فواید چشمگیر سیب برای سلامتی
آیا مدیتیشن در سکوت بهتر است؟
۱۴۰۰-۰۴-۰۴
آناناس,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
فواید آناناس برای سلامتی
۱۴۰۰-۰۴-۱۰

فواید چشمگیر سیب برای سلامتی

سیب یکی از محبوب ترین میوه ها است – و دلیل خوبی هم دارد. آنها یک میوه فوق العاده سالم با مزایای بسیاری از تحقیقات هستند. در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون 10 فایده چشمگیر سیب برای سلامتی آورده شده است.


1. سیب مغذی است!

یک سیب متوسط ​​- با قطر حدود 3 اینچ (7.6 سانتی متر) – برابر با 1.5 فنجان میوه است. دو فنجان میوه در رژیم غذایی 2000 کالری توصیه می شود.

یک سیب متوسط ​​- 6.4 اونس یا 182 گرم – مواد مغذی زیر را ارائه می دهد:

کالری: 95
کربوهیدرات: 25 گرم
فیبر: 4 گرم
ویتامین C: 14 درصد از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI)
پتاسیم: 6 درصد از RDI
ویتامین K: 5 of از RDI

علاوه بر این، همان وعده غذایی 2-4 of از RDI را برای منگنز، مس و ویتامین های A ، E ، B1 ، B2 و B6 تأمین می کند.

سیب همچنین منبع غنی پلی فنول است. در حالی که برچسب های تغذیه ای این ترکیبات گیاهی را ذکر نکرده اند، به احتمال زیاد مسئول بسیاری از مزایای سلامتی هستند.

برای استفاده بیشتر از سیب، پوست را روی پوست بگذارید – حاوی نیمی از فیبر و بسیاری از پلی فنول ها است.

خلاصه

سیب منبع خوبی از فیبر و ویتامین C است. همچنین حاوی پلی فنول است که ممکن است فواید بیشماری برای سلامتی داشته باشد.

 

2. سیب برای کاهش وزن مفید است!

سیب سرشار از فیبر و آب است – دو ویژگی که باعث سیر شدن آنها می شود. در یک مطالعه ، افرادی که برش های سیب را قبل از غذا خوردند احساس سیری بیشتری نسبت به افرادی که از سیب، آب سیب یا بدون محصولات سیب استفاده می کردند احساس کردند.

در همان مطالعه، کسانی که وعده غذایی خود را با برش های سیب شروع کردند، به طور متوسط ​​200 کالری کمتر از کسانی که این کار را نکردند، دریافت کردند.

در یک مطالعه 10 هفته ای دیگر بر روی 50 زن دارای اضافه وزن، شرکت کنندگانی که سیب مصرف کردند به طور متوسط ​​2 پوند (1 کیلوگرم) وزن کم کردند و در کل کالری کمتری مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که کوکی های جو دوسر با میزان کالری و فیبر مشابه مصرف کردند.

محققان تصور می کنند که سیب ها بیشتر سیر کننده هستند زیرا دارای چگالی کم انرژی هستند ، اما هنوز فیبر و حجم را ارائه می دهند.

علاوه بر این، برخی از ترکیبات طبیعی موجود در آنها ممکن است باعث کاهش وزن شود.

مطالعه ای روی موش های چاق نشان داد کسانی که مکمل سیب زمینی و کنسانتره آب سیب به آنها داده شد، وزن بیشتری از دست دادند و سطوح پایین تری از کلسترول LDL، تری گلیسیرید و کلسترول “بد” نسبت به گروه کنترل داشتند.

خلاصه

سیب از راه های مختلف به کاهش وزن کمک می کند. همچنین به دلیل دارا بودن فیبر زیاد پر کننده هستند.

سیب,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

3. سیب برای قلب شما مفید است!

سیب با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است. یک دلیل ممکن است این باشد که سیب حاوی فیبر محلول است – نوعی که می تواند سطح کلسترول خون شما را کاهش دهد.

آنها همچنین حاوی پلی فنول ها هستند که دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند. بسیاری از اینها در پوست متمرکز شده اند.

یکی از این پلی فنول ها فلاونوئید اپی کاتچین است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد. تجزیه و تحلیل مطالعات نشان داد که مصرف زیاد فلاونوئیدها با 20 % خطر کمتر سکته مغزی مرتبط است.

فلاونوئیدها می توانند با کاهش فشار خون ، کاهش اکسیداسیون “بد” LDL و عمل به عنوان آنتی اکسیدان از بیماری های قلبی جلوگیری کنند.

یک مطالعه دیگر که تأثیر خوردن یک سیب در روز با مصرف استاتین ها را مقایسه می کند – گروهی از داروها که کلسترول را کاهش می دهد – به این نتیجه رسید که سیب ها به همان اندازه در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی مثر هستند.

با این حال ، از آنجا که این یک آزمایش کنترل شده نبود، یافته ها باید با یک دانه نمک گرفته شود.

مطالعه دیگری مصرف میوه ها و سبزیجات گوشت سفید مانند سیب و گلابی را با کاهش خطر سکته مغزی مرتبط کرد. به ازای هر 25 گرم – حدود 1/5 فنجان برش سیب – مصرف شده، خطر سکته مغزی 9 درصد کاهش می یابد.

خلاصه

سیب سلامت قلب را از جهات مختلف تقویت می کند. آنها سرشار از فیبر محلول هستند که به کاهش کلسترول کمک می کند. آنها همچنین دارای پلی فنول هستند که با کاهش فشار خون و خطر سکته مغزی مرتبط است.

 

4. آنها با خطر کمتر دیابت مرتبط هستند!

چندین مطالعه خوردن سیب را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط کرده است. در یک مطالعه بزرگ، خوردن یک عدد سیب در روز با 28 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با عدم مصرف سیب همراه بود. حتی خوردن چند سیب در هفته نیز اثر محافظتی مشابهی داشت.

ممکن است پلی فنول های موجود در سیب از آسیب بافتی به سلول های بتا در پانکراس جلوگیری کند. سلول های بتا انسولین را در بدن شما تولید می کنند و اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 آسیب می بینند.

خلاصه

خوردن سیب با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد. این احتمالاً به دلیل محتوای آنتی اکسیدان پلی فنول آنها است.

 

5- سیب اثرات پری بیوتیکی دارد و باکتریهای روده خوب را ترویج میدهد!

سیب حاوی پکتین است، نوعی فیبر که به عنوان پری بیوتیک عمل می کند. این بدان معنی است که باکتری های خوب روده شما را تغذیه می کند.

روده کوچک شما فیبر را در طول هضم جذب نمی کند. در عوض، به روده بزرگ شما می رود، جایی که می تواند رشد باکتری های خوب را تقویت کند. همچنین به ترکیبات مفید دیگری تبدیل می شود که در بدن شما گردش می کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که این ممکن است دلیل برخی از اثرات محافظتی سیب در برابر چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی باشد.

خلاصه
نوع فیبر موجود در سیب باکتری های خوب را تغذیه می کند و ممکن است دلیلی باشد که آنها را در برابر چاقی، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 محافظت می کند.

 

6. مواد موجود در سیب به پیشگیری از سرطان کمک میکند!

مطالعات لوله آزمایش ارتباط بین ترکیبات گیاهی در سیب و کاهش خطر ابتلا به سرطان را نشان داده است. علاوه بر این، یک مطالعه بر روی زنان گزارش داد که خوردن سیب با میزان کمتر مرگ و میر ناشی از سرطان ارتباط دارد. دانشمندان معتقدند که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آنها ممکن است مسئول اثرات بالقوه پیشگیرانه سرطان آنها باشد.

خلاصه

سیب دارای چندین ترکیب طبیعی است که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند. مطالعات مشاهده ای آنها را با خطر کمتر سرطان و مرگ ناشی از سرطان مرتبط می داند.

 

7. سیب حاوی ترکیباتی است که به مبارزه با آسم کمک میکند!

سیب های غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کند. یک مطالعه بزرگ در بیش از 68000 زن نشان داد کسانی که بیشتر سیب می خورند کمترین خطر ابتلا به آسم را دارند. خوردن حدود 15 of سیب بزرگ در روز با 10 % خطر کمتر این بیماری مرتبط بود.

پوست سیب حاوی فلاونوئید کوئرستین است که می تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک کند. این دو راهی است که ممکن است بر آسم و واکنش های آلرژیک تأثیر بگذارد.

خلاصه

سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است به تنظیم پاسخ های ایمنی و محافظت در برابر آسم کمک کند.

 

8. سیب برای سلامت استخوان مفید است!

خوردن میوه با تراکم استخوان بیشتر مرتبط است که نشان دهنده سلامت استخوان است. محققان معتقدند ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در میوه ممکن است به تراکم و استحکام استخوان ها کمک کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سیب به طور خاص ممکن است بر سلامت استخوان تأثیر مثبت بگذارد.

در یک مطالعه، زنان از وعده غذایی استفاده کردند که شامل سیب تازه ، سیب پوست کنده، سس سیب یا بدون محصولات سیب بود. کسانی که سیب می خورند نسبت به گروه کنترل کلسیم کمتری از بدن خود از دست می دهند.

خلاصه

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در سیب ممکن است سلامت استخوان را تقویت کند. علاوه بر این ، خوردن میوه ممکن است به حفظ توده استخوانی با افزایش سن کمک کند.

 

9. سیب در برابر آسیب معده از NSAID ها محافظت میکند!

گروه مسکن هایی که به عنوان داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) شناخته می شوند می توانند به مخاط معده آسیب وارد کنند.

یک مطالعه روی لوله های آزمایش و موش ها نشان داد که عصاره سیب خشک شده در یخ زدن به محافظت از سلول های معده در برابر آسیب ناشی از NSAID ها کمک می کند.

تصور می شود که دو ترکیب گیاهی در سیب – کلروژنیک اسید و کاتچین – بسیار مفید هستند. با این حال، برای تأیید این نتایج، تحقیقات روی انسان مورد نیاز است.

خلاصه

سیب حاوی ترکیباتی است که ممکن است به محافظت از مخاط معده در برابر آسیب ناشی از مسکن های NSAID کمک کند.

 

10. سیب محافظ مغز شماست!

بیشتر تحقیقات بر روی پوست و گوشت سیب متمرکز است. با این حال، آب سیب می تواند برای کاهش ذهنی ناشی از افزایش سن مفید باشد. در مطالعات حیوانی، غلظت آب میوه گونه های اکسیژن واکنشی مضر (ROS) را در بافت مغز کاهش می دهد و افت روانی را به حداقل می رساند.

آب سیب ممکن است به حفظ استیل کولین ، یک انتقال دهنده عصبی که با افزایش سن کاهش می یابد، کمک کند. سطوح پایین استیل کولین با بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

به طور مشابه، محققانی که موش های مسن را با سیب کامل تغذیه کردند، دریافتند که نشانگر حافظه موش ها به سطح موش های جوان تر بازگردانده می شود.

با این وجود، سیب کامل حاوی ترکیبات مشابه آب سیب است – و همیشه انتخاب سالم تری برای خوردن کامل میوه است.

خلاصه

بر اساس مطالعات حیوانی، آب سیب ممکن است از کاهش انتقال دهنده های عصبی که در حافظه نقش دارند جلوگیری کند.

جمع بندی

سیب برای شما فوق العاده مفید است و خوردن آن با خطر کمتر بسیاری از بیماری های مهم از جمله دیابت و سرطان ارتباط دارد. علاوه بر این، محتوای فیبر محلول آن ممکن است باعث کاهش وزن و سلامت روده شود. یک سیب متوسط ​​معادل 1.5 فنجان میوه است-که 3/4 توصیه 2 فنجان روزانه برای میوه است. برای بیشترین فواید، کل میوه را بخورید – هم پوست و هم گوشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *