نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن
بررسی رژیم غذایی متابولیسم بالا
۱۳۹۹-۱۰-۰۸
چه عواملی باعث ریزش مو در خانم ها می شود؟
چه عواملی باعث ریزش مو در خانم ها می شود؟
۱۳۹۹-۱۰-۱۰
نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

موهای ما از کراتین ساخته شده است – پروتئینی که کوتیکول ها را صاف می کند و باعث کنترل ، صاف و براق شدن موها می شود. با این حال ، قرار گرفتن در معرض یک ظاهر طراحی شده داغ و پردازش بیش از حد می تواند باعث تخریب کراتین و در نتیجه موهای خشک ، شکننده و وز شود. برای جبران این آسیب ، به محصولاتی نیاز دارید که حاوی کراتین هیدرولیز شده باشند.

این ماده چند منظوره می تواند باعث تقویت مو و بهبود سلامت و ظاهر آن شود. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه کراتین هیدرولیز شده می تواند دوباره به موهای شما نفس بکشد و روش های استفاده از آن.

کراتین هیدرولیز شده چیست؟

کراتین هیدرولیز شده از ناخن ، پشم و شاخ حیوانات استخراج می شود. این یک مولکول پروتئین بزرگ است و از طریق هیدرولیز آنزیمی تجزیه یا “هیدرولیز” می شود و به مولکول های کوچکتر تبدیل می شود. مولکولهای کوچکتر یا هیدرولیز شده وزن مولکولی کمتری دارند و به شاخه های مو نفوذ می کنند و ساختار مو را تقویت می کنند. این ساختار آمینو اسیدی مشابه کراتینی دارد که به طور طبیعی در انسان تولید می شود. در ادامه بخوانید تا بدانید کراتین هیدرولیز شده برای مو چقدر مفید است.

فواید پروتئین هیدرولیز شده برای مو

  • تحقیقات نشان می دهد که پروتئین هیدرولیز شده می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم و حالت دهی کند. این هیدرولیزهای پروتئینی باعث تقویت الیاف مو و کاهش شکستگی مو می شوند.
  • هیدرولیزهای پروتئین اغلب برای جذب یکنواخت رنگ به محصولات رنگ آمیزی مو اضافه می شوند.
    پروتئین هیدرولیز شده از مو در برابر اثرات مخرب محصولات سفید کننده ، تکان دهنده و صاف کننده دائمی محافظت می کند.
  • این باعث بهبود بافت و ساختار طبیعی مو می شود و یک پوشش محافظ برای محافظت از رشته ها ایجاد می کند.
    این رطوبت و خاصیت ارتجاعی مو را افزایش داده و از آن در برابر گرما و آسیب به عکس محافظت می کند
    با اتصال به اسیدهای آمینه باقیمانده تولید شده توسط پروتئین های مو ، محتوای آب را در قشر حفظ می کند .
  • تحقیقات نشان می دهد که کراتین هیدرولیز شده می تواند به تحریک رشد مو کمک کند.
  • هیدرولیزهای پروتئین از مو در برابر متجاوزان شیمیایی و محیطی محافظت می کند تا از آسیب دیدن مو جلوگیری کند.
  • همچنین به مهر و موم کوتیکول های مو کمک می کند. این حالت موخوره را به حداقل می رساند و از عبور و مرور جلوگیری می کند. اسیدهای آمینه حاصل از پروتئین های هیدرولیز شده بار الکتریکی منفی مو را خنثی می کند تا موخوره و اصطکاک را از بین ببرد.
  • کراتین هیدرولیز دارای ساختار اسید آمینه مشابه ساختار موی طبیعی انسان است. شناخته شده است که مقاومت کششی موهای آسیب دیده را بهبود می بخشد.

کراتین هیدرولیز شده برای انواع موها خصوصاً موهای فر و بد حالت مفید است. بدر ادامه دلایل این امر را بررسی میکنیم.

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

آیا کراتین هیدرولیز شده برای موهای فر مفید است؟

بله. این به این دلیل است که موهای فر و موج دار متخلخل و شکننده هستند و ساختار موی ضعیفی دارند. کراتین هیدرولیز شده می تواند به راحتی به موهای فرفری نفوذ کرده و پروتئین آن را بهبود بخشد تا رشته ها را تقویت کرده و ساختار مو را تقویت کند. این ممکن است به افزایش تعریف حلقه کمک کند ، بنابراین اغلب پیشنهاد می شود در ماسک ها و محصولات DIY مو استفاده شود.

موهای فر بیشتر در معرض آسیب و خشکی هستند و کراتین هیدرولیز می تواند به حداقل رساندن این مسائل کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که این امر موهای فر را قابل کنترل و بدون وز می کند. همچنین باعث بهبود رنگ و درخشش موها می شود.

اگر می خواهید از تمام این فواید کراتین هیدرولیز استفاده کنید ، باید از آن به روش صحیح استفاده کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در استفاده از کراتین هیدرولیز شده برای موهایتان آورده شده است.

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده برای مو

محصولات موی کراتینه هیدرولیز شده: بسیاری از محصولات مراقبت از مو مانند شامپوها ، نرم کننده ها ، ماسک های مو و سرم های حاوی هیدرولیزهای کراتین را می توانید پیدا کنید. برای بهبود بافت و مقاومت کششی و ترمیم موهای آسیب دیده مرتباً از این محصولات استفاده کنید.

محصولات مخصوص مو (مانند شامپو نرم کننده ماسک): غلظت 0.5-3٪ کراتین هیدرولیز شده را به شامپوی معمولی ، نرم کننده یا ماسک مو خود اضافه کنید تا موها حالت و محافظت شود.

درمان تهویه مطبوع عمیق: شما می توانید به هر درمان تهویه عمیق 0.5 تا 3٪ غلظت کراتین هیدرولیز شده اضافه کنید. این محصول را بمالید ، یک کلاه دوش بگذارید و درمان را یک شب بگذارید. صبح آن را بشویید.

اگر شما از یک سبک زندگی وگان پیروی می کنید و فکر می کنید که آیا محصولات کراتینه هیدرولیز شده متناسب با سبک زندگی شما است ، جواب اینجاست.

آیا کراتین وگان هیدرولیز شده است؟

کراتین هیدرولیز شده وگان نیست. کراتین از پر ، پشم ، ناخن و سایر قسمتهای حیوانات گرفته شده است. این منبع از سبزیجات تهیه نمی شود و نه وگان است و نه خشن.

با این حال ، پروتئین هیدرولیز شده می تواند از اسید آمینه استخراج شده از سویا ، گندم و ذرت سنتز شود. به اندازه کراتینه مشتق شده از حیوانات موثر نیست و ممکن است ساختار آسیب دیده مو را بازیابی نکند.

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

نحوه استفاده از کراتین هیدرولیز شده و فواید آن

عوارض جانبی کراتین هیدرولیز شده

یک مطالعه نشان داد که 5٪ کراتین هیدرولیز شده تحریک کننده و حساسیت زا نیست. با این حال ، 10٪ کراتین هیدرولیز شده ممکن است باعث تحریک پوست شود. ممکن است باعث کهیر حاد (کهیر ، تورم و قرمزی) و خارش چشم شود.

برای جلوگیری از واکنشهای سوverse ، یک تست پچ روی گردن یا مچ دست انجام دهید. همچنین از استفاده بیش از حد کراتین هیدرولیز شده خودداری کنید زیرا ممکن است موها را سنگین کرده و آنها را چرب ، خشک و سفت کند.

به طور خلاصه

 

کراتین هیدرولیز شده برای مراقبت از مو مفید است زیرا رشد مو را تحریک می کند ، آسیب ها را ترمیم می کند و ساختار مو را بهبود می بخشد. با این حال ، با احتیاط از آن استفاده کنید زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود و استفاده بیش از حد از آن ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. قبل از استفاده از کراتین هیدرولیز شده با پزشک مشورت کنید و تست پچ را انجام دهید.

 

منبع

Comments are closed.