وقتی خسته می‌شوید این نکات را به خاطر آورید!
ایمپلنت دو مرحله ای و روال انجام آن
ایمپلنت دو مرحله ای و روال انجام آن
۱۴۰۲-۰۱-۲۲
چرا باید از دهکده چوبی نیشابور دیدن کنیم؟
چرا باید از دهکده چوبی نیشابور دیدن کنیم؟
۱۴۰۲-۱۰-۱۴
اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

وقتی خسته می‌شوید این نکات را به خاطر آورید!

هیچ چیز فلج کننده تر از احساس غرق شدن نیست. چه در اثر اضطراب غرق شوید و چه در فهرست کارهای تمام نشدنی، مهم است که به یاد داشته باشید که این احساس طاقت فرسا خواهد گذشت. کارآفرینان تجارت الکترونیک، به ویژه، این احساسات را هنگام ساخت فروشگاه‌های آنلاین خود تجربه می‌کنند. از وحشت ناشی از عدم فروش آنها گرفته تا افزودن مجموعه کاملی از محصولات آنلاین، وظایف و چالش های زیادی برای مدیریت وجود دارد. سخت تر این است که شما ممکن است تمام این کارها را به تنهایی انجام دهید. بنابراین بیایید نحوه برداشتن مواد بیشتر از بشقاب خود را توضیح دهیم تا حجم کاری آسان تری برای شما ایجاد شود.

 

11 نکته ای که باید به خاطر داشته باشید زمانی که احساس خستگی می کنید

1. نیازی نیست امروز همه کارها را انجام دهید

وقت آن است که خطوط مرگ مصنوعی خود را بکشید. می‌دانید، ضرب الاجل‌هایی که برای خود تعیین کرده‌ایم و واقعا به آن فکر نکرده‌ایم. اگر یک چیزی وجود داشته باشد که مردم از تخمین زدن آن لذت ببرند، آن مقدار زمانی است که یک پروژه طول می‌کشد. به علاوه، ما فراموش می‌کنیم که انرژی ذهنی را در نظر بگیریم. حتی اگر یکی از جاه‌طلبانه‌ترین افراد کشور باشید، شما نیز هر از گاهی به استراحت نیاز دارید. همه ما انجام می‌دهیم. بنابراین به کاری که روی آن کار می‌کنید نگاهی بیندازید و از خود بپرسید: “آیا واقعا باید امروز این کار را تمام کنم یا می‌توانم درخواست تمدید کنم؟”

کارهایی را که واقعا فوری هستند انتخاب کنید و ابتدا روی آنها تمرکز کنید. اما به خودتان زمان بیشتری برای انجام آن بدهید. و فراموش نکنید که زمان آزاد یا استراحت‌های ذهنی را برنامه ریزی کنید. سلامت عقل شما بخش مهمی از موفقیت است.

 

2. داشتن تعادل بین کار و زندگی اشکالی ندارد

اگر به شلوغی، فشار زیاد، پیچیدگی اعتقاد دارید، ممکن است زمانی از آن پشیمان شوید. کار می‌تواند پاداش دهنده، رضایت بخش و معنادار باشد. اما دوستی، خانواده، سرگرمی‌ها، مسافرت، کار داوطلبانه و آرامش نیز همینطور است. همچنان میتوانید در پروژه‌های کارآفرینی خود موفق باشید و در عین حال سرگرمی و اوقات فراغت را به روز خود تزریق کنید. می‌توانید به یک میلیاردر نگاه کنید و به حساب بانکی او حسادت کنید. چیزی که شما متوجه نمی‌شوید این است که او ممکن است به ازدواج شاد، احساس آرامش یا لبخند شما حسادت کند. کورکورانه تصور نکنید که موفقیت در مورد کار کردن با کسی است. داشتن یک رویکرد متفکرانه می‌تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند. اگر در طول روز برای تفکر، یادگیری و تصمیم‌گیری استراتژیک وقت دارید، بهتر از کسی هستید که خود را به طور کامل کار کند. بهترین ایده‌های تجاری شمامعمولا زیر دوش، در حین پیاده روی طولانی یا هنگام ورزش می‌آیند. نه زمانی که شما کار می‌کنید. به یاد داشته باشید که دفعه بعد کار باعث می‌شود شما احساس غمگینی کنید.

 

3. به خاطر داشته باشید که چرا شروع کردید

آیا علت بزرگی وجود دارد که شما را هدایت کند؟ یا می خواهید پول کافی برای بازنشستگی زودهنگام داشته باشید؟ همه ما برای اینکه بخواهیم یک کسب و کار راه اندازی کنیم دلیلی داریم. مال شما چیه؟ آن را روی یک کاغذ یادداشت کنید تا فراموش نکنید. هنگامی که احساسات طاقت فرسا شروع به ظهور کردند، به خود یادآوری کنید که هدف شما بزرگتر از هر احساس منفی در جهان است. اگر می‌خواهید در این ماه پول کافی برای حمایت از خانواده خود به دست آورید، باید انرژی خود را برای تحقق آن صرف کنید. بنابراین به مغز خود بگویید که ساکت شود، زیرا کاری که روی آن کار می‎کنید بسیار مهم است تا افکار منفی نتوانند آنها را تحت کنترل خود درآورند. فضای کاری خود را کاملا هدف خود قرار دهید. یادداشت‎هایی را در اطراف میز خود قرار دهید که هدف شما را مشخص می‌کند. یک بار در هفته یک ایمیل برنامه‌ریزی شده برای خود ارسال کنید تا هدفتان را به شما یادآوری کند. تنظیم یادآوری‌هایی درباره چرایی‌تان به شما کمک می‌کند حتی زمانی که احساس خستگی می‌کنید متمرکز بمانید.

 

4. چیزها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید

وقتی شروع به احساس خستگی کردید، چیزها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. به جای اینکه تا پایان ماه 1000 دلار هدف داشته باشید، هر هفته 250 دلار به دست آورید. همچنین می توانید پروژه ها را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید تا کار یک پروژه را در بازه زمانی طولانی تری تقسیم کنید. تفکیک تکالیف به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چقدر کار برای پروژه تمام شده انجام می‌شود. با دیدن آن، ممکن است جدول زمانی خود را طوری تنظیم کنید که زمان کافی برای تکمیل یک کار به شما بدهد. همچنین به شما کمک می کند از به تعویق انداختن کارها جلوگیری کنید – علت نهایی احساس غرق شدن. می‌توانید از ابزار رایگانی مانند Google Calendar برای تنظیم وظایف روزانه و سازماندهی برنامه خود استفاده کنید.

 

5. همین الان به احساسات خود تسلیم شوید

هر زمان که احساس می کنید خسته شدید و استرس بیش از حد قابل تحمل است، به احساسات خود تسلیم شوید. اگر می‌خواهید گریه کنید، برای گریه کردن به یک مکان خصوصی بروید. اگر به هر طریقی دوست دارید چرت بزنید، همین الان این کار را انجام دهید. شاید در حال حاضر تنها چیزی که واقعا به آن نیاز دارید یک در آغوش گرفتن باشد، آن را بخواهید. بدن شما همیشه به شما می گوید که باید چه کاری انجام دهید، فقط از تسلیم شدن به آن نترسید. بهتر است وقتی مشکلی هنوز کوچک است مراقب خود باشید تا اینکه اجازه دهید آن را به نقطه ای بی‌بازگشت افزایش دهد.

 

 

6. به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است

آیا شما مقصر هستید که همیشه کار بیشتری به بشقاب خود اضافه می‌کنید؟ به جای کمک به یک پروژه، پیشنهاد می‌دهید در پنج پروژه کمک کنید. یا به جای اضافه کردن 10 محصول به فروشگاه خود، هدف بلندپروازانه اضافه کردن 100 محصول را تعیین می کنید. اگر به دنبال یافتن علت احساس سرگیجه هستید، ممکن است آن را در بله خود بیابید. بله گفتن به همه چیز راهی مطمئن برای فرسودگی شغلی است. اگر خودتان فروشگاهی را اداره می‌کنید، ممکن است نتوانید هر استراتژی بازاریابی را در آنجا امتحان کنید. اما شما می توانید یکی را برای تسلط بر آن انتخاب کنید. به لیست کارهای خود نگاهی بیندازید. حالا صادق باشید، واقعا قادر به انجام چه کاری خواهید بود؟ در اینجا چند مثال برای شروع آورده شده است:

  • فقط 10 محصول را به فروشگاه خود اضافه کنید
  • روی یک کانال بازاریابی با تاثیر بالا تمرکز کنید: تبلیغات فیسبوک، تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات گوگل
  • وظایفی را که زمان بر است محول کنید (مانند نوشتن محتوای منحصر به فرد، خدمات مشتری، ارسال در رسانه های اجتماعی)
  • وظایفی را که در آنها مهارت ندارید محول کنید (مثلا طراحی گرافیک اجتماعی، ایجاد محتوای ویدیویی)

 

7. زمان برنامه ریزی را برنامه ریزی کنید

شما می توانید خودتان را در زمین کار کنید، اما اگر در مورد کاری که روی آن کار می کنید فکر نکنید، نتایج شما افتضاح خواهد بود. متفکر بودن نتایج بسیار تاثیرگذاری ایجاد می کند. بنابراین، اگر به دلیل اینکه دائماً در حال اجرا هستید، اما نتایج متوسطی دریافت می کنید، احساس خستگی می کنید، ممکن است بخواهید این را امتحان کنید. هر هفته زمان فکر کردن را برنامه ریزی کنید. شاید یک ساعت یا بیشتر را در شروع هر کار بازاریابی مهمی وقت بگذارید.

به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید یک پست وبلاگ برای وب سایت خود ایجاد کنید. قبل از نوشتن در مورد موضوع انتخابی خود، از خود بپرسید: “چگونه می خواهم این موضوع را بازاریابی کنم؟” با پرسیدن این موضوع، قبل از ایجاد محتوای خود به استراتژی بازاریابی خود فکر می کنید تا به شما در ارائه نتایج بهتر کمک کند. اگر می‌خواهید آن را برای جستجو بهینه کنید، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی دارید که هزاران جستجوی ماهانه دارند تا به شما در ایجاد ترافیک کمک کنند. اگر به دنبال جذب اجتماعی بیشتر هستید، ممکن است نقل قول هایی از اینفلوئنسرهای خاص که مقاله را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند، اضافه کنید. به این ترتیب، هنگامی که مقاله خود را منتشر می کنید، محتوای شما دارای عنصر بازاریابی برای موفقیت آن است.

 

8. همیشه می توانید وظایف را محول کنید

یکی از بزرگ‌ترین دلایل احساس سرگیجه به حجم کاری زیاد برمی‌گردد. می‌دانید که لازم نیست همه چیز را به تنهایی انجام دهید، درست است؟ منظورم این است که 7 میلیارد نفر روی کره زمین زندگی می‌کنند، تعداد کمی وجود دارد که مایل به کمک به شما هستند. شاید بتوانید کارآموزی را پیدا کنید که به دنبال کسب اعتبار برای مدرسه باشد. یا فردی را در خارج از کشور استخدام کنید تا برخی از کارهای تکراری را که بیش از حد روز شما را می‌گیرد، انجام دهد. موفق ترین افراد وظایفی را محول می کنند تا بتوانند روی پروژه های با تاثیر بالاتر تمرکز کنند. هدفتان این نباشد که فردی باشید که کسب و کار را اداره می‌کند، بلکه در عوض مالک آن استآی تی. پس تفویض اختیار، تفویض، تفویض اختیار کنید تا چیزهای بیشتری از بشقاب خود بردارید.

 

9. آن را منفجر نکنید

بسیاری از ما تمایل داریم که چیزها را کمی نامتناسب کنیم. ما از کسی برای قرار ملاقات می‌خواهیم، ​​او ما را رد می‌کند و تمام ارزش خودمان با یک تعامل زیر سوال می‌رود. ما یکی را ایجاد می‌کنیم، بیایید صادق باشیم، متوسطدر صورت عدم موفقیت، صلاحیت خود را زیر سوال می‌بریم. یک مشتری ایمیلی می‌فرستد و درخواست بازپرداخت می‌کند و ما دچار افسردگی موقت می‌شویم. هیچ یک از این موقعیت ها زندگی یا مرگ نیستند. اما ما آن‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنیم تا احساس کنند مشکلاتی بزرگ‌تر از آنچه هستند، هستند. حقیقت این است که در زندگی، شما از بین می‌روید، طرد می‌شوید، بازخورد منفی می‌گیرید، شکایت می‌کنید و با چیزهای کمتر خوشایند برخورد می‌کنید. اما آن سکسکه های جزئی در طول راه، آنها معامله شکن نیستند، آنها تغییر دهنده بازی هستند. شکست‌ها به شما کمک می‌کنند دو کار را انجام دهید: به موفقیت نزدیک‌تر شوید و برخی تصمیم‌ها را دوباره ارزیابی کنید تا تصمیم‌های بهتری بگیرید.

 

10. مغز خود را خاموش کنید

راز خاموش کردن احساس اضطراب شدید این است که مغز خود را حداقل به مدت نیم ساعت در روز خاموش کنید. چه فعالیت‌هایی در جلوگیری از خارج شدن افکار منفی از کنترل بهتر عمل می کنند؟ ترفند کوچکی که برای خاموش کردن منفی انجام می‌دهم طناب زدن است. هر زمان که طناب می پرم دقیقا کارم را بیان می‌کنم. به طوری که در تمام مدتی که ورزش می کنم یا می‌گویم «پرش» یا «لعنت»… باشه، شاید جهن نکنم، اما متوجه موضوع می‌شوی. با بیان کاری که انجام می‌دهید با صدای بلند، شما را مجبور می‌کند تا در فعالیت حضور داشته باشید. مزیت انجام فعالیت‌هایی که مغز شما را خاموش می‌کنند این است که فرصتی برای شارژ باتری‌های خود و کاهش هرگونه اضطراب ناشی از احساس غرق شدن دارید.

 

11. به یاد داشته باشید که شکست بخشی از فرآیند است

ترس از شکست اغلب می تواند باعث شود که شما احساس غرق شدن کنید. شاید هدفتان این باشد که تا پایان ماه 5 میلیون تومان به دست آورید. و وقتی حساب و کتاب خود را بررسی می کنید تا متوجه شوید که هنوز 0 تومن هم تا حالا به دست نیاورده اید. احساس غرق شدن شروع می‌شود و ناامید می شوید. “من نمی‌توانم این کار را انجام دهم.” و این درست است، شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. اما نه به این دلیل که واقعا توانایی انجام آن را ندارید. این به این دلیل است که شما بلافاصله بدون هیچ دلیلی یک بلوک ذهنی روی خود قرار می‌دهید.

در لحظه‌ای که متوجه می‌شوید به هدفی نمی‌رسید، باید چرخش کنید. هر کاری که در طول این مدت انجام می‌دادید یا شما را به اولین فروش نزدیکتر می کرد یا دقیقا همان کاری است که نباید انجام می‌دادید. آیا دنبال کننده و تعامل اینستاگرام خود را افزایش می دهید ؟ آره؟ خوب این کار را ادامه دهید. آیا مردم از طریق تبلیغ فیس بوک شما بر روی وب سایت شما کلیک می کنند؟ نه؟ خوب، سعی کنید محصولات مختلف را تبلیغ کنید، مخاطبان مختلف تبلیغات را هدف قرار دهید، یا در پلتفرم دیگری بازاریابی کنید.

هیچ کس یک شبه موفق نمی‌شود. بنابراین، در عوض، شالوده‌ای درست بسازید تا سال‌ها بعد به موفقیت تبدیل شوید. و اگر امروز شکست خوردید، جشن بگیرید! زیرا این بدان معناست که شما در حال حاضر 100 قدم جلوتر از همه کسانی هستید که حتی به خود زحمت ندادند یا خیلی زود تسلیم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *