چرا سیگار بدترین دشمن خانمهاست؟
جاذبه های تسیم شا تسویی هنگ کنگ
جاذبه های تسیم شا تسویی هنگ کنگ
۱۴۰۰-۰۷-۰۶
با درد پوکی استخوان چه کنیم؟
پوکی استخوان: آیا شما در خطر هستید؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۶

چرا سیگار بدترین دشمن خانمهاست؟

در اینجا چند دلیل قانع کننده برای ترک سیگار برای خانمها  آورده شده است. پس با ما در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون همراه باشید.

مطمئناً سیگار می تواند به هر کسی، چه زن و چه مرد، آسیب برساند. اما برخی از عوارض سیگار کشیدن، از حاملگی خارج رحمی تا یائسگی زودرس، فقط مختص زنان است.  اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته اید، در ادامه چند دلیل قانع کننده برای ترک سیگار وجود دارد.

 

سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و راست روده را افزایش می دهد

به گفته کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) سیگار کشیدن نه تنها می تواند انواع سرطان را در مردان و زنان ایجاد کند، بلکه زنان را در معرض خطر بیشتری برای سرطان دهانه رحم قرار می دهد. یک مطالعه دانمارکی که در 21 آوریل 1999 در مجله National Cancer منتشر شد، نشان داد که زنان یائسه سیگاری شش برابر بیشتر از کسانی که سیگار نمی کشند در معرض ابتلا به سرطان رکتوم قرار دارند.

 

سیگار کشیدن پریود شما را بدتر می کند!

طبق گزارش ACOG ، زنانی که سیگار می کشند علائم پیش از قاعدگی شدیدتری را تجربه می کنند و 50 درصد دردهای ناشی از آن را دو یا چند روز افزایش می دهند.

سیگار کشیدن به باروری شما آسیب می رساند!

سیگار کشیدن را تحت تاثیر قرار عملا هر مرحله از مفهوم با توجه به VickiSeltzer، MD، معاون رئیس جمهور برای، سلامت زنان خدمات در ساحل شمالی-لانگ آیلند سیستم بهداشت و درمان یهودی در نیویورک. “سیگاری ها بیشتر در معرض تخمک گذاری نیستند و همچنین احتمال اینکه تخمک بارور شده در رحم لانه گزینی کند کمتر است. افراد سیگاری که لقاح آزمایشگاهی دریافت می کنند کمتر موفق می شوند.” سلتزر همچنین خاطرنشان می کند که نیکوتین با عملکرد لوله فالوپ تداخل دارد و می تواند مانع از حرکت طبیعی تخمک به داخل رحم شود که می تواند منجر به بارداری خارج رحمی یا لوله ای شود-شرایط بالقوه تهدید کننده زندگی.

 

سیگار کشیدن به جنین شما آسیب می رساند!

بنیامین ساکس، استاد زنان و زایمان در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: “وقتی در دوران بارداری سیگار می کشید، جنین را مسموم می کنید. مونوکسید کربن میل بیشتری به بافت جنین نسبت به بافت بالغ دارد و وقتی نیکوتین از جفت عبور می کند، ضربان قلب [نوزاد] را افزایش می دهد.

با توجه به ACOG ، سیگار کشیدن خطر سقط جنین را تا 39 درصد افزایش می دهد و احتمال عوارض جدی دیگر از جمله جدا شدن جفت (هنگامی که جفت از دیواره رحم جدا می شود)، جفت سرراهی (هنگامی که جفت دهانه دهانه رحم را می پوشاند، افزایش می دهد. رحم) و مرده زایی

بسیاری از مطالعات به سیگار کشیدن مادر به عنوان قابل پیشگیری ترین علت کاهش وزن هنگام تولد اشاره کرده اند. پستان شیر از افراد سیگاری می توانید نیکوتین به نوزاد شیرخوار ادامه می دهند. و گزارشی در سال 1995 در مجله اطفال نشان داد که نوزادانی که در معرض دود تنباکو قرار دارند تقریباً سه برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد هستند.

 

سیگار کشیدن شما را پیر میکند!

احتمالاً متوجه شده اید که افراد سیگاری زودتر از افراد غیرسیگاری دچار چین و چروک می شوند. آنچه اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد این است که سیگار کشیدن یائسگی را یک تا دو سال تسریع می کند. ساندرا کارسون، پزشک، متخصص زنان و زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید:

“نیکوتین در خون رسانی به تخمدان اختلال ایجاد می کند و اگر خون رسانی به هر اندامی را کاهش دهید، عملکرد آن را کاهش می دهید.”

استروژن در تخمدان ها تولید می شود که می تواند توضیح دهد که چرا سیگار باعث یائسگی زودرس می شود. سیگار همچنین می تواند منجر به پوکی استخوان اولیه شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سیگار کشیدن تراکم مواد معدنی استخوان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

سیگار به قلب شما حمله میکند!

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، یک زن سیگاری دو تا شش برابر بیشتر از یک زن دیگر که سیگار نمی کشد، دچار حمله قلبی می شود. به گفته ACOG یک تا چهار نخ سیگار در روز برای دو برابر شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی کافی است. و یک مطالعه فنلاندی که در ژوئیه 1998 مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داد که زنان سیگاری دو برابر مردان سیگاری در معرض حمله قلبی قرار دارند. محققان معتقدند استروژن – که سیگار کشیدن مانع آن می شود – به محافظت از زنان در برابر بیماری های قلبی کمک می کند.

و به یاد داشته باشید که رفتار شما برای دخترتان یا هر دختری در زندگی شما الگو است. واندا جونز، سخنگوی مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان می گوید:

میزان دختران دبیرستانی که سیگار می کشند اکنون با پسرها برابر است.این برابری زنانی نیست که مادران و مادربزرگ های ما تصور می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *