مراقبه بودایی چیست و چگونه انجام میشود؟
6 تمرین قدرتمند یوگا برای ساخت شکم شش تکه
6 تمرین قدرتمند یوگا برای ساخت شکم شش تکه
۱۴۰۰-۰۲-۲۷
9 تمرین یوگا برای استحکام و قدرتمند کردن ران پا
9 تمرین یوگا برای استحکام و قدرتمند کردن ران پا
۱۴۰۰-۰۲-۲۸

مراقبه بودایی چیست و چگونه انجام میشود؟

ذهن شما قدرتمندترین ابزار شماست! این می تواند شما را از بین ببرد اگر از زندگی غمگین ، ناامید و غیرتمند هستید ، ذهن شما همان چیزی است که می تواند شما را به مسیر درست برگرداند. تنها چیزی که به آن احتیاج دارد ، آرامش ، عشق و دیدگاه است. مراقبه بودایی به شما در این امر کمک می کند و در اینجا راهنمای انجام آن وجود دارد.

مراقبه بودایی چیست؟

مراقبه بودایی یک تمرین مراقبه ای است که بر اساس اصول و آموزه های بودیسم بنا شده است. این روش مراقبه شما را تشویق می کند تا تمرکز ، وضوح و آرامش ایجاد کنید و از سردرگمی دور شوید. متون بودایی باستان آن را حفظ کردند و توسط استادان و راهبان مختلف گسترش و تنوع یافت. آموزش ذهن هسته اصلی این روش است و تبدیل آن به عرصه های بالاتر هدف است.

چگونه می توان مراقبه بودایی را انجام داد؟

تمرکز و آگاهی کلیدهای اساسی تمرین مراقبه بودایی است. این کار ابتدا آرام کردن ذهن و سپس ایجاد بینش در مورد احساسات و عواطف فرد است. رویکردهای مختلفی برای تکنیک مراقبه بودایی وجود دارد، بعضی از آنها توسط خود بودا طراحی شده و هنوز هم در قالب اصلی خود انجام می شود. بیایید اکنون به آنها نگاهی بیندازیم.

قبل از آن، در اینجا برخی از الزامات اساسی برای مراقبه وجود دارد – نشستن در Padmasana یا هر موقعیت راحت دیگری برای نشستن، پوشیدن لباس های گشاد و راحت، مکانی تمیز و آرام برای مراقبه و دور نگه داشتن اسباب و وسایل.

 

تکنیک مراقبه بودایی

 

1. نفس کشیدن ذهن آگاهانه

در این مراقبه، تنفس محل تمرکز است. روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید و از تمایل ذهن برای پرش سریع از یک فکر به فکر دیگر آگاه شوید. اینکه بتوانید آن را کنترل کنید و از تجربه ماندن در لحظه لذت ببرید غنی سازی است. این تکنیک برای کل وضعیت روحی و جسمی شما مناسب است.

این روش دارای چهار مرحله است که منجر به حالت آرامش می شود و آنها عبارتند از:

  1. ابتدا نفس هایی را که می کشید و بیرون می کشید می شمارید تا به شما کمک کند تا روی آنها تمرکز کنید. با در نظر گرفتن یک دور استنشاق و بازدم به عنوان یک واحد، از 1 تا 10 بشمارید. بعد از بازدم شمارش کنید و تا 10 ادامه دهید و تکرار کنید.
  2. حال، در مرحله بعدی ، به جای شمارش بعد از بازدم ، قبل از دم، بشمارید، انتظار نفس بعدی را داشته باشید و به همین ترتیب نفس بکشید تا شماره 10 و تکرار کنید.
  3. در مرحله سوم ، شما به آرامی با مشاهده و نفس کشیدن خود به سمت داخل و خارج حرکت می کنید، و از شمارش رد می شوید.
  4. سرانجام ، مشاهده و تمرکز باید به اندازه کافی تیز و عمیق شود تا بتوانید احساس ظریف نفس خود را در نوک بینی خود از جایی که وارد و خارج می شود، احساس کنید.

هنگامی که به این حالت رسیدید، یک اساس ایده آل برای کار روی ذهن خود و هدایت آن به روشی تشکیل می دهید که به زندگی روزمره بدون استرس کمک کند.

 

2. مراقبه مهربانی

کاپلباتی پرانایاما

کاپلباتی پرانایاما

وقتی ذهن شما آرام شد و شروع به لحظه لحظه کرد، می توانید با ایجاد احساسات مثبتی مانند عشق، مهربانی و دوستی ، آن را بیشتر پرورش دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا عشق را به خود احساس کنید. سعی کنید با آرامش و آرامش از وجود خود آگاه شوید و از طریق آن قدرت و اعتماد به نفس پیدا کنید. این تفکر قلب شما را پر از عشق خواهد کرد. در حالی که سعی در انجام این کار دارید، ممکن است عبارات مثبتی را برای خود بگویید، مانند: “ممکن است من خوب و خوب باشم”، یا تصور کنید که یک نور درخشان از بدن شما عبور می کند، و باعث ایجاد عشق به خود می شود.

در مرحله بعدی به یک دوست خوب و مورد علاقه خود فکر کنید. تمام خاطرات خوبی را که با آنها به اشتراک گذاشته اید و خصوصیات دوست داشتنی آنها را بازگردانید. رابطه ای که با آنها مشترک هستید و دلایلی که به خوبی با آنها پیوند دارید را به خاطر بسپارید. با آرزوی سلامتی برای آنها با فکر کردن، “خوشبخت و خوشحال باشند” با این احساس در ذهن خود ادامه دهید. یا تصور کنید نوری هر دو شما را بهم متصل کند.

سپس، به کسی فکر کنید که به خصوص چیزی برای او احساس نمی کنید. افرادی که غالباً آنها را می بینید اما نسبت به آنها هیچ احساسی از عشق و علاقه ندارید. در ذات ، راه رفتن و حضور انسانی آنها تأمل کنید. سعی کنید آنها را وارد حلقه عشقی کنید که در ذهن خود ایجاد کرده اید.

حالا، به کسی فکر کنید که با او کنار نمی آیید. شخصی که با او مشکل دارید و کنار آمدن با او مشکل است. سعی کنید از هرگونه احساس منفی اجتناب کنید و به آنها احساس مثبت و احساسی بیندیشید و به آنها در استخر عشقی که ایجاد کردید ، فضا دهید.

سرانجام، به همه افراد با هم فکر کنید – شما، دوست خود، دوست بی طرف و دشمن. با گسترش احساس عشق و مهربانی به همه اطرافیان – خانواده، افراد کلنی محل زندگی شما، شهر ، ایالت ، کشور و همه جهان – این کار را بیشتر انجام دهید. امواج عشق و مهربانی را از قلب خود به هر موجودی در این کره خاکی بفرستید. شما از حسن این عمل احساس سرخوشی خواهید کرد. ذهن شما گسترش می یابد و تنوع را بیشتر می پذیرد. سپس، به آرامی از این فکر مراقبه بیرون بیایید.

ذهن شما قدرتمندترین ابزار شماست! این می تواند شما را از بین ببرد اگر از زندگی غمگین، ناامید و غیرتمند هستید، ذهن شما همان چیزی است که می تواند شما را به مسیر درست برگرداند. تنها چیزی که به آن احتیاج دارد، آرامش، عشق و دیدگاه است. مراقبه بودایی به شما در این امر کمک می کند و در اینجا راهنمای انجام آن وجود دارد.

 

 

مزایای مراقبه بودایی

  • مراقبه بودایی به ما کمک می کند تا صادقانه زندگی خود را بررسی و ارزیابی کنیم. امکان کشف و تحقیق در مورد خود را فراهم می کند.
  • به ما کمک می کند تا سرعت و لذت بردن از هر لحظه را کاملاً و کامل کاهش دهیم.
  • وضوح و ثبات درونی افزایش می یابد، کار سریعتر و بهتر را امکان پذیر می کند.
  • مراقبه بودایی قلب ما را باز می کند و اعتماد و دوستی را نسبت به دیگران جلب می کند.
  • این آگاهی شما را باز می کند و منجر به تصمیم گیری متفکرانه و آگاهانه می شود.
  • این روش مراقبه بی نظیر و قدیمی را امتحان کنید و نتایج مثبت را خودتان تجربه کنید. حال ، بیایید برخی از سوالات متداول درباره مراقبه بودایی را بررسی کنیم.

 

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا مراقبه می تواند خطرناک باشد؟

مدیتیشن وقتی به شیوه نامناسب و روحیه غلط انجام شود می تواند خطرناک شود. افرادی که دارای مشکلات روانشناختی عمده هستند باید قبل از انجام مراقبه با پزشک مشورت کنند.

آیا برای انجام مراقبه به معلمی نیاز دارم؟

بله ، یک معلم می تواند شما را در روند مراقبه راهنمایی کند. یک معلم متعادل و با دانش ایده آل است.

معنی کلمه “بودا” چیست؟

“بودا” به معنای بیدار یا روشن است.

آیا آیین بودا یک دین است؟

بودیسم فراتر از دین است – این شیوه زندگی و فلسفه است.

جوهره بودیسم چیست؟

آیین بودا به ما می آموزد که از آسیب رساندن به دیگران خودداری کنیم و به افراد نیازمند کمک کنیم. این شما را ترغیب می کند که از منفی نگری جلوگیری کرده و عشق را در آغوش بگیرید.

اقدامات مراقبه بودایی منجر به روشنگری می شود. این یک رشته برای رهایی شما از غم و اندوه و بهبود زندگی روزمره است. برای این کار لازم نیست خود را خلوت کنید و زندگی رهبانی داشته باشید. می توانید همان جایی که هستید باشید و به شیوه موقت و متغیر دنیا پی ببرید. بنابراین ، کلاه خود نظم و انضباط خود را بپوشانید و با این مراقبه بودایی حقیقت اساسی را کشف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *