راهنمای نگهداری، رشد و پروش ریگر بگونیا
راهنمای نگهداری و پرورش سیکلامن
۱۴۰۰-۰۱-۱۹
نحوه نگهداری و رشد شبدر بنفش
۱۴۰۰-۰۱-۱۹

راهنمای نگهداری، رشد و پروش ریگر بگونیا

بگونیا های گلدار ، همچنین به نام ریگر بگونیا شناخته می شوند، گیاهان زیبا و زمستانی گلدار با شکوفه های کرمی در رنگ های زرد ، قرمز ، صورتی و حتی سفید هستند. آنها رشد سریع دارند و معمولاً برای شکوفائی در فصل زمستان پرورش داده می شوند و به عنوان گیاهان یکبار مصرف به فروش می رسند. ایده این است که پس از پایان فصل از شکوفه ها لذت ببرید و آنها را بیرون بریزید. اما نیازی نیست که این قانون را دنبال کنید: شما می توانید بگونیا ریگر را در تمام طول سال رشد دهید و از شکوفه های آنها در پاییز سال آینده لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ریگر بگونیا این مقاله از بخش گل و گیاه مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید.

  نام علمی
Begonia x hiemalis
 نام عمومی
Rieger begonia
  نوع گیاه
Annual, unless in zones 10-11, or kept inside
  اندازه عمومی
12″-18″ tall and wide
  نیاز به نور خورشید
Partial
  نوع خاک
Well-drained
  فصل گل دهی Winter, but can vary
  رنگ گل
Orange, yellow, white, or pink
  سختی 8-11 (USDA)
  ناحیه بومی
Central and South, Africa, southern Asia
  سمی بودن
Toxic to pets, livestock, and humans

نگهداری از بگونیا:

بگونیا ریگر با نام Begonia x hiemalis یا hiemalis begonia نیز شناخته می شود. گیاه اصلی تلاقی بین یک بگونیا مومی استاندارد و یک بگونیا غده ای بود و از آن زمان به بعد به یک دسته پر رونق تبدیل شد. گاهی اوقات آنها را بگونیای الیتور نیز می نامند ، اگرچه این گیاه همان گیاه بگونیا ریگر است. امروزه ، تنوع گل با عبور از هیبریدهای موجود با یکدیگر و استاندارد سازی برای رنگ حاصل می شود.

لذت اصلی یک بگونیا ریگر گلهای دوست داشتنی آن است ، بنابراین به دنبال گیاهان جدید با تعداد زیادی جوانه باز نشده ، محکم و سالم باشید. هرگز اجازه ندهید که ریگن بگونیا در آب بنشیند یا برگها را مستقیماً با آب بپاشید. هر دوی اینها می توانند بیماری هایی را که باعث از بین رفتن گیاه می شوند ، تشویق کنند.

سبک

بگونیا هایرگر به نور روشن و غیر مستقیم در طول سال احتیاج دارند. آنها شکوفه های دوره ای هستند ، به این معنی که شکوفه ها با تعداد ساعت نوری که دریافت می کنند تحریک می شوند.

اب

1/2 “اینچ بالای ریگونی بگونیا را بین دو آبیاری خشک نگه دارید.

 

درجه حرارت

بگونیا های ریگر به متوسط ​​درجه حرارت (و مرطوب) نیاز دارند. آنها می توانند تا پائین درجه فارنهایت در شب پاییز برای کمک به تحریک شکوفه ها پایین بیایند.

خاک

خاک هوای سبک ، تخلیه سریع برای این بگونیا مناسب است.

کود

از کود مایع به صورت هفتگی با قدرت یک چهارم یا هر دو هفته با نیمه قدرت استفاده کنید. در پاییز ، برای تشویق شکوفه های بزرگتر ، به کود فسفر دار بروید.

آیا ریگر بگونیاس سمی است؟

غده ها و ریشه های بگونیا رایگر در صورت خوردن توسط حیوانات خانگی ، دام و انسان می تواند سمی باشد.

علائم مسمومیت

در انسان ، حیوانات خانگی و حیوانات ، علائم از ناراحتی معده ، ترشح بزاق ، تا نارسایی احتمالی کلیه متغیر است. اگر شخصی آن را خورده است ، بلافاصله با کنترل سم تماس بگیرید. اگر دام یا حیوانات اهلی است ، در اسرع وقت با دامپزشک تماس بگیرید.

هرس

همانطور که گلهای قدیمی خرج می شوند ، گلها را خراب کنید تا شکوفه های جدید را باز کنید. پس از شکوفایی گیاه ، آنرا قطع کرده و بگذارید خشک شود ، سپس آن را به مکانی روشن منتقل کرده و با گرم شدن هوا دوباره آبیاری را شروع کنید.

بیشتر تولیدکنندگان توصیه می کنند که افراد پس از پایان اولین شکوفه ، بگونیا ریگر خود را بیرون بریزند. و از نظر مالی ، این برای تولیدکنندگان کاملاً منطقی است. با این حال ، مانند بگونیا های دیگر ، بگونای ریگر به راحتی از قلمه های نوک برگ تکثیر می شود ، بنابراین به نظر می رسد دور ریختن گیاهی که فقط برای یک دوره خواب کوتاه می خواهد و می تواند به راحتی و به راحتی در یک گروه از گیاهان جدید تکثیر شود ، شرم آور است. بهترین زمان برای قلمه زدن بعد از پایان شکوفه و قطع گیاه با شروع ظهور رشد جدید در بهار است. از مخلوط شروع بذر استفاده کنید و قلمه ها را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید.

 

چگونه بذر ریگ بگونیا را رشد دهیم؟

بذور بگونیا را در مخلوط گلدان ، در یک سینی بذر در محل خنک و با نور غیر مستقیم بکارید. دانه ها را کمی در خاک فشار دهید ، با یک بطری اسپری آب دهید تا مرطوب شود. با پلاستیک بپوشانید. هر چند روز یکبار چک کنید و غبار بگیرید تا دانه ها جوانه بزنند. نور خورشید را زیاد کنید. هنگامی که نهال ها برگ دارند ، مجدداً در گلدان های بزرگتر بکارید.

 

گلدان و بارگیری مجدد ریگر بگونیا

حتی افرادی که مرتباً بگونیا را نگهداری می کنند ، گیاه مادر را دوباره تولید نمی کنند. در عوض ، پس از پایان دوره خواب و شروع دوباره رشد گیاه ، می توانید برگهای جدید را قطع کرده و به صورت قلمه های نوک برگ تکثیر کرده و سپس گیاه مادر را دور بریزید. متناوباً ، شما فقط می توانید مقداری از رشد جدید را برای تکثیر استفاده کنید و اجازه دهید گیاه اصلی دوباره رشد کند (شکوفه آن در سال بعد ممکن است چندان چشمگیر نباشد). هنگام حمل مجدد یک بگونیا ریگر ، فقط اندازه گلدان را در حد لزوم افزایش دهید. این گیاهان دوست دارند کمی گلدان بند شوند.

 

آفات / بیماری های شایع

مراقب کنه های عنکبوتی ، مگس های سفید ، شته ها ، حشره های پوستی و تریپس باشید. همه عاشق این بگونیا گل دهنده زیبا هستند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *