با ریفلاکس معده میتوان سیر خورد؟
آنچه باید در مورد عدم تعادل هورمونی بدانید!
۱۴۰۰-۰۷-۲۲
راهنمای ویتامین های پس از زایمان
۱۴۰۰-۰۷-۲۲

با ریفلاکس معده میتوان سیر خورد؟

در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به این سوال پاسخ میدهیم که آیا با ریفلاکس معده میتوان سیر خورد؟ پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

رفلاکس اسید و سیر

برگشت اسید زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به سمت عقب به مری سرازیر می شود. این اسید می تواند مخاط مری را تحریک و ملتهب کند. برخی از غذاها، مانند سیر، می توانند باعث شوند که این اتفاق بیشتر رخ دهد.

اگرچه سیر فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما پزشکان به طور کلی خوردن سیر را در صورت رفلاکس اسید توصیه نمی کنند. با این حال، همه محرک های غذایی یکسانی ندارند. آنچه بر یک فرد مبتلا به رفلاکس اسید تأثیر می گذارد ممکن است بر شما تأثیر نگذارد.

اگر به افزودن سیر به رژیم غذایی خود علاقه دارید، باید در مورد هر گونه نگرانی با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند در مورد هرگونه خطرات احتمالی صحبت کنند و به شما کمک می کنند تعیین کنید که آیا این محرک رفلاکس شما است یا خیر.

 

 

 سیر چه فوایدی دارد؟

طرفداران

  1. سیر ممکن است کلسترول را کاهش دهد.
  2. سیر همچنین ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد.

مردم هزاران سال است که از سیر به صورت دارویی استفاده می کنند. این یک داروی عمومی برای فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری های قلبی است.

به نظر می رسد پیاز تأثیر مثبتی بر رگ های خونی دارد و حتی ممکن است به عنوان رقیق کننده خون عمل کند. ممکن است کاهش خطر برای برخی از سرطان های معده و روده بزرگ

این خواص در درجه اول از ترکیب گوگرد آلیسین ناشی می شود. آلیسین اصلی ترین ترکیب فعال در سیر است.

تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا اساس پزشکی قوی برای این مزایای پیشنهادی وجود دارد یا خیر. تحقیقات محدودی در مورد اینکه آیا بین مصرف سیر و علائم رفلاکس اسید رابطه مستقیمی وجود دارد یا خیر، موجود است.

 

 

 خطرات و هشدارها

منفی

  1. سیر می تواند خطر سوزش سر دل را افزایش دهد.
  2. مکمل های سیر می توانند خون را رقیق کنند، بنابراین نباید آنها را در کنار سایر رقیق کننده های خون مصرف کنید.

اکثر مردم می توانند سیر را بدون تجربه عوارض جانبی مصرف کنند. اگر ریفلاکس اسید دارید، پزشکان معمولاً از خوردن سیر خودداری می کنند.

صرف نظر از رفلاکس اسید، مصرف سیر عوارض جانبی جزئی دارد. این شامل:

  • سوزش سردل
  • ناراحتی معده
  • تنفس و بوی بدن

از آنجا که مصرف سیر با سوزش سر دل همراه است، تصور می شود که احتمال سوزش سر دل در افراد مبتلا به ریفلاکس اسید را افزایش می دهد.

اگر سیر خام بخورید، احتمالاً عوارض جانبی، به ویژه سوزش سر دل را تجربه خواهید کرد. مصرف مکمل، به ویژه در دوزهای بالا، ممکن است باعث تهوع، سرگیجه و گرگرفتگی صورت شود.

مکمل های سیر همچنین می توانند خون شما را رقیق کنند، بنابراین نباید آنها را همراه با وارفارین (کومادین) یا آسپرین مصرف کنید. همچنین باید از مصرف مکمل های سیر قبل یا بعد از عمل خودداری کنید.

 

 

 گزینه های درمانی رفلاکس اسید

به طور سنتی، ریفلاکس اسید با داروهای بدون نسخه درمان می شود که اسید معده را مسدود کرده یا میزان اسید تولید شده توسط معده را کاهش می دهد. این شامل موارد زیر است:

  • آنتی اسیدها، مانند Tums، می توانند اسید معده را برای تسکین سریع خنثی کنند.
  • مسدود کننده های H2 مانند فاموتیدین (Pepcid) به سرعت عمل نمی کنند ، اما می توانند تولید اسید را تا هشت ساعت کاهش دهند.
  • مهار کننده های پمپ پروتون مانند امپرازول (Prilosec) نیز می توانند تولید اسید را کند کنند. اثرات آنها می تواند تا 24 ساعت ادامه یابد.

به ندرت، پزشکان دارویی به نام باکلوفن برای جلوگیری از آرامش اسفنکتر مری تجویز می کنند. در برخی موارد شدید ، پزشکان می توانند ریفلاکس اسید را با جراحی درمان کنند.

 

 نتیجه نهایی

اگر رفلاکس اسید شدید دارید، بهتر است از خوردن مقدار زیادی سیر، به ویژه به صورت خام خودداری کنید. اگر نمی خواهید سیر را کنار بگذارید، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این یک گزینه برای شما است یا خیر.

آنها ممکن است توصیه کنند که شما مقدار کمی سیر مصرف کنید و هرگونه واکنش را در طول یک هفته ثبت کنید. از آنجا، می توانید هر علامتی را که تجربه کرده اید ارزیابی کنید و غذاهای محرک را شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *