آیا روی برای آلرژی موثر است؟
علائم و نشانه های مصرف بیش از حد روی
۱۴۰۰-۰۷-۲۱
16 جاذبه گردشگری برتر میلان
16 جاذبه گردشگری برتر میلان
۱۴۰۰-۰۷-۲۱

آیا روی برای آلرژی موثر است؟

در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به این سوال پاسخ میدهیم که آیا روی برای آلرژی موثر است؟

بررسی اجمالی

آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن به مواد در محیط مانند گرده، قارچ، و یا شوره بدن حیوانات است. از آنجا که بسیاری از داروهای آلرژی می توانند عوارض جانبی مانند خواب آلودگی یا خشکی مخاط ایجاد کنند، افراد مبتلا به آلرژی گاهی اوقات به فکر استفاده از داروهای جایگزین مانند روی هستند.

روی یک ماده معدنی است که از سیستم ایمنی و متابولیسم شما پشتیبانی می کند. همراه با ایفای نقش در بهبود زخم، برای حس بویایی و چشایی شما نیز مهم است.

 

 روی و آلرژی

تجزیه و تحلیل 62 مطالعه در سال 2011 به این نتیجه رسید که کمبود تعدادی از مواد مغذی، از جمله روی، در بروز بیشتر آسم و آلرژی ارتباط دارد. این گزارش همچنین خطر سوگیری را نشان می دهد زیرا هیچ یک از مطالعات کور یا تصادفی نبوده است.

روی و آسم

یک مقاله در سال 2016 در Pediatric Reports به این نتیجه رسید که مکمل روی علاوه بر درمان استاندارد، شدت حملات آسم را در کودکان کاهش می دهد. با این حال، بر مدت زمان تأثیر نمی گذارد. اگرچه شواهد بالینی وجود ندارد، آسم اغلب با آلرژی مرتبط است، بنابراین روی ممکن است یک عامل بالقوه در تسکین آلرژی باشد.

 

درماتیت روی و آتوپیک

یک مطالعه در سال 2012 بر روی درماتیت آتوپیک نشان داد که سطح روی در افرادی که مبتلا به درماتیت آتوپیک بودند در مقایسه با افراد کنترل به طور قابل توجهی پایین تر بود. این نتایج نشان داد که ممکن است بین سطح روی و این آلرژی ارتباطی وجود داشته باشد که نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

 

 نیاز روزانه به روی

نیاز روزانه به روی بر اساس سن و جنسیت شما متفاوت است. میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای روی برای مردان 14 سال و بالاتر است 11 میلی گرم در روزمنبع معتبر و 8 میلی گرم در روز برای زنان 19 سال به بالا. برای زنان باردار 19 و بالاتر، RDA برای روی 11 میلی گرم در روز است.

 

 منابع غذایی روی

اگرچه مرغ و گوشت قرمز اکثریت روی را برای آمریکایی ها تأمین می کنند، در هر وعده صدف روی بیش از هر غذای دیگری وجود دارد. غذاهای سرشار از روی عبارتند از:

  • صدف، ​​خرچنگ
  • گوشت گاو
  • جوجه
  • گوشت خوک
  • محصولات لبنی مانند شیر و ماست
  • آجیل، مانند بادام هندی و بادام
  • غلات صبحانه غنی شده

اگر گیاه خوار هستید، تامین روی در رژیم غذایی شما معمولاً کمتر از رژیم غذایی افرادی است که گوشت می خورند. در مورد مکمل روی با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

جمع بندی

روی یک ماده معدنی مهم در بدن است. گذشته از نقش اصلی آن در عملکرد سیستم ایمنی، سنتز پروتئین و بهبود زخم، برخی نشانه ها وجود دارد که روی می تواند به طور بالقوه در تسکین آلرژی نقش داشته باشد.

اگرچه تحقیقات بالینی بیشتری مورد نیاز است، اما ممکن است احساس کنید که روی می تواند به آلرژی شما کمک کند. قبل از افزایش روی در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

خطرات ناشی از مصرف زیاد روی مانند تهوع، اسهال و سردرد وجود دارد. مکمل های روی همچنین می توانند با برخی از داروها از جمله آنتی بیوتیک ها و دیورتیک ها تداخل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *