7 راه برای کمک به رشد مغز کودک
برنامه تغذیه کودک: راهنمای سال اول,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
برنامه تغذیه کودک: راهنمای سال اول
۱۴۰۰-۰۷-۰۸
نحوه نظارت بر رشد کودک,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
نحوه نظارت بر رشد کودک
۱۴۰۰-۰۷-۰۸

7 راه برای کمک به رشد مغز کودک

والدین برای کمک به رشد مغزی فرزند خود نیازی به صرف مقدار زیادی پول ندارند. شما نیازی به یک کلاس رسمی – یا حتی پول – برای بهبود رشد مغز نوزاد خود ندارید. برای والدینی که نمی توانند یا نمی خواهند در کلاسهای مادر و من شرکت کنند، راههای ساده ای برای تعامل و کمک به رشد او وجود دارد.

اگر به دنبال چند ایده هستید تا بتوانید با نوزاد خود امتحان کنید، در این مقاله از بخش کودک مجله اینترنتی وبگردون هفت اقدام آسان است که والدین می توانند انجام دهند.

زبانت را بیرون بیاور

الیزابت کریسول، توسعه دهنده برنامه درسی دوران کودکی در موسسه توسعه کودک دانشگاه مینه سوتا، می گوید: “یکی از فعالیتهای آسان که در بسیاری از کارهای معمول به راحتی جاسازی می شود، بیرون آوردن زبان است.” “می توانید در هنگام تعویض پوشک، زبان خود را در زوایای مختلف بیرون بیاورید و زمان بازی را برای کودک بگذارید و به او فضا و زمان دهید تا این کار را به شما انجام دهد.”

این حرکت راهی مفید برای تشویق کودکان در حدود 3 ماهگی به تمرین زبان است که می تواند به غذا خوردن و رشد گفتار کمک کند. والدین را قادر می سازد تا با نوزادان خود ارتباط برقرار کنند.

 

روی شکمتان بروید!

زمان شکم برای نوزادان تا 6 ماه ارزشمند است، نه تنها برای تقویت قدرت بدنی و هماهنگی، بلکه به عنوان راهی عالی برای تعامل. در کنار کودک دراز بکشید یا با او روبرو شوید.

ربکا پارلاکیان، مدیر ارشد برنامه های صفر تا سه گفت: داستان ها را به اشتراک بگذارید و بگذارید کودک در آینه نگاه کند، یا اسباب بازی هایی برای بازی با خود بیاورد. این سازمان مواد اولیه رشد کودکی را تولید می کند و از یادگیری اولیه حمایت می کند.

 

 حواس را تحریک کنید!

پارچه هایی با بافت متفاوت جمع آوری کنید و اجازه دهید کودک هنگام نظارت بر آنها کاوش کند. طول ضایعات باید حداقل شش اینچ در شش اینچ باشد. پارچه ها را برای کودک خود توصیف کنید، زیرا آنها از طریق حواس خود یاد می گیرند.

در حال حاضر قرار دادن آنها در معرض زبان توصیفی غنی به آنها کمک می کند تا دایره واژگان قوی خود را نیز توسعه دهند.

 

بزرگ بروید – یا کوچک

کودکان نوپا بین 2 تا 3 سال دوست دارند وسایل مختلف خانه را بر حسب دسته های بزرگ و کوچک تنظیم کنند. این بازی کلمات و مفاهیم بزرگ و کوچک را به کودکان می آموزد، به آنها در مورد اندازه فکر می کند و از مهارت های ریاضی اولیه مانند مراحل اولیه درک اندازه گیری پشتیبانی می کند.

 

گوش کنید!

نوزادان روزانه میلیونها مسیر عصبی ایجاد می کنند که در طول زندگی آنها برای دریافت اطلاعات استفاده می شود و موسیقی به تحریک آنها کمک می کند.

برندا بریدگو لیمالدی، مربی موسیقی با هم از نیوجرسی گفت: این مسیرها به کودک در زمینه زبان، رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی کمک می کند. او به والدین توصیه می کند که کودک را در معرض انواع مختلف موسیقی قرار دهند که از نظر لحن و متر متفاوت است.

 

با هم بخوانید!

هنگام آواز خواندن، مطمئن شوید که کودک را نزدیک کرده و حرکات دهان خود را اغراق کنید – مخصوصاً هنگام خواندن آهنگ های بدون کلمه. همچنین، با تقلید از کودک ، پاسخ های او را تأیید کنید، زیرا تقویت مثبت باعث تشویق بیشتر صدا و فعالیت حرکتی خود می شود ، این همان چیزی است که کودک شما یاد می گیرد.

مطمئن باشید که آهنگهای سریع و آهسته پخش می کنید، بلند و ملایم می خوانید و از نت های بالا و پایین استفاده می کنید. بردگو لیمالدی گفت، راک بزنید و به ضرب آهنگ یک آهنگ نیز بپردازید.

 

دالی بازی انجام دهید!

این بازی به نوزادان کمک می کند تا ماندگاری شی را توسعه دهند، به این معنی که آنها می دانند یک شیء وجود دارد حتی اگر آنها آن را نبینند. هر دو بردو لیمالدی و پارلاکیان آن را توصیه کردند. سن مناسب برای شروع زمانی است که نوزاد حدود 9 ماهه است، اگرچه نوزادان می توانند در سنین پایین نیز از آن لذت ببرند.

 

قدرت بازی

به نظر می رسد تعامل با کودک کلید رشد مثبت مغز اوست. ارزش واقعی بازی با کودکان این است که به آنها کمک می کند تا در اولین و مهمترین وظایف خود در سالهای اولیه کار کنند: ایجاد رابطه قوی با والدین خود. این پیوند قوی و مطمئن است که کودکان در تمام زندگی خود با خود به عنوان الگوی روابط در نظر می گیرند و به آنها در ایجاد دوستی، همکاری با دیگران، کار در تیم و ایجاد روابط عاشقانه قوی در آینده کمک می کند.”

“در حالی که این فعالیت ها همه رایگان هستند و می توانند به راحتی در برنامه روزمره شما قرار بگیرند، ارزش بازی والدین و فرزندان بسیار زیاد است. این لحظات به کودکان فرصت تمرین می دهد و با گذشت زمان، مهارت های شناختی، ارتباطی و عاطفی اجتماعی مهمی را که برای موفقیت در مدرسه و زندگی نیاز دارند، تسلط می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *