بهترین دمنوشها برای درمان گلودرد
نوشیدن آب گرم چه فوایدی دارد؟
۱۴۰۰-۰۴-۲۴
چای سبز
چای سبز چگونه به کاهش وزن کمک میکند؟
۱۴۰۰-۰۴-۲۵

بهترین دمنوشها برای درمان گلودرد

هنگامی که گلودرد می گیرید، ممکن است خود را در یک فنجان چای بخارپوش ببینید. برای بسیاری از افراد، چیزی در مورد گرما، طعم و رایحه چای و دم کرده گیاهان تسکین دهنده است. برخی از ترکیبات ممکن است به ویژه برای تسکین علائم شما مفید باشند. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به معرفی بهترین دمنوشها برای درمان گلودرد میپردازیم.

 

نوشیدن چای هنگام گلودرد چه فوایدی دارد؟

حتی اگر به طور معمول نوشیدنی چای نیستید، یک فنجان چای گرم ممکن است روز دل درد شما را اضافه کند. چندین مزیت بالقوه دارد.

به عنوان مثال، بسیاری از چای ها حاوی آنتی اکسیدان هستند. این ترکیبات می توانند به بدن شما کمک کنند تا در برابر بیماری ها، مانند سرماخوردگی و ویروس های دیگر مقابله کند. آنها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و باعث بهبودی شوند. آنتی اکسیدان ها همچنین به بهبود بافت کمک می کنند. برخی از چای ها و ترکیبات گیاهی اثرات ضد التهابی دارند که ممکن است به کاهش درد و تورم کمک کند.

نوشیدن مایعات می تواند گلو را مرطوب نگه دارد و خطر کم آبی بدن را کاهش دهد. این ممکن است به کاهش تحریک و درد گلو کمک کند. طبق تحقیقات، به ویژه مایعات گرم می توانند به تسکین گلو درد کمک کنند.

چای همچنین وسیله نقلیه مناسبی برای عسل، یک ماده ضد باکتری و تسکین دهنده گلو درد است. طبق اطلاعات منتشر شده در منبع خانواده کانادایی پزشک، عسل ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. حتی ممکن است بهتر از دیفن هیدرامین (بنادریل) باشد، آنتی هیستامین برای درمان علائم سرماخوردگی و آلرژی. به دلیل خطر بوتولیسم نوزادان نباید به کودکان زیر یک سال عسل داده شود.

 

بهترین چای ها برای نوشیدن گلودرد کدامند؟

هنگام تلاش برای تسکین گلودرد، چه نوع چای و دم کرده گیاهی بهترین نوشیدنی است؟ انواع بسیاری وجود دارد که ممکن است آسایش و راحتی را فراهم کند. یکی از این گزینه ها را امتحان کنید.

 

1. چای نارون لغزنده

نارون لغزنده گیاهی است که قرن ها به عنوان یک داروی طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده حاوی ماده ای به نام موسیلاژ است که با مخلوط شدن با آب به ماده ای ژل مانند تبدیل می شود. هنگامی که چای نارون لغزنده می نوشید، آن ژل می تواند به پوشاندن گلو کمک کند، که ممکن است هنگام زخم آن را تسکین داده و از آن محافظت کند. یک مطالعه کوچک که در ژورنال تحقیقات بیوشیمی گزارش شد نشان داد که شرکت کنندگان چای نارون لغزنده را تسکین دهنده تر از چای پکوی پرتقال بدون کافئین ارزیابی می کنند.

بیشتر بخوانید:  10 چای گیاهی سالم که باید امتحان کنید!

 

2. چای ریشه شیرین بیان

کلینیک مایو گزارش می دهد، مانند چای نارون لغزنده، چای ریشه شیرین بیان نیز جایگزین رایج گلودرد است. می توانید یک فنجان میل کنید یا آن را غرغره کنید. برای غرغره چای شیرین بیان، یک فنجان را طبق دستورالعمل بسته تهیه کنید. بگذارید تا در دمای مناسب خنک شود. سپس قبل از اینکه تف کنید بیرون آن را برای چند ثانیه غرغره کنید.

ریشه شیرین بیان می تواند در مقادیر زیاد خطرناک باشد، به خصوص اگر شرایط سلامتی خاصی داشته باشید. قبل از امتحان چای ریشه شیرین بیان با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: 13 فایده قهوه برای سلامتی که نمیدانستید!

 

3. چای هوراهوند

Horehound یک گیاه غنی از آنتی اکسیدان است که دارای خواص ضد التهابی است. به طور سنتی از آن به عنوان داروی گلودرد و سرماخوردگی استفاده می شود. این ماده همچنین مانند خلط آور خفیف سرفه عمل می کند، بنابراین اگر در تجمع مخاط مشکلی دارید، چای هوراهوند می تواند مفید باشد.

 

 

4. چای بابونه

چای بابونه در میان بسیاری از دوستداران چای مورد علاقه طرفداران است. نه تنها یکی از گسترده ترین چای های گیاهی است بلکه یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی شناخته شده است.

بسیاری از مطالعات مزایای بالقوه بابونه را برای درمان انواع شرایط بررسی کرده اند. به گفته نویسندگان مقاله مروری در Molecular Medicine ReportsTrusted Source، شواهد نشان می دهد که ممکن است به روان شدن گلو کمک کند، که ممکن است در دفع گرفتگی صدا و درد مفید باشد. چای بابونه به عنوان خاصیت ضدالتهابی برای کاهش تورم و قرمزی شناخته شده است. بابونه همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که برای ترمیم و سلامت بافت مفید است. عملکرد ضد اسپاسم بابونه ممکن است سرفه را نیز کاهش دهد.

اگر گلودرد شما به دلیل سرماخوردگی ایجاد شده باشد، ممکن است بابونه برخی از علائم دیگر سرماخوردگی شما را نیز تسکین دهد. حتی اگر بدنبال نوشیدن آن نیستید، استنشاق بخار بابونه ممکن است مفید باشد.

 

5. چای زردچوبه

زردچوبه یکی از اعضای خانواده زنجبیل است. این ماده اغلب به صورت ادویه، خشک و آسیاب شده به صورت پودر زرد روشن فروخته می شود. همچنین می توانید آن را به صورت چای تهیه و بنوشید. به دنبال کیسه های چای زردچوبه باشید یا زردچوبه آسیاب شده را به آب جوش اضافه کنید، آن را برای چند دقیقه بجوشانید و داخل یک فنجان صاف کنید. با خیال راحت عسل را اضافه کنید تا شیرین شود.

طبق تحقیق منتشر شده در مجله تحقیقات هومیوپاتی هند، زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی قوی است. این ممکن است به شما کمک کند تا از درد گلو و تحریک تسکین یابد.

 

6. چای سبز

چای سبز منبع غنی آنتی اکسیدان است. همچنین دارای داروی ضد التهاب طبیعی است. قرابت ها برخی معتقدند غرغره چای سبز می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. در مطالعه ای که در Anesthesiology and Pain MedicineTrusted Source گزارش شد، دانشمندان دریافتند که غرغره چای سبز به دفع علائم گلودرد در بیماران بعد از عمل کمک می کند. چای سبز دارای بسیاری از مزایای سلامتی دیگر است که ممکن است عملکرد و بهبود کلی را بهبود بخشد.

اگر می خواهید این روش را امتحان کنید، یک فنجان چای سبز دم کنید. بگذارید تا در دمای مناسب خنک شود. سپس قبل از اینکه تف کنید بیرون آن را برای چند ثانیه غرغره کنید. در صورت لزوم می توانید 2-3 بار این روند را تکرار کنید.

 

 

7. چای های ترکیبی

چندین محصول تجاری وجود دارد که بسیاری از گیاهان خاص برای تسکین گلو و پوشش آن را مخلوط می کند.

 

خطرات نوشیدن چای برای گلودرد چیست؟

قبل از اینکه هر نوع داروی گیاهی را امتحان کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. برخی از گیاهان می توانند با داروهایی که ممکن است مصرف کنید تداخل داشته باشند. برخی از گیاهان نیز در صورت داشتن برخی شرایط خاص سلامتی یا مصرف بیش از حد آنها می توانند خطرناک باشند. به عنوان مثال، اگر چای ریشه شیرین بیان را زیاد مصرف کنید، می تواند سمی باشد. گیاهان توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی شوند و می توانند آلوده شده و یا حتی دارای موادی باشند که با آنچه در برچسب متفاوت است. اگر گیاهان را از منابع معتبر انتخاب کنید، ایمن تر است.

پزشک می تواند به شما کمک کند خطرات احتمالی مصرف برخی گیاهان از جمله تداخلات دارویی و سایر عوارض جانبی را درک کنید.

در صورت گلودرد همچنین باید به دنبال مراقبت های پزشکی حرفه ای باشید:

  • بیش از یک هفته طول می کشد
  • بدتر می شود
  • با علائم دیگری مانند تب، لرز، حالت تهوع یا استفراغ همراه است.

 

اگر گلودرد دارید، نوشیدن یک فنجان چای گرم ممکن است به تسکین آن کمک کند. در برخی موارد، غرغره چای خنک نیز ممکن است به شما کمک کند. فراموش نکنید که یک یا دو قطره آب عسل اضافه کنید تا باعث آرامش بیشتر چای شود.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *