چگونه کالیبراچوآ را رشد دهیم؟
چطور رهبران خوب از هوش هیجانی استفاده می کنند؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
چطور رهبران خوب از هوش هیجانی استفاده می کنند؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۷
چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۷

چگونه کالیبراچوآ را رشد دهیم؟

گیاه کالیبراچوآ (Calibrachoa) که به میلیون زنگ نیز معروف است، یکی از محبوب ترین گیاهان برای رشد در فضای باز در ظروف است. اگرچه این گیاه در آب و هوای بسیار گرم چند ساله و کوتاه مدت است، اما تقریباً در همه جا به صورت سالانه رشد می کند. این یک عادت عقب است و در سبدهای آویز ، کاسه ها ، یا ظروف مخلوط عالی به نظر می رسد. کالیبراچوآ در ظروف غیرمعمول مانند آبکش یا حتی سبد پلاستیکی لباسشویی نیز به خوبی کار می کند. کالیبراچوآ یک گل شکوفا است و شکوفه های 1 اینچی تولید می کند که شبیه گل های گلبرگ کوچک است.

حقیقت جالب

برخی از مقامات Calibrachoa را به عنوان یک جنس جداگانه به رسمیت نمی شناسند. به عنوان مثال انجمن باغبانی سلطنتی، آنها را به عنوان انواع گل اطلسی می داند و به آنها نام Petunia “میلیون زنگ” می دهد.

Calibrachoa رنگین کمان رنگی دارد، در جامد و دو رنگ، راه راه، الگوها و شکوفه های دوتایی خیره کننده. برگهای جمع و جور بیضی شکل و کمی چسبناک هستند. در بیشتر مناطق در حال رشد، میلیون زنگ بهتر است در بهار کاشته شود یا دوباره بارگیری شود. می تواند در طول فصل رشد به طور مداوم شکوفا شود و گل های آن پروانه ها و مرغ مگس خوار را به خود جلب می کند. این گیاه همچنین یک پرورش دهنده سریع است و هنگامی که به عنوان یک گیاه کانتینر رشد می کند به سرعت به عنوان “ریختن” به سمت زمین می رسد.

 

نام گیاه شناسی
Calibrachoa group
نام رایج
Calibrachoa, million bells, trailing petunia, mini petunia
گونه گیاه
Herbaceous perennial flower often grown as an annual
میزان رطوبت
6–12 inches tall, 12–24 inches wide
نورخورشید Full sun to part shade
نوع خاک
Moist, rich, well-drained
خاک pH 5.0–6.5 (acidic)
زمان گل دهی
Spring to fall
رنگ گل
Coral, yellow, orange, red, pink, blue, purple, burgundy, lavender, cream
سختی 9–11 (USDA); grown as an annual in all zones
ناحیه بومی
South America
سمی بودن
Non-toxic

 

مراقبت از Calibrachoa

گیاهان زنگوله دار تقاضای ساده ای دارند: آنها به نور خورشید ، آب کافی و غذا نیاز دارند. مراقبت از گیاه سخت نیست ، اما توجه به نیازهای آن باعث شکوفایی گیاه از بهار تا پاییز می شود. در حالی که می توان آنها را در تخت های باغچه کاشت ، اما در ظروف بسیار بهتر عمل می کنند.

این گیاه “خود تمیز کننده” در نظر گرفته می شود ، به این معنی که برای ادامه شکوفا شدن نیازی به تیرگی ندارد. با این حال ، از کاهش جدی در اواخر تابستان بهره مند خواهد شد.

سبک

این گیاهان حداقل با شش ساعت آفتاب کامل شکوفا می شوند، اما می توانند سایه جزئی را تحمل کنند – به ویژه در مناطق گرمتر ، جایی که گیاهانی که مقداری سایه می گیرند احتمال زنده ماندن در ماه های تابستان وجود دارد. قرار گرفتن در معرض آفتاب ناکافی باعث کاهش شکوفه می شود.

خاک مناسب

گیاهان کالیبراخوآ مانند خاک گلدان با زهکشی سریع دوست دارند ، بنابراین مطمئن شوید گلدان شما زهکشی خوبی دارد. هنگام کاشت در تختخواب های باغی، برای اطمینان از غنا ، مواد ارگانیک اصلاح کنید و مطمئن شوید که خاک به خوبی تخلیه می شود. مالچ برای خنک نگه داشتن خاک و خنک بودن سیستم ریشه توصیه می شود.

آبیاری

Calibrachoa باید به خوبی هیدراته نگه داشته شود اما از آب خارج نشود. آب را فقط بعد از خشک شدن سطح بالای سانتی متر یا خاک اضافه کنید. برای بررسی اینکه گیاه شما به آب احتیاج دارد یا نه ، انگشت خود را تا بند دوم وارد خاک کنید. اگر خاک در نوک انگشت شما احساس خشکی کرد ، آبیاری عمیق کنید تا از ته گلدان تخلیه شود. دوباره آبیاری نکنید تا خاک دوباره خشک شود.

گرما ، باد و کمبود رطوبت می تواند باعث خشک شدن سریع خاک شما شود. بسته به شرایط شما ، ممکن است مجبور شوید دو بار در روز آبیاری کنید. خاک را مرتباً بررسی کنید ، مخصوصاً در ابتدای فصل ، تا زمانی که نیاز گیاهان خود را بشناسید. با گرم شدن تابستان ممکن است نیاز آبیاری تغییر کند. مراقب باشید که این گیاهان بیش از حد آب نگیرید ، زیرا این امر باعث پوسیدگی ریشه می شود.

دما و رطوبت

این گیاهان کاملاً مقاوم به خشکی و گرما هستند و حتی به سرما نیز تحمل می کنند ، اما برای داشتن بهترین شکوفه ها اجازه ندهید که آنها به طور مکرر خشک شوند. آنها دمای بین 55 تا 65 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند. گیاهان سخت شده را می توان در ماه های بهار در فضای باز آورد. بیشتر آنها می توانند یخبندان خفیف را تحمل کنند. در انتهای دیگر طیف ، هوای گرم و خشکی می تواند برای گیاهان تنش زا باشد. شما می توانید شاخ و برگهای پژمرده را با غبار روزانه احیا کنید. فقط مراقب باشید که زیر آفتاب مستقیم غرق نشوید، زیرا باعث سوختگی برگها می شود.

کود

این گیاه یک فیدر سنگین است که می تواند با کود آهسته رهش و / یا یک کود مایع رقیق به طور منظم تغذیه شود. به عنوان مثال ، می توانید با کودی آلی و آهسته رهش که در محیط گلدان شما مخلوط شده شروع کنید و سپس هر دو هفته در طول فصل یک مایع رقیق به گیاه بدهید. تغذیه به خصوص در اواخر فصل برای ایجاد شکوفه های دیررس ضروری است. مراقب باشید که بیش از حد کود ندهید – دستورالعمل های روی برچسب مواد غذایی گیاه را از نزدیک دنبال کنید. برگهای سبز یا مایل به زرد روشن نشانه ای از نیاز گیاه به کود یا احتمالاً آفتاب بیشتر است.

 

انواع Calibrachoa

28 گونه مختلف در تیره Calibrachoa وجود دارد ، اما آنهایی که برای کشت باغ استفاده می شوند ، هیبریدهای پیچیده ای هستند که از عبور از گونه های مختلف حاصل می شوند. ده ها نوع Calibrachoa با طیف گسترده ای از رنگها در دسترس است ، از جمله:

Calibrachoa ‘Cabaret Hot Pink’: گلهای صورتی روشن را روی ساقه های عقب تا 8 اینچ تولید می کند
C. ‘Cabaret Purple Glow’: عرض آن 12 اینچ و طول آن 8 اینچ است
C. “Million Bells Terra Cotta”: گلهای نارنجی که با قرمز و طلای روی ساقه ها تا 8 اینچ خط خورده است
C. “MiniFamous Double Blue”: گلهای دوتایی از رنگ بنفش عمیق آبی روی گیاه عقب با ساقه های 10 اینچی طولانی
C. “Superbells Pomegranate Punch”: گلهای قرمز مخملی که به سمت مرکز تیره می شوند. 8 اینچ قد بلند می شود
C. ‘Kabloom’: مجموعه ای از گیاهان ترکیبی است که می تواند از بذر رشد کند. در رنگ های صورتی، سفید ، قرمز ، زرد و آبی عمیق موجود است

گلدان و تکثیر مجدد Calibrachoa

اکثر میلیون گیاه زنگوله هنگام خرید گیاه به سختی ریشه می بندد – به حدی که خاک گلدان بسیار کمی باقی مانده است. این بدان معنی است که خطای شما در آبیاری بسیار کم است و تغذیه زیادی برای استفاده گیاهان وجود ندارد. وقتی گیاه را گلدان کردید ، حتماً گلدان ریشه را شل کرده و کودی با آهسته رهش به یک گلدان گلدان برای اهداف عمومی اضافه کنید.

این گیاهان گیاهانی کوتاه مدت هستند که نیازی به تولید مجدد ندارند.

تکثیر گیاه کالیبراچوآ

گیاهان Calibrachoa که در باغها رشد می کنند ، ترکیبی هستند که بذر کمی تولید می کنند. و از آنجا که بسیاری از انواع آن هیبریدی با مارک تجاری هستند، تکثیر رویشی از طریق قلمه ها از نظر فنی غیرقانونی است. اگر سعی کنید از طریق قلمه ها تکثیر کنید ، روند کار به شرح زیر است:

سعی کنید ساقه ای پیدا کنید که جوانه های کوچکی داشته باشد اما گل روی آن نباشد. ساقه را حداقل 6 اینچ از نوک بریده و سپس برگهای پایین را بردارید.
قلمه های خود را در مخلوط مساوی از نیمی از خاک گلدان و نصف پیت ماس ​​قرار دهید. چاه آب.
گلدان را زیر نور شدید قرار دهید و قلمه ها را مرطوب و گرم نگه دارید (حدود 70 درجه فارنهایت) ریشه ها باید طی چند هفته شروع به رشد کنند.

 

آفات / بیماری های شایع

در صورت آبیاری بیش از حد این گیاهان می تواند پوسیدگی ریشه یا عفونت کپک ایجاد کند. (گیاهانی که پس از آبیاری پژمرده می شوند ممکن است از پوسیدگی ریشه رنج ببرند.) گیاهان کالیبراچوآ همچنین به کنه های عنکبوتی و شته حساس هستند. پیشگیری به صورت گردش هوا مناسب، مدیریت صحیح آب و تخلخل خوب خاک بهترین دفاع است. همچنین می تواند کمی صبر کند تا گیاه کاشته شود ، و آنها را در همان زمان قرار دادن گوجه فرنگی در زمین قرار دهید. کاشت زودرس می تواند منجر به مشکلات شته شود.

به نظر نمی رسد که گوزن ها علاقه چندانی به گیاهان کالیبراخوآ دارند ، اگرچه در دسته مقاوم به آهو دسته بندی نمی شوند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *