راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق
دانلود نت موسیقی Arabian Dance
دانلود نت موسیقی Arabian Dance
۱۳۹۹-۰۷-۱۲
راهنمای نگهداری از گل سنگ
راهنمای نگهداری از گل سنگ
۱۳۹۹-۰۷-۱۳
راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

بامبو خوش یمن سالها یکی از عناصر اصلی خانه ها و فنگ شویی بوده است. این نمادی از شانس و شکوفایی است که آن را به عنوان یک هدیه مشترک و یک گیاه عالی برای خانه کوچک تبدیل می کند. بیشتر بدانید که چرا این گیاه بسیار محبوب است و چگونه می توانید یکی از گیاهان خود را رشد دهید. شامل اطلاعات مربوط به منشا گیاه ، نمادشناسی و سالات متداول ، و همچنین نکات مراقبت از بامبو خوش شانس است. در این مقاله موارد زیر را بررسی میکنیم:

  • بررسی اجمالی بامبو
  • مراقبت از بامبو
  • چگونه بامبو را پیچ و تاب دهیم
  • نمادگرایی بامبو خوش شانسی
  • سوالات متداول بامبو خوش یمن

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

بامبو خوش شانس (Dracaena sanderiana) در کمال تعجب در واقع بامبو نیست همانطور که از نام علمی آن پیداست: این بخشی از سرده Dracaena است. گیاه بامبو خوش شانس از جنوب شرقی آسیا است و بیش از 5000 سال است که در فنگ شویی استفاده می شود. در این شیوه ها گفته می شود که نشان دهنده خوش شانسی و خوشبختی است و آن را به عنوان یک هدیه ایده آل و محبوب در امور تجاری و شخصی تبدیل می کند. یکی دیگر از عواملی که باعث محبوبیت بامبو خوش شانس می شود ، توانایی آموزش در اشکال مانند چرخش ، قلب ، نوار و دیگر طرح ها است. برای بررسی دقیق تر نماد نماد بامبو خوش شانس و چگونگی ایجاد طرح های مختلف بامبو ، به بخشهای زیر مراجعه کنید.

بامبو یک گیاه آسان برای مراقبت از آن است که گیاهان آن را برای ادارات و خانه ها بسیار مناسب می کند. رشد در خاک یا آب تمیز است اما وقتی در خاک رشد می کند بیشترین عمر را دارد. از آنجا که این یک دراکنا است ، مراقبت از بامبو بیشتر از آنکه بامبو باشد با مراقبت از دراکنا همسو است. اگر در آب رشد می کند ، باید هر هفته جایگزین شود. اگر در خاک کاشته شود ، خاک باید کمی مرطوب نگه داشته شود ، بنابراین بیش از حد آب نزنید و اجازه ندهید خشک شود. بامبو  در نور غیر مستقیم و در محدوده دما 65-95 درجه فارنهایت (18-35 درجه سانتیگراد) بهترین عملکرد را دارد. این شرایط تا حدی گرمسیری را دوست دارد و در مناطق مقاومتی 10-11 قرار دارد.

نکات مراقبت از بامبو

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

یک واحد قفسه بندی با یک گلدان مرمر و بامبو در داخل و یک شیشه تزئینی سفید و دو گل خشک. قفسه پایین دو شیشه شیشه دارد.

این بسیار ساده است که یاد بگیرید چگونه از بامبو مراقبت کنید. ما اطلاعات کاملی در مورد نور خورشید، آب، دما، سمی، گلدان، نیازهای تکثیر و آفات و مشکلات رایج ارائه داده ایم. راهنمای مراقبت از گام به گام بامبو سریع ما را می توانید در زیر مشاهده کنید:

هر بسته بندی را با احتیاط برداشته و به ظرف خود سنگ اضافه کنید تا مانند لنگر عمل کند.
بامبو خود را در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید.
ظرف خود را با آب کافی پر کنید تا ریشه ها را بپوشاند.
بامبو دامنه دمایی 65-95 درجه فارنهایت (18-35 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهد.
اختیاری: هر سه تا چهار هفته یک بار از کود مایع گیاهان خانگی استفاده کنید.
هر برگ زرد را بردارید.
بامبو را دوباره از بین ببرید زیرا ریشه آن از ظرف رشد می کند.

 

نور بامبو به نور خورشید متوسط ​​یا غیرمستقیم نیاز دارد. نور مستقیم خورشید باعث سوزاندن برگ ها می شود ، بنابراین از قرار دادن گیاه خود در مقابل پنجره ای روشن خودداری کنید. برگهای سوخته به نظر می رسد که چگونه صدا می کنند: تقریباً لبه های برگها حالت قهوه ای برای آنها دارد مانند اینکه در اثر آتش سوزی سوخته اند. اگر برگهایتان کمی سوخته به نظر می رسد ، بامبو را به منطقه ای با نور کم منتقل کنید.
copy: آب با نمادی از قطره آب
آب اگر گیاه خود را در خاک پرورش دادید ، اطمینان حاصل کنید که کمی مرطوب باشد. اجازه ندهید خاک خیلی خشک شود و بیش از حد آب نگیرید زیرا می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. بامبو برای زنده ماندن به آب زیادی احتیاج ندارد ، اما می توان آن را در آب نیز پرورش داد. اگر ترجیح می دهید بامبو خود را در آب پرورش دهید ، مطمئن شوید که ریشه ها همیشه با آب پوشانده شوند. بامبو خوش شانس خود را هر هفت تا 10 روز با آب شیرین پر کنید تا شاد و سالم بماند.

جلبک ها می توانند در آب تشکیل شوند ، بنابراین سعی کنید ظرف را تمیز کرده و آب را به طور منظم عوض کنید (حدود یک بار در هفته). آب شیر برای نوشیدن گیاه بامبو مشکلی نیست ، به شرطی که سطح کلر کم باشد. برای ایمنی ، آب شیر را یک شب بیرون بگذارید تا کلر قبل از استفاده از آن برای آبیاری بامبو خوش شانس خود بخار شود.

نکته خوب: اگر در آب لوله کشی مقادیر زیادی فلوراید دارید ، توصیه می کنیم از آب فیلتر شده مانند آب بطری استفاده کنید. فلوراید تبخیر نخواهد شد و برای گیاهانی مانند بامبو خوش شانس سمی است.

دما بامبو خوش شانس در دمایی از 65 تا 95 درجه فارنهایت (18 تا 35 درجه سانتیگراد) رشد می کند ، بنابراین باعث ایجاد یک دفتر کار یا گیاه خانگی می شود. در ماه های سردتر مواظب باشید گیاه خود را کنار پنجره ها یا مکان های دیگر با یک برافروختگی سرد کنار بگذارید.

بامبو پیچیده در یک ظرف شیشه ای روی میز قهوه اتاق نشیمن

سم بامبو برای گربه ها و سگ ها سمی است ، بنابراین مطمئن شوید که آن را از دسترس دور نگه دارید. اگر توسط نوزادان خز مصرف شود ، می تواند باعث عدم هماهنگی ، ضعف ، استفراغ ، درد شکم ، اسهال ، ریزش و گشاد شدن مردمک چشم شود. بامبو خوش شانس برای انسان سمی نیست.
آفات برخی از آفات رایج که بامبو را تحت تأثیر قرار می دهند شامل گورهای نرم ، کنه ها و عفونت های قارچی است. اگر فاز خاکستری روی گیاه خود مشاهده کردید می تواند یک عفونت قارچی باشد ، بنابراین رشد آلوده را از بین ببرید ، ساقه و برگها را خشک نگه دارید و گردش هوا را افزایش دهید. شپشک های پوسته ای حشرات سفید کوچکی هستند که باید به صورت دستی و با الکل مالش داده شوند. اگرچه کنه ها (به عنوان پارچه سفید یا فاز ارائه می شوند) بر روی بامبو خوش شانس تأثیر نمی گذارند ، اما دیگر گیاهان خانگی می توانند آنها را صید کنند. آنها باید با آب و مواد شوینده از بین بروند – برای جزئیات بیشتر به درمان های بیماری های گیاهان مراجعه کنید.
مشکلات بامبو شما باید سبز باشد ، اما اگر هر قسمت از ساقه یا برگها زرد باشد ، این نشان می دهد گیاه شما بیمار است. قسمت زرد ساقه یا برگها را کاملاً بردارید تا به بقیه گیاه سرایت نکند.
تکثیر برای تکثیر یک گیاه بامبو ، ابتدا یک ساقه والد سالم را شناسایی کنید (باید بیش از دو بخش بامبو داشته باشد) با شاخه شاخه ای. شاخه شاخه را از جایی که به ساقه گیاه اصلی متصل است ببندید و لایه زیرین برگ آن را بردارید تا یک ساقه مستقل جدید ایجاد کنید. ساقه جدید را در یک ظرف کوچک آب قرار دهید و گیاه را مانند یک بزرگتر پرورش دهید. در صورت لزوم مجدداً بارگیری کنید.

 

برخی از جذاب ترین قسمت های بامبو خوش شانس، طرح های جالبی است که می توانید با چرخاندن ساقه های مختلف به یکدیگر ایجاد کنید. کلید آموزش بامبو استفاده از نور است. با دستکاری در منبع نور می توانید یک مارپیچ سرگرم کننده یا طرح دیگری ایجاد کنید.

چگونه مارپیچ بامبو بسازیم؟

مارپیچ یکی از محبوب ترین دستکاری های بامبو است. برای یادگیری نحوه ایجاد گیاهان مارپیچ بامبو مراحل زیر را دنبال کنید.

  • یک طرف آن را از جعبه مقوایی بیرون بیاورید.
  • گیاه خود را داخل جعبه قرار دهید.
  • جعبه را طوری تنظیم کنید که قسمت باز آن رو به منبع نوری (و نه بالا) باشد.
  • از گیاه خود به صورت عادی مراقبت کنید تا زمانی که گیاه به سمت نور متمایل شود.
  • گیاه را کمی بچرخانید و رشد آن به سمت نور ادامه خواهد داشت.
  • گیاه را کمی خم کنید و بچرخانید – اگر آن را در همان جهت بچرخانید ، در نهایت مارپیچ می شود.
  • برگ های گیاه خود را به صورت مارپیچ هرس کنید تا خیلی سنگین نشود.

چگونه بامبو خوش شانس را ببندیم؟

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

بامبو خوش شانس درهم تنیده یکی دیگر از گزینه های محبوب است. با دنبال کردن دستورالعمل های زیر ، یک بامبو بافته شده زیبا ایجاد کنید.

ظرفی را انتخاب کنید که دارای سه ساقه گلدان باشد (ضخامت آنها باید ½ تا یک اینچ باشد و در یک مثلث یا ردیف از یکدیگر فاصله داشته باشند).
پایه سه ساقه را هرس کنید.
با گرفتن ساقه سمت راست از ساقه میانی ساقه ها را ببافید و ساقه میانی را به سمت راست بیاورید. ساقه چپ را بگیرید و از روی ساقه ای که اکنون در وسط است عبور دهید و آن ساقه را به سمت چپ ساقه میانی جدید بیرون بیاورید.
بافتن را تا جایی ادامه دهید که چهار تا پنج اینچ در بالای ساقه ها باقی بماند.
یک گره پیچشی را در قسمت بالای نوار بافته بپیچید (مطمئن شوید که ایمن است اما محکم نیست).
به طور معمول از گیاه خود مراقبت کنید ، سپس رشد گیاه و تقویت شدن آن را مشاهده کنید.

نمادگرایی خوش شانسی بامبو

بامبو چینی سنتی در یک گلدان طلایی با روبان قرمز و یک سکه فلزی

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

راهنمای مراقبت از بامبو: نکات رشد + حقایق

اگر به دنبال یک گیاه سازگار با فنگ شویی هستید ، بامبو خوش شانس یک گزینه عالی است. طبق روال چینی ، بامبو خوش شانس به پنج عنصر مربوط می شود: زمین (سنگریزه های موجود در ظرف) ، چوب (گیاه خود) ، آب (آب موجود در ظرف) ، آتش (نوار قرمز که اغلب روی گیاه بسته می شود) و فلز (سکه فلزی متصل به روبان). از آنجا که بامبو توخالی است ، گفته می شود که یک انتقال دهنده عالی انرژی Chi است. این اجازه می دهد تا خرد و سعادت جریان یابد. میزان ساقه ها نیز تأثیر زیادی در معنی یک گیاه خاص بامبو خوش شانس دارد. همه آنها به جز بامبو چهار ساقه خوش شانس ، معنایی مثبت دارند که باید از آن اجتناب کنید. معانی مختلف را در زیر مشاهده کنید:

یک ساقه: نشان دهنده وحدت و جریان بدون مانع انرژی است.
دو ساقه: نشان دهنده خوش شانسی در عشق است (یک هدیه عالی برای یک شریک زندگی).
سه ساقه: نشان دهنده ادامه رشد ، تولد و خانواده است.
چهار ساقه: نشان دهنده مرگ است (از این گیاه اجتناب کنید ، همچنین یک هدیه بی ادبانه محسوب می شود).
پنج ساقه: نشان دهنده ثروت ، طول عمر ، شانس ، سعادت و سعادت است.
شش ساقه: نشان دهنده ثروت از طریق فرصت و شانس است (عالی برای مشاغل).
هفت ساقه: نشان دهنده سلامتی و رشد شخصی است.
هشت ساقه: نشان دهنده انرژی بی نهایت و برکات بسیاری است.
نه ساقه: نشان دهنده موفقیت و سپاسگزاری است.

سوالات متداول درباره بامبو

در مورد گیاه بامبو سوالی دارید؟ این سوالات متداول را بررسی کنید و پاسخ خود را پیدا کنید. اگر سوال خود را مشاهده نمی کنید ، در صورت تمایل آن را در بخش نظرات زیر ارسال کنید.

چرا گیاه بامبو زرد می شود؟

یک گیاه بامبو به چند دلیل می تواند زرد شود. اینها شامل کود بیش از حد ، کلر یا فلوراید زیاد در آب یا آفتاب زیاد است.

چگونه گیاه بامبو خود را به زندگی برگردانم؟

این به روال مراقبت از گیاه شما بستگی دارد. اگر گیاه بامبو زرد دارید ، با متوقف کردن بارور کردن ، تغییر دادن آب فیلتر شده یا انتقال گیاه خود به مکانی با نور کمتر ، متناسب با آن تنظیم کنید. اگر بامبو خوش شانس شما توسط آفات یا قارچ ها نفوذ کرده است ، منطقه آلوده را برداشته و بسته به بیماری گیاه از یک آفت کش (طبیعی) ، صابون یا الکل مالش دهنده استفاده کنید.

گیاهان بامبو چه مدت زندگی می کنند؟

بامبو پرورش یافته در آب می تواند حدود یک تا دو سال زنده بماند. برای یک عمر طولانی تر ، بامبو خود را به خاکی منتقل کنید که می تواند چندین سال در آنجا زندگی کند. ممکن است برگ بریزد ، اما تا زمانی که شما به خوبی از آن مراقبت کنید ، باعث شادابی مجدد و رشد برگهای جدید می شود.

آیا می توانید بامبو را در آب پرورش دهید؟

بامبو می تواند در آب رشد کند ، اما برای بهترین نتیجه ، باید بعد از رشد ریشه های جامد ، آن را به خاک منتقل کرد.

چند ساقه بامبو برای خوش شانسی لازم است؟

گیاهان بامبو با یک تا نه ساقه همه برای خوش شانسی و آرزوهای خوب قابل قبول هستند (به جز چهار ساقه که بدشانسی است و باید از آنها اجتناب شود).

منبع

Comments are closed.