چطور در چالشهای مالی قوی بمانیم؟
چرا امور مالی شخصی مهم است؟
چرا امور مالی شخصی مهم است؟
۱۴۰۱-۱۲-۰۷
12 قانون برای شاد بودن در زندگی
12 قانون برای شاد بودن در زندگی
۱۴۰۱-۱۲-۰۸

چطور در چالشهای مالی قوی بمانیم؟

فهرست عناوین

هر یک از ما در یک زمان با مشکلات مالی روبرو شده ایم. چه برای یک دوره کوتاه موقتی و چه برای سال‌ها برای تامین مخارج زندگی خود تلاش کنیم، این یک واقعیت زندگی است که پول درآوردن همیشه آسان نیست. اما همه ما می توانیم قدرت پیدا کنیم تا از طریق هر منحنی مالی و چالشی که ممکن است با آن روبرو شویم، کار کنیم.

ای کاش مدارس بیشتری توانایی کنار آمدن با لحظات سخت زندگی را آموزش می دادند. انعطاف‌پذیری یا «توانایی بهبودی آسان از بدبختی یا تغییر یا سازگاری با آن» برای ساختن یک زندگی سالم بسیار مهم است. همه ما باید بدانیم که چگونه با ناملایمات، در امور مالی و بسیاری از زمینه های دیگر زندگی خود کنار بیاییم.

حتی اگر قدرت و انعطاف درونی به اندازه جبر یا دستور زبان درسی مشخص نیست، اما مهارت هایی هستند که می توانید هر روز از آنها استفاده کنید. بنابراین، اگر روزهای سختی را پشت سر می گذارید، به خاطر داشته باشید که خیلی به خودتان سخت نگیرید زیرا همه ما با چالش های مالی روبرو هستیم.

قبل از اینکه به نحوه کار در زمان‌های سخت بپردازیم، بیایید مرور کنیم که با چه نوع چالش‌هایی روبرو می‌شوید.

برخی از رایج ترین چالش های مالی چیست؟

بیایید با بررسی برخی از رایج ترین مشکلات مالی که مردم این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند شروع کنیم.

صورت حساب های پزشکی

شاید شما یک حادثه پزشکی بزرگ را پشت سر گذاشته اید یا هنوز با هزینه های پزشکی مداوم روبرو هستید. هزینه های مراقبت های بهداشتی می تواند وحشتناک باشد. بازدید از اورژانس می تواند صدها تا میلیون ها تومان باشد. با اضافه کردن چند روز اقامت در بیمارستان یا هزینه مراقبت از بیماری مزمن، وضعیت مالی سختی برای اکثر مردم خواهید داشت.

بدهی وام دانشجویی

همانطور که می دانید که بدهی وام دانشجویی به شدت افزایش یافته است. این پرداخت های ماهانه می تواند بار واقعی باشد، به خصوص اگر مبلغ بالایی در وام های دانشجویی داشته باشید.

بدهی کارت اعتباری

اگر از کارت های اعتباری استفاده کرده اید (گاهی اوقات برای عبور از چالش های مالی)، ممکن است مشکل بزرگتری نسبت به کارت اصلی ایجاد کرده باشید. کارت های اعتباری معمولا با نرخ های بهره بالا ارائه می شوند.

اگر ماهانه آنها را به طور کامل پرداخت نمی کنید، ممکن است بدهی جمع آوری کرده باشید که خروج از آن غیرممکن به نظر می رسد.

حقوق زندگی به چک حقوق

زمانی که هر ماه برای به‌روزرسانی تمام صورت‌حساب‌هایتان درگیر نبردی هستید، شما در حال زندگی با سبک زندگی از حقوق و دستمزد هستید. این یک روش ترسناک برای زندگی است، بدون اینکه مطمئن باشید ماه آینده تمام صورت حساب های خود را پرداخت خواهید کرد یا خیر.

چرا یافتن قدرت مهم است

شرایط بسیار دیگری وجود دارد که می تواند مدیریت روزانه پول شما را دشوار کند. چالش های مالی شما هر چه که ممکن است باشد، باید آماده باشید که به جای فرار، با آنها مقابله کنید. به احتمال زیاد پول از بین میرود، و کشمکش های فردی ما با مسائل مالی بدون انجام اقداماتی از بین نمی رود. شاید شما مانند کودک هشت ساله من باشید که دوست دارد پول را به طور کامل حذف کند و به همه چیز زیادی برای زندگی بدهد. متأسفانه، این یک انتظار واقع بینانه نیست. به همین دلیل است که یافتن قدرت درونی برای مقابله با مشکلات مالی که با آن روبرو هستید، کلید موفقیت و رضایت است.

 

چرا امور مالی شخصی مهم است؟

چگونه شروع به یافتن قدرت و غلبه بر چالش های مالی خود کنیم؟

بیایید در مورد چند استراتژی صحبت کنیم که به شما کمک می کند هر روز برای بهبود زندگی و وضعیت مالی خود قدرت پیدا کنید.

1. هدف خود را پیدا کنید

یکی از نکات کلیدی برای اینکه اجازه ندهید مشکل پول شما را از بین ببرد، داشتن یک هدف روشن در زندگی است. به چه چیزی علاقه دارید؟ چه نوع سبک زندگی را می خواهید که با آنچه واقعاً هستید مطابقت داشته باشد؟

بخشی از یافتن قدرت درونی، شناسایی هدف شما در زندگی است. یک قدم به عقب بردارید و واقعاً به این فکر کنید که آیا امور مالی و سبک زندگی خود را با آنچه هستید و آنچه می خواهید هماهنگ می کنید یا خیر.

2. اهداف مالی خود را مشخص کنید

تعیین اهداف مالی گام مهمی در یافتن قدرت است. با ایجاد اهداف می توانید در لحظات ضعف به آنها مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر مشکلی با خرج کردن بیش از حد دارید، یادآوری بصری اهدافتان می‌تواند به شما کمک کند روی چیزهایی که برایتان مهم‌تر است تمرکز کنید.

یک تابلوی چشم انداز مالی با اهداف خود ایجاد کنید و آن را هر روز در جایی که می بینید آویزان کنید تا انگیزه شما را حفظ کند.

3. چالش های مالی خود را شناسایی کنید

قبل از اینکه بتوانید اهداف خود را مشخص کنید، باید بزرگترین مشکلات مالی خود را شناسایی کنید. این ممکن است دردناک باشد، زیرا اغلب اوقات متواضعانه است که متوجه شوید در کجا ممکن است به هم ریخته باشیم.

یا ممکن است خاطرات سختی را از شرایطی که خارج از کنترل شماست به یاد بیاورد – اگر کسی از نظر مالی به شما ظلم کرده باشد، یادآوری آن لحظه آزاردهنده است.

اما ما نمی‌توانیم یک مشکل را بدون شناسایی اولیه آن برطرف کنیم. بنابراین، چه نیاز داشته باشید که تمام مشکلات مالی خود را یادداشت کنید یا فقط در ذهن خود بدانید که چیست، صادقانه با آنها روبرو شوید. در مورد تغییراتی که باید اتفاق بیفتد مشخص باشید.

آیا باید از خرج کردن در برخی موارد غیر ضروری خودداری کنید؟ شاید لازم باشد با شریک زندگی خود در مورد یک برنامه بازی صحبت کنید تا برای پیش پرداخت خانه پس انداز کنید. یا شاید سعی کنید بودجه خود را سازماندهی کنید. با داشتن مشکل مالی در خط مقدم ذهن، تصمیم بگیرید که چه چیزی را باید تغییر دهید تا آن را بهتر کنید.

4. برای بهبود وضعیت مالی خود برنامه ریزی کنید

هنگامی که متوجه شدید پولتان با مشکل مواجه است، تصمیم بگیرید که چگونه می توانید به بهترین شکل شروع به بهبود اوضاع کنید. مشکل هرچه که باشد، احتمالاً هیچ چیزی را بدون برنامه ریزی درست نخواهید کرد .

به یاد داشته باشید که از کوچک شروع کنید. هنگامی که می خواهید وضعیت پول خود را بهتر کنید، برخی از ما قادر به ایجاد تغییرات گسترده به یکباره هستیم.

اما برای بسیاری از ما، ما نیاز داریم که قدم‌های کوچکی برداریم. همانطور که دانشمند رفتار بی‌جی فاگ در کتاب خود به نام عادت‌های کوچک: تغییرات کوچکی که همه چیز را تغییر می‌دهد ، بحث می‌کند ، اکثر مردم زمانی که اهداف خود را کوچک‌تر می‌کنند، در تغییر عادات موفق هستند.

به عنوان مثال، اگر بدهی کارت اعتباری شما 20000 دلار است، سعی نکنید کل موجودی را در یک هفته پرداخت کنید (مگر اینکه واقعاً پول در دست دارید).

درعوض، به بودجه خود نگاه کنید و بفهمید که اگر ماهیانه 100 دلار یا مقداری دیگر به آن اختصاص دهید، چقدر طول می کشد تا سودتان را جبران کنید. از یک برنامه پرداخت بدهی استفاده کنید تا به شما کمک کند روی خلاص شدن سریع از شر بدهی خود تمرکز کنید.

5. دریابید که چگونه می توانید عادت های خود را تغییر دهید

اگرچه بسیاری از مشکلات مالی ناشی از نیروهای خارجی است، اما این احتمال وجود دارد که عادات پولی شما نیز در آنها نقش داشته باشد. علاوه بر روش “عادات کوچک”، استراتژی های بسیار خوبی برای تغییر عادت وجود دارد. مطالب زیر از گرچن روبین ، نویسنده و پادکستر آمده است:

  1. نظارت : مواردی را که می‌خواهید تغییر دهید را دنبال کنید (مثلاً بودجه سخت‌گیری داشته باشید تا همیشه بدانید پولتان به کجا می‌رود).
  2. مسئولیت پذیری : شخصی را در صف قرار دهید تا به شما در حفظ انگیزه کمک کند.
  3. جفت شدن : عادت های جدید را با کاری که قبلا انجام داده اید یا از انجام آن لذت می برید، جفت کنید.
  4. هویت : خودتان را با پول خوب بدانید و با پول می توانید خوب شوید.

با جایگزین کردن عادات بد پولی با عادت های خوب، قدرت خود را پیدا کنید و شاهد شکوفایی مالی خود باشید!

6. قدرت خود را با مدیریت ذهن خود بیابید

یک مهارت مهم در یافتن قدرت برای مقابله با چالش ها این است که کنترل ذهن خود را به دست بگیرید. افکار شما اغلب اعمال شما را تعیین می کنند، بنابراین توجه به نحوه تفکر و سلامت روانی شما به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتری از پس آزمایشات برآیید. اول، با در دست گرفتن مسئولیت افکار خود، منفی گرایی بیش از حد را از خود دور کنید.

این به این معنی نیست که مشکلات را نادیده بگیرید، بلکه اجازه ندهید هر فکری که دارید یک فکر منفی باشد . در اینجا چند نکته برای مثبت نگه داشتن آن وجود دارد:

از اشتباهات گذشته درس بگیرید؛ روی آنها تمرکز نکنید

برای یافتن قدرت خود باید هر اشتباهی را که در گذشته مرتکب شده اید بپذیرید. اما اینقدر به این فکر نکن که چطور بهم ریختی که نتوانی جلو بروی. بهترین کار با اشتباهاتمان این است که از آنها درس بگیریم.

برای مثال، من و شوهرم احمق بودیم و چند سال پیش سهام زمانی خریدیم، حتی اگر می‌دانستیم این تصمیم خوبی نیست. ما در نهایت از معامله خارج شدیم (از دست دادن بخش خوبی از پول در این فرآیند).

اما ما مجبور بودیم اشتباه خود را بپذیریم و ادامه دهیم. اکنون ما بهتر می دانیم و می توانیم انتخاب های عاقلانه تری داشته باشیم!

چشم انداز را حفظ کنید

مشکلات مالی شما ممکن است واقعاً بد باشد ، درست است. اما در بیشتر موارد، حتی اگر فکر می‌کنید مشکلاتتان بدترین مشکلات دنیا هستند، تقریباً 100% مطمئن هستید که می‌توانید اوضاع را بهبود ببخشید.

از سرزنش بازی اجتناب کنید

متأسفانه، ممکن است شخص دیگری را برای مشکلات مالی خود مقصر بدانید. شاید یک شریک سابق بدهی جمع آوری کرده باشد که شما اکنون مسئول آن هستید. یا یک جنایتکار هویت شما را دزدیده و امتیاز اعتباری شما را از بین برده است.

کلید یافتن قدرت برای حل مشکلات خود این است که از صرف زمان و انرژی زیاد برای سرزنش خودداری کنید. واقعیت این است که سرزنش کردن دیگران برای مشکلات خود هیچ سودی برای شما ندارد (حتی اگر در سرزنش آنها کاملاً موجه باشید). پس فقط موقعیت را بشناسید، یک نفس عمیق بکشید و ادامه دهید.

7. با ساکت کردن افکارتان قدرت پیدا کنید

طبیعت طاقت فرسا زندگی می تواند آرام کردن ذهن شما را سخت کند. از این گذشته، بیشتر ما نمی توانیم در تمام طول روز غذا بخوریم، بخوابیم و نفس بکشیم. ما همچنین باید خانواده ها، سلامتی، مشاغل و امور روزمره مانند تمیز نگه داشتن آشپزخانه را مدیریت کنیم.

یک ابزار قدرتمند در یافتن قدرت درونی، توانایی آرام کردن ذهن شماست. من در مورد شما نمی دانم، اما وقتی ذهن من با هفده فکر مختلف در مورد اینکه چه اشتباهی رخ داده است یا فردا ممکن است اشتباه شود، منجمد می شوم. وقتی نمی توانم آرام باشم نمی توانم تصمیمات هوشمندانه ای را که برای مراقبت از خودم باید بگیرم، بگیرم.

همه این پیشنهادات برای شما کارساز نیستند، اما به راه‌هایی فکر کنید که می‌توانید افکارتان را آرام کنید. این به شما کمک می کند تا قدرت درونی خود را برای مقابله با مشکلات مالی خود پیدا کنید.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن برای شما بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید قابل دسترس است. مدیتیشن یکی از سریع ترین ابزارها برای یافتن آرامش و آرامش درونی است. این در واقع در مورد ذهن آگاهی است ، آگاهی از لحظه حال.

شاید ذهن خود را کاملاً “خاموش” نکنید، اما با جلب توجه به افکار و نفس خود، می توانید استرس خود را کاهش دهید و به سمت راه حل ها حرکت کنید.

در طبیعت قدم بزنید

اگر نشستن در حالت مدیتیشن ترسناک به نظر می رسد، ممکن است از بیرون رفتن در طبیعت از مزایای مشابهی بهره مند شوید. قدم زدن در میان درختان و پرندگان، تنفس در هوای تازه و دور شدن از لیست کارهایتان می تواند بازی را تغییر دهد.

می دانم که بعد از پیاده روی به بالای یک مسیر پیاده روی محلی نسبت به مشکلاتم احساس خیلی بهتری دارم. تمرکز روی قدم هایم و زیبایی اطرافم به من کمک می کند مشکلات را برای مدتی فراموش کنم.

فناوری را خاموش کنید

همه ما می دانیم که تلفن های هوشمند و ایمیل ما چقدر می توانند ذهن ما را مختل کنند. فقط از خودتان بپرسید که وقتی حوصله تان سر می رود اولین غریزه شما چیست – شاید در صف DMV بایستید یا برای صدمین بار تماشای کودکتان در چرخش چرخ دستی. دستت به گوشیت میرسه؟

می دانم آنلاین بودن مداوم به سطح استرس من کمک نمی کند. وقتی مورد بمباران چیزهای زیادی که توجه ما را می طلبد، روشن فکر کردن بسیار سخت است.

بنابراین یک راه خوب برای آرام کردن ذهنتان این است که از فناوری فاصله بگیرید، شاید آخر هفته ها گوشی خود را از برق بکشید یا برنامه های شبکه های اجتماعی را که اوقات فراغت شما را خراب می کنند، حذف کنید.

8. یافتن قدرت از طریق اجتماع و ارتباط

یکی از چیزهایی که بیشتر ما برای مواجهه با چالش ها نیاز داریم، اجتماع است. همه‌گیری این حقیقت را واضح‌تر از همیشه به ما نشان داد، زیرا ما مجبور شدیم از گردهمایی‌های معمولی که در آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردیم، خارج شویم.

برقراری ارتباط با افراد دیگر برای سفر مالی شما به اندازه سایر افراد ضروری است، مانند فرزندپروری، تناسب اندام یا رشد معنوی. ایجاد روابط یک جنبه مهم از داشتن یک زندگی غنی تر است .

الگوهای مالی را پیدا کنید

به دنبال افرادی باشید که بتوانید به آنها نگاه کنید. به وبلاگ نویسان ، پادکست ها ، نویسندگان و هر کس دیگری که در مسائل مالی تخصص دارد فکر کنید. جوامع محلی یا مجازی را جستجو کنید که در آن می توانید یاد بگیرید و الهام بگیرید.

شاید یک گروه منطقه ای وجود داشته باشد که در آن شما می توانید در مورد اهداف مالی خود صحبت کنید (یا حتی ممکن است گروه خود را راه اندازی کنید)!

تقویت روابط با شرکای مسئولیت پذیر

چه با کسی باشد که در یکی از جوامع ذکر شده در بخش آخر با او ملاقات می کنید یا با دوستی که از مهد کودک می شناسید، افراد خود را پیدا کنید.

تقویت روابط با افرادی که به اهداف مالی شما اهمیت می دهند بسیار مهم است. اگر فقط با دوستانی معاشرت کنید که به شما فشار می آورند تا پولی را که ندارید خرج کنید، انجام یک چالش مالی بسیار سخت است.

بنابراین مطمئن شوید که حداقل یک فرد همفکر را در اطراف خود نگه دارید. کسی را در گوشه خود داشته باشید که وقتی ناامید هستید یا وسوسه می شوید که برنامه های مالی اعلام شده خود را زیر پا بگذارید، بتوانید با او تماس بگیرید. متوجه خواهید شد که اگر دوستی داشته باشید که این کار را با شما انجام می دهد، داشتن یک زندگی مالی منظم بسیار ساده تر (و سرگرم کننده تر) است.

9. مراقب سلامت جسمانی خود باشید

احساسی که در بدن خود داریم واقعاً هر روز بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد. بنابراین یک راه خوب برای شروع کار از طریق چالش های مالی، بازگشت به اصول اولیه است. مراقبت از بدن می تواند به تصمیمات خوب دیگری در هر زمینه ای از زندگی شما منجر شود.

با توجه به رژیم غذایی، خواب و سطح فعالیت خود به نیازهای بدنی خود توجه کنید. هر یک از اینها می تواند منجر به انرژی بیشتر و دیدگاه مثبت تری برای مقابله با مشکلات در زمان آمدن شود. سلامت جسمانی می تواند به شما در یافتن قدرت درونی نیز کمک کند.

فعالیت بدنی

آیا برای مدیریت امور مالی خود نیاز به بدنساز شدن دارید؟ البته که نه! اما فعالیت بدنی منظم فواید زیادی دارد. کلی مک گونیگال، دکترا، و نویسنده کتاب شادی حرکت ، می‌گوید که ورزش با هر سطح شدتی فوایدی دارد. همانطور که قدرت بدنی پیدا می کنید، می توانید قدرت درونی خود را برای غلبه بر چالش ها نیز پیدا کنید.

مک گونیگال می گوید افراد در روزهایی که ورزش می کنند کمتر تحت تاثیر رویدادهای استرس زا قرار می گیرند. «به دلیل اینکه حرکت باعث می شود نسبت به خودتان و توانایی تان برای مقابله با چالش ها احساس کنید، انعطاف پذیرتر هستید.» چه عاشق تمرینات با شدت بالا، دویدن، یوگا، پیاده روی یا هر چیز دیگری باشید، چیزی برای شما وجود دارد.

خواب

ما هر شب به خواب معقولی نیاز داریم تا بتوانیم بازدهی داشته باشیم و بهترین احساس را داشته باشیم. کم خوابی می تواند بر توانایی ما در تصمیم گیری تأثیر بگذارد و ما باید ذهن خود را در وضعیت خوبی برای مدیریت امور مالی خود نگه داریم.

بنابراین به یاد داشته باشید که به عنوان یک بزرگسال، بدن شما به 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب نیاز دارد و در مورد این اتفاق احساس گناه نکنید!

عادات غذایی سالم

تکمیل نیازهای اصلی بدن برای موفقیت و شادی، خوردن سالم است. اگر در مضیقه مالی هستید، تمرکز بر این نیازهای اساسی دشوار است، اما سعی کنید تا جایی که می توانید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید. هرگز از مراقبت از خود پشیمان نخواهید شد.

10. به خودت ایمان داشته باش

ممکن است بد به نظر برسد، اما باور به خود می تواند شانس شما را برای اتفاقات خوب افزایش دهد. این به استراتژی مدیریت افکار شما برمی گردد. اگر به خودتان اعتماد ندارید که بهترین کار را برای امور مالی خود انجام می دهید، پس به چه کسی می توانید اعتماد کنید؟

یافتن قدرت برای ادامه دادن در زمانی که پول تنگ است بستگی به تعهد شما به اعتقاد به خودتان دارد. مهم نیست سال ها پیش چه اشتباهاتی مرتکب شده اید، هنوز برای تغییر مسیر دیر نیست. باور داشته باشید که لایق آینده مالی بهتری هستید و باور داشته باشید که مهارت و اراده لازم را دارید تا آن را به واقعیت تبدیل کنید.

یافتن قدرت به شما کمک می کند تا بر چالش های مالی خود غلبه کنید

هیچ کس بیشتر از شما به امور مالی شما اهمیت نمی دهد، پس به زندگی مالی خود آن گونه که شایسته است احترام بگذارید. با تمرکز بر جایی که می‌خواهید در آینده باشید، می‌توانید یاد بگیرید که افکار منفی را آرام کنید و به سمت یک زندگی بهتر سوق دهید.

یافتن نیروی درونی برای عبور از موانع مالی به شما در روابط، سلامتی، شغل و هر جایی که اهمیت دارد کمک شایانی خواهد کرد. برای یافتن قدرت کمک بگیرید و با دوره های مالی رایگان ما کنترل پول خود را دوباره به دست بگیرید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *