چطور گیاه پپرومیا را در خانه پرورش دهیم؟
راهنمای کامل فیتونیا یا برگ نعنایی
۱۴۰۰-۰۱-۱۹
راهنمای نگهداری و پرورش سیکلامن
۱۴۰۰-۰۱-۱۹

چطور گیاه پپرومیا را در خانه پرورش دهیم؟

نام پپرومیا ممکن است هرگز نشنیده باشید اما شما می توانید در زیبایی این تیره فوق العاده گیاهان گرمسیری بومی مکزیک ، آمریکای جنوبی و هند غربی گم شوید. این گیاهان دلچسب با بیش از 1000 گونه شناخته شده دارای برگهای گوشتی ضخیم و موثر در تحمل خشکی و قدرت آنها هستند. اگر اقبال چندانی در گیاهان گلدار خانگی تجربه نکرده باشید ، درک خواهید کرد که شاخ و برگ ورزشی پپرومیا که به تنهایی بسیار زینتی است – برگهای آن می تواند دارای بافت یا صاف باشد. قرمز ، سبز ، خاکستری یا بنفش ؛ متنوع ، مرمر یا جامد ؛ بزرگ ، قلبی شکل یا ریز. این مقاله از بخش گل و گیاه مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با گیاه پپرومیا بیشتر آشنا شوید.

 

گیاهان در تیره پپرومیا می توانند از گونه ای به نژاد دیگر متفاوت باشند به طوری که تشخیص حتی مرتبط بودن آنها دشوار است. اما یک نکته مشترک در همه گیاهان پپرومیا این است که گیاهان کند رشد می کنند ، می توانند در تمام طول سال کاشته شوند و نگهداری کمی دارند.

 

Botanical Name Peperomia spp. (including P. caperata, P. obtusifolia, and others)
Common Names Baby rubber plant, pepper elder, radiator plant, shining bush plant, emerald ripper pepper
Plant Type Perennial
Mature Size 6–12 in. tall, 6–12 in. wide
Sun Exposure Full sun, partial shade
Soil Type Moist but well-drained
Soil pH Neutral to acidic
Bloom Time Summer
Flower Color White, brown
Hardiness Zones 10–12 (USDA)
Native Area Mexico, South America, and West Indies
Toxicity Non-toxic

مراقبت از گیاه Peperomia

گیاه پپرومیا یک انتخاب هوشمندانه برای علاقه مندان به گیاهان خانگی مبتدی است. آنها نه تنها گیاهان بخشنده ای هستند که برخی از غفلت های خوش خیم را تحمل می کنند ، بلکه تنوع تماشایی رنگ و بافت موجود در گونه ها به این معنی است که شما می توانید مجموعه ای جالب از گیاهان را برای هر سبک و مکانی جمع کنید ، که همه اینها به همان مراقبت نیاز دارند.

با استفاده از مخلوط گلدان ارکیده ، پپرومیا را در گلدان با سوراخ های زهکشی کافی بکارید ، سپس گیاه را در معرض نور شدید غیر مستقیم قرار دهید. گیاهان پپرومیا توجه کمی به توجه شما دارند – شما فقط وقتی خاک آنها خشک شود آنها را آبیاری می کنید و تغذیه به ندرت (حتی الامکان) لازم است.

 

سبک

گیاهان پپرومیا برای حفظ رنگهای شاداب شاخ و برگ خود به نور متوسط ​​تا روشن نیاز دارند. نور صبح و نور فیلتر شده و همچنین 12 تا 16 ساعت نور مصنوعی خوب است. نور ناکافی منجر به کاهش تعداد برگ ، ریزش برگ و رنگ آمیزی شکننده خواهد شد. از اشعه مستقیم خورشید خودداری کنید ، زیرا باعث سوختن برگها می شود.

 

خاک

بسیاری از گونه های گیاهی پپرومیا با استقرار در گوشه یک درخت و ارسال ریشه های آنها به مقداری پوست کمی در حال پوسیدگی ، به صورت اپی فیت در طبیعت رشد می کنند. کلید یک گیاه خانگی پر رونق در انتخاب ترکیبی از خاک که از این شرایط تقلید می کند و چرک ، سست و اسیدی است. یک گلدان گلدان ارکیده معمولاً خوب کار می کند ، اما خاک معمولی گلدان نیز خوب است – شما همیشه می توانید آن را با یک مشت پیت ماس ​​یا ورمیکولیت سبک کنید.

اب

برگهای شاد گیاهان پپرومیا نشان می دهد که گیاهان برای حفظ قدرت به آبیاری مکرر نیاز ندارند. اجازه دهید بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود. نگه داشتن پپرومیا در سمت خشک بهتر از اشباع آن است که منجر به پوسیدگی ریشه و مشکلات قارچ قارچی می شود.

 

دما و رطوبت

گیاهان پپرومیا در برابر منطقه 10 USDA مقاوم هستند ، به این معنی که نمی توانند در معرض دمای کمتر از 30 درجه فارنهایت قرار بگیرند. گیاهان پپرومیا به عنوان گیاهان گرمسیری ، محیطی گرم و بخار را ترجیح می دهند ، خصوصاً در ماه های تابستان که گیاهان گرم و گرم آنها هستند. رشد فعال ترین است. اگر گیاه شما در تابستان تعطیلات خارج از منزل دریافت نمی کند ، آن را روی سینی سنگریزه و آب قرار دهید تا رطوبت محیط را افزایش دهد یا در یک دستگاه رطوبت ساز در مقیاس کوچک سرمایه گذاری کنید تا در نزدیکی آن قرار گیرد.

 

کود دهی

وقتی نوبت به کوددهی گیاهان پپرومیا می رسد ، کمتر از این است. تغییر رنگ یا ریزش برگها معمولاً نشانه کمبود نور یا آبیاری زیاد ، تغذیه نامناسب است. به عنوان یک اپی فیت با رشد آهسته ، پپرومیا می تواند تمام عمر خود را بدون کود مکمل ادامه دهد و آنچه را که از رسانه کاشت مورد نیاز است ، بدست آورد.

 

گلدان و گلدان

گیاهان پپرومیا می توانند سالها در یک ظرف نسبتاً کوچک زندگی کنند. آنها از وجودی تا حدی ریشه دار لذت می برند و این در کنار سرعت رشد کند آنها به این معنی است که می توانید آنها را تنها بگذارید مگر اینکه ببینید ریشه ها از سوراخ های زهکشی خارج می شوند. اگر چنین است ، مجدداً در ظرفی بزرگتر با مخلوط گلدان اسیدی یا پوست ارکیده قرار دهید.

 

انواع پپرومیا

صدها نوع مختلف از گیاهان پپرومیا وجود دارد که بسیاری از آنها گیاهان آپارتمانی استثنایی ایجاد می کنند. برخی از محبوب ترین انواع شامل:

دکمه شکم Peperomia verticillata: گونه ای چشم نواز با فرم فشرده و برگ های ریز ، تا حدی یادآور گیاه اشک کودک است.
Peperomia metallica var. کلمبیانا: گیاهی خیره کننده و سه رنگ با شاخ و برگهای برنز ، نقره ای و قرمز است
Peperomia nitida (کوپید پپرمیا): گونه ای ایده آل برای سبدهای آویز ، کامل با برگهای قلبی شکل لبه دار در کرم
P. perciliata: یک نوع واریته عقب که عادت رشد فشرده ای دارد و شاخ و برگهای بیضی شکل و ساقه های قرمز تولید می کند
Peperomia caperata ‘Suzanne’: گیاهی منحصر به فرد ، با شاخ و برگ شاخه ای عمیق و لهجه های نقره ای

 

تکثیر گیاهان پپرومیا

گیاهان پپرومیا به دلیل ماهیت ضخیم و شاداب ، از طریق قلمه زدن به راحتی قابل تکثیر هستند. برای این کار ، در فصل بهار که بیشترین رشد را دارد ، یک برگ با یک اینچ ساقه را از گیاه مادری بردارید. قلمه را در یک ظرف کوچک پر از خاک گلدان قرار دهید ، قسمت آخر را قطع کنید. برای ایجاد یک محیط کوچک گلخانه ای و کمک به حفظ رطوبت ، آن را با بسته بندی پلاستیکی یا کلوش بپوشانید. به طور مداوم آبیاری کنید و هرگز اجازه ندهید خاک خشک شود. در طی چند هفته باید متوجه ریشه ها شوید. برش شما می تواند به محفظه بزرگتری پیوند زده شود ، در حالی که از ظرف اصلی خود خارج شد.

 

گلدان و تولید مجدد گیاهان Peperomia

گیاهان پپرومیا می توانند سالها در یک ظرف نسبتاً کوچک زندگی کنند. آنها از وجودی تا حدی ریشه دار لذت می برند و این ، همراه با سرعت رشد آهسته آنها ، به این معنی است که می توانید آنها را تنها بگذارید مگر اینکه ببینید ریشه هایی از سوراخ های زهکشی خارج می شوند. در این صورت ، گیاه خود را درون ظرفی کمی بزرگتر با مخلوط گلدان اسیدی یا پوست ارکیده قرار دهید.

کشت کانتینر محبوب ترین روش برای پرورش گیاهان پپرومیا است زیرا به یک باغبان اجازه می دهد تا در فصول مختلف این گیاه خانگی را که رشد کند دارد پرورش و نگهداری کند. ظرفی را انتخاب کنید که دارای هوادهی عالی باشد تا سیستم ریشه ای سالم را تقویت کند. گلدان ارکیده با دهانه های بزرگ مناسب است ، به شرطی که از پوست ارکیده استفاده کنید که از سوراخ های زهکشی خارج نشود. گلدان های سفالی همچنین ظروف عالی برای پپرومیا هستند زیرا خاصیت متخلخل آنها باعث می شود خاک به دلیل آبیاری زیاد ، خیس نشود.

 

آفات و بیماری های شایع

گیاهان پپرومیا در معرض همان آفات رایجی هستند که می توانند بیشتر گیاهان آپارتمانی را تحت تأثیر قرار دهند: گیاهان گل مینا ، کنه های عنکبوت و مگس سفید. صابون حشره کش بهترین روش درمانی غیر سمی برای این آفات است. علاوه بر این ، لکه های برگ ممکن است ایجاد شود و اگر خاک به طور مداوم بیش از حد مرطوب باشد ، گیاهان مستعد پوسیدگی هستند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *