چطور در زندگی قدردان باشیم؟ – بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی

چطور در زندگی قدردان باشیم؟ – بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی

چقدر چیزهای خوب زندگی را نادیده می گیرید به این دلیل که همیشه به دنبال چیز دیگری هستید؟ آیا همیشه احساس می کنید که به اندازه کافی ندارید یا به اندازه کافی خوب نیستید؟ اگر چنین است، وقت آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه از چیزهای کوچک زندگی قدردانی کنید. چیزهایی که شادی روزمره را تشکیل می دهند وقتی آن را بپذیرید به آرامش شخصی و مالی بسیار بیشتری منجر می شود. همچنین، یاد گرفتن شکرگزاری برای چیزهایی که دارید می تواند شما را از پر کردن نیاز به چیزهای بیشتر با چیزهایی که واقعاً به آنها نیاز ندارید یا نمی خواهید باز دارد.

قدردانی از چیزهای کوچک به چه معناست؟

هر چند وقت یکبار متوجه می شوید که به دنبال “چیزهای بزرگ” در زندگی هستید؟ می دانید، چیزها یا اتفاقاتی که جوراب ما را از بین می برد و باعث می شود دیگران متوجه ما شوند؟

همه ما مقصریم که روی این چیزهای منفی تمرکز می کنیم. البته، ما چیزهایی را می خواهیم که در زندگی ما تغییر ایجاد کند، اما در تمام مدت، ما چیزهای خوب را نادیده می گیریم – مهم نیست که چقدر  اتفاقات کوچک خوشایند در زندگی ما اتفاق می افتد. با تمرکز بر روی تصویر بزرگ و فراموش کردن قدردانی از چیزهای کوچک، اجازه می دهیم انرژی بیش از حد از ما عبور کند.

وقتی از زندگی قدردانی می کنیم، قدر همه چیز را می دانیم – طلوع و تابش خورشید روی صورتمان، گل هایی که در حیاط خانه ما می رویند، چهره خندان همسر یا فرزندانمان، یا صدای مادرت در آن سوی خانه. تلفن. اینها واقعاً بهترین چیزهای زندگی هستند! اینها ممکن است به نظر چیزهایی نباشند که زندگی را از بین ببرند یا زندگی را تغییر دهند، اما همه تفاوت را در دنیا ایجاد می کنند زیرا خیلی بیشتر از چیزهای بزرگ جلوی چشم ما هستند.

چرا قدردانی از زندگی ضروری است

بدون قدردانی از زندگی، همیشه احساس کمبود خواهید کرد. به تفاوت بین احساس پر انرژی و شادی و احساس گیر افتادن و همیشه خواستن فکر کنید. کدام یک احساس بهتری دارد؟ این زمانی است که شما نسبت به زندگی قدردانی می کنید که احساس خوبی دارید. شما همیشه به دنبال چیز بزرگ بعدی نیستید. در عوض، می توانید هر روز هر چیزی را که درست در مقابل شماست جشن بگیرید.

این بدان معنا نیست که باید قدر هر لحظه را بدانید – زندگی جریان دارد، و همیشه خوب نیست، اما وقتی بتوانید از چیزهای کوچک در زندگی قدردانی کنید، چیزهای بزرگ (بد) چندان ویران کننده به نظر نخواهند رسید، زیرا می دانید که شما احاطه شده با چیزهای خوب وجود دارد و به زودی به شما میرسد.

 

چگونه لیست سپاسگزاری روزانه ایجاد کنیم؟

 

چگونه از چیزهای کوچک در زندگی قدردانی کنیم (صرف نظر از وضعیت مالی)

اکنون ترفند اینجاست – بدانید که چگونه از چیزهای کوچک زندگی قدردانی کنید، مهم نیست چقدر پول دارید (یا ندارید). از این نکات استفاده کنید تا از آنچه در زندگی خود دارید سپاسگزار باشید.

 

۱- با عزیزان وقت بگذرانید

تجربه نمی تواند جایگزین چیزها شود و زندگی کوتاه است. گذراندن وقت با عزیزان یکی از بهترین راه ها برای قدردانی از چیزهای کوچک در زندگی است. اگر والدینتان هنوز با شما هستند – با آنها وقت بگذرانید. اگر خواهر و برادر، اقوام یا دوستان خوبی دارید – آنها را ببینید یا حداقل تا جایی که می توانید با آنها صحبت کنید. برای خوش گذرانی با یکدیگر هم لازم نیست یکسری پول خرج کنید! از خاطراتی که هر بار با هم می سازید لذت ببرید و اجازه دهید آنها خاطرات اصلی شما را بسازند.

شما روزی به آن خاطرات نیاز خواهید داشت زیرا زندگی می تواند در یک چشم به هم زدن تغییر کند. بنابراین قدر هر لحظه را بدانید و بدون توجه به آنچه انجام می دهید (چه بزرگ و چه کوچک) از عزیزان خود لذت ببرید. زمان با هم بودن همیشه زمان ساختن خاطرات است.

 

2. خاطرات قدیمی را مرور کنید

اگر در عکس یا فیلم خوب هستید، آنها را مرور کنید و به خودتان اجازه دهید لحظات خوب را به یاد بیاورید. زمان هایی که با هم داشتید، کارهایی که انجام دادید و خنده هایی که داشتید را به یاد بیاورید.

اگر شما از آن دسته ای هستید که یادگاری های قدیمی خود را نگه می دارید، آنها را مرور کنید و به احساسی که در شما ایجاد کرده اند فکر کنید. گاهی اوقات بازگرداندن خود به زمان های خوب می تواند به شما کمک کند تا از چیزهای کوچک زندگی قدردانی کنید.

 

3. پیروزی های مالی خود را هر چند کوچک جشن بگیرید

به یاد دارید زمانی که بچه بودید و ورزشی را انجام می دادید که شاید در آن خیلی خوب نبودید؟ مهم نیست چه اتفاقی افتاده است، با این حال، والدینتان احتمالاً از شما برای رفتن به آنجا جشن گرفتند، درست است؟ همین امر امروز در مورد سفر مالی شما نیز صادق است. حتی اگر 5 هزارتومان در فروشگاه مواد غذایی پس انداز کرده باشید، هر برد یک برد است. اگر راه‌های تازه‌ای برای صرفه‌جویی پیدا کردید، پول کافی برای رسیدن به یک هدف کوتاه‌مدت پس‌انداز کرده‌اید، یا صندوق اضطراری خود را با پول نقد کافی ذخیره کرده‌اید – آن را جشن بگیرید.

فرض کنید فقط در نقطه شروع تلاش برای رسیدن به یک هدف هستید، نقاط عطف کوچکی را تعیین کنید و سپس آنها را جشن بگیرید. به عنوان مثال، شما می خواهید یک میلیون تومان برای یک قطعه مبلمان جدید پس انداز کنید و هنوز چیزی پس انداز نکرده اید. بنابراین وقتی به 200 تومان رسیدید، توانایی خود را در رسیدن به ¼ از راه رسیدن به هدف مالی جشن بگیرید.

بیشتر بخوانید: 16 راه ساده برای از بین بردن استرس

 

4. هر روز یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید

نگه داشتن یک دفتر خاطرات سپاسگزاری راهی عالی برای شروع یا پایان روز خود با لبخند است. یک دفتر خاطرات سپاسگزاری به شما کمک می‌کند تا چیزهای خوب هر روز را بیرون بکشید، حتی اگر آن روز مانند یک شستشو باشد. وقتی چند دقیقه ای بنشینید و به اتفاقات خوبی که افتاده فکر کنید، ناگهان قدردانی از چیزهای کوچک زندگی راحت تر می شود.

چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید می توانند به کوچکی یک فنجان قهوه داغ در صبح، لبخند بر روی صورت فرزندتان یا روشن کردن همه چراغ های سبز در راه رفتن به محل کار باشند. آنها لازم نیست چیزی باشند که هزینه بردارند یا زمین را ویران کنند – آنها فقط چیزهایی هستند که برای آن اتفاق شکرگزار هستید و به آنها اضافه می شوند تا روز شما را بسیار خاص تر کنند.

می توانید صبح یا شب یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید. اگر فرد صبحگاهی هستید، این کار را صبح به عنوان بخشی از برنامه بیداری خود انجام دهید یا اگر برای خواب شبانه به کمک نیاز دارید، آن را در شب به عنوان بخشی از روتین قبل از خواب خود انجام دهید و به شما چیزی برای لبخند زدن قبل از رفتن به خواب بدهید. بستر.

 

5. یک تابلوی بصری ایجاد کنید

بنابراین، اگرچه مهم است که یک تابلوی چشم انداز بسازید که شما را برای رسیدن به اهدافتان ترغیب کند، به همان اندازه مهم است که برای چیزهایی که بابت آنها سپاسگزار هستید، تابلویی درست کنید! ایجاد تابلویی از همه چیزهای مورد علاقه شما، قدردانی از زندگی را آسان می کند! وقتی اتفاق خوبی می افتد، آن را مستند کنید و در تابلوی خود قرار دهید.

عکس هایی از خانواده و دوستان معروف خود، حیوانات خانگی، خانه و هر چیز دیگری که لبخند را بر لبان شما می آورد، نگه دارید. تخته را در جایی قرار دهید که اغلب آن را می بینید، در درجه اول هنگام بیدار شدن و خوابیدن. بگذارید به عنوان یادآوری تمام ثروت هایی باشد که در زندگی خود دارید، چه مالی و چه غیر مالی. این یک راه عالی برای قدردانی از هر لحظه ای است که واقعاً برایتان ارزشمند است.

 

6. سرعت خود را کم کنید و حضور داشته باشید

از عجله در زندگی دست بردارید . روی اتفاقاتی که در مقابل شما می گذرد تمرکز کنید، مهم نیست چقدر کوچک است. اینگونه قدر هر لحظه ای را که مهم است می دانید. به عنوان مثال، شما در حال پیاده روی سگ هستید. روی بوی هوای تازه، تکان شادی در دم سگ خود و هیجان دیدن دوستان و همسایگانی که در اطراف شما قدم می زنند تمرکز کنید.

به فرزندان خود هنگام ورود به اتاق توجه کنید، وقتی می خندند می خندند و وقتی همسرتان وارد اتاق می شود به چشمان او نگاه کنید. از لحظه حضور در حضور همه لذت ببرید و تمرکز خود را روی کارهایی که انجام می دهید یا ندارید را متوقف کنید. همچنین در نظر داشته باشید که با کمترین هزینه زندگی کنید تا بتوانید بیشتر روی چیزهای مهم زندگی خود تمرکز کنید. وقتی قدر چیزهای کوچک زندگی را بدانید، دلایل زیادی برای لبخند زدن خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟

 

یاد بگیرید قدر چیزهای کوچک زندگی را بدانید!

یادگیری قدردانی از چیزهای کوچک در زندگی ضروری است. این به شما کمک می کند تا زندگی شادتری داشته باشید و به شما این امکان را می دهد که برای “چیزهای بزرگی که اتفاق می افتد” بسیار سپاسگزار باشید. وقتی روی آنچه درست در مقابل شما می گذرد متمرکز هستید، زندگی آنقدرها استرس زا یا پیش پا افتاده به نظر نمی رسد.

در عوض، متوجه می‌شوید که چقدر باید سپاسگزار باشید و از هر قدمی که برای رسیدن به اهدافتان برداشته می‌شود، چه مالی و چه موارد دیگر، لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *