چگونه از زحمت و توجه دیگران قدردانی کنیم؟
نکات مهم مکالمه صحیح
نکات مهم مکالمه صحیح
۱۴۰۰-۰۸-۲۳
تعامل با احساس ناراحتی پس از رسیدن به هدف
تعامل با احساس ناراحتی پس از رسیدن به هدف
۱۴۰۰-۰۸-۲۳

چگونه از زحمت و توجه دیگران قدردانی کنیم؟

رفتار مهربانانه یکی از خاص ترین هدایایی است که یک فرد می تواند به او هدیه دهد. اگر در مورد بهترین راه ابراز قدردانی از کسی که به شما کمک کرده است فکر می کنید ، در جای مناسب هستید! ما چند پیشنهاد برای نشان دادن قدردانی شما از آن شخص خاص در زندگی خود جمع آوری کرده ایم.

روش 1

تشکر کن .”

این یک حرکت ساده اما قدرتمند است. فراموش کردن گفتن “متشکرم” آسان است ، اما این دو کلمه کوچک می توانند دنیایی از تغییرات را ایجاد کنند. دفعه بعد که کسی برای انجام کاری مفید یا مفید برای شما تلاش می کند ، بلافاصله با تشکر از آن اقرار کنید.

  • هیچ وقت برای تشکر کردن دیر نیست! اگر آن لحظه را به خاطر نمی آورید ، دفعه بعد که آنها را دیدید با آنها تماس بگیرید یا از آنها تشکر کنید.
  • اگر «متشکرم» ساده قدیمی آن را کاهش نمی‌دهد، چیزی مانند «من فوق‌العاده از شما سپاسگزارم»، «تو خیلی مهربانی» یا «وای، برای من خیلی مهم است که این کار را کردی» !»

 

 

روش 2

به طور خاص به آنها بگویید که از چه چیزهایی قدردانی می کنید.

قدردانی شما از این طریق صمیمانه تر و معنادارتر خواهد بود. دریافت تشکر احساس خوبی دارد، اما حتی بهتر است که دقیقاً آنچه را که درست انجام داده اید بشنوید. به جای اینکه فقط بگویید «متشکرم» یا «از شما سپاسگزارم» و آن را رها کنید، به جزئیات کارهایی که آن شخص انجام داده و نوع تأثیری که اعمالش داشته است، بپردازید.

  • به عنوان مثال، «وقتی من در بیمارستان بودم، شما واقعاً تمام تلاش خود را می‌کردید تا هر روز مرا چک کنید و مطمئن شوید که همه چیز مورد نیازم را دارم. متشکرم، این واقعا برای من ارزش زیادی داشت.»

 

 

روش 3

بیان کنید که اعمال آنها چه احساسی در شما ایجاد کرده است.

چگونه از زحمت و توجه دیگران قدردانی کنیم؟

قدردانی به معنای شناخت تأثیر مثبت یک نفر بر زندگی شماست. با طرف مقابل در مورد اینکه مراقبت و تلاش او برای شما چه معنایی داشته است، صحبت کنید. صادق باشید و از کلماتی استفاده کنید که احساسات شما را توصیف می کند. برای مثال:

  • “من برای همه کارهایی که انجام دادی بسیار سپاسگزارم!”
  • “حضور شما در تمام این مدت بسیار دلگرم کننده بود.”
  • “من واقعا استرس داشتم، اما کمک شما بار بزرگی را از ذهن من خارج کرد.”

 

 

 

روش 4

یک یادداشت تشکر قدیمی بنویسید.

چگونه از زحمت و توجه دیگران قدردانی کنیم؟

نوشتن قدردانی خود را قوی تر می کند. به علاوه، گیرنده می‌تواند یادداشت شما را ذخیره کند و هر زمان که نیاز داشت روز خود را روشن کند، دوباره آن را بخواند! چند دقیقه وقت بگذارید و احساسات خود را به صورت مکتوب بیان کنید. یادداشت را از طریق پست بفرستید، آن را در جایی بگذارید تا پیدا کنند، یا شخصاً برایشان بیاورید.

  • برای اینکه به یادداشت خود یک حس خاص و شخصی خاص بدهید، حتی می توانید کارت تشکر خود را طراحی کنید .
  • نامه شما لازم نیست طولانی باشد، اما آن را صمیمانه و صمیمانه بنویسید. به عنوان مثال، چیزی شبیه به این بگویید: «آمینه عزیز، نمی‌توانم به اندازه کافی از شما برای کمک‌هایتان در سازماندهی جشن بازنشستگی مادر تشکر کنم. شما کمک کردید که آن شبی خاص باشد که او هرگز فراموش نخواهد کرد! همه ما خیلی سپاسگزاریم. بهترین آرزوها، سورن.»

 

 

 

روش 5

به آنها هدیه ای معنادار بدهید.

چگونه از زحمت و توجه دیگران قدردانی کنیم؟

چیزی را انتخاب کنید که نشان دهد آنها چه کسانی هستند یا چه معنایی برای شما دارند. ارزش واقعی یک هدیه در معنای پشت آن نهفته است. برای اینکه نشان دهید چقدر برای تلاش های یک نفر ارزش قائل هستید، به او هدیه ای بدهید که از ته دل باشد. لازم نیست چیز شیک یا گران قیمتی باشد.

  • به عنوان مثال، می‌توانید یک دسته گل از باغ خود، یک بسته مراقبتی با برخی از خوراکی‌های مورد علاقه‌شان در آن، یا یک عکس قاب شده از لحظه‌ای که با هم داشته‌اید، به آنها بدهید.
  • همراه با هدیه یادداشتی برای قدردانی خود بگنجانید. به عنوان مثال، «این فقط یک چیز کوچک برای گفتن «متشکرم» برای تمام کارهایی است که انجام داده‌اید. شما واقعاً قدردانی می کنید!»

 

 

روش 6

یک کلمه خوب برای آنها با دیگران بیان کنید.

مطمئن شوید که شما تنها کسی نیستید که از آنها قدردانی می کنید. اگر انجام این کار مناسب است، تلاش فرد را به صورت عمومی تصدیق کنید. یا آن را به کسی که در زندگی آنها تأثیرگذار است و احتمالاً متوجه می شود، ذکر کنید. این می تواند یک راه عالی برای تأثیر مثبت بر زندگی یک نفر و در عین حال ابراز قدردانی شما باشد.

  • به عنوان مثال، اگر کسی برای کمک به شما در یک محیط کاری فراتر از آن عمل می کند، در نظر داشته باشید که در مورد آن به سرپرست خود بگویید یا نظر مثبتی بگذارید و نام آنها را ذکر کنید.
  • همچنین می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی به آن شخص اعتراض کنید. به عنوان مثال، یک پست در فیس بوک ایجاد کنید و بگویید: «فقط می‌خواهم بگویم که چقدر از دوستم برتی سپاسگزارم که به من کمک کرد تا از این دوران سخت عبور کنم. او شگفت‌انگیز بوده است!»

 

 

 

روش 7

به افتخار آنها جشنی ترتیب دهید.

آنها را برای شام بیرون ببرید یا یک مهمانی غافلگیرکننده ترتیب دهید. با چند دوست، همکار یا اعضای خانواده که در قدردانی شما از این شخص خاص سهیم هستند، گرد هم بیایید. برای برنامه ریزی جشنی که برای آنها واقعاً لذت بخش و معنادار باشد، با یکدیگر همکاری کنید.

  • به دنبال راه هایی برای ابراز قدردانی خود در طول جمع باشید. به عنوان مثال، ممکن است مهمانان دیگر را در یک نان تست به مهمان افتخاری هدایت کنید، یک داستان کوتاه در مورد کاری که انجام داده‌اند و به خاطر آن سپاسگزار هستید بگویید، یا یک هدیه ویژه به آن‌ها تقدیم کنید.
  • برای مثال، می‌توانید نان تست بدهید و چیزی شبیه این بگویید: «ما همه اینجا هستیم تا امشب ادیت را جشن بگیریم. بدون سخت کوشی او، این پروژه هرگز به واقعیت تبدیل نمی شد!»

 

 

روش 8

نظرتو برگردون.

از آنها بپرسید که آیا کاری می توانید برای آنها انجام دهید. یا، به سادگی حاضر شوید و پیشنهاد کمک کنید! به عنوان مثال، ممکن است برخی از وظایف را برای آنها انجام دهید، به آنها کمک کنید تا یک کار دشوار را انجام دهند، یا فقط دفعه بعد که به حمایت اخلاقی نیاز دارند، آنجا باشید.

  • چیزی شبیه این بگویید: «وقتی من برای آن امتحان بزرگ درس می خواندم، خیلی به من کمک کردی، و من دوست دارم لطفش را برگردانم. آیا کاری هست که بتوانم انجام دهم، مانند کمک به شما در تصحیح مقاله خود؟»
  • حتی اگر طرف مقابل پیشنهاد کمک شما را رد کند، احتمالاً آنچه شما درخواست کرده اید برای او معنا خواهد داشت!

 

 

 

روش 9

آن را به جلو پرداخت کنید.

چگونه از زحمت و توجه دیگران قدردانی کنیم؟

بگذار مهربانی آنها مسری شود. علم نشان می دهد که قدردانی یک محرک قدرتمند با پتانسیل تغییر جهان به سمت بهتر با ایجاد یک اثر موج دار است. اگر از کاری که کسی برای شما انجام داده قدردانی می کنید، به دنبال راه هایی باشید که همین کار را برای دیگران انجام دهید!

  • برای مثال، اگر یکی از اعضای خانواده به شما کمک کرد تا به یک آپارتمان جدید نقل مکان کنید، متعهد شوید که دفعه بعد که شخص دیگری که می‌شناسید مجبور به نقل مکان شود، همین کار را انجام دهید.
  • می‌توانید با گفتن اینکه به شما انگیزه کمک به دیگران را داده‌اید، آن را خاص‌تر کنید. به عنوان مثال، “سخاوت شما بسیار الهام بخش بوده است! می‌خواستم به شما اطلاع دهم که من فقط یک کمک خیریه به نام شما انجام دادم تا به کارهایی که برای من انجام دادید احترام بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *