با ترس کودک از پزشک چه کنیم؟

با ترس کودک از پزشک چه کنیم؟

چگونه می توانید بفهمید که واقعاً چه چیزی کودک شما را در مطب پزشک آزار می دهد، و چگونه می توانید به او کمک کنید تا یک بیمار نمونه شود. در این مقاله از بخش کودک مجله اینترنتی وبگردون به بررسی و راهکارهایی برای ترس کودک از پزشک می پردازیم.

مارسلا جونز، استاد انگلیسی در واشنگتن، می گوید دختر 3 ساله اش، آمالیا، به محض ورود به مطب پزشک شروع به فریاد می کند. بدبختی ناشی از کت سفید فرزندش، جونز می گوید، با معاینه دو ساله اش شروع شد-آمالیا عکس های معمولی خود را آزمایش کرد و سپس برای آزمایش خون سربی به طبقه دیگری به دفتر دیگر رفت. جونز می گوید: ما باید سه نفر او را نگه می داشتیم.” “وحشتناک بود.”والدین باید چکار کنند؟ جونز می دانست که دیگر نمی خواهد چنین مشکلی داشته باشد، بنابراین با دخترش صحبت کرد که چرا والدین فرزندان خود را در ابتدا به پزشک می برند و آنچه معمولاً در مطب پزشک اتفاق می افتد.

کارن استفنس، MS، مربی اولیه دوران کودکی در دانشگاه ایالتی ایلینوی و نویسنده کتابخانه مبادله کامل والدین، می گوید که دلیل سفر مهم نیست، به کودکان اطلاع دهید آنچه در آینده مهم است. او می گوید: اغلب بخش بزرگی از ترس این است که کودکان نمی دانند چه انتظاری باید داشته باشند.یا گاهی اوقات کودکان تصور اشتباهی در مورد درمان دارویی دارند. به عنوان مثال، اگر آنها برنامه های تلویزیونی بیمارستانی را دیده باشند، ممکن است پزشکان را با ضربه و جراحت های بزرگ مرتبط کنند.

 

 

چگونه به کودکی که از پزشک می ترسد کمک کنیم

برای مقابله با ترس کودکان، والدین باید توضیح دهند که هنگام مراجعه به پزشک چه اتفاقی می افتد. جزئیات خاص کمک می کند: ممکن است گوشی پزشکی که برای گوش دادن به قلب کودک استفاده می کند احساس سرما کند، افسردگی زبان که به پزشک اجازه می دهد گلو را ببیند ممکن است خشن باشد.

والدین همچنین باید نگرشی را که می خواهند فرزندشان بیاموزد، الگو قرار دهند. استفنز می گوید: “بسیاری از کارهای رشدی که کودکان باید انجام دهند ترسناک هستند.اما وقتی بچه ها آنقدر شجاع هستند که می توانند بدون چسبیدن به میز قهوه راه بروند، ما معمولاً آنها را تشویق می کنیم و می گوییم: تو این کار را کردی! استفان می گوید که توانایی دریافت کمک پزشکی یکی دیگر از مهارت های مهم زندگی است. اما اگر کودکان عصبی بودن والدین را احساس کنند، این دیدار را به عنوان یک معامله بزرگتر از آنچه که هست تفسیر می کنند.

بعدش؟ استفن می گوید: “من در پاداش زیاد نیستم، اما من از طرفداران زیادی هستم که قرار است با هم کاری سرگرم کننده انجام دهیم.” او می گوید: “این همه نحوه بیان آن است.” سعی کنید، “بیایید شجاعت خود را جشن بگیریم و مشارکت.’ صادقانه بگویم، وقتی کاری چالش برانگیز انجام می دهم، دوست دارم جشن بگیرم.

 

کمک به کودک برای آمادگی ویزیت پزشک

آیا به زودی ویزیت پزشک انجام می شود؟ با این نکات از مربی دوران کودکی کارن استفنس، MS برنامه ریزی کنید.

بازی آن را. یک کیت پزشک بازی بخرید و بگذارید کودکان به حیوانات و عروسک های پر شده خود و شما علاقه داشته باشند.

بسیاری از کتابهای تصویری به کودکان نشان می دهد که در طول ملاقات با پزشک چه انتظاری دارند.

دروغ نگویید. بله، یک ضربه ضربه می زند، اما به زودی تمام می شود و برای سلامتی طولانی مدت مهم است. استفنز می گوید: “عصبانی نشو -” صدمه ای نمی زند.

آنها را گرم کنید. کودکان کوچکتر را به قرارهای خواهر و برادرهای بزرگتر ببرید تا آنها به روال عادی عادت کنند. اجازه دهید کودکان شما را در ملاقات های پزشک همراهی کنند. بگذارید ببینند چه اتفاقی می افتد و چگونه واکنش نشان می دهید.

اسباب بازی پر کنید. پزشک می تواند ابتدا حیوان یا عروسک را “معاینه” کند تا کودک احساس راحتی بیشتری در مورد آنچه در طول بازدید از مطب اتفاق می افتد، داشته باشد.

ابراز اطمینان :به فرزند خود بگویید: “می دانم که بهترین کار را در مطب پزشک انجام می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *