تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک
نحوه سفت کردن پوست صورت و گردن,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
نحوه سفت کردن پوست صورت و گردن
۱۴۰۰-۰۷-۰۸
مدت زمان شیردهی به نوزاد,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
مدت زمان شیردهی به نوزاد
۱۴۰۰-۰۷-۰۸

تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک: جوانب مثبت و منفی

انتخاب شیر مادر یا شیر خشک یک تصمیم شخصی است. این یکی از اولین تصمیمات مهمی است که شما به عنوان والدین جدید می گیرید. هر دو مزایا و معایبی دارند. در این مقاله از بخش نوزاد مجله اینترنتی وبگردون به بررسی تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک می پردازیم.

در طول سالها، این موضوع بحث برانگیز بوده است، و اغلب منجر به این می شود که والدین به دلیل انتخاب شیر خشک به جای شیر مادر قضاوت شوند. اجازه ندهید که دشمنان شما را از هر جهت دلسرد کنند.

هیچ انتخاب درست یا غلطی وجود ندارد، فقط سالم ترین انتخاب برای شما و فرزندتان است. قبل از تصمیم گیری در مورد یکی یا دیگری، باید همه حقایق را داشته باشید. اگر از نحوه تغذیه نوزاد خود مطمئن نیستید، ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد هر روش بیشتر بدانید.

شیر دادن

سازمان های بهداشتی معتبر مانند آکادمی اطفال آمریکا (AAP) شیردهی انحصاری را برای 6 ماه اول توصیه می کنند و پس از معرفی غذاهای جامد، حداقل تا سن 1 سالگی یا بیشتر ادامه می یابد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیردهی را توصیه می کند تا 2 سالگی یا بیشترمنبع معتبر به ممکن است به نظر طولانی برسد، اما دلایل بزرگی برای آن وجود دارد.

اکثر کارشناسان معتقدند که شیردهی بهترین راه برای نوزادان و نوزادان برای دریافت تغذیه و مزایای بزرگ سلامتی است. شروع تغذیه با شیر مادر 1 ساعت پس از زایمان حتی مزایای بیشترمنبع معتبر به

طرفداران

تغذیه با شیر مادر هم برای سلامتی شما و هم برای سلامتی نوزاد مفید است. در اینجا برخی از مزایا برای شما و نوزاد شما ذکر شده است.

دسترسی

  • تغذیه با شیر مادر رایگان است – بدون هزینه مشاوران و لوازم جانبی شیردهی مانند سوتین پرستاری. پمپ ها ، بطری ها ، شیر خشک و سایر محصولات تغذیه با بطری می توانند پرهزینه باشند.
  • شیر مادر نیاز به هیچ گونه کار آماده سازی ندارد. وقتی کودک شما آماده است ، آماده است. آیا بدن ها شگفت انگیز نیستند؟

تقویت برای کودک

  • دارای تمام مواد مغذی: شیر مادر دارای تمام مواد مغذی است که کودک شما برای رشد و سالم ماندن نیاز دارد، از جمله در چند روز اول که آغوز غنی از مواد مغذی تولید می شود.
  • سیستم گوارشی سالم را تقویت می کند: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر احتمال داردمنبع معتبر داشتن اسهال و ناراحتی معده
  • تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد: شیر مادر به حفاظت کمک می کندمنبع معتبر در برابر عفونت گوش، ذات الریه، عفونت های باکتریایی و ویروسی.
  • ممکن است ضریب هوشی را افزایش دهد: تحقیقات نشان می دهد که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، به ویژه نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند ، ممکن است تا حدی داشته باشند ضریب هوشی بالاترمنبع معتبر تا اگر از شیر خشک تغذیه می کردند.
  • جلوگیری از SIDS: تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا را کاهش می دهد از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)، به خصوص شیردهی منحصر به فرد.
  • مزایای سلامتی پیش از تولد: تغذیه شیر مادر برای نوزادان نارس یا سایر نوزادان شکننده از نظر پزشکی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) نرخ ها را پایین می آوردمنبع معتبر انتروکولیت نکروزان (NEC) ، که شانس زنده ماندن را افزایش می دهد و طول مدت بستری NICU را کاهش می دهد.
  • خطر سایر بیماری ها را کاهش می دهد: تغذیه با شیر مادر به طور بالقوه در برابر شرایطی مانند این محافظت می کند آسم و آلرژیمنبع معتبر ، دیابتمنبع معتبر، و چاقیمنبع معتبر به

خوش به حالت

  • به بهبودی کمک می کند: می تواند به رحم شما کمک کند تا سریعتر به اندازه قبل از بارداری برسد.
  • ممکن است به کاهش وزن کمک کند: تولید شیر توسط بدن شما کالری اضافی می سوزاندمنبع معتبر که می تواند منجر به کاهش وزن شود. (هرچند نه همیشه !)
  • می تواند به شما در حفظ آهن کمک کند: شیردهی از عادت ماهانه شما جلوگیری می کند، که می تواند از کمبود آهن پس از زایمان جلوگیری کند.
  • هورمون های خوب را تقویت می کند: به بدن شما اجازه می دهد هورمون هایی (مانند اکسی توسین ) ترشح کند که به شما در پیوند با نوزاد کمک می کند .
  • کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها: خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد پستانمنبع معتبر و تخمدانمنبع معتبر سرطان، بیماری قلبی و دیابتمنبع معتبر به
  • خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد : یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که مزایای آن هنگام شیردهی بیشتر است بیشتر از 4 ماهمنبع معتبر به

در صورت انتخاب شیر مادر، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما توصیه می کند که این کار را تا زمانی که می توانید انجام دهید و هنوز احساس راحتی می کنید، انجام دهید.

هر چه بیشتر شیر بخورید، این مزایای سلامتی برای شما و نوزاد شما بیشتر است.

منفی

اگرچه تغذیه با شیر مادر برای شما و نوزاد شما مفیدتر است ، اما می تواند چالش هایی را نیز به همراه داشته باشد. بسیاری از آنها را می توان با کمک مشاور شیردهی و کمی پشتکار برطرف کرد.

اگر مدتی طول می کشد تا درست شود ، دلسرد نشوید. در اینجا برخی از چالش های رایج آمده است:

  • ممکن است احساس ناراحتی کنید ، به ویژه در چند روز یا هفته های اول.
  • راهی برای اندازه گیری میزان خوردن کودک وجود ندارد.
  • شما باید مراقب مصرف داروهای خود ، کافئین و مصرف الکل باشید. برخی از موادی که وارد بدن شما می شوند از طریق شیر شما به نوزاد منتقل می شوند.
  • نوزادان مکرر غذا می خورند . در صورت نیاز به بازگشت به محل کار یا انجام وظایف ، رعایت برنامه تغذیه ممکن است دشوار باشد. (اگرچه پمپاژ می تواند کمک کند!).

با شیشه خوراندن

تغذیه با بطری می تواند به این معنی باشد که کودک خود را از شیشه شیر مادر تغذیه می کند یا از شیر خشک در یک بطری استفاده می کند. شیر مادر که از یک بطری داده می شود هنوز دارای مواد مغذی مشابه است، اما می تواند به شما انعطاف پذیری بیشتری بدهد زیرا نوزاد فقط برای بدن به غذا متکی نیست.

ثابت شده است که انجماد شیر مادر مقداری از ارزش غذایی و ایمونولوژیکی آن را کاهش دهیدمنبع معتبر در مقایسه با تازه، اما همچنان آنتی بادی های خود را که برای نوزاد شما بسیار مفید است (و در شیر خشک یافت نمی شود) حفظ می کند.

فرمول تولید می شود و در حالی که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم می شود و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است، هنوز هم با فواید شیر مادر مطابقت ندارد.

طرفداران

  • هنگامی که شما نمی توانید در آنجا باشید ، یکی از اعضای خانواده یا سرایدار می تواند به نوزاد شما غذا بدهد.
  • می توانید ببینید کودک شما در هر وعده غذایی چقدر غذا می خورد.
  • نوزادانی که شیر خشک می خورند نیازی به خوردن نوزادان با شیر مادر ندارند.
  • پدران ، خواهر و برادرها و سایر اعضای خانواده این شانس را دارند که در زمان تغذیه با نوزاد ارتباط برقرار کنند.

منفی

  • شیر خشک مانند شیر مادر در برابر عفونت ها ، بیماری ها و شرایط محافظت نمی کند.
  • شما باید فرمول را مخلوط کرده و آماده کنید تا مطمئن شوید دمای آن درست است.
  • بطری ها، شیر خشک ، نوک سینه های لاستیکی و پمپ های سینه می توانند گران باشند.
  • شیر خشک می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند یبوست و گاز شود.
  • فرمول پودری نیاز به دسترسی به آب تمیز دارد که بسته به محل زندگی شما ممکن است یک مشکل بهداشتی باشد.

از شیر گرفتن

این که آیا تصمیم به تغذیه با شیر مادر یا شیردهی دارید ، در نهایت هنوز باید فرآیند از شیر گرفتن را شروع کنید ، به این معنی که شیر مادر یا شیر خشک را کاملاً قطع کنید.

این کار معمولاً تا 9 تا 12 ماه یا بعد انجام نمی شود. قاعده کلی این است که نوزادان باید در 6 ماه اول زندگی فقط از شیر مادر یا شیر خشک غنی شده استفاده کنند.

حتی پس از معرفی غذاهای دیگر، به احتمال زیاد پزشک به شما اجازه می دهد تا زمانی که کودک برای هر دوی شما راحت است به او شیر بدهد. WHO ادامه شیردهی را به عنوان منبع غذایی اضافی توصیه می کند ، تا 2 سال یا بیشترمنبع معتبر به

اگر به نوزاد خود شیر می دهید، روند از شیر گرفتن باید با دقت انجام شود، اما لازم نیست سخت باشد.

برخی از والدین از دستورالعمل نوزاد پیروی می کنند و به آنها اجازه می دهند تصمیم بگیرند چه زمانی شیردهی را کاهش دهند. والدین دیگر خودشان روند شیر گرفتن را شروع می کنند. این روش می تواند دشوارتر باشد، به خصوص اگر کودک شما هنوز واقعاً به شیردهی وابسته است. (اگر چنین است ، در صورت لزوم توقف در آن نقطه اصلا فکر کنید.)

به آرامی شروع کنید ، به تدریج مقدار تغذیه خود را در طول زمان کاهش دهید. این نه تنها به کودک کمک می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا شیر کمتری تولید کند و در نهایت به طور کلی متوقف شود.

ممکن است در ابتدا یک روز تغذیه را حذف کنید ، اما تغذیه صبح و قبل از خواب را ادامه دهید. نوزادان تمایل بیشتری به اولین و آخرین تغذیه روز دارند.

شروع غذاهای جامد

هیچ توصیه پزشکی واضحی در مورد غذاها یا غذاهایی که نوزادان باید در ابتدا مصرف کنند وجود ندارد. شروع با غذاهای کامل مانند سبزیجات پوره شده، پوره آووکادو و پوره سیب زمینی شیرین توصیه می شود.

غذای اولیه سنتی، غلات برنج، ارزش غذایی کمی دارد و با آن ارتباط دارد محتوای آرسنیکمنبع معتبر به FDA خاطرنشان می کند که غلات برنج سفید غنی شده با آهن و تک دانه نباید تنها منبع غذایی کودک شما باشد و همچنین نیازی به منبع اول نیست. غذاهای کامل احتمالاً بهترین گزینه شما هستند.

بعد از اینکه کودک شما به اولین غذای خود عادت کرد، می توانید غذاهای دیگری از جمله غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات و گوشت را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که نمک، شکر یا ادویه در غذاها اضافه نشده باشد.

هربار یک وعده غذایی به او معرفی کنید و چند روز صبر کنید تا مطمئن شوید کودک شما واکنش آلرژیک ندارد یا در هضم آن مشکل ندارد.

جمع بندی

گاهی اوقات مادران به دلایل پزشکی قادر به شیردهی نیستند. همچنین ممکن است یک برنامه سختگیرانه داشته باشید که به انعطاف پذیری مورد نیاز برای شیردهی اجازه نمی دهد.

اما مزایای تغذیه با شیر مادر بسیار زیاد است، بنابراین اگر می توانید، آن را امتحان کنید. ممکن است فقط به قسمت مورد علاقه شما در روز تبدیل شود.

بدست آوردن حقایق پیش از موعد و ارائه برنامه خود می تواند به کاهش هرگونه استرس و اضطراب در مورد تغذیه نوزاد کمک کند. به یاد داشته باشید که این تصمیم شماست. شما باید کاری را انجام دهید که برای خانواده شما بهترین احساس را دارد.

اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، صحبت با پزشک، ماما یا متخصص شیردهی ممکن است به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *