایمر دارند. فرم زودرس نیز به نظر می رسد با یک نقص در یک بخش خاص از DNA افراد مرتبط شود: کروموزوم 14. فرم عضله کشش و اسپاسم، به نام میوکلونوس، در زودرس آلزایمر شایع تر است.

 

آلزایمر دیررس

این شایع ترین نوع بیماری است که در افراد 65 سال به بالا اتفاق می افتد. ممکن است در خانواده ها اجرا شود یا نشود. تا کنون، محققان ژن خاصی را پیدا نکرده اند که باعث ایجاد آن شود. هیچ کس به طور قطع نمی داند چرا برخی از افراد به آن مبتلا می شوند و برخی دیگر نه.

 

بیماری آلزایمر خانوادگی (FAD)

نوعی از بیماری آلزایمر است که پزشکان به طور قطعی می دانند با ژن ها ارتباط دارد. در خانواده های آسیب دیده ، اعضای حداقل دو نسل به این بیماری مبتلا شده اند. FAD کمتر از 1 درصد از کل موارد آلزایمر را تشکیل می دهد. اکثر افرادی که آلزایمر زودرس دارند FAD دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *