فواید رویا برای سلامتی
باغبانی برای سلامتی
باغبانی برای سلامتی
۱۴۰۰-۰۷-۰۴
صبحانه بخورید، وزن کم کنید!
صبحانه بخورید، وزن کم کنید!
۱۴۰۰-۰۷-۰۴

فواید رویا برای سلامتی

اکنون محققان معتقدند که رویا به ما در پردازش احساسات، تجمیع خاطرات و موارد دیگر کمک می کند. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون فواید رویا برای سلامتی را بررسی میکنیم.

گاهی اوقات رویاها بسیار منطقی هستند – مانند زمانی که ما سخت کار می کردیم و در نهایت خواب می دیدیم، افسوس که هنوز سر کار هستیم. در مواقع دیگر معنی رویا کمتر روشن است. اما این بدان معنا نیست که رویا برای رفاه ما مهم نیست.

به عنوان مثال، معلم بازنشسته باربارا کرن می تواند جزئیات رویایی را که تقریباً چهار دهه پیش دیده بود، به وضوح به یاد آورد. او توضیح می دهد: “من به پشت دراز کشیده ام و پله های پایینی نردبان آتش نشان را که تا ارتفاع کامل کشیده است در دست دارم. یک پسر در بالای نردبان است و آن را به جلو و عقب تکان می دهد، در حالی که من سعی می کنم آن را کنترل کنم، اما نمی توانم و می ترسم که او سقوط کند.”

برای کرن، 79 ساله، که اکنون در لیک وود، نیوجرسی زندگی می کند، این روایت نمادی از نگرانی های زندگی واقعی در مورد توانایی او در دستیابی به پسری با مشکلات شدید یادگیری بود که او را به عنوان “یکی از چالش برانگیزترین دانش آموزانی که به او آموزش داده ام” به یاد می آورد. ” او این رویا را یک کابوس توصیف می کند و به یاد می آورد که این خواب او را نصف شب بیدار نگه داشت.

 

رویاها، خاطرات و احساسات

روسالیند کارترایت، محقق، دکترای برجسته روانشناسی در دانشگاه راش در شیکاگو، می گوید: این رویا -که احتمالاً وسیله ای برای مقابله با استرس عمده زندگی است -به کرن کمک کرد. “این تقریباً مانند داشتن یک درمانگر داخلی است، زیرا شما [از طریق رویا] با احساسات مشابه قبلی ارتباط برقرار می کنید و از طریق احساسات مربوط به آن کار می کنید تا صبح کاهش یابد.”

اگرچه برخی از محققان معتقدند که رویا فقط محصول جانبی خواب است، اما برخی دیگر فکر می کنند که رویاها برای تقویت حافظه یا حل تعارض مهم هستند. Cartwright سرنخ هایی پیدا کرده است که نشان می دهد خواب می تواند به تنظیم خلق و خو کمک کند.

رویاها در طول خواب REM (حرکت سریع چشم ) و غیر REM رخ می دهند، اما مطالعات خواب نشان می دهد که فعالیت مغز در طول دوره های REM افزایش می یابد. هنگامی که شرکت کنندگان در مطالعه خواب در اولین دوره غیر REM بیدار می شوند، کسانی که رویاهای خود را به خاطر می آورند تمایل دارند که در مورد یک کار ناتمام احساسی فکر می کنند. سپس فرد رویاپرداز ممکن است مشکل را به شکل دیگری در چرخه REM بعدی و به همین ترتیب در طول شب تکرار کند.

 

خواب دیدن ممکن است به افسردگی کمک کند

خواب بدون شک مفید است. طبق گزارش بنیاد ملی خواب، انسان ها هر شب بیش از دو ساعت به خواب می پردازند (واضح ترین خواب ها در طول خواب REM روی می دهد). موش هایی که به مدت چهار روز از این خواب ارزشمند REM محروم بودند ، سلول های عصبی کمتری در هیپوکامپ ، مرکز حافظه مغز تولید می کنند.

در بین انسان ها ، خواب دیدن نیز ممکن است به کاهش افسردگی کمک کند. در مطالعات خواب زنان اخیراً مطلقه با افسردگی بالینی درمان نشده ، کارترایت و همکارانش دریافتند بیمارانی که خواب ها را به خاطر می آورند و همسر یا رابطه سابق را در رویاهایشان می گنجانند، در آزمایشات خلق و خوی صبح نتایج بهتری کسب کردند. و احتمال اینکه آنها از افسردگی رهایی یابند بسیار بیشتر از دیگران است که یا در مورد ازدواج خواب نمی بینند یا نمی توانند رویاهای خود را به خاطر بیاورند.

کارترایت می گوید: “این واقعاً نشان می دهد که در طول شب در مواد رویایی در حال انجام بود و در نهایت افسردگی در آن افراد برطرف شد.”

کرن با نگاهی به گذشته می گوید که در آن زمان بسیار استرس داشت و این رویا به او کمک کرد بفهمد که پسر چقدر زندگی او را کنترل کرده است. او می گوید: “این مشکل را حل نکرد، اما به چشم انداز آن کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *