چطور زندگی خود را نظم دهیم؟
چطور جسور باشیم؟
چطور جسور باشیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۱
چگونه بدون بی حوصلگی درس بخوانیم؟
چگونه بدون بی حوصلگی درس بخوانیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۱

چطور زندگی خود را نظم دهیم؟

به راحتی می توان با همه آنچه فرهنگ ما از ما انتظار دارد غرق شد. بسیاری از مردم آنقدر درگیر وظایف کوچک خود می شوند که اولویت های خود را از دست می دهند. مرتب سازی زندگی شامل تفکر عمیق در مورد آنچه واقعاً می خواهید است. سپس، این آزادی را دارید که بر اساس بالاترین آرزوهای خود برای خوشبختی و رفاه ، در زندگی روزمره خود تغییراتی ایجاد کنید.

بررسی زندگی خود

 

چطور زندگی خود را نظم دهیم؟

 

1 بهترین خود را تجسم کنید.  مهمترین ویژگی شما چیست؟ درک هدایای منحصر به فردی که باید به جهان ارائه دهید می تواند به شما کمک کند تا دریابید که زندگی شما باید در چه مسیری حرکت کند. چند ساعت وقت بگذارید تا عمیقا در مورد آنچه شما را خاص می کند فکر کنید.

  • گذراندن زمان در مکانی که می توانید خودتان باشید، راه خوبی برای شناسایی آنچه شما را می سازد، شما است. سعی کنید به مکان مورد علاقه خود در طبیعت بروید یا زمانی را در نزدیکی افرادی بگذرانید که شما را مورد علاقه خود قرار می دهند. وقتی واقعا بتوانید خودتان باشید، چه ویژگی هایی ظاهر می شود؟
  • همچنین ممکن است کمک کند از افرادی که به آنها اعتماد دارید بپرسید که چه ویژگی های خوبی در شما می بینند. گاهی اوقات دشوار است که نقاط قوت خود را به وضوح ببینیم.

 

 

چطور زندگی خود را نظم دهیم؟

2 فهرستی از اولویت های خود تهیه کنید. زمانی را صرف فکر کردن در مورد اولویت های خود کنید که از تعهدات فعلی خود جدا شده اند. از شادترین لحظات زندگی خود یادداشت کنید و بخش هایی از زندگی خود را که این لحظات را به شما تحویل می دهند، اولویت بندی کنید. به یاد داشته باشید، لازم نیست به این فکر کنید که چه چیزی امکان پذیر است و چه چیزی نیست، فقط به آنچه واقعاً شما را وادار می کند فکر کنید. این به شما کمک می کند به جای استراتژی هایی که برای به دست آوردن آنها استفاده می کنید، ببینید چه چیزهایی را گرامی می دارید. لیست را کوتاه و شیرین نگه دارید – بیش از پنج چیز نباشد. برای ارتباط با اولویت های خود سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • دوست داری چطور زندگی کنی؟
  • آیا دوست دارید سالم و حیاتی باشید؟
  • آیا دوست دارید با افراد زندگی خود ارتباط عمیق تری داشته باشید؟
  • چه چیزی باعث افتخار شما می شود که ده سال دیگر بتوانید در مورد خود بگویید؟

 

 

چطور زندگی خود را نظم دهیم؟

3 یک برنامه روزانه بنویسید وقتی یک روز کاملاً متوسط ​​دارید، چه چیزی را شامل می شود؟ با تنظیم یک برنامه روزانه، نه از آنچه برای خود می‌خواهید، بلکه از آنچه واقعاً انجام می‌دهید، می‌توانید استراتژی‌های فعلی خود را برای برآورده کردن اولویت‌هایتان ببینید.

  • اکنون که این برنامه را دارید، ببینید آیا اولویت های شما در فعالیت روزانه شما منعکس می شود یا خیر. آیا می توانید بین آنچه که دوست دارید و آنچه می دانید که باید هر روز از آن مراقبت کنید، پیوند ایجاد کنید؟ برای مثال، اگر صبح‌ها صبحانه مقوی می‌خورید، می‌توانید آن را با اولویت اعلام شده حفظ سلامت بدن و ذهن مرتبط کنید. اگر نمی توانید ارتباط بین نحوه گذراندن وقت خود و اولویت های عمیق تر خود را ببینید، می دانید که ممکن است یک بازنگری اساسی انجام شود.

 

4 فوری را از با ارزش جدا کنید. با نگاهی دوباره به برنامه روزانه خود، هر کاری را که انجام می دهید به دو دسته مختلف تقسیم کنید: فوری و ارزشمند. هر کاری که انجام می‌دهیم نوعی معنا برای ما دارد، وگرنه آن را انجام نمی‌دادیم. به کارهایی که انجام می دهید و فوری هستند توجه کنید، به این معنی که احساس می کنید تحت فشار هستید و سعی می کنید از عواقب انجام ندادن آن اجتناب کنید . سپس، به سایر فعالیت های ارزشمند نگاه کنید. اگر چیزی ارزشمند است، به این معنی است که در خود فعالیت چیزی ذاتاً لذت‌بخش وجود دارد، زیرا با اولویت‌های شما (حتی اگر اندکی) مطابقت دارد.

  • به عنوان مثال، ممکن است در مورد مکان انجام فعالیتی مانند تماس با مادرتان سردرگم شوید. از خود بپرسید: آیا هر روز به مادرتان زنگ می‌زنید، زیرا در صورت عدم مراجعه به او احساس گناه می‌کنید یا از آسیب رساندن به او می‌ترسید؟ یا به این دلیل که خانواده را در اولویت قرار می دهید مکررا با او صحبت می کنید و صحبت کردن با او لذت ارتباط را در شما ایجاد می کند؟ بله به گزینه اول نشان می دهد که فعالیت فوری است و بله به گزینه دوم به معنای ارزشمند بودن آن است.

 

 

5 تعهدات و وظایف خود را فهرست کنید. اینها نباید تنها تعهداتی باشند که ما آنها را حیاتی می دانیم، مانند پرداخت اجاره بها و خرید مواد غذایی، بلکه تعهداتی که احساس می کنید نسبت به دیگران دارید. برای ترس از مجازات یا شرم، چه کارهایی باید انجام دهید؟ در حالی که اینها به طور کامل از بین نخواهند رفت، شناخت کاری که از روی ترس انجام می دهید، توانایی شما را تشدید می کند تا ببینید چه زمانی از روی اولویت عمل می کنید و چه زمانی از روی ترس، فوریت یا الزام عمل می کنید.

  • به آرامی یاد خواهید گرفت که در مورد اینکه چه کاری و چه زمانی باید انجام شود، تصمیمات متفاوتی بگیرید. این بار، به جای دویدن در ترس از عواقب، به اولویت ها و رشد خود اهمیت دهید.
  • توجه داشته باشید که کدام تعهدات را می توان تغییر داد، تقسیم کرد یا تفویض کرد تا ارزش ها و اولویت های شما حفظ شود. آیا یک خاله، دوست یا همکار می تواند در انجام این تعهد در نیمه وقت کمک کند؟ یا شاید این وظیفه واقعاً بر عهده شخص دیگری است – اجازه دهید آن شخص فرصتی برای مسئولیت پذیری و رسیدگی به کار را پیدا کند.

 

6 به روابط خود فکر کنید. برای زندگی بدون غرق شدن یا سردرگمی در مورد اولویت های خود، بسیار مهم است که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به شما احساس راحتی می کنند تا اعتماد به نفس و خلاقیت داشته باشید. دفعه بعد که بیرون می‌روید، بیشتر حواستان باشد که چه کسی به شما انرژی می‌دهد و چه کسی باعث می‌شود صحبت کردن به شما احساس سختی بدهد. این کار احساسات درونی شما را در مورد حضور چه کسی واقعاً شما را تغذیه می‌کند آشکار می‌کند، و باعث می‌شود زمان خود را با احساس تقویت به جای تعهد در رابطه با دیگران راحت‌تر بگذرانید.

  • صادقانه این سؤالات را از خود بپرسید: «چه کسی باعث می‌شود وقتی در کنارشان هستم احساس کوچک شدن کنم؟ چه کسی باعث می‌شود که احساس کنم مشارکت‌هایم بی‌اهمیت هستند؟» ممکن است متعجب شوید (و متعجب شوید) اگر متوجه شوید که افرادی که ما آنها را بسیار دوست داریم، تمایلات خودکشی و سرکوب احساسات واقعی ما را نشان می دهند.

 

 

تغییر چشم انداز شما

 

1 بحث های دشوار را در آغوش بگیرید. زندگی ما مملو از افراد دیگری است که باید با آنها کار کنیم و به اشتراک بگذاریم، و با این حال، اغلب سبک ها و اولویت های متفاوتی از آنها داریم. آیا صحبت هایی وجود دارد که شما می خواستید داشته باشید، اما از ترس پاسخ آن شخص کنار گذاشته شده اید؟ بدون اینکه طرف مقابل را قضاوت یا متهم کنید، در مورد راه های متفاوت خود صحبت کنید. سپس، می‌توانید در مورد اینکه چگونه می‌توانید با این تفاوت‌ها ادامه دهید، طوفان فکری کنید. گاهی اوقات، این تفاوت ها شامل راه حل های سریعی است که ناامیدی و نارضایتی را از زندگی روزمره دور می کند.

  • به عنوان مثال، ممکن است یک همکار داشته باشید که همیشه شما را مسئول کمترین کار مورد علاقه شما یعنی تشکیل پرونده می‌گذارد. اگر با آرامش به همکارتان بگویید که بایگانی کردن اوراق منبع اصلی ناراحتی شماست، می توانید راهی برای تقسیم بار پیدا کنید. شاید همکار شما به سادگی فراموش کرده است که مدارک خود را بایگانی کند و بدش نمی آید که این کار را به طور کامل انجام دهد. در هر صورت، برای انجام تنظیماتی که زمان بیشتری را برای فعالیت‌های لذت‌بخش آزاد می‌کند، احساس قدرت خواهید کرد.

 

 

2 وقت خود را درست استفاده کنید: چک کردن خود و اولویت‌هایتان را به یک اتفاق عادی تبدیل کنید. تصور کنید که با دوست عزیزی در حال معاشرت هستید که می توانید عمیق ترین ناامنی ها و سوالات خود را در مورد مسیر زندگی خود به او ابراز کنید. حالا ببینید که می توانید آن دوست برای خودتان باشید. اگر شما به اندازه دوستتان مهربان و فهمیده باشید، می توانید از یک شخص دیگر انتظار صمیمیت و درک بیشتری داشته باشید.

  • هر چه زمان بیشتری را برای خودتان در بیرون بگذرانید، بهتر است. در صورت امکان، زمان تنهایی خود را در حیاط خلوت یا در یک پارک نزدیک بگذرانید. این باعث می‌شود که یادآوری‌های کمتری در مورد کارهای دیگری که باید انجام دهید و یادآوری‌های زیبایی بیشتر در آنجا برای کاهش سرعت و قدردانی شما داشته باشید.

 

چطور زندگی خود را نظم دهیم؟

3 خودگویی منفی را به تشویق تبدیل کنید. بدون اینکه متوجه باشیم، بسیاری از ما روزهای خود را با افکاری مانند “من نمی توانم این کار را انجام دهم” فکر می کنیم. یا “من به اندازه کافی خوب نیستم.” هر بار که متوجه شدید خود را تحقیر می‌کنید یا خود را ناتوان می‌دانید، سعی کنید با تأیید آنچه می‌توانید انجام دهید، با آن مقابله کنید.

  • فرض کنید که مقاله ای در کلاس به شما اختصاص داده شده است که یک پیام طولانی و گیج کننده دارد. ممکن است صدایی ظاهر شود که به شما بگوید هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید آن را مدیریت کنید زیرا از قبل خیلی عقب هستید. به این صدا پاسخ دهید و به آن بگویید که تحت فشار به خوبی کار می کنید یا فارغ از موضوع، نویسنده ای باهوش هستید.

 

 

4 پذیرش گذشته را در خود پرورش دهید. مرتب کردن زندگی شما بدون رهایی از پشیمانی و رنجش گذشته غیرممکن است. در صورت امکان، با افرادی که نشان دهنده کمبود شدید تصمیم در زندگی شما هستند، جبران کنید. این ممکن است پدر و مادری باشد که سال‌ها ندیده‌اید یا دوستی باشد که بعد از دعوا هرگز او را ندیده‌اید. اگر به خاطر جدایی غرق در عصبانیت هستید یا به دلیل نرسیدن به ترفیع مورد نظر خود از خود ناامید شده اید، انرژی لازم برای حرکت به سمت تغییر را ندارید.

  • هنگام جبران، مجبور نیستید متعهد شوید که در مورد هر اتفاقی که افتاده، درگیری طولانی داشته باشید. آنچه مهم است این است که به این شخص بفهمانید که مسائل حل نشده مرتبط با او را تشخیص داده اید و قصد دارید با احترام به او و قدردانی از درس های تجربه مشترک خود در زندگی خود به جلو حرکت کنید. نوشتن یک ایمیل کوتاه می تواند نشان دهد که چقدر موقعیت گذشته را در ذهن خود ساخته اید. نگاه کردن به کمد و احوالپرسی با برخی از اسکلت ها می تواند باعث ایجاد حس آرامش شود.

 

 

راه اندازی زندگی برای تغییر

نحوه نوشتن اهداف شخصی

 

 

1 هر روز را با لیستی از کارها شروع کنید. فهرست ها راه بسیار خوبی برای رهایی از احساس هرج و مرج و غرق شدن هستند. آنها همچنین با ارائه تصویری از اینکه واقعاً چقدر باید انجام دهید به مدیریت استرس کمک می کنند. وقتی از لیست کارهای خود به عنوان نقطه شروع استفاده می کنید، می توانید ببینید چقدر فضایی برای مذاکره مجدد در مورد فعالیت های روزانه خود دارید. هنگامی که لیست کارهای خود را مشاهده کردید، موارد را دوباره مرتب کنید تا چیزهایی که برای شما مهم هستند و شادی شما بر چیزهایی که معمولاً فوری می‌دانید مقدم باشند.

  • به عنوان مثال، ممکن است چهار روز دیگر سررسید صورتحساب داشته باشید. اما، شما همچنین در لیست خود قدم زدن در محله خود را دارید. بدیهی به نظر می رسد که صرف وقت خود برای پرداخت صورتحساب، استرس شما را کاهش می دهد – این یک تعهد است که ممکن است از سر راه خود خارج شوید! اما از آنجایی که امروز موعد مقرر نیست، می‌توانید در مواقعی که لازم است، با قبض برخورد کنید، زیرا نیاز شما به حرکت و شادابی برای شادی امروز شما مهم‌تر است.

 

2 تمیز مثل بهار.   داشتن یک فضای باز و تمیز در خانه، محل کار، و غیره، تأثیر قدرتمندی بر میزان توانایی ما در انجام وظایف دارد. خانه خود را از بالا به پایین تمیز کنید، بدون تردید چیزهای شکسته را دور بریزید و چیزهایی را که دیگر استفاده نمی کنید اهدا کنید. کاغذها و رسیدهای قدیمی که در حال پر شدن کشوها هستند را بازیافت کنید و همین کار را با فضای مجازی خود انجام دهید. ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و مخاطبین قدیمی که پوشه‌های شما را شلوغ می‌کنند را حذف کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا احساس شادابی کنید و در مقابل احتمال ورود چیزهای جدید و متفاوت به فضای شما باز باشید.

 

3 برنامه خواب خود را تنظیم کنید. مطالعات نشان داده اند که تنها پس از چند روز خواب کوتاه، بسیاری از افراد با خلق و خوی بدتر و کاهش توانایی در تنظیم احساسات منفی مواجه می شوند. این بدان معنی است که شما برای انجام کارهایی که بهترین نسخه از خودتان اولویت را در نظر گرفته است، کمتر الهام خواهید گرفت.

  • اگر 7 تا 8 ساعت خوابیدن گزینه مناسبی برای شما نیست، به خودتان اجازه دهید بعد از شب‌هایی که خواب کمتری رضایت‌بخش دارید، چرت بزنید. یادگیری بهبود عادات خواب بسیار ارزشمند است.

 

4 رژیم غذایی مناسب خود را پیدا کنید. مرتب کردن زندگی‌تان ممکن است به معنای اصلاح آنچه می‌خورید و نحوه تأثیرگذاری عادات غذایی‌تان در روزهایتان باشد. مگر اینکه اولویت‌بندی کنید و از اصلاح مهارت‌های آشپزی خود لذت ببرید، عادت‌هایی را برای خرید و تهیه غذا ایجاد کنید. جایی را برای استرس در مورد آنچه که می خواهید بخورید و چه زمانی میل کنید، باقی ندهید.

  • لیستی از اقلام اساسی را برای نگهداری در اطراف خود نگه دارید تا همیشه بتوانید یک وعده غذایی سریع یا میان وعده مغذی تهیه کنید. با داشتن گزینه‌های قابل اعتماد، از پرخوری و کم‌خوری که طبیعی همراه با استرس (و بدتر شدن) است نیز جلوگیری می‌کنید.

 

5 برای پاکسازی انرژی عصبی ورزش کنید. ورزش باعث می شود که مغز شما اندورفین، آدرنالین و سایر مواد شیمیایی را آزاد کند که باعث کاهش تنش اضافی و بهبود خلق و خوی می شوند. ثابت شده است که هر نوع حرکتی عملکردهای بدن را تنظیم می کند و بهزیستی عاطفی را بهبود می بخشد. یوگا، تمرین با وزنه و ورزش های قلبی عروقی گزینه های خوبی هستند.

  • به یاد داشته باشید که خودتان را به مقداری ورزش که برای حفظ اولویت هایتان مطلوب نیست، متعهد نکنید. هدف این است که شما را برای زندگی به گونه ای که می خواهید مناسب تر کند، نه اینکه شما را با تعهد دیگری که به آن اهمیت نمی دهید، بار بیاوریم. اگر می دانید که استقامت عضلانی در اولویت زندگی شما نیست، پیاده روی سریع را به تمرین با وزنه انتخاب کنید.

 

6 رذایل خود را زیر نظر داشته باشید. آیا مکرراً مشروب می‌نوشید، سیگار می‌کشید یا به تلویزیون می‌روید؟ بدی ها مشکل نیستند، اما نحوه استفاده از آنها می تواند به شما نشان دهد که واقعاً از زمان شما برای انجام چه کاری استفاده می شود. با آگاهی از نقشی که بدی‌هایتان در زندگی‌تان بازی می‌کنند – و اینها اغلب تغییر می‌کنند – می‌توانید بیاموزید که چگونه مسئولانه‌تر از آن‌ها استفاده کنید، بدون اینکه آنها را به طور کامل قطع کنید. برای مثال، دفعه بعد که برای نوشیدنی می روید، از خود بپرسید: “آیا این به من در رسیدن به یک اولویت کمک می کند؟”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *