چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟
چگونه سریعتر کار کنیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۵
چگونه همیشه مهلت ها را رعایت کنیم؟
چگونه همیشه مهلت ها را رعایت کنیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۷

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

انجام کار ، رعایت مهلت ها و بهره وری 100٪ مواقع برای همه دشوار است. اگر با مدیریت زمان دست و پنجه نرم کنید حتی سخت تر است. خوشبختانه چندین راه وجود دارد که می توانید مهارت های مدیریت زمان خود را بهبود بخشید. این تغییرات از تغییرات ساده در روزمره شما گرفته تا بازنگری کامل در نحوه برنامه ریزی زندگی شما! این مقاله بسیاری از تکنیک های مدیریت زمان را که می توانید برای انجام کارآمدتر کارها استفاده کنید ، شامل برنامه ریزی روزانه ، خلاص شدن از حواس پرتی ها و سازماندهی فضای کاری مناسب ، مورد بررسی قرار می دهد.

روش 1

اهداف هفتگی مشخص و قابل اندازه گیری را تعیین کنید.

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

همه چیزهایی را که دوست دارید انجام دهید بنویسید. لیست خود را مرور کنید و کارهایی را که باید در آن هفته انجام دهید، اولویت بندی کنید، مانند کاری که ضرب الاجل آن در پیش است. تعیین اهداف خاص به شما کمک می کند تا انگیزه داشته باشید و زمانی که به هر چیزی که قصد انجام آن را دارید دست یافته اید احساس موفقیت بیشتری می کنید. 

    • خودتان را به چالش بکشید تا بیش از آنچه فکر می کنید می توانید کامل کنید، اما زیاده روی نکنید. اگر یک مقاله تحقیقاتی گسترده در روز جمعه دارید، احتمالاً زمان آن نیست که سازماندهی کل خانه خود و نوشتن یک رمان را به لیست خود اضافه کنید.
    • در عوض، سعی کنید اهداف خود را برای تکمیل مقاله تحقیقاتی خود، سازماندهی کمد خود و نوشتن ده صفحه از رمان خود تعیین کنید.

روش 2

یک برنامه روزانه برای سازماندهی وظایف ایجاد کنید.

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

از یک تقویم یا یک تکه کاغذ برای برنامه ریزی استفاده کنید. دقیقاً نحوه استفاده از وقت خود را در هر روز ترسیم کنید و چیزی را از برنامه خود خارج نکنید. میزان زمانی را که می خواهید برای هر کار اختصاص دهید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، برنامه خود را با چیزی مانند «7:30 صبح – 8:00 صبح: بیدار شوید و صبحانه بخورید» شروع کنید. این کار را با اولین کار اصلی روز خود دنبال کنید، مانند «8:00 صبح – 8:30 صبح: پاسخ به ایمیل‌ها». 

  • ممکن است برنامه خود را دقیقاً دنبال نکنید، زیرا زندگی گاهی اوقات می تواند شما را با مدت زمان انجام یک کار شگفت زده کند. صرف نظر از این، یک برنامه راهنمایی عالی برای نگه داشتن شما در مسیر رسیدن به اهداف هفتگی است.

روش 3

کارهای روزانه را بر اساس اهمیت اولویت بندی کنید.

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

ابتدا سخت ترین یا مهم ترین کار روز را برای انجام انتخاب کنید. فرض کنید تکالیف زیادی دارید که باید انجام دهید و نمی دانید از کجا شروع کنید. تاریخ سررسید تکالیف خود و همچنین سطح دشواری هر یک را مرور کنید و بر اساس آن اولویت بندی کنید. از سر راه برداشتن یک تکلیف دشوار و زمان‌بر، در ابتدا احساس می‌کنید که انجام شده‌اید و آماده‌اید تا بقیه فهرست کارهایتان را انجام دهید!

  • به عنوان مثال، اگر فردا یک تکلیف بزرگ ریاضی دارید و در پایان هفته چند کاربرگ واژگان سریع دارید، با تکالیف ریاضی شروع کنید.

روش 4

هر بار روی یک کار تمرکز کنید.

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

زمانی که کارهای زیادی را همزمان انجام می دهید، انجام کارها سخت است. همانطور که چیزها را از لیست کارهای خود حذف می کنید، ذهن خود را بر روی کاری که در دست دارید متمرکز کنید. افکار مربوط به مسئولیت های دیگر خود را کنار بگذارید و از رفت و آمد بین وظایف نامرتبط خودداری کنید. مقابله با یک مسئولیت در یک زمان بسیار کارآمدتر است.

  • به عنوان مثال، به جای پاسخ دادن به ایمیل ها و پاسخ دادن به تماس های تلفنی به طور همزمان، قبل از برقراری تماس های تلفنی به همه ایمیل های خود پاسخ دهید.
  • جابه‌جایی بین کارها بیشتر برای مغز شما کار می‌کند و روند را کند می‌کند.

روش 5

حواس پرتی و وقفه ها را به حداقل برسانید.

به هر کار توجه کامل خود را بدهید. هرگونه مزاحمتی مانند ایمیل، تلفن و اعلان های رسانه های اجتماعی را خاموش کنید. همچنین باید سر و صدایی مانند تلویزیون یا رادیو نزدیک را حذف کنید. زمانی را در نظر بگیرید که نمی‌خواهید مزاحم شوید و هیچ وقفه‌ای را مطرح نکنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. 

  • به عنوان مثال، اگر قصد دارید 45 دقیقه بنویسید، در این مدت به تلفن خود پاسخ ندهید و به هیچ ایمیلی پاسخ ندهید. پس از اتمام 45 دقیقه، می توانید ایمیل خود را بررسی کنید.
  • رسانه های اجتماعی حواس پرتی بزرگی است. زمان شبکه های اجتماعی را در طول روز برنامه ریزی کنید و از آن دوری کنید، مگر اینکه در یک زمان برنامه ریزی شده باشد.

روش 6

استراحت های کوتاهی داشته باشید تا دچار سوختگی نشوید.

 

شما نمی توانید 24 ساعت شبانه روز کار کنید یا سازنده باشید. در طول روز برای استراحت و استراحت به خودتان زمان بگذارید. استراحت به شما این امکان را می دهد که دوباره شارژ کنید و با چشم اندازی تازه به یک کار بازگردید. سعی کنید در زمان استراحت خود کاری انجام دهید که کاملاً به وظیفه شما بی ربط است، مانند کشیدن یک نقاشی، ضربه زدن به گیتار، یا بازی شطرنج در تلفن خود! شما همچنین می توانید در نظر بگیرید:

  • تماس گرفتن با یک دوست
  • قدم زدن
  • مدیتیشن یا انجام حرکات کششی

روش 7

وظایفی را که دیگران می توانند برای شما انجام دهند محول کنید.

لازم نیست همه کارها را خودتان انجام دهید! اجازه دادن به شخص دیگری برای مراقبت از چیزی به شما این فرصت را می دهد که خود را وقف سایر وظایف خود کنید در حالی که هنوز همه چیز را انجام می دهید. مطمئن شوید که به شخصی قابل اعتماد و قابل اعتماد واگذار می کنید! شما نمی خواهید نگران باشید که آیا شخص واقعاً آن را انجام می دهد یا خیر.

  • به یاد داشته باشید که تفویض اختیار نشانه قدرت و هوش است نه ضعف. همه باید گاهی کمک بخواهند!

روش 8

زمان خود را با یک مجله یا برنامه پیگیری کنید.

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

یک دفترچه به همراه داشته باشید و هر کاری که انجام می دهید و مدت زمان آن را یادداشت کنید. از طرف دیگر، یک برنامه ردیابی زمان آزاد مانند ردیابی زمان مقرر، تقویم یا TopTracker را دانلود کنید تا از نحوه گذراندن هر دقیقه خود مطلع شوید. مطمئن شوید که صادق هستید. در پایان روز مرور کنید که چگونه وقت خود را صرف کرده اید. این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید تا تصویر خوبی از نحوه گذراندن روز خود داشته باشید. در پایان هفته، اگر متوجه شدید که دقایق (یا حتی ساعت‌ها) زیادی را صرف بررسی رسانه‌های اجتماعی یا گشت و گذار در وب کرده‌اید، تغییراتی را در نظر بگیرید.

  • بهتر است چند روز متوالی زمان خود را پیگیری کنید تا نگاهی صادقانه به برنامه خود داشته باشید. بعضی روزها ممکن است در یک شام تولد یا قرار ملاقات با پزشک شرکت کنید، که کارهای روزمره نیستند و ممکن است برنامه شما را به هم بزنند.

 

روش 9

لیست وظایف خود را در پایان هر روز مرور کنید.

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

 

به آنچه که تکمیل کرده اید و همچنین کارهایی که هنوز باید انجام دهید توجه داشته باشید. کارهایی را که به پایان رساندید کنار بزنید و فهرستی از کارهای جدید برای روز بعد تهیه کنید، از کارهایی که انجام نداده اید شروع کنید. وقت گذاشتن برای این مرحله اضافی هر شب به شما کمک می کند تا آنچه را که به دست آورده اید جشن بگیرید و در عین حال اهداف روز بعد خود را در ذهن داشته باشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد کارهایی که بیشترین زمان را می گیرند داشته باشید. از این اطلاعات برای ارزیابی مجدد مدت زمانی که باید برای انجام برخی وظایف به خود اختصاص دهید، استفاده کنید.

  • کاملاً اشکالی ندارد که متوجه شوید همه وظایف خود را انجام نداده اید! به یاد داشته باشید که فردا روز جدیدی است. به خودتان فشار بیاورید تا به اهدافتان برسید!

روش 10

با پاداش به خود انگیزه دهید.

 

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

 

در شروع یک کار، در پایان آن به خود قول پاداش بدهید. به عنوان مثال، اگر یک تکلیف نوشتاری دارید که باید آن را انجام دهید، اما حوصله انجام آن را ندارید، به خودتان اجازه دهید تا یک پیاده روی 20 دقیقه‌ای به پارکی نزدیک بروید، پس از اتمام کار!

  • مطمئن شوید که پاداش شما چیزی است که واقعا از آن لذت می برید.
  • پاداش شما هرگز نباید باعث شکست شود یا شما را از مسیر خارج کند. برای مثال، رفتن به سینما یا استراحت بقیه روز پس از انجام یک کار 30 دقیقه ای ممکن است ایده خوبی نباشد.

روش 11

اگر بشقاب شما پر است به پروژه های اضافی نه بگویید.

 

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

به راحتی می توانید بیش از آنچه که می توانید تحمل کنید به عهده بگیرید. هنگام موافقت با مسئولیت های جدید واقع بین باشید و آنچه را که باید انجام دهید از قبل در ذهن داشته باشید. به عنوان مثال، اگر برنامه شما به طور کامل با کلاس ها و تمرین فوتبال در طول هفته مدرسه رزرو شده است، ممکن است بهترین زمان برای پیوستن به باشگاه دیگری نباشد.

  • «نه گفتن» را بیاموزید. اگر نمی توانید نه بگویید، در مورد محدودیت های زمانی خود صادق باشید. برای مثال، اگر کسی از شما بخواهد تا پایان روز کاری را انجام دهید، ممکن است بگویید: «من کمی بیش از حد کار دارم درست است. در حال حاضر، اما من می توانم آن را تا پایان فردا برای شما داشته باشم.
  • برنامه ریزی بیش از حد نیز می تواند منجر به استرس شود. وقتی استرس دارید، بهره وری کمتری خواهید داشت.

روش 12

از زمان استراحت خود استفاده کنید.

 

زمانی که وقت اضافی دارید یک لیست سریع تهیه کنید. برای مثال، سعی کنید از اتوبوس به محل کار یا مدرسه استفاده کنید تا برنامه ریزی بیشتری انجام دهید. این امر به ویژه در صورتی مفید است که متوجه می شوید در اوقات فراغت خود در مورد مسئولیت های خود استرس خاصی دارید!

  • تمام زمان استراحت خود را به برنامه ریزی و سازماندهی اختصاص ندهید. این می تواند استرس زا باشد و بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر داشته باشد. شما هنوز به مدتی برای استراحت نیاز دارید!
  • اگر 10 دقیقه استراحت دارید، با اختصاص 2 یا 3 دقیقه به سازماندهی شروع کنید.

روش 13

برای بهبود بهره وری، فضای کاری خود را سازماندهی کنید.

 

چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟

 

میز خود را شلوغ کنید یا فضایی آرام و آرام در خانه خود پیدا کنید. اگر میز شما مملو از کاغذ، پاکت، خودکار و زباله است، هر کسی کمی استرس دارد یا حواسش پرت می شود! فضای کاری خود را مرتب کنید تا هرگونه مزاحمت احتمالی را از بین ببرید. هر گونه زباله را دور بریزید، گرد و غبار را از روی لپ تاپ و میز خود گردگیری کنید و سعی کنید کاغذهای خود را در یک پوشه یا کلاسور مرتب کنید. 

  • با این حال، مجبور نیستید همه چیزهای شخصی خود را حذف کنید! وقتی به دنبال شادی هستید، چند عکس اضافه کنید، یا یک جا خودکار یا بوته میز بامزه در نظر بگیرید تا کمی پیتزا به فضای خود بدهید.

نکات

  • سعی کنید زود از خواب بیدار شوید تا یک شروع عالی داشته باشید.

  • همیشه ضرب الاجل ها را در نظر داشته باشید.

  • کمی به خود استراحت دهید تا استراحت کنید و خودتان را جمع کنید.

  • سعی کنید هر شب به اندازه کافی بخوابید. به این ترتیب، به اندازه کافی فعال خواهید بود تا به اهداف خود برسید و کارآمد باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *