راهنمای نگهداری از مینای چمنی یا انگلیسی
راهنمای پرورش گل آفتابگردان
۱۴۰۰-۰۱-۲۰
راهنمای نگهداری و پرورش مینای ژاپنی
۱۴۰۰-۰۱-۲۱

راهنمای نگهداری از مینای چمنی یا انگلیسی

در بسیاری از باغ های بهاری، پنسی ها و پیازهای شکوفه دار مانند لاله ها تسلط دارند، اما گل مینای چمنی (Bellis perennis) یکی دیگر از گل های برجسته ای است که باعث تشویق زودهنگام چشم انداز می شود. بسته به منطقه شما، گل مینای چمنی ممکن است به عنوان منادی خوش آمدید بهار یا آفت تهاجمی که چمن و باغ را تصاحب می کند، دیده شود. باغبانان انگلیس و کسانی که در شمال غربی اقیانوس آرام هستند ممکن است برای کنترل گلهای قوی که در شرایط ملایم رشد می کنند مبارزه کنند.

باغبانی ظروف همیشه گزینه ای برای محدود کردن گیاهان است و آنها برای گلدان های کوچک مانند سنبل انگور یا زنبق هلندی همراهان جذاب گلدان هستند. گلهای گرد ، سفید و قرمز منحصر به فرد با چشم زرد در بهار تا اوایل تابستان شکوفا می شوند و تمایل به رشد سریع دارند. در صورت رشد از دانه ، آنها را شش تا هشت هفته قبل از آخرین سرما بکارید.

 

 

نام علمی
Bellis perennis 
نام عمومی
English daisy, common daisy, lawn daisy
گونه گیاه
Biennial
ندازه عمومی
6–12 in. tall, 6–12 in. wide
نیاز به نور خورشید
Partial
نوع خاک
Loamy, moist
خاک pH Acidic, neutral to acidic, slightly alkaline
زمان گلدهی
بهار، اوایل تابستان
رنگ گل
Red, white, pink
سختی 4–8 (USDA)
ناحیه بومی
اروپا
سمی بودن
غیر سمی

مراقبت از مینای چمنی

مینای چمنی دارای چرخه زندگی دوسالانه است ، به این معنی که در سال اول جوانه می زند و شاخ و برگ تولید می کند و سپس در بهار بعدی شکوفا می شود. باغبانانی که به دنبال رنگ سریع هستند باید گیاهانی را خریداری کنند که از قبل شکوفا شده اند. اگرچه گیاهان یک فصل سوم شکوفا نخواهند شد، اما آنها بطور آزادانه بذر می دهند و زمینه را برای شکوفه های آینده فراهم می کنند.

فرهنگ کانتینر یک روش عالی برای بالا بردن شکوفه های شاد گل مینای چمنی به سطح چشم است. آنها را با گلهای بهاری دیگر مانند پنسیون، گلدان یا بنفشه ترکیب کنید. باغبانی کانتینر همچنین از گسترش گلهای مینای چمنی در مناطق خنک تابستانی، جایی که می توانند مهاجم شوند، جلوگیری می کند.

 

سبک

گل مینای چمنی با چهار تا شش ساعت تابش نور خورشید در روز خوب عمل می کنند. در مناطق گرمتر ، استراحت در آفتاب بعد از ظهر باعث شکوفایی بیشتر آنها می شود.

 

خاک مناسب

خاک غنی و لومی با زهکشی مناسب برای گیاهان گل مینای چمنی فراهم کنید. این گیاهان همان شرایط خاک را دوست دارند که گل رز و سبزیجات در آن رشد می کنند. مینای چمنی دامنه وسیعی از pH را از اسیدی تا قلیایی تحمل می کنند.

 

آبیاری

مینای چمنی تحمل به خشکی ندارند و برای شکوفه دادن به آبیاری منظم نیاز دارند. خاک خنک و مرطوب گیاهان را سرحال نگه می دارد، به شرطی که گیاهان از شرایط مرطوب پا خیس نداشته باشند.

 

دما و رطوبت

برای رشد گیاه مینای چمنی ، دمای خنک ضروری است. در مناطقی که تابستانهای خنک دارند ، گیاهان ممکن است در تمام طول فصل شکوفا شده و به کلنی های پربار گسترش یابند. از شرایط رطوبت ، از جمله رطوبت بالا ، استقبال می شود.

 

کود دهی

اگر خاک شما به خصوص سنگلاخ و ضعیف است ، می توانید در اوایل بهار کود گل آزاد با آهسته رهاسازی را به گلمینای چمنیخود بمالید. گیاهان تغذیه کننده سنگین نیستند و می توانند آنچه را که لازم دارند از خاکهای غنی استخراج کنند.

 

انواع مینای چمنی

انواع مینای چمنی شامل موارد زیر است:

کهکشان: این سری گلهای قرمز ، سفید یا گل رز با چشم زرد که به عنوان یک فرش متراکم رشد می کند ، تولید می کند.
Pomponette: این گیاهان گلهایی را به صورت ترکیبی از رنگها با گلبرگهای ماسوره و تقریباً کروی تولید می کنند.
Tasso Pink: شکوفه های گلدان صورتی-حبابی از ویژگی های این نوع موروثی است.
نکات سرخ Habanera: این تنوع قابل توجه ، pompons سفید با نوک قرمز و چرخش گلبرگها در مرکزی که چشم وجود دارد ، تولید می کند.

هرس کردن

هرس و بن بست برای گل مینای چمنی لازم نیست و شکوفه دهی را افزایش نمی دهد. هنگامی که گیاهان شکوفه را متوقف می کنند، معمولاً به دلیل درجه حرارت بالا و نه تشکیل دانه است.

در مناطق با تابستان های خنک، گلهای مینای چمنی با پخش تاج خود را تکثیر می کنند. می توانید گیاهان را در بهار یا پاییز حفر و تقسیم کنید تا از شادابی گیاهان خود بهره مند شوید.

 

گلدان و ساخت مجدد مینای چمنی

با قرار دادن هر داوطلب برای برخی از رنگ های فوری روی عرشه یا ایوان خود ، از طبیعت مقاوم گل مینای چمنیاستفاده کنید. از هر نوع خاک گلدان استاندارد استفاده کنید و ظرفی با سوراخ زهکشی انتخاب کنید. گیاهان سال دوم را فقط در اوایل بهار گلدان کنید ، زیرا این گیاهان برای شکوفه دادن آماده شده اند، در حالی که گیاهان سال اول فقط شاخ و برگ تولید می کنند. گیاهان را در تابستان با پایان یافتن شکوفه ها دور بریزید و گیاهان جدید را برای شکوفه های تازه در فصل بعدی مجدداً قرار دهید.

 

چگونه بذر مینای چمنی را رشد دهیم؟

شش تا هشت هفته قبل از آخرین سرما در خانه بذر بکارید. آنها را به داخل خاک فشار دهید اما روی آنها را نپوشانید، زیرا برای جوانه زدن به نور نیاز دارند. بذرها طی دو تا سه هفته در دمای اتاق جوانه می زنند. به محض اینکه خاک کار شود، در فضای باز پیوند دهید.

 

آفات رایج

معدن تریپس و برگ معدن ممکن است با گرم شدن دما از گیاهان مینای چمنی تغذیه کنند. این تغذیه غالباً با ریزش گیاهان در تابستان همزمان می شود و گیاهانی که در این مرحله به نظر می رسند از بین می روند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *