باغبانی برای سلامتی
میان وعده های خوب و بد
میان وعده های خوب و بد
۱۴۰۰-۰۷-۰۴
فواید رویا برای سلامتی
فواید رویا برای سلامتی
۱۴۰۰-۰۷-۰۴

باغبانی برای سلامتی

اولین چیزی که هر روز صبح، ژن گچ (نام ) حدود 50 گلدان بروملیاد را که در یک طرف خانه اش نگهداری می کند، بررسی می کند. سپس او به سادگی می ایستد و از حیاط پشتی خانه متوسط ​​خود در لس آنجلس لذت می برد-چمنزار وسیع و سبز، پایه 25 متری بامبو چینی که از یک ساقه رشد کرده بود، و تعداد زیادی گل و بوته گل رز. در بیشتر روزها، خوشه ای از پرندگان به همراه یک خرگوش کوچک، که به او آموزش خوردن کاهو را آموزش می دهد، تغذیه کننده پرنده او را احاطه کرده است. بعداً گچ دور 18 گلف گلف بازی می کند، با همسرش ناهار می خورد و سپس تا دو ساعت باغبانی می کند. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی درمان های خانگی مثانه پر کار میپردازیم.

او عاشق باغبانی است. گچ می گوید: “چنین روزهایی برای من احساس آرامش و آرامش باورنکردنی ایجاد می کند.” “وقتی در باغ خود می ایستم ، می توانم بذرهای زیر زمین را احساس کنم، همه چیز در حال رشد است و من با تمام زندگی ارتباط دارم.”

گچ ، که هفت سال پیش از کار بازاریابی و جمع آوری سرمایه بازنشسته شد، ممکن است به نظر برسد که یک هیپی سابق 55 ساله است، اما اینطور نیست. او 87 ساله است ، هیچ نشانه ای از ترک آن به زودی نشان نمی دهد و فقط زندگینامه خود را نوشت. گچ می گوید:

“دکتری که اخیراً آزمایش استرس قلبی را به من داد، باورش نمی شد. وی گفت: شما دو برابر من سلامت هستید، و فشار خون شما در تردمیل پایین تر از فشار خون من است.”

چرا گچ اینقدر تند است؟ در حالی که محال است با قطعیت راز طول عمر و سلامتی او مشخص شود، برخی پزشکان می گویند محیط او – به ویژه ارتباط او با طبیعت – نقش مهمی دارد. ادوارد ویلسون، طبیعت شناس هاروارد و برنده جایزه پولیتزر، که اصطلاح بیوفیلی (عشق به موجودات زنده) را معرفی کرده است، معتقد است طبیعت کلید سلامتی را دارد. او معتقد است که ما به طبیعت علاقه داریم زیرا بخشی از طبیعت هستیم و ترجیح می دهیم به گل و علف نگاه کنیم تا بتن یا فولاد. به عنوان بخشی از جهان طبیعی، ما به آن متصل و بازسازی شده ایم.

برخی از کارشناسان معتقدند که این مزایای ترمیم کننده طبیعت می تواند فشار خون را کاهش دهد، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کرده و استرس را کاهش دهد . و برای به دست آوردن این مزایا، نیازی نیست که در یک عمارت با یک باغبان زندگی کنید. تنها چیزی که مورد نیاز است عشق به گل و تمایل به کاشتن چند گیاه یا حتی آویختن پوستری زیبا با تصویر طبیعت به دیوار است.

قدرت اثبات شده طبیعت

یک مطالعه مهم که در 27 آوریل 1984 ، در مجله Science منتشر شد، شواهد محکمی پیدا کرد که طبیعت به بهبودی کمک می کند. بیمارانی که از جراحی کیسه صفرا بهبود می یابند و به درختان و طبیعت چشم دوخته اند، نسبت به کسانی که به دیوار آجری نگاه میکردند، مدت اقامت بیمارستان به طور قابل توجهی کوتاهتر، شکایت کمتری داشته و داروی کمتری مصرف کرده اند.

اخیراً ، مطالعات ارائه شده در سمپوزیوم فرهنگ، سلامت و هنرهای انگلستان در سال 1999 در انگلستان نیز اثرات مفیدی از نگاه به طبیعت پیدا کرده است. در تحقیقی که در اوپسالای سوئد انجام شد، از 160 بیمار قلبی بعد از عمل خواسته شد که به منظره، یک اثر هنری انتزاعی یا بدون تصویر نگاه کنند. کسانی که چشم انداز را مشاهده کردند اضطراب کمتری داشتند، به داروهای کمتری نیاز داشتند و یک روز کمتر از بیماران گروه کنترل در بیمارستان گذراندند.

با این حال ، هنر انتزاعی باعث می شود بیماران احساس بیماری کنند. پیامدهای سلامتی کسانی که هنر انتزاعی را مشاهده می کردند بدتر از آن بود که هیچ هنری را نبینند. آنها بیشتر مضطرب بودند و در ابتدا بیشتر از بیماران کنترل کننده مسکن مصرف می کردند.

با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که تماشای صحنه های طبیعت می تواند باعث کاهش فشار خون سیستولیک در پنج دقیقه یا کمتر شود، حتی اگر شخص فقط به پوستر طبیعت نگاه کند. او همچنین دریافت که با نگاهی به طبیعت، می توان به بهبود استرس کمک کرد که با تغییر در فعالیت الکتریکی مغز، تنش عضلانی، تنفس و تغییر حالت های احساسی اندازه گیری می شود، که همه آنها ممکن است با عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن مرتبط باشند. این به نوبه خود می تواند افراد را در برابر بیماری ها محافظت کند و در صورت بیماری به بهبود آنها کمک کند. به گفته اولریش، حتی ممکن است انسانها از طریق تکامل “سخت گیر” باشند تا به محیطهای خاصی پاسخ مثبت دهند-مهمترین آنها مراقبت از چهره انسانها، دیدگاههای خاص از طبیعت و موسیقی در کلیدهای خاص است.

 

چگونه طبیعت جذابیت های خود را کار می کند؟

به گفته کلر کوپر مارکوس، MA ، MCP، استاد برجسته از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، و یکی از بنیانگذاران، یکی از دلایلی که طبیعت در کاهش استرس بسیار موفق است این است که ذهن را در وضعیتی مشابه مراقبه قرار می دهد. زمینه های زیست محیطی روانشناسی. “هنگامی که شما به شدت به چیزی نگاه می کنید، یا برای بوییدن چیزی خم می شوید، عملکرد [تحلیلی] ذهن را دور می زنید.” شما به طور طبیعی از فکر کردن، وسواس، نگرانی دست می کشید. مارکوس با استفاده از مشاهدات خود می گوید: حواس شما بیدار شده است، که شما را به زمان حال می رساند، و نشان داده شده است که این امر در کاهش استرس بسیار مثر است.

بودن در طبیعت مزایای دیگری نیز دارد، از جمله ورزش، قرار گرفتن در معرض ویتامین D از نور آفتاب و ظرفیت نور برای مقابله با افسردگی فصلی. ریچارد زایزل، رییس مرکز Hearthstone Alzheimer Care در لکسینگتون، ماساچوست، شرکتی که اقامتگاههای درمانی زندگی برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را مدیریت می کند، می گوید و برای افرادی که در محیط های محدود یا با شرایط مزمن هستند، بازدهی حتی بیشتر خواهد بود. شما می توانید مردم را ناراحت کنید و سپس به آنها دارو بدهید تا آرام شوند، یا نمی توانید در وهله اول آنها را ناراحت کنید.

رویکرد Hearthstone، که در آن باغ ها بخشی جدایی ناپذیر از اقامتگاه ها هستند، اضطراب، آشفتگی، پرخاشگری و کناره گیری اجتماعی بیماران را به طرز چشمگیری کاهش می دهد و در نتیجه نیاز به داروهای ضد روان پریشی را کاهش می دهد. “این یک سوال عملی است: آیا ترجیح می دهیم برای مواد مخدر هزینه کنیم یا ترجیح می دهیم برای گل هزینه کنیم؟” زایسل می گوید.

طبیعت ، راهی که خودتان انجام می دهید

ترزا هازان، درمانگر باغبانی در Legacy Health System در پورتلند، که درمان را برای بیماران در بیمارستانهای محلی ارائه می دهد، می گوید: حتی سالمندانی که محیط آنها چشم اندازهای جذاب یا باغهای واقعی ندارند، می توانند به طبیعت نزدیک شوند.

اقامتگاه های بزرگ باغهای بیرونی ایجاد کنند که برای همه قابل دسترسی باشد. سه تا پنج گلدان بزرگ سفالی کافی است: یکی برای گیاهان مورد علاقه، یکی برای درختچه یا درختچه، دیگری برای گل یا سبزیجات. او می گوید یک گیاه در اتاق هر کسی نیز می تواند شفا بخش باشد. هازان می گوید وقتی وابسته به دیگران می شوید و کنترل کمتری بر زندگی خود دارید، داشتن چیزی که به شما وابسته است بسیار ترمیمی است.

دو داستان موفقیت زنان

هازان می گوید که یک پیاز آماریلیس، جو کلایتون، نویسنده داستان های تخیلی و فانتزی و نویسنده 35 رمان را هنگامی که با سرطان استخوان دست و پنجه نرم می کرد، از افسردگی بیرون آورد. هازان می گوید: “ما در مورد قدرت لامپ آماریلیس صحبت کردیم ، و من آن را با قدرت موجود در او مقایسه کردم.” کلایتون، که هرگز زیاد بیرون از خانه نرفته بود، قبل از مرگ، وقت خود را در طبیعت ، نقاشی مناظر و حل مسائل با اعضای خانواده آغاز کرد.

در داستان کوتاه O. Henry “آخرین برگ”، یک هنرمند جوان گرینویچ ویلج از طریق پنومونی با نگاه کردن به پنجره پیچک از ذات الریه جان سالم به در می برد. این منظره یک نقاشی است، اگرچه قهرمان این را نمی داند، و به او قدرت بازیابی می دهد.

شهادت به طبیعت

ژن گچ متقاعد شده است که دخالت خود با طبیعت در سلامتی او نیز موثر بوده است. “و پزشکان من هیچ توضیح دیگری ندارند. بودن در طبیعت با مالیات و تمام نگرانی های زندگی مدرن کاملاً متفاوت است. شما احساس سلامتی و بازسازی میکنید، یک هیجان کاملا طبیعی در مورد تمام زندگی که در اطراف شما در حال رشد است، و شما بدانید که شما بخشی از آن هستید

“در حقیقت، تنها مشکل سلامتی من این است که گاهی اوقات در خوابیدن مشکل دارم. اما حتی در اینجا گلها کمک می کنند. من آنها را به صورت حروف الفبا، از روی حافظه، تکرار می کنم و در مدت کوتاهی در خواب هستم.”

امتحان کنید! من تضمین می کنم که کار می کند.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *