بهترین دمنوش ها برای تسکین علائم یائسگی

بهترین دمنوش ها برای تسکین علائم یائسگی

یائسگی با فقدان طبیعی چرخه قاعدگی برای یک زن برای مدت 12 ماه متوالی مشخص می شود. همچنین زمان کاهش آهسته میزان هورمون هایی است که یک زن تولید می کند. در دوران یائسگی، تعادل بین استروژن، پروژسترون و هورمون های تستوسترون تغییر می کند. در این مقاله از بخش نوشیدنی ها مجله اینترنتی وبگردون به بررسی بهترین دمنوش ها برای تسکین علائم یائسگی میپردازیم.

دوره قبل از یائسگی را یائسگی می نامند و همراه با آن علائمی مانند گرگرفتگی و تغییرات خلقی به وجود می آید. این علائم در یائسگی فروکش می کنند. بیشتر خانم ها در 40 و 50 سالگی علائم پری یائسگی را تجربه می کنند، هرچند ممکن است زودتر اتفاق بیفتد.

یائسگی طبیعی است و می تواند از 10 ماه تا 4 سال طول بکشد. برای بسیاری، ممکن است طولانی تر باشد. علاوه بر گرگرفتگی و تغییرات خلقی، زنان ممکن است این علائم را تجربه کنند:

  • خونریزی واژن و خشکی
  • ریزش مو
  • افزایش وزن

همچنین در معرض خطر بیشتری از پوکی استخوان قرار دارند.

اگر در دوره یائسگی یا یائسگی به سر می برید، ممکن است روش های طبیعی برای تسکین ناراحتی و درد وجود داشته باشد. در این میان، برخی از چای ها ممکن است به مقابله با علائم شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

بیشتر بخوانید: 10 فایده باورنکردنی چای سفید

 

10 چای برای تسکین یائسگی

داروها می توانند به تعادل تغییرات هورمونی که در دوران یائسگی رخ می دهد کمک کنند. هورمون ها برای بسیاری از خانم ها بهترین انتخاب نیستند. اگر به دنبال درمان های طبیعی بیشتر هستید، چای ها گزینه ای سالم و ارزان قیمت هستند.

در حالی که میزان استروژن، پروژسترون و تستوسترون در زنان در دوران یائسگی کاهش می یابد، چای می تواند به کاهش علائم این تغییرات کمک کند.

دستورالعمل های بسته را دنبال کنید (یا تقریباً 1 قاشق چای خوری چای در هر 1 فنجان آب گرم استفاده کنید) برای هر وعده:

 

1. ریشه کوهوش سیاه

مشخص شده است که ریشه کوهوش سیاه باعث کاهش خشکی واژن و گرگرفتگی در زنان یائسه می شود. تحقیقات نشان می دهد که این ماده برای زنانی که یائسگی زودرس را تجربه می کنند بسیار موثر است.

می توان آن را به صورت قرص یا به صورت عام تر به عنوان چای مصرف کرد. از آن به عنوان جایگزینی برای درمان جایگزینی هورمون (HRT) استفاده شده است.

زنانی که باردار هستند نباید از ریشه کوهوش سیاه استفاده کنند. کسانی که تحت فشار خون یا مشکلات کبدی تحت درمان هستند نیز نباید کوهوش سیاه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: 5 دمنوش عالی برای افسردگی

 

2. جینسینگ

ثابت شده است که جینسینگ به کاهش وقوع و شدت گرگرفتگی و تعریق شبانه در زنان یائسه کمک می کند. منبع معتبر حتی یافته است که می تواند به زنان یائسه کمک کند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

یک مطالعه 2010 منبع معتبر همچنین نشان داد که جینسینگ قرمز می تواند به زنان یائسه کمک کند تا تحریک جنسی را افزایش دهند و زندگی جنسی آنها را بهبود ببخشند.

می توانید روزانه چای جینسینگ بنوشید تا از فواید آن بهره مند شوید. مصرف جینسینگ به عنوان یک گیاه دارویی می تواند تعامل زیادی با داروهای متعددی داشته باشد از جمله داروهای قلب، فشار خون، دیابت و داروهای رقیق کننده خون. عوارض جانبی می تواند شامل لرزشی، سردرد و عصبی باشد.

 

3. درخت چلسی

مشخص شده است که درخت چستربری علائم قبل از قاعدگی را درمان می کند، اما نوشیدن چای همچنین می تواند به تسکین درد سینه (ماستودنیا) و گرگرفتگی در زنان در یائسه کمک کند.

این گیاه همچنین پروژسترون را افزایش می دهد، که می تواند به حفظ تعادل سالم بین استروژن و پروژسترون در طول انتقال از دوران یائسگی به یائسگی کمک کند.

کسانی که از هورمون برای جلوگیری از بارداری یا جایگزینی هورمون استفاده می کنند نباید از گیاه شاهی استفاده کنند. همچنین، کسانی که بیماری های حساس به هورمون مانند سرطان سینه داشته اند باید از این چای خودداری کنند. این همچنین برای کسی که از داروهای ضد روان پریشی یا داروهای بیماری پارکینسون استفاده می کند انتخاب خوبی نیست.

بیشتر بخوانید: 13 فایده قهوه برای سلامتی که نمیدانستید!

 

4. برگ تمشک قرمز

چای برگ تمشک قرمز با کاهش علائم شایع دوره یائسگی ارتباطی نداشته است. با این حال، این یک روش موثر برای کاهش جریان های سنگین قاعدگی است، به ویژه مواردی که در بسیاری از زنان با شروع یائسگی شروع می شوند. به طور کلی مصرف این چای در دوران یائسگی و یائسگی بی خطر تلقی می شود.

 

5. شبدر قرمز

از شبدر قرمز که عمدتا برای درمان گرگرفتگی و تعریق شبانه در زنان یائسه استفاده می شود، برای درمان فشار خون بالا، بهبود استحکام استخوان و تقویت ایمنی نیز استفاده شده است. به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود.

شبدر قرمز حاوی فیتواستروژن است، نوعی استروژن گیاهی، که به بهبود عدم تعادل هورمونی ناشی از یائسگی کمک می کند. این چای یک روش خوشمزه برای افزودن شبدر قرمز به برنامه روزانه شماست.

 

6. دونگ کوآی

چای دونگ کوآی به تعادل و تنظیم سطح استروژن در زنانی که یائسه می شوند کمک می کند و بسته به عدم تعادل هورمونی شما آنها را کاهش یا بهبود می بخشد.

همچنین مشخص شده است که گرفتگی عضلات را به عنوان علامت سندرم قبل از قاعدگی کاهش می دهد و همچنین می تواند درد لگن را در یائسگی کاهش دهد. اگر انتظار جراحی دارید از این چای خودداری کنید. مشخص شده است که با لخته شدن خون تداخل دارد. کسانی که پوست روشن دارند ممکن است بعد از نوشیدن منظم این چای حساسیت بیشتری به آفتاب پیدا کنند.

یک مطالعه نشان داد که ترکیب دونگ کوآی و بابونه می تواند گرگرفتگی را تا 96 درصد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: 10 چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!

 

7. سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب دارای مزایای سلامتی است که شامل درمان بی خوابی، اضطراب، سردرد و استرس است. همچنین برای زنانی که به علت یائسگی وارد می شوند گزینه ای بوده است.

 

توانایی آن در کاهش گرگرفتگی

این گیاه می تواند درد مفاصل را نیز درمان کند. برای زنانی که علائم پوکی استخوان را تجربه می کنند، می تواند گزینه خوبی برای بهبود استحکام استخوان باشد.

برای کمک به داشتن یک شب آرام، از یک فنجان چای ریشه سنبل الطیب هنگام خواب لذت ببرید. به عنوان یک چای، مصرف آن خطر کمی دارد. به عنوان یک گیاه، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید و از استفاده طولانی مدت و مصرف آن با الکل خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: آیا دمنوشهای گیاهی کلسترول را کاهش میدهند؟

 

8. شیرین بیان

چای شیرین بیان می تواند به کاهش گرگرفتگی – و مدت زمان ادامه آن – در زنانی که یائسه می شوند، کمک کند. همچنین می تواند اثرات شبه استروژن داشته باشد و ممکن است در بهبود سلامت تنفسی و کاهش استرس کلی مثر باشد.

شیرین بیان در صورت مخلوط شدن با داروهای تجویز شده خاص ممکن است اثرات سوئی داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

9. چای سبز

یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که چای سبز می تواند یک روش موثر برای تقویت متابولیسم استخوان و کاهش خطر شکستگی استخوان باشد، به ویژه در زنانی که یائسگی را تجربه می کنند.

چای سبز همچنین پر از آنتی اکسیدان، مقداری کافئین و EGCG است. EGCG متابولیسم را افزایش می دهد و به مبارزه با افزایش وزن بسیاری از زنان یائسه کمک می کند. نوشیدن چای سبز خطر کمی دارد.

اگر نگران مشکل خواب هستید این چای بدون کافئین ممکن است انتخاب خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک میکند؟

 

10. جینکو بیلوبا

مشخص شده است که جینکو بیلوبا حاوی فیتواستروژن (شبیه شبدر قرمز) است و می تواند سطح استروژن را افزایش دهد، به طور طبیعی عدم تعادل هورمونی را بهبود می بخشد.

مطالعه 2009 نشان داد که جینکو بیلوبا می تواند علائم PMS و نوسانات خلقی را که می تواند قبل و یا در دوران یائسگی رخ دهد، بهبود بخشد.

چای جینکو بیلوبا معمول نیست، اما می توانید مخلوط هایی مانند این ترکیب پیدا کنید که می تواند کمک کند. این گیاه می تواند در لخته شدن خون تداخل ایجاد کند، اما به عنوان یک چای برای استفاده کوتاه مدت خطر کمی دارد.

 

آیا نوشیدن این چای ها خطری دارد؟

قبل از استفاده از چای برای درمان علائم پری یائسگی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا برخی از چای ها ممکن است اثرات سوئی بر داروهای تجویز شده داشته باشند. برخی از چای ها رقیق کننده خون طبیعی هستند، بنابراین با پزشک در مورد استفاده از چای خود صحبت کنید، خصوصاً قبل از هرگونه عمل جراحی انتخابی. استفاده گاه به گاه از چای ها خطر کمی دارد و ممکن است گزینه خوبی برای رویکرد ملایم علائم پریمنوپس باشد.

اگر برای مقابله با علائم پری یائسگی نوشیدن چای را انتخاب کردید ، چای های گیاهی ارگانیک خریداری کنید و انواع بدون کافئین را انتخاب کنید زیرا کافئین ممکن است علائم یائسگی را بدتر کند.

مراقب مصرف داغ چای ها باشید – به خصوص اگر گرگرفتگی بزرگترین علامت شما باشد – زیرا باعث افزایش گرگرفتگی و تعریق شبانه می شود. این ممکن است به خصوص اگر شما آنها را قبل از خواب بنوشید، درست باشد. می توانید چای را از قبل دم کرده و به عنوان جایگزین خنک تر، آن را سرد بنوشید.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوشها برای درمان گلودرد

 

سایر روش های درمانی یائسگی

اگر علائم یائسگی را مشاهده کردید ، با پزشک خود صحبت کنید، وی می تواند شما را در مورد بهترین برنامه درمانی راهنمایی کند.

درمان جایگزینی هورمون (HRT) یک گزینه درمانی برای بسیاری از زنان است. با استفاده از این گزینه، پزشک هورمون های شما را به صورت قرص، وصله، ژل یا کرم برای شما تجویز می کند. اینها می توانند به تعادل سطح شما کمک کنند. بسته به سلامتی و سابقه خانوادگی، ممکن است HRT برای شما مناسب نباشد.

استروژن واژن که مستقیماً با کرم، قرص یا حلقه روی واژن قرار می گیرد، می تواند به مقابله با خشکی و ناراحتی واژن کمک کند. برای زنانی که نمی توانند از استروژن درمانی استفاده کنند، گاباپنتین (Neurontin) می تواند یک روش موثر برای کاهش گرگرفتگی باشد.

همچنین، روغنهای ضروری ممکن است علائم مربوط به ورود یائسگی را هنگام استفاده در قسمتهای مختلف بدن تسکین دهند.

 

جمع بندی

علائم یائسگی از گرگرفتگی و تعریق تا خشکی واژن، تغییرات خلقی و حتی پوکی استخوان متغیر است. در حالی که داروهای سنتی بدون نسخه و بدون نسخه می توانند به ناراحتی شما کمک کنند، اما درمان های جایگزین و داروهای گیاهی می توانند جایگزین مفید و موثری برای دارو باشند. این چای ها را امتحان کنید یا در مورد سایر روش های طبیعی که ممکن است برای شما مفید باشد با پزشک خود صحبت کنید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *