آیا خمیردندان در درمان جوش تاثیر دارد؟

آیا خمیردندان در درمان جوش تاثیر دارد؟

خمیر دندان یکی از محبوب ترین درمان های خانگی جوش ها است. برخی  ادعا می کنند که خمیر دندان جوش را در صورت باقی مانده در طول شب از بین می برد. با این حال ، هیچ مدرک علمی برای تأیید این ادعا وجود ندارد. در حقیقت ، خمیردندان ممکن است در واقع بیش از اینکه فواید داشته باشد ، آسیب برساند. تکان دهنده است؟

این مقاله علمی را توضیح می دهد که چرا ممکن است خمیر دندان گزینه مناسبی برای درمان جوش ها نباشد. همچنین جایگزین هایی دارد که می تواند به شما کمک کند تا با این مسئله کنار بیایید.

آیا استفاده از خمیر دندان روی جوش ها ایمن است؟ آیا این روش کار می کند؟

خمیر دندان برای پوست شما بی خطر نیست. این برای دندانها و نه پوست فرموله شده است. به دلایل زیر خمیر دندان می تواند به پوست شما آسیب برساند:

حاوی تریکلوزان است

تریکلوزان یک ماده ضد میکروبی است که به طور گسترده ای در خمیر دندان استفاده می شود. با این حال ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این ماده شیمیایی را در سال 2017 ممنوع کرد زیرا ممکن است بر سطح هورمون تیروئید تأثیر بگذارد. تریکلوزان همچنین ممکن است باعث ایجاد سرطان پوست شود (وقتی روی حیوانات آزمایش شد).

توجه: تقریباً هیچکدام از خمیردندان ها در فرمول های خود از تریکلوزان استفاده نمی کنند. کلگیت تنها مارک حاوی تریکلوزان (برای کلگیت توتال) بود که در بازار ایالات متحده مجاز بود. اما در اوایل سال 2019 ، Colgate-Palmolive تریکلوزان را از فرمول خود برای Colgate Total حذف کرد (طبق گزارش های خبری).

آیا خمیردندان در درمان جوش تاثیر دارد؟
آیا خمیردندان در درمان جوش تاثیر دارد؟

 

حتی با برداشتن تریکلوزان ، خمیر دندان گزینه مطمئنی برای پوست شما نیست. مواد دیگری در خمیر دندان وجود دارد که ممکن است به پوست شما آسیب برساند ، مانند:

  • سدیم لوریل سولفات (SLS)
  • سوربیتول
  • بی کربنات سدیم (جوش شیرین)
  • منتول
  • آب اکسیژنه
  • الکل
  • روغن ضروری

در یک مطالعه ارزیابی چهار مارک مختلف خمیر دندان با ترکیبات شیمیایی مختلف ، مشخص شد که سه مورد از آنها پوست 16 از 19 شرکت کننده انسانی را تحریک می کند. مارک های خمیردندان باعث ایجاد واکنش های پوستی خفیف تا شدید شده بود.

هیچ یک از مواد ذکر شده در بالا برای پوست شما مناسب نیست. ممکن است باعث تحریک پوست شوند. همچنین ، خمیردندان دارای سطح pH اولیه است ، در حالی که PH پوست ما اسیدی است. از این رو ، استفاده از خمیر دندان بر روی پوست می تواند pH طبیعی آن را برهم زده و منجر به جوش و تحریک شود.

خمیر دندان گزینه مناسبی برای درمان جوش نیست. این می تواند پوست شما را خشک کرده و در عوض شرایط را بدتر کند. با این حال ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که بهتر کار می کنند و ایمن ترند.
گزینه های درمانی جایگزین

1. داروها و محصولات بدون نسخه

اگر مرتباً دچار شکستگی شدید ، می توانید محصولات OTC (شستشوی صورت ، ژل و کرم) را امتحان کنید. شستشوی صورت و کرم های حاوی مواد زیر را بررسی کنید:

  • پراکسید بنزوئیل
  • اسید سالیسیلیک
  • گوگرد
  • ترتینوئین (یا رتینوئیدها)

در حالی که داروهای OTC به طور م mildثر در موارد خفیف تا متوسط ​​جوش ها کار می کنند ، موارد شدید به داروهایی با دوز بالاتر مواد لازم احتیاج دارند. در چنین مواردی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

همچنین ، پزشک ممکن است داروهای خوراکی برای شما تجویز کند ، مانند:

داروهای ضد بارداری یا قرص های جلوگیری از بارداری
ایزوترتینوئین خوراکی (که Accutane نیز نامیده می شود)
آنتی بیوتیک خوراکی
کلیندامایسین (موضعی یا خوراکی)

2. درمان های خانگی طبیعی

اگر درمان های خانگی و گزینه های درمانی طبیعی را ترجیح می دهید ، می توانید مواد زیر را امتحان کنید:

روغن درخت چای

یک مطالعه نشان داد که استفاده از روغن درخت چای 5٪ به بهبود آکنه خفیف تا متوسط ​​کمک می کند (8). با این حال ، هنگام استفاده از روغن درخت چای (یا هر روغن اساسی دیگر) مراقب باشید. همیشه آن را با یک روغن حامل (ترجیحاً روغن های جوجوبا ، زیتون یا بادام شیرین) رقیق کنید. 2-3 قطره روغن اساسی را با یک قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. به عنوان یک درمان نقطه ای اعمال کنید.

عصاره پوست بید

عصاره پوست بید سفید در جلوگیری از آکنه و جوش موثر است. همچنین ممکن است هیچ عارضه جانبی ایجاد نکنند. می توانید از تونرها و محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره پوست بید استفاده کنید. به طور متناوب ، می توانید پوست درخت بید را خریداری کنید ، آن را (مانند چای) در آب داغ قرار دهید ، صاف کنید و از آب به عنوان یک ماده طبیعی استفاده کنید.

آلوئه ورا

عصاره های آلوئه ورا اثرات ضد آکنه بر روی پوست شما دارند. آنها همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست و تحریک تولید کلاژن کمک می کنند (10). می توانید ژل را از برگ بیرون آورده و مستقیماً روی جوش بزنید.

آیا خمیردندان در درمان جوش تاثیر دارد؟
آیا خمیردندان در درمان جوش تاثیر دارد؟

پروبیوتیک ها

خوردن و استفاده از پروبیوتیک ها (کشک یا ماست) می تواند به ترمیم (و حفظ) عملکرد سد پوست کمک کند. همچنین ممکن است از بروز آکنه جلوگیری کنند. مطالعات اولیه نشان داده است که مصرف پروبیوتیک ها می تواند با تولید پروتئین های ضد باکتری ، رشد باکتری های P. acnes را منع کند.

گرچه درمان های طبیعی گزینه های ایمن تری هستند ، اما مهم است که قبل از آن تست پچ را انجام دهید. این برای بررسی این است که آیا پوست شما می تواند ماده خاصی را تحمل کند یا خیر.

مواد شیمیایی موجود در خمیردندان می توانند با میکروب های موجود در حفره دهان مقابله کنند ، اما ممکن است در درمان مشکلات پوستی موثر نباشند. خمیر دندان می تواند باعث خشکی بیش از حد پوست ، خارش و تشدید جوش های موجود شود و یا منجر به ایجاد جوش های جدید شود. درمان های جایگزینی که ذکر کردیم را امتحان کنید. حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.
سوالات متداول

آیا خمیر دندان کلگیت به درمان جوش ها کمک می کند؟

خیر. ممکن است این خمیر دندان (یا هر خمیر دندان) وضعیت پوست شما را بدتر کند. ممکن است پوست را خشک کرده و باعث تحریک شود.

چگونه می توانید جوش ها به سرعت بهبود پیدا کنند؟

داروهای OTC با بنزوئیل پراکسید ، سالیسیلیک اسید یا گوگرد را امتحان کنید. این ممکن است به کاهش سریع التهاب کمک کند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *