راهنمای ویتامین های پس از زایمان
با ریفلاکس معده میتوان سیر خورد؟
با ریفلاکس معده میتوان سیر خورد؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۲
نحوه نگهداری سیر
نحوه نگهداری سیر
۱۴۰۰-۰۷-۲۲

راهنمای ویتامین های پس از زایمان

اگر شما مانند بسیاری از مادران جدید هستید ، هر بخشی از شما به شما می گوید که چقدر انرژی و تلاش برای آوردن نوزاد به دنیا صرف کرده اید.

بدن شما در تولید یک انسان دیگر کار شگفت انگیزی انجام داده است ، اما برای این کار به میزان زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی شما استفاده کرده است. بخشی از برنامه بعد از زایمان برای مراقبت از خود باید دوباره پر شود و به ذخایر مواد مغذی مورد نیاز برای رشد برسد.

 

 

چرا ویتامین های بعد از زایمان مهم هستند؟!

بارداری چندین ماده مغذی در بدن از جمله اسید فولیک، کلسیم و ویتامین B6 را از بین می برد. علاوه بر این، اگر به نوزاد خود شیر می دهید، دوز توصیه شده روزانه شما از بسیاری از مواد مغذی حتی بیشتر از دوران بارداری است.

اغلب ، زنان شیرده میزان توصیه شده کلسیم ، روی ، منیزیم و سایر مواد مغذی مهم را برآورده نمی کنند. هنگام شیردهی، شما مصرف رژیم غذایی ویتامین های A ، B1 ، B2 ، B6 ، B12 ، D ، اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) ، کولین و ید تا حدی به سمت تولید شیر می روند.

تغذیه مطلوب به ساخت بدن و مغز نوزاد کمک می کند. مغز به سرعت در حال در دوره شیرخوارگی و نوباوگی، بنابراین اگر شما در مورد آن فکر می کنم، شیر خود را در حال توسعه پایه های عصبی است که کودک خود را برای یک عمر از شناخت استفاده خواهد کرد.

اگرچه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و کامل می تواند به شما در برآوردن نیازهای غذایی شما کمک کند، اما متخصصان توصیه می کنند که مکمل ها پس از زایمان مصرف شوند تا اطمینان حاصل شود که ذخایر مواد مغذی شما به درستی دوباره پر می شود.

 

چگونه انتخاب کردیم

ما ویتامین های زیر و بعد از زایمان را بر اساس محبوبیت و قیمت مناسب کاربران انتخاب کردیم. در حالی که ما محصولات زیر را توصیه می کنیم ، این بدان معنا نیست که آنها از محصولات مشابه موجود در این لیست بهتر هستند. با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد ویتامین هایی که ممکن است برای شما مناسب باشد صحبت کنید.

همیشه قبل از شروع هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

آیین ضروری پس از زایمان

Ritual یک محصول خالص تولید می کند که عاری از پرکننده ها ، مواد نگهدارنده و آلاینده های سنتی است. برای جذب آسان ، می توانید این کپسولهای با تاخیر را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. این گیاهان دوستدار گیاهخواری هستند ، دارای 15 ماده مغذی قابل ردیابی برای حمایت از شیردهی ، سلامت مغز و ایمنی هستند.

MegaFood Baby & Me 2 Prenatal Multi

ترکیب تهیه شده توسط پزشک MegaFood گیاهی ، دوستدار کوشر و از غذاهای واقعی است. این شامل کولین و سایر مواد مغذی ضروری برای حمایت از شما و نوزاد شما در دوران پس از زایمان است.

Actif Organic Postnatal Vitamin

این فرمول پیشرفته حاوی بیش از 25 ویتامین و گیاه دارویی است که نیازهای تغذیه ای مادران شیرده را پشتیبانی می کند و برای افزایش شیردهی ، سطح انرژی و خلق و خو طراحی شده است. این شامل کولین است که باعث رشد سالم مغز می شود. این ویتامین های گیاهی که از 100 درصد مواد طبیعی تشکیل شده اند ، عاری از GMO ، گلوتن و BPA هستند.

 

طبیعت ساخته شده قبل از تولد چند + DHA

این ژل های نرم از Nature Made که از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی برای حمایت از شما و نوزاد شما ساخته شده اند ، انتخاب خوبی هستند. فرمول یک بار در روز پشتیبانی تغذیه ای را بدون استفاده از گلوتن یا پرکننده های مصنوعی ارائه می دهد. با این حال ، بسیاری از داوران طعم ماهی قوی را گزارش می کنند ، بنابراین اگر کام کام حساسی دارید ، این را در نظر داشته باشید. علاوه بر این ، این فرمول شامل کولین نیست.

 

مولتی ویتامین قبل از زایمان Full Circle

اگر بعد از زایمان ادامه مصرف ویتامین قبل از زایمان را انتخاب کردید ، این کپسول های Full Circle Prenatal یک گزینه با کیفیت بالا هستند. این شرکت قول یک محصول خالص و قوی را می دهد که برای معده ملایم و جذب آن آسان است. کپسول ها حاوی کولین ، اسید فولیک غیر مصنوعی و گلیسین به همراه چندین ماده مغذی کلیدی هستند که رفاه کلی شما را افزایش می دهند.

بدنبال جویدن بهداشتی مطلوب قبل از تولد

این مکمل از Seeking Health فاقد گلوتن ، لبنیات ، بدون بادام زمینی ، فاقد درخت مغز ، بدون تخم مرغ و گیاهخواری است ، بنابراین برای افرادی که به حساسیت غذایی حساسیت دارند یک گزینه عالی است. علاوه بر این ، تمام مواد مغذی توصیه شده برای افراد باردار و شیرده ، از جمله ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای آمینه را ارائه می دهد. با زنجبیل در ترکیب ، Seeking Health قصد دارد این مکمل را برای معده آسان کند.

 

 

مکمل ها و ویتامین های محبوب پس از زایمان برای سلامت روان

همیشه قبل از شروع هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

امگا 3 متعلق به نوردیک ناتریچال پس از زایمان

این ژلهای نرم امگا 3 پس از زایمان برای متابولیسم ، خلق و خو و رشد مغز مفید هستند. مناسب برای معده های حساس ، به راحتی جذب می شوند و طعم خوبی دارند. ژل های نرم از نظر اخلاقی و پایدار بدون استفاده از رنگ های مصنوعی یا مواد نگهدارنده تولید می شوند.

توجه داشته باشید که این مکمل فقط حاوی امگا 3 و ویتامین D3 است. این یک مولتی ویتامین نیست ، بنابراین ممکن است برای برآوردن سایر نیازهای غذایی بعد از زایمان نیاز به مکمل اضافی داشته باشید.

 

مولتی ویتامین Mama Bird Postnatal Multi+

این مولتی ویتامین یک روزه ضمن تامین تغذیه برای شما و نوزاد شما ، راحتی را ارائه می دهد. به اندازه کافی ملایم و بدون غذا مصرف می شود ، این یک ترکیب 100 درصد سبزیجات ارگانیک است که حاوی پروبیوتیک ها به همراه بیش از 25 ویتامین است. این فرمول فاقد سویا و لپه ، سطح انرژی ، تمرکز و عملکرد شناختی را افزایش می دهد.

 

چه مدت به مصرف ویتامین های بعد از زایمان نیاز دارید؟

به احتمال زیاد زمانی که انتظار داشتید از ویتامین قبل از زایمان استفاده می کردید. در بسیاری از موارد ، پزشکان توصیه می کنند که همان ویتامین قبل از تولد را بعد از تولد نوزاد ادامه دهید.

کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) توصیه مصرف ویتامین ها پس از تولد تا زمانی که شما در حال تغذیه با شیر مادر. و برخی از کارشناسان می گویند که بهتر است این کار را ادامه دهید … بخصوص اگر قصد دارید بچه دیگری داشته باشید. شما نمی خواهید بارداری دیگری را روی یک مخزن خالی شروع کنید.

همچنین زنانی که از شیردهی خودداری می کنند باید حداقل تا 6 ماه بعد از زایمان به مصرف ویتامین های دوران بارداری خود ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که ذخیره مواد مغذی آنها دوباره پر می شود.

 

ویتامین های بعد از زایمان برای مادران شیرده

در دوران شیردهی ، نیاز شما به برخی مواد مغذی حتی بیشتر از دوران بارداری است. به همین دلیل ، مهم است که رژیم غذایی خود را با ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر ترکیبات مهم در طول دوران شیردهی خود ادامه دهید.

برخی از مواد مغذی که برای مادران شیرده بسیار مهم هستند عبارتند از:

اهن

مادران جدید گاهی اوقات کمبود آهن دارند ، به ویژه اگر در دوران بارداری کم خونی داشته باشند. “خستگی ، تنگی نفس با حداقل فشار و سطح انرژی پایین از علائم معمول کمبود آهن است. یک آزمایش خون ساده هم سطح آهن خون و هم ذخایر آهن را نشان می دهد. “نینا دهان ، RD ، هماهنگ کننده مرکز تغذیه در مرکز پزشکی Maimonides در نیویورک می گوید.

“یک OB-GYN معمولاً این آزمایش خون را در 6 هفته توصیه می کند ، اما شما می توانید فعال باشید و زودتر آن را درخواست کنید. اطمینان حاصل کنید که مکمل آهن خود را با ویتامین C مصرف کنید تا میزان مصرف بدن را افزایش دهید. هرچه زودتر ذخایر آهن خود را ایجاد کنید ، سریعتر به یکی از عوارض جانبی ناخوشایند مکمل های آهن – یبوست ، پایان می دهید . “

توصیه روزانه برای مصرف آهن برای زنان شیرده ، 19 تا 50 ساله ، این است 10 میلی گرم (میلی گرم) به با این حال ، Dahan پیشنهاد می کند که پزشک شما از نتایج آزمایش خون شما برای تنظیم دوز برای منعکس کننده نیازهای منحصر به فرد شما استفاده کند.

علاوه بر مکمل ، مصرف غذاهای غنی از آهن از جمله گوشت اندام ، گوشت قرمز و صدف می تواند به شما کمک کند تا ذخایر آهن خود را به طور طبیعی افزایش دهید.

ید

شما به این ماده معدنی احتیاج دارید تا تیروئید خود را در حالت فوق العاده نگه دارد و به رشد مغز و سیستم عصبی نوزاد کمک کند. غذاهایی مانند نمک یددار ، ماهی ، محصولات لبنی و غذاهای تهیه شده از غلات کامل حاوی مقداری ید هستند. اما در صورت انتخاب مکمل ، موسسه ملی بهداشت (NIH) توصیه می کند که زنان شیرده از این رژیم استفاده کنند 290 میکروگرم (میکروگرم) ید روزانه

به خاطر داشته باشید که اکثر ویتامین های دوران بارداری حاوی ید نیستند. به گفته انجمن تیروئید آمریکا، 40 درصد از ویتامین های دوران بارداری حاوی ید نیستند.

اگر ویتامین قبل از تولد شما حاوی ید نیست و غذاهای غنی از ید را به طور منظم مصرف نمی کنید، ممکن است مکمل ید جداگانه ای برای اطمینان از سطح مطلوب مورد نیاز باشد.

ویتامین دی

NIH مصرف روزانه آن را توصیه می کند 600 IU (15 میکروگرم) برای مادران شیرده آیا این دوز اطمینان می دهد که کودک شما ویتامین D کافی از شیر مادر شما دریافت می کند یا سطح ویتامین D شما در محدوده سالم باقی می ماند؟ قطعا نه.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند نوزادانی که به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می کنند یا کمتر از 1 لیتر شیر خشک دریافت می کنند ، روزانه 400 IU ویتامین D دریافت کنند، از روز اول تا روز اول تولد نوزاد.

برخی از نوزادان طعم قطره های ویتامین D را دوست ندارند. برخی از مادران از آشفتگی خوششان نمی آید. اما یک مطالعه در سال 2015 راه حل کاملی را به شما ارائه می دهد. با افزایش میزان دریافت ویتامین D خود به 6400 واحد بین المللی روزانه، نوزاد شما منبع کافی را دریافت می کند. اگر قصد دارید از این استراتژی استفاده کنید ، بررسی کنید که مکمل شما روزانه 6،400 IU به شما می دهد.

مادرانی که نمی توانند یا نمی خواهند از شیر مادر تغذیه کنند نیز اغلب به ویتامین D بسیار بیشتری از آنچه که در حال حاضر توصیه می شود یا در اکثر ویتامین های دوران بارداری وجود دارد ، نیاز دارند. از پزشک خود بخواهید سطح ویتامین D شما را بررسی کند و سپس بر اساس آن ویتامین D3 را تکمیل کند.

ویتامین B12

مکمل های B12 به شدت به مادرانی توصیه می شود که رژیم گیاهی را رعایت می کنند که شامل هیچ گونه محصول حیوانی مانند رژیم های گیاهخواری و ماکروبیوتیک نیست. چنین رژیم هایی می تواند منجر به کمبود ویتامین B12 در مادر و/یا نوزاد شود زیرا این ویتامین در درجه اول از پروتئین حیوانی در دسترس است.

عدم مصرف کافی ویتامین B12 در رژیم غذایی می تواند کیفیت مواد مغذی را تحت تأثیر قرار دهد شیر مادر خود را کاهش دهید و مقدار ویتامین B12 را که کودک مصرف می کند کاهش دهید. به همین دلیل است که دریافت B12 کافی از طریق رژیم غذایی و مکمل های غذایی بسیار مهم است.

کولین

اکثر مادران به اندازه کافی از این ماده مغذی برای ساخت مغز استفاده نمی کنند. کولین یک ماده مغذی شبیه ویتامین B است.  پیشنهاد میشود که مادران شیرده میزان مصرف کولین خود را تا 550 میلی گرم در روز افزایش دهند. مکمل شما ممکن است حاوی کولین به شکل بیتارترات کولین ، فسفاتیدیل کولین یا لسیتین باشد.

از طرف دیگر ، می توانید مصرف گوشت ، تخم مرغ ، مرغ ، ماهی و لبنیات خود را افزایش دهید ، زیرا این محصولات منابع طبیعی کولین را تأمین می کنند. زنانی که از رژیم های گیاهخواری و گیاه خواری پیروی می کنند ، به احتمال زیاد نیاز به مکمل کولین دارند زیرا اغلب در رژیم غذایی گیاهخواری ریسک بیشتری به دلیل عدم دریافت کولین کافی وجود دارد.

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

DHA یک چربی اشباع نشده امگا 3 است که به رشد مغز ، چشم و سیستم عصبی نوزاد کمک می کند. مانند همه امگا 3 ها ، DHA در بدن ساخته نمی شود ، بنابراین شما باید از مصرف غذا یا مکمل ها اطمینان حاصل کنید.

غذاهای مناسب برای DHA ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین و ماهی خال مخالی هستند. حداقل هفته ای یک یا دو بار بخورید.

اگر مکمل را انتخاب می کنید ، به دنبال مکملی باشید که حداقل ارائه دهد 250 تا 375 میلی گرم DHA بعلاوه EPA از آنجا که بسیاری از مکمل های قبل از تولد فاقد DHA هستند ، ممکن است لازم باشد مکمل امگا 3 جداگانه ، مانند روغن ماهی با کیفیت بالا ، برای رفع نیازهای خود مصرف کنید.

ویتامین های بعد از تولد برای ریزش مو

ریزش مو یکی از مواردی است که هنگام بارداری ثبت نام نکرده اید. اما برای اکثر زنان ، این بخشی از قرارداد بسته است. خوشبختانه ریزش مو بعد از زایمان معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی است و معمولاً موقتی است.

پروتئین ، آهن ، اسید فولیک، روی و ویتامین های A ، C ، D و E همه باعث رشد مو و ناخن می شوند ، بنابراین باید مطمئن شوید که مکمل شما شامل این موارد است. ادامه مکمل قبل از زایمان و پیروی از رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ، بهترین راه ها برای حفظ سلامت موهای شما پس از بارداری است.

ویتامین های بعد از زایمان برای سلامت روان

به اندازه 80 درصد مادران گزارش می دهند که بچه ها برای یک یا دو هفته پس از زایمان احساس بلوز می کنند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در سال 2020 تحقیقی را منتشر کردند که نشان می داد افسردگی پس از زایمان تأثیر می گذارد 1 در 8 زنان آمریکایی

مراقبت از خود و حمایت خانواده و دوستان می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا استقبال از یک نوزاد جدید را به نقطه عطفی در زندگی شما تبدیل کنید. اما ویتامین های بعد از زایمان چطور؟

اخیر پژوهش به اهمیت اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش علائم افسردگی در دوران پس از زایمان اشاره می کند. در حقیقت، مطالعات مشابه اهمیت DHA و EPA (دو نوع خاص امگا 3) را در بارداری-نه تنها برای رشد نوزاد بلکه برای جلوگیری از افسردگی پس از زایمان بعد از تولد

به همین ترتیب ، کمبود ویتامین D ممکن است به اختلالات خلقی بعد از زایمان کمک کند. محققان دریافتند که دوز روزانه 2000 IU ممکن است به جلوگیری از علائم افسردگی پس از زایمان کمک کند. از پزشک بخواهید سطح ویتامین D شما را بررسی کند تا مکمل مناسب دریافت کنید.

برخی مطالعات ارتباط بین سطوح پایین اسید فولیک، روی ، سلنیوم و B12 را با افسردگی دوران بارداری پیشنهاد کرده اند، اما تا کنون، نتایج بی نتیجه بوده است

با این حال ، شرط بندی می شود که اگر دوز توصیه شده روزانه مواد مغذی را دریافت کنید، احساس بهتری خواهید داشت و احساس بهتر تقریباً همیشه به سلامت روانی بهتر منجر می شود.

 

ویتامین های قبل از تولد در مقابل پس از تولد

آیا در مورد تفاوت ویتامین های دوران بارداری با ویتامین های بعد از زایمان تعجب می کنید؟

در حالی که به پایان رساندن بطری مکمل های قبل از زایمان (چرا هدر می رود؟) هیچ ضرری ندارد، مکمل های پس از زایمان معمولاً با مقادیر بیشتری ویتامین A ، C ، D ، K و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم ساخته می شوند. سطوح بالاتر اطمینان می دهد که به اندازه کافی برای گردش وجود دارد. هم شما و هم نوزادتان آنچه را که نیاز دارید به دست می آورید.

دکتر Christie M. Cobb ، OB- می گوید: “اکثر زنان می توانند برای دریافت همان ویتامین قبل از تولد برنامه ریزی کنند، اما باید از پزشک متخصص زنان و زایمان خود بپرسند که آیا با توجه به سابقه پزشکی ، رژیم غذایی و شیوه زندگی خود در معرض خطرات خاصی برای کمبودها هستند.” GYN در لیتل راک ، آرکانزاس.

اگر می خواهید با مکمل های قبل از زایمان خود بمانید ، مطمئن شوید که دوز روزانه کولین به میزان برابر است. وی می گوید: “WHO افزایش مصرف کولین را به 550 میلی گرم در روز در دوران شیردهی توصیه می کند.”

نتیجه نهایی

اولین قدم برای تربیت فرزند سالم ، اطمینان از سلامت مادر است. به ویژه برای مادران شیرده، اطمینان از اینکه شما در بهترین حالت خود کار می کنید ، اطمینان حاصل می کند که کودک شما آنچه را که برای رشد نیاز دارد به دست می آورد. ویتامین بعد از تولد را انتخاب کنید که شامل طیف وسیعی از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم از جمله DHA، کولین ، آهن ، روی، اسید فولیک، B12 و ویتامین D باشد.

به یاد داشته باشید که بسته به محتوای ویتامین بعد از زایمان ممکن است نیاز به مصرف مکمل های جداگانه داشته باشید، بنابراین حتما لیست مواد تشکیل دهنده بطری خود را مرور کنید. هر مکمل بعد از تولد را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که یک مارک با کیفیت بالا است. سلامتی ، موی زیبا و روحیه خوب شما را تامین میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *