چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟
چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟
چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۳۰
چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟
چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۳

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

قبل از خواندن این مقاله، به خاطر داشته باشید که این مبحث به شما آموزش می دهد که چگونه برای یک سال یک هدف کلی اما منحصر به فرد ایجاد کنید. کارهایی که بعد از دوازده ماه انجام می دهید بستگی به میزان فداکاری شما در فعالیت ها در مدت زمان مشخصی دارد که برای خود تعیین کرده اید و از آنجا می توانید ارزیابی کنید که آیا می خواهید بعد از سال از این روش ها استفاده کنید یا خیر. در روند غنی سازی شما رشد کرده است. بخشهای این مقاله مراحل خاصی هستند که فرآیندهای چگونگی کمک م موثر به شما برای ثروتمندتر شدن افراد را تسهیل می کند. با این حال ، این یک نظریه همه جانبه نیست زیرا به طور خاص به فردی مربوط می شود که می خواهد زندگی و تجربیات منحصر به فرد خود را غنی کند. شما ممکن است با شخص دیگری که این مقاله را می خواند ، غنی سازی خود متفاوت باشد.

قسمت 1

سال غنی سازی خود را برنامه ریزی کنید!

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

تصمیم بگیرید که خود غنی سازی برای شما به چه معناست. اگرچه کلمه “ثروتمند” در این غنی سازی یافت می شود ، اما درآمدزایی یا ثروتمند شدن در این مقاله راه های ثروتمند شدن نیست. در عوض، بر ثروتمندتر ساختن زندگی داخلی و ارتباطی شما تمرکز می کند. به عنوان مثال ، شاید دوست دارید یک استعداد را کامل کنید ، یک مهارت جدید بیاموزید ، به طور گسترده ای شبکه کنید، از مکانی که برای شما معنی خاصی دارد دیدن کنید ، احساس تعلق خود را در جهان بهبود بخشید یا روحانی تر شوید. هر چه باشد ، قبل از شروع سفر غنی سازی خود ، آن را تعریف کنید.

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

هر روز در یک دفترچه یادداشت یا دفتر خاطرات بنویسید. از روش یادداشت برداری کرنل استفاده کنید (اگر با یادداشت برداری کرنل آشنایی ندارید، به بخش «استنادات» در زیر مراجعه کنید). هنگام نوشتن در مجله یا دفتر خاطرات، از موارد زیر برای راهنمایی خود استفاده کنید:

  • همیشه تاریخ ورود به دفترچه یا دفترچه یادداشت خود را ثبت کنید.
  • در مورد رویدادهای جاری بنویسید.
  • در مورد روحیه و احساسات خود بنویسید.
  • در مورد اهدافی که می خواهید در طول سال دنبال کنید بنویسید.
  • در مورد هر چیز دیگری که شخصاً می خواهید در مورد آن بنویسید بنویسید.
خرید یک برنامه ریز جداگانه را در نظر بگیرید که حاوی یک تقویم باشد تا به شما کمک کند تا اهداف غنی سازی خود را سازماندهی کنید. اگرچه این اختیاری است، اما می تواند برای تمرکز شما مفید باشد.

 

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

3 به کتابخانه برو. این فرصتی است برای کشف علایق جدید و یافتن چیزهایی که هنوز از آنها آگاه نیستید.

  • دو کتاب انتخاب کنید: یکی که به شما علاقه مند است و دیگری که برای شما جالب نیست.
  • به مدت یک ماه یک کتاب بخوانید، در مورد آن در دفتر خاطرات خود بنویسید. نظر خود را در مورد کتاب و هر چیز دیگری که می خواهید در مورد کتاب بنویسید بیان کنید.
  • در طول ماه آینده، کتاب دوم را بخوانید و در مورد آن در دفتر خاطرات خود بنویسید.
  • می‌توانید یک کتاب تخیلی و غیرداستانی انتخاب کنید (مثلاً کتاب تخیلی می‌تواند یک ژانر معمایی یا علمی تخیلی باشد و کتاب غیرداستانی می‌تواند یک کتاب تاریخی یا زندگی‌نامه شخصی باشد که ممکن است روزی بخواهید نمونه‌ای از او باشید).

 

 

 

قسمت 2

پیشنهاداتی برای فعالیتهای غنی سازی

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

1 یک فعالیت بدنی جدید را به مدت دو ماه امتحان کنید. تا آنجا که می توانید در مورد فعالیت یا ورزش یاد بگیرید و آن را تمرین کنید تا بدن خود را سالم نگه دارید. در اوقات فراغت خود، در مورد آن در دفتر خاطرات خود بنویسید.

 

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

2 یک زبان جدید یاد بگیرید. درباره زبانی که ممکن است برایتان جالب باشد تحقیق کنید و دو ماه آن را مطالعه کنید. در مورد آن در دفتر خاطرات خود بنویسید و صدای خود را روی تلفن همراه یا دستگاه ضبط دیگر ضبط کنید تا تمرین کنید. اگر واقعاً به این مرحله علاقه دارید، سعی کنید در ماه دوم در کلاسی ثبت نام کنید که به غنی سازی آموزشی شما در مورد زبان کمک می کند و از مجله/دفتر روزانه خود برای نوشتن در مورد زبان استفاده کنید.

 

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

3 مهارت های اجتماعی خود را بهبود بخشید. با اعضای خانواده، دوستان قدیمی و آشنایان جدید ارتباط برقرار کنید. روابط سمی را که مسموم یا مانع خودسازی شما می شود را قطع کنید. در مورد روابط خود با افراد در دفتر خاطرات خود بنویسید.

 

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

4 مهارت ها یا فعالیت های قدیمی یا فراموش شده را یاد بگیرید. آیا نوعی مهارت وجود داشت که در جوانی به آن دست زدید اما با بزرگتر شدن آن را رها کردید؟ سعی کنید دوباره آن را بردارید و آن را به مدت دو ماه تمرین کنید تا ببینید آیا آن را به خاطر دارید یا خیر و یادداشت کنید که آیا بعد از پایان ماه این فعالیت یا مهارت خاص را بهبود بخشیده اید یا خیر.

 

 

 

قسمت 3

الهام بخش برای وقت آزاد خود

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

 

1 روزانه به مدت یک ماه روی نقل قول ها یا آیات الهام بخش یا متن مقدس مراقبه کنید.   با خیال راحت در مورد آن در دفتر خاطرات خود بنویسید.

 

 

چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟

2 کلیپ‌های ویدیویی الهام‌بخش را در YouTube در مورد موضوعات مختلف الهام‌بخش که ممکن است مورد علاقه شما باشد تماشا کنید.

 

 

نکات

  • یک سیستم پاداش برای خود ایجاد کنید: برای هر فعالیتی که می خواهید در طول سال دنبال کنید 10 امتیاز به خود بدهید، اما هر فعالیتی را در ماه تعیین کنید تا به شما کمک کند منظم بمانید. امتیازی را ایجاد کنید که می خواهید در پایان ماه به آن برسید و اگر به آن رسیدید، با چیزی که به شما آرامش می دهد (به عنوان مثال یک حمام خوب، بستنی و غیره) به خود پاداش دهید.

هشدارها

  • مطمئن شوید که سیستم امتیازی شما قابل اندازه گیری و دستیابی است. شما به احتمال زیاد مجبور خواهید بود از روش آزمون و خطا برای تعداد کل امتیازی که می خواهید در پایان هر ماه کسب کنید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *