بهترین راه حلها برای جلوگیری از ریزش مو
تمرین پرس سرشانه از پشت
تمرین پرس سرشانه از پشت
۱۴۰۰-۰۱-۰۷
لانج معکوس با هالتر
لانج معکوس با هالتر
۱۴۰۰-۰۱-۰۷
بهترین راه حلها برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین راه حلها برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین راه حلها برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو می تواند به دلیل رژیم غذایی ناسالم ، کمبود، استرس، آلودگی، محصولات پر از مواد شیمیایی مو یا ژنتیک شما ایجاد شود. علت ریزش مو به هر دلیل در اینجا چند نکته ساده و آسان برای درمان و جلوگیری از ریزش مو وجود دارد.

این روش های درمانی زیر را در خانه امتحان کنید و ببینید چقدر در کاهش ریزش مو موثر هستند:

تیشرت مو خشک است: سعی کنید موهای خود را با حوله ای که منجر به شکستن مو می شود ، مالش ندهید ، در عوض برای جلوگیری از شکستگی و آسیب دیدن مو، یک تی شرت نرم برای خشک کردن مو انتخاب کنید. همچنین ، مطمئن شوید که موهای خود را بدون استفاده از گرما بر روی موهای خود خشک کنید.

 

از برس زدن زیاد خودداری کنید:

بهترین راه حلها برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین راه حلها برای جلوگیری از ریزش مو

اگر باید موهای مرطوب را شانه کنید ، از شانه ها و مسواک های پهن با موهای نرم استفاده کنید. همچنین از مسواک زدن بیش از حد موها خودداری کنید زیرا انجام این کار باعث آسیب به موهای شما می شود. با انگشتان خود گره های ملایم را باز کنید.

ماساژ پوست سر:

ماساژ پوست سر می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. ماساژ روزانه به مدت 5 دقیقه به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند.

محصولات مو – از شامپویی استفاده کنید که SLS یا پارابن نباشد ، SLS و پارابن موادی هستند که می توانند به موهای شما آسیب برسانند و باعث ریزش مو شوند.

هیدراته – به ویژه چای گیاهی برای موهای شما بسیار مفید است. آنها حاوی مزایای شگفت انگیزی برای جلوگیری از ریزش مو هستند. یک فنجان چای گیاهی مانند چای سبز یا چای گیاهی بخورید که برای موهای سالم بسیار مفید است.

 

مراقبه:

یکی از دلایل ریزش مو استرس بیش از حد است. برای جلوگیری از این امر می توانید تمرینات مراقبه یا تنفس را امتحان کنید. مدیتیشن ساده است و نیازی نیست که برای آن هزینه کنید. مدیتیشن سلامت عاطفی و جسمی شما از جمله سلامت مو را تقویت می کند!

 

ماساژ با روغن گرم:

هفته ای یک بار موهای خود را برای تغذیه و حالت دادن به موها درمان کنید. بهترین درمانی که می توانید در خانه برای موهای سالم انجام دهید، درمان روغن داغ است. چند دقیقه روغن ریشه مو را ماساژ دهید تا گردش خون افزایش یابد و رشد مو تحریک شود. یک کلاه دوش یا حوله داغ بگذارید و بگذارید یک ساعت بماند تا موهایتان را شامپو بزنید.

 

رژیم غذایی صحیح:

داشتن یک رژیم غذایی مناسب مهمترین راه طبیعی رشد موهای ما است. مقدار کافی پروتئین بخورید زیرا به تجمع سلول های مو کمک می کند. با خوردن مقدار کافی کربوهیدرات مفید و مقدار سالم چربی، سفر رشد مجدد موهای شما باید یک مشکل باشد.

 

منبع

Comments are closed.