راهنمای سفر به اوکیناوا
کاخ امپراتوری ژاپن
کاخ امپراتوری ژاپن
۱۴۰۳-۰۱-۱۶
راهنمای سفر به مرکز هونشو
راهنمای سفر به مرکز هونشو
۱۴۰۳-۰۱-۱۶

راهنمای سفر به اوکیناوا

اوکیناوا (沖縄) را برای یک ژاپنی در سرزمین اصلی ذکر کنید و احتمالا در ازای آن آه دلخراشی دریافت خواهید کرد. هوای همیشه گرم، دریاهای صاف پر از ماهی، غذاهای فوق العاده، مردم ملایم، سواحل دست نخورده و جنگل… این لیست می‌تواند ادامه داشته باشد. بیش از صد جزیره نیمه گرمسیری، که مجموعاً به نام ریوکیو شوتو شناخته می‌شوند، بیش از ۷۰۰ کیلومتر از اقیانوس از کیوشو در جنوب غربی تا یوناگونی جیما، تقریباً در محدوده دید تایوان، امتداد دارند و یکی از گریزهای مورد علاقه ژاپن را فراهم می‌کنند. رسیدن به اینجا ممکن است کمی پرهزینه باشد، اما پوشش گیاهی سرسبز اوکیناوا، سواحل چشم‌انداز بهشت ​​و صخره‌های مرجانی فوق‌العاده می‌تواند خسته‌ترین مسافر را مجذوب خود کند – اگر از معابد و معابد پر شده‌اید و می‌خواهید برخی از بهترین‌های ژاپن را ببینید. سواحل و مکان های غواصی یا به سادگی یک نقطه از آفتاب زمستانی را دوست داشته باشید، پس اوکیناوا ارزش بازدید را دارد.

 

راهنمای سفر به اوکیناوا

بزرگترین جزیره در این گروه، اوکیناوا-هونتو، که معمولاً به سادگی به عنوان اوکیناوا شناخته می‌شود، مرکز حمل و نقل منطقه و مرکز استانی آن، ناها، است. این همچنین به دلیل حضور بحث برانگیز پایگاه های نظامی آمریکا، پرجمعیت ترین و توسعه یافته ترین زنجیره ریوکیو است. Okinawa-Hontō دارای تعدادی مناظر تاریخی است که بسیاری از آنها با نبرد اوکیناوا در پایان جنگ اقیانوس آرام مرتبط هستند. اما این جزیره بیشتر از مکان‌های جنگی برای ارائه دارد، به ویژه در منطقه شمالی آن، جایی که شیوه زندگی قدیمی هنوز در میان روستاهای منزوی باقی مانده است.

برای دیدن بهترین‌های منطقه، باید سوار هواپیما یا کشتی شوید و ده‌ها جزیره بیرونی دور از اوکیناوا-هونتو را که بسیاری از آنها خالی از سکنه هستند، کاوش کنید. حتی در نزدیکی ناها، سواحل زیبا و مکان‌های غواصی فوق‌العاده را در اطراف جزایر کراما، فقط 30 کیلومتر از اوکیناوا-هونتو خواهید دید. غواصان و خبره های ساحل می‌خواهند از Miyako-jima و Ishigaki-jima، در پایین زنجیره Ryūkyū بازدید کنند. اگر به دنبال یک خلوتگاه ایده‌آل هستید، تاکتومی جیما را نمی‌توان شکست داد، در حالی که افراد ماجراجو می‌خواهند Iriomote-jima را که پوشیده از بیشه‌های انبوه حرا و جنگل‌های بارانی بخار است و خانه سیاهگوش گریزان Iriomote است، کاوش کنند.

هر سفر به اوکیناوا منحصر به فرد است و به همین دلیل محافظت از آن ضروری است. با ارائه‌دهنده بیمه مسافرتی ما، Heymondo ، در هر کجا که هستید، ارزش و پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته را دریافت می‌کنید.

 

راهنمای سفر به اوکیناوا

در این جزایر بیرونی است که شما همچنین قوی ترین شواهد فرهنگ بسیار تحسین شده ریوکیو را خواهید یافت که از تماس با تایوان و چین و همچنین بقیه ژاپن به وجود آمده است. بارزترین تجلی این فرهنگ در غذاهای جزایر و در استفاده پر جنب و جوش از رنگ ها و الگوهای گرمسیری جسورانه یافت می شود، در حالی که تأثیر چینی ها در معماری منطقه، لباس سنتی و هنر رزمی کاراته – جنگجویان ریوکیو به وضوح قابل مشاهده است. حالت ترجیحی حفاظت. باورهای مذهبی باستانی توسط شمن (به نام یوتا) زنده نگه داشته می شود و در مرکز اوکیناوا-هونتو، جنگ های سومو بین گاو نر وجود دارد. همچنین یک گویش ریوکیو، با ده‌ها تنوع بین جزایر مختلف، آلات موسیقی منحصربه‌فرد، و یک سبک موسیقی متمایز وجود دارد که از طریق گروه‌هایی مانند Nēnēs، Diamantes و Champloose به مخاطبان بین‌المللی رسیده است. اگر خوش شانس باشید، در یک جشنواره محلی مانند مسابقات طناب کشی غول پیکر یا مسابقات قایق اژدها تصادف می‌کنید، در حالی که بزرگترین رویداد سالانه جشنواره Eisā (پانزدهمین روز از هفتمین ماه قمری) است. وقتی همه ابزارها را پایین می آورند و با ریتم های بی وقفه طبل، فلوت و سانشین سه سیم می‌رقصند.

علاوه بر هوکایدو، اوکیناوا دارای بزرگترین مناطق ژاپن با محیط طبیعی دست نخورده و بیشترین تنوع زیستی آن است. بیشتر این ثروت حیات وحش در زیر آب است که توسط جریان گرم کوروشیو که سواحل شرقی را فرا می گیرد و به صخره های مرجانی اجازه شکوفایی می دهد، ایجاد می‌شود. اما تعدادی از گونه های بومی نیز در خشکی وجود دارد، از جمله لاک پشت ها، عقاب کاکل دار و نوگوچیگرا (دارکوب پرایر)، علاوه بر گربه وحشی ایریوموت، یامانکو. یک ساکن محلی که کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، مار بسیار سمی هابو است. طول آن حدود 2 متر است، سبز تیره با سر زرد است و معمولاً در پوشش گیاهی متراکم یا در کنار جاده ها کمین می کند، هرچند به ندرت وارد مناطق شهری می‌شود. تا زمانی که مراقب باشید – به خصوص در فصل بهار و پاییز – نباید مشکلی داشته باشید. اگر گاز گرفتید، به نزدیک‌ترین بیمارستان بروید، جایی که باید آنتی‌وینی داشته باشند.

اوکیناوا با آب و هوای نیمه گرمسیری خود در طول سال گرم می‌ماند. میانگین دمای سالانه حدود 23 درجه سانتیگراد، با میانگین زمستان 17 درجه سانتیگراد و حداقل 10 درجه سانتیگراد است. زمستان از دسامبر تا فوریه ادامه دارد، در حالی که تابستان گرم و مرطوب از آوریل شروع می‌شود و تا سپتامبر ادامه می‌یابد. دما در این زمان در حدود 34 درجه سانتیگراد است و خورشید می‌تواند بسیار شدید باشد، اگرچه نسیم دریا کمک می کند. بهترین زمان برای بازدید در بهار یا پاییز است (تقریباً مارس تا اوایل می و اواخر سپتامبر تا دسامبر). فصل بارانی از اوایل ماه مه تا اوایل ژوئن طول می‌کشد، در حالی که طوفان می‌تواند در ماه های ژوئیه و آگوست و گاهی اوقات تا اکتبر یک مشکل باشد.

کشد.

تاریخچه مختصر اوکیناوا

در قرن پانزدهم، جزایری که اکنون اوکیناوا را تشکیل می‌دهند، برای اولین بار در پادشاهی ریوکیو، که از قلعه شوری در ناها امروزی اداره می‌شد، متحد شدند. این دوره به عنوان دوران طلایی فرهنگ ریوکیو در نظر گرفته می شود. تجارت با چین، بقیه ژاپن و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی رونق گرفت، در حالی که پادشاهی سنتی غیرنظامی استقلال خود را با پرداخت خراج به چین حفظ کرد. اما پس از آن، در سال 1609، طایفه شیمازو کاگوشیما (جنوب کیوشو) به آن حمله کردند. پادشاهان ریوکیو دست نشاندگان شیمازو شدند که مالیات‌های تنبیهی وضع کردند و با دستی آهنین برای دویست سال آینده حکومت کردند و از این جزایر به عنوان دروازه‌ای برای تجارت با چین استفاده کردند، زمانی که چنین تماسی از نظر تئوریک توسط شوگونات توگوکاوا غیرقانونی شد. هنگامی که سیستم فئودالی ژاپن در دهه 1870 منسوخ شد، جزایر به سادگی به عنوان استان اوکیناوا به سرزمین اصلی ضمیمه شدند. در مقابل بسیاری از مخالفان محلی، دولت میجی یک پایگاه نظامی ایجاد کرد و سعی کرد فرهنگ محلی را با مجبور کردن مردم به صحبت به زبان ژاپنی و سوگند وفاداری به امپراتور از بین ببرد و مدارس را برای آموزش تاریخ ریوکیو منع کند.

در اوایل قرن بیستم، اوکیناوا با موفقیت در ژاپن جذب شد و به یک پیاده کلیدی در آخرین خط دفاعی ژاپن در طول جنگ اقیانوس آرام تبدیل شد. پس از نبرد ایو جیما در مارس 1945، ناوگان آمریکایی به سوی اوکیناوا پیشروی کرد و پس از یک بمباران اولیه گسترده که در محلی به عنوان “طوفان فولادی” از آن یاد می شود، آمریکایی ها در 1 آوریل 1945 حمله کردند. تقریباً سه ماه طول کشید. درگیری‌های تلخ پیش از اینکه ژنرال اوشیجیما، فرمانده ژاپنی، خودکشی کرد و جزیره تسلیم شد. نبرد اوکیناوا 12500 سرباز آمریکایی کشته (به علاوه 37000 مجروح) و حدود 250000 نفر در طرف ژاپنی برجای گذاشت که تقریباً نیمی از آنها غیرنظامیان محلی بودند.

تخمین زده می شود که یک سوم از جمعیت اوکیناوا در جنگ جان خود را از دست دادند، بسیاری از آنها در خودکشی های دسته جمعی که قبل از تسلیم شدن انجام شد، و دیگران در اثر بیماری و گرسنگی جان باختند. اما خشم بعدی ساکنان جزیره به جای آمریکا متوجه دولت ژاپن شده است. بیشتر مردم احساس می‌کنند که اوکیناوا برای نجات سرزمین اصلی قربانی شد – این تنها نبرد بزرگی بود که در خاک ژاپن انجام شد – و با تضمین ژاپنی‌ها مبنی بر اینکه ناوگان آمریکایی را به دام می‌کشانند گمراه شدند. تشدید این امر رفتار سربازان ژاپنی بود که متهم به محروم کردن مردم محلی از پناهگاه و درمان پزشکی و در نهایت واگذاری آنها به آمریکایی ها هستند.

در مقایسه، مهاجمان آمریکایی علیرغم بدترین ترس‌های جزیره‌نشینان، آرامش خوبی داشتند. آنها مواد غذایی بسیار مورد نیاز را آوردند – اسپم فوراً در این کشور دوستدار گوشت خوک و پیشروی گوشت ناهار فرآوری شده موجود در گوشت خوک – و به تدریج به بازسازی اقتصاد محلی کمک کرد. البته این کاملاً نوع دوستانه نبود، زیرا اوکیناوا در موقعیت ایده آلی برای نظارت بر رویدادهای جنوب شرقی آسیا قرار داشت. با ادغام جنگ کره در دهه 1950 به جنگ ویتنام، پایگاه های آمریکایی به ویژگی دائمی چشم انداز اوکیناوا تبدیل شدند.

در واقع، اوکیناوا تا سال 1972 تحت صلاحیت آمریکا باقی ماند، زمانی که اعتراضات محلی منجر به احیای حاکمیت ژاپن شد. از آن زمان، دو دولت برای حفظ حضور نظامی آمریکا در جزیره با وجود مخالفت‌های فزاینده تبانی کردند، که وقتی سه سرباز آمریکایی در سال 1995 به یک دختر مدرسه‌ای 12 ساله متهم شدند، به اوج خود رسید.

اوکیناوا از آن زمان شاهد برخی تغییرات سیاسی عجیب بوده است. در سال 2007، انتخابات محلی آیکو شیماجیری را به قدرت رساند. جالب اینجاست که تمرکز او بر اقتصاد محلی بود تا مسائل نظامی. با این حال، اینها قرار بود دو سال بعد در انتخابات ملی مطرح شوند و یوکیو هاتایاما به عنوان نخست وزیر انتخاب شد و متعهد شد که پایگاه هوایی فوتنما را به جای جابجایی، حذف کند. شرمندگی کمتر از یک سال بعد

 

غواصی در اوکیناوا

با تعداد زیادی مکان غواصی در اطراف اوکیناوا-هونتو – و بسیاری دیگر در اطراف جزایر بیرونی – یکی از بهترین دلایل برای بازدید از اوکیناوا، غواصی است. مغازه‌های غواصی زیادی وجود دارد، اما فقط در تعداد کمی می‌توانید مربیانی پیدا کنید که انگلیسی صحبت کنند. دوره های PADI در Okinawa-Hontō از Maeda Misaki Divers House و Reef Encounters که توسط آمریکا اداره می شود در دسترس هستند. هنگامی که گواهینامه خود را دریافت کردید، جزایر برای گرفتن مال شما هستند. برای اجاره تجهیزات، باید قد، وزن و اندازه کفش خود را بدانید.

فرصت‌های غواصی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که از هر طرف در این جزایر بپیچید، اما سایت‌های زیر به‌ویژه قابل توجه هستند.

زامامی-جیما

مرجان‌های سخت فوق‌العاده، ماهی‌های صخره‌ای بیشتر از آنچه در یک هفته می‌توان حساب کرد و تعداد زیادی مرجان بزرگ. به Zamami-jima بروید، مکانی آرام که از آنجا با مربیان Joy Joy غواصی را ترتیب دهید.

میاکو جیما

بیش از پنجاه نقطه مختلف برای غواصی در اطراف میاکو جیما وجود دارد که غواصی در غار از محبوبیت خاصی برخوردار است: با ارتباط با Good Fellas Club شروع کنید.

ایشیگاکی-جیما

در اطراف Yaeyamas 360 گونه از مرجان‌ها و شقایق‌های دریایی، از جمله صخره‌های مرجانی آبی کمیاب در Shiraho-no-umi در Ishigaki-jima وجود دارد. در میان هزاران گونه ماهی که می‌توانید انتظار شنا با آن‌ها را داشته باشید، می‌توان باراکودا، پروانه‌ماهی، فیوزیلیرهای باله قرمز، اسپادماهی و پرتوهای مانتا در آب‌های بین Iriomote-jima و Kohama-jima اشاره کرد.

Iriomote-jima

در آب های اطراف این جزیره دلربا، مرجانی وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی است. هر دو خوابگاه جوانان می‌توانند شما را با عملیات غواصی محلی در ارتباط قرار دهند.

یوناگونی-جیما

برای تجربه غواصی نهایی، وسایل خود را برای دیدن لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌های سر چکشی و کشف صخره‌های مرموز که برخی ادعا می‌کنند بقایای یک تمدن غرق‌شده هستند، در نظر بگیرید.

جزایر کراما

جزایر کراما (慶良間諸島) نزدیکترین گروه به ناها هستند که در 30 کیلومتری ساحل قرار دارند. کراماس با گره ای از سه جزیره بزرگ و مسکونی و خرده های متعدد شن و مرجان، برخی از زیباترین و بکرترین سواحل اوکیناوا و غواصی فوق العاده در میان صخره های دریایی را ارائه می‌دهد. زامامی جیما (座間味島) مکانی خواب‌آلود است که صدها نفر را در خود جای داده است، اما اخیراً به دلیل رونق اخیر تماشای نهنگ‌های زمستانی و همچنین نابودی کشتی‌هایی که از ناها به میاکو می‌رفتند، محبوبیت زیادی در بین گردشگران بین‌المللی پیدا کرده است. و Yaeyamas – بسیاری از مسافران اکنون Keramas را به جای پروازهای پرهزینه جنوب انتخاب می کنند.

سگ ها و دلفین ها

زامامی جیما بیشتر شهرت خود را از قلمرو حیوانات گرفته است. میلیون‌ها ماهی که غواصان از آن لذت می‌برند (و غذاخوری‌ها در رستوران‌های محلی) جذابیت آشکاری دارند، اما سگ‌ها و نهنگ‌ها نیز نشان خود را نشان داده‌اند. از لحاظ تاریخی، صید نهنگ بخش مهمی از اقتصاد محلی بود، اما در دهه 1960 نهنگ ها ناپدید شدند و صنعت از بین رفت. سپس، در اواخر قرن گذشته، گوژپشت‌ها شروع به بازگشت به زمین‌های پرورش زمستانی خود کردند – که محلی‌ها به سرعت از آن بهره‌برداری کردند، البته این بار برای گردشگری و نه شکار. بعلاوه، اکثر جوان ژاپنی کراماس را با فیلم دوست داشتنی I Want to See Marilyn محصول 1988 مرتبط می دانند. بر اساس یک داستان واقعی، داستان عاشقانه بین دو سگ در جزایر همسایه است: شیرو در آکا جیما و مرلین در فاصله 3 کیلومتری در زامامی. آنها زمانی که شیرو با قایق صاحبش به زمامی سفر کرد، ملاقات کردند، اما شور و شوق به حدی بود که او شروع به شنا کردن هر روز برای قرار ملاقات با مریلین در ساحل آما زاما می‌کرد – یا داستان از این قرار است. این داستان آنقدر ماندگار است که مسیر فرضی توله سگ اغلب در نقشه های محلی نشان داده می‌شود.

 

جزایر میاکو

باید برای جزایر MIYAKO متاسف شد. این خوشه کوچک که در اطراف میاکو جیما (宮古島) قرار دارد، دارای برخی از بهترین سواحل در سراسر ژاپن است، اما تعداد کمی از بازدیدکنندگان بین‌المللی گران‌بها این سواحل را به خود اختصاص داده‌اند. مدتها تحت الشعاع Zamami-jima و گروه Yaeyama بود، جذابیت آن با بسته شدن خدمات کشتی به ناها و ایشیگاکی ضربه دیگری به خود گرفت و میاکو را به یک افزونه گران قیمت برای تور اوکیناوا تبدیل کرد. با این حال، در میان ژاپنی‌ها مورد علاقه زمان‌آوت باقی می‌ماند، برخی از آن‌ها هفته‌ها یا ماه‌ها متوالی می‌مانند و از ساحل به ساحل می‌روند و بعد از غواصی شیرجه می‌زنند.

جزیره مسطح و مثلثی شکل میاکو جیما از نوک تا نوک تقریباً 35 کیلومتر فاصله دارد – بلافاصله قابل توجه ترین جنبه آن مزرعه پس از نیشکر است. HIRARA (平良)، شهر اصلی، در ساحل شمال غربی جزیره قرار دارد، جایی که جاده ها از میان مزارع خارج می شوند.

 

اوکیناوا-هونتو

زمانی مرکز پادشاهی ریوکیو، اوکیناوا-هونتو (沖縄本島)، یا جزیره اصلی اوکیناوا، یک مکان عجیب و غریب دوگانه است. مردم محلی به شدت به میراث ریوکیو خود افتخار می کنند، و با این حال فرهنگ های رقیب ژاپن و آمریکا بسیار رایج تر هستند. تا حدودی، این جزیره همچنان مانند یک سرزمین اشغالی به نظر می رسد، به ویژه در مرکز اوکیناوا-هونتو، جایی که پایگاه های آمریکایی و شهرهای “آمریکایی” مجاور، با درایوها و مراکز خرید خود، به یک جاذبه گردشگری عجیب برای سرزمین اصلی ژاپن تبدیل شده اند. بیایید تا کمی فرهنگ آمریکایی را جذب کنید.

اگرچه همه اینها جذاب است، اما اوکیناوا-هونتو را به بدیهی ترین مقصد تعطیلات تبدیل نمی کند. با این حال، اگر جزایر خارجی جذاب‌تر شما را جذب می‌کنند، این احتمال وجود دارد که مدتی را در جزیره اصلی در انتظار هواپیما یا کشتی بگذرانید. شهر اصلی اوکیناوا-هونتو و پایتخت سابق ریوکیو ناها است که جاذبه اصلی آن قلعه بازسازی شده آن، شوری جو است که ویرانه های آن در سال 2001 به عنوان میراث جهانی اعطا شد. همچنین چند خیابان بازار جالب و یک دهکده سفالی برای کاوش وجود دارد. و قبل از رفتن به مناطق دورافتاده، می‌خواهید از بانک‌های آن استفاده کنید – نه از بارها و رستوران‌های عالی.

اوکیناوا-هونتو جنوبی شاهد بدترین نبردها در سال 1945 بود و تپه‌های ریزگرد مملو از یادبودهای جنگ است، به ویژه در اطراف تپه مابونی، جایی که نبردهای نهایی در آن رخ داد. در شمال ناها، منطقه مرکزی جزیره چیز زیادی برای توصیه به آن وجود ندارد، اما فراتر از کادنا، ساختمان‌ها شروع به نازک شدن می‌کنند. در اینجا یکی از بهترین «روستاهای فرهنگی ریوکیو»، ریوکیو-مورا، و بهترین سواحل جزیره را خواهید یافت. ناگو، بزرگترین سکونتگاه در شمال اوکیناوا-هونتو، یک شهر جذاب است که پایگاهی برای بازدید از آکواریوم خیره کننده اوکیناوا چورائومی و کاوش در خط ساحلی و نوک کوهستانی جزیره است که در دماغه دراماتیک هدو میساکی به اوج می رسد.

 

پایگاه نظامی آمریکا

20% از اوکیناوا-هونتو و تعداد کمی از جزایر بیرونی تحت پوشش پایگاه های نظامی آمریکا هستند و 27000 پرسنل نظامی آمریکایی در آن مشغول به کار هستند. این به خودی خود خشم محلی را برانگیخته است، اما چیزی که بیش از همه مورد توجه قرار می گیرد این است که اوکیناوا کمتر از یک درصد از خشکی ژاپن را تشکیل می دهد، اما 75 درصد از پایگاه های آمریکایی این کشور را در خود جای داده است. با این حال، این موضوع برای جزیره‌نشینان سیاه و سفید نیست، زیرا پایگاه‌ها هزاران شغل ایجاد می‌کنند و مبالغ هنگفتی را به اقتصاد محلی کمک می‌کنند – با توجه به اینکه اوکیناوا فقیرترین استان ژاپن باقی مانده است. علاوه بر این، بسیاری از جوانان اوکیناوا از فضای فرهنگی ترکیبی عجیب و غریبی که تعداد زیادی از خارجی ها به جزایر می آورند، لذت می برند.

نظر به پایگاه‌ها، چه محلی و چه ملی، در چند دهه گذشته بسیار مثبت بوده است. یک نظرسنجی در سال 1995 نشان داد که اکثریت اوکیناوا به نفع تداوم حضور آمریکا، اما با توزیع یکنواخت تر در سراسر ژاپن هستند. در آن زمان، تنها بیست درصد از مردم خواهان خروج کامل بودند، اما تا سال 1996 این رقم به نود درصد افزایش یافت – تا حدی نتیجه یک حادثه ناگوار اما بسیار مهم بین دو نظرسنجی، که در آن یک دوازده سال سه سرباز آمریکایی به دختر دانش آموز قدیمی تجاوز کردند. اعتراضات گسترده علیه حضور نظامی آمریکا نتیجه اجتناب ناپذیر بود.

از آن زمان مانورها عمدتا ماهیت سیاسی داشته و بر فوتنما، یک پایگاه هوایی بزرگ تفنگداران دریایی ایالات متحده در شمال شرقی ناها متمرکز شده است. در سال 1996، دولت های آمریکا و ژاپن برنامه مشترکی را برای انتقال پایگاه به Henoko، خلیجی در شمال اوکیناوا-هونتو اعلام کردند. این امر به اعتراض لابی محیط‌زیست منجر شد و از اینکه این اقدام می‌تواند صخره‌های مرجانی گرانبها در هنوکو را تخریب کند و همچنین تأثیر مضری بر حیات دریایی خلیج داشته باشد، انجامید. هشتاد و 3% از مردم اوکیناوا در همه پرسی به این طرح رای منفی دادند. در سال 2005، دو دولت توافق کردند که مکان جابجایی را به کمپ شواب، یک پایگاه موجود تفنگداران دریایی منتقل کنند، اگرچه این امر پیامدهای زیست محیطی مشابهی خواهد داشت. در سال 2009، یوکیو هاتویاما با وعده تبلیغاتی مبنی بر انتقال کامل پایگاه به خارج از ژاپن به عنوان اولین گام در حذف سیستماتیک حضور نظامی آمریکا، به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. با این حال، هاتویاما که بین اوکیناوا و واشنگتن درگیر شده بود، به وعده خود عمل نکرد و تنها هشت ماه پس از روی کار آمدن استعفا داد. صرف نظر از اینکه چه اتفاقی در مورد Futenma می افتد، موضوع آمریکا احتمالا برای مدتی سر و صدا خواهد داشت.

 

آکواریوم اوکیناوا چورائومی

آکواریوم اوکیناوا چورائومی (沖縄美ら海水族館) یک مرکز دیدنی است که زندگی دریایی جریان کوروشیو را به نمایش می گذارد. مخزن اصلی دارای 7500 تن آب است و چندین کوسه نهنگ – بزرگترین کوسه های جهان – و همچنین دسته های مانتا و بسیاری از ماهی های دیگر را در خود جای داده است. نمای سینما شما را مجذوب خود خواهد کرد. اکثر توضیحات به زبان انگلیسی هستند و یک بخش آموزنده در مورد کوسه ها وجود دارد که بسیاری از افسانه ها را در مورد این موجودات خارق العاده از بین می برد.

 

رسیدن به آکواریوم اوکیناوا چورائومی

با رسیدن با اتوبوس، اکثر خدمات در نزدیکی گذرگاه مرکزی ناگو قبل از پایان دادن به پایانه اتوبوس در بزرگراه اصلی به سمت غرب شهر متوقف می‌شوند. با این حال، برخی در کنار دریا توقف می‌کنند، به ویژه اتوبوس اکسپرس از فرودگاه ناها، از طریق ترمینال اتوبوس ناها (ساعتی؛ 2 ساعت؛ 2000 ¥)، که در خارج از تالار شهرداری ناگو، تقریباً 500 متری غرب چهارراه مرکزی، به پایان می‌رسد. دفتر اطلاعات توریستی (دوشنبه تا جمعه 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر، شنبه و یکشنبه 10 صبح تا 5 بعد از ظهر) را در تالار شهر ناگو خواهید یافت که دارای نقشه ها و جزوه های انگلیسی زبان در این منطقه است. بانک Ryūkyū، درست در شمال تقاطع مرکزی، می تواند دلار و استرلینگ پول نقد و چک های مسافرتی را مبادله کند، و یک اداره پست کوچک با یک دستگاه خودپرداز چند بلوک در غرب وجود دارد.

 

 

 

موزه یادبود صلح استان اوکیناوا

نبرد نهایی برای اوکیناوا در تپه مابونی (摩文仁の丘) در ساحل جنوب شرقی جزیره صورت گرفت. این مکان اکنون توسط یک گورستان و پارک پوشیده از چمن شامل بناهای تاریخی (معروف به “سنگ بنای صلح”) برای بیش از 200000 سرباز – اعم از ژاپنی و آمریکایی – و غیرنظامیانی که در جزایر در طول جنگ جان باختند، اشغال شده است. برج سفید متمایز تاج تاج یادبود صلح (平和記念堂)، که شامل بودای لاکی به ارتفاع ۱۲ متر و موزه کوچک است. اگر از موزه یادبود صلح استان اوکیناوا (沖縄県立平和記念資料館) که دارای ترجمه کامل انگلیسی است، بازدید کنید، اطلاعات زیادی دریافت خواهید کرد. این موزه جالب که تحت رژیم ضد استقرار فرماندار اوتا برنامه ریزی شده بود، اما توسط فرماندار محافظه کارتر اینامین تکمیل شد، از این واقعیت ناراحت کننده که سربازان ژاپنی بی رحمانه غیرنظامیان اوکیناوا را کشتند، چشم پوشی نمی کند. با این حال، به طور کلی، کل ساخت تا جنگ به روشی مرموز معمولی بررسی می‌شود و نمایشگاه با نمایش‌هایی از تاریخ پس از جنگ اوکیناوا تا به امروز با یک یادداشت شاد به پایان می‌رسد.

 

 

سوغاتی اوکیناوا

کسانی که در جستجوی صنایع دستی محلی هستند، منسوجات زیبای بینگاتا را جذاب ترین خواهند یافت. پارچه‌های بینگاتا که در اصل مختص خانم‌های دربار بود، با رنگدانه‌های طبیعی از گل‌های هیبیسکوس و سبزیجات مختلف، با الگوهای ساده اما چشمگیر رنگ‌آمیزی می‌شوند. همچنین پارچه‌های جوفو زیبای میاکو جیما و جزایر یایاما که زمانی برای ادای احترام به پادشاهان محلی هدیه داده شده‌اند، ارزش جستجو را دارد. تصور می‌شود که سرامیک در قرن 15 از اسپانیا و پرتغال به این منطقه وارد شده است، اما سفال‌های ریوکیو روی کاشی‌های سقف و ظروف نسبتاً روستایی متمرکز شده‌اند. امروزه، آنها هزاران قمقمه ساکه و شیشا را می سازند – پیکرهای شیر وحشی که از هر پشت بامی به شما خیره می شوند. ظروف لاکی محلی نفیس در جزایر نیز سابقه ای طولانی دارند، بیش از پانصد سال پیش از چین معرفی شده اند، اما ظروف شیشه ای که می یابید بسیار جدیدتر هستند: گفته می شود تولید در سال های پس از جنگ آغاز شد، زمانی که اوکیناواها شروع به کار کردند. بازیافت بطری های نوشیدنی نیروهای اشغالگر آمریکا.

 

جزایر یایاما

سواحل ماسه‌ای ستاره‌ای که در کنار آن قرار می‌گیرند، آبشارهایی که از کوه‌های زمرد فرو می‌ریزند، و سربازی در چشم نیست… جای تعجب نیست که حتی اوکیناواها هم وقتی در مورد جزایر YAEYAMA (八重山諸島) صحبت می‌کنند، مه آلود می‌شوند. ژاپن بالاخره از این اسپری دوردست از جزایر نیمه گرمسیری، در 430 کیلومتری جنوب اوکیناوا-هونتو و تقریباً 3000 کیلومتری شمال هوکایدو، غافلگیر شد، و کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که تا این حد فاصله دارند، در یک پایان کامل هستند. خبر بد این است که Yaeyamas دیگر با کشتی قابل دسترسی نیست، به این معنی که شما باید از ناها یا سرزمین اصلی پرواز داشته باشید – اما ارزش آن را دارد، به خصوص اگر به غواصی، پیاده‌روی، کایاک سواری یا ملاقات با “جایگزین” علاقه دارید. ” ژاپنی.

بیشتر پروازها به ایشیگاکی جیما، پرجمعیت‌ترین جزیره یایما می‌رسند. مسافران تمایل دارند برای راحتی خود را در اینجا قرار دهند، اما در حالی که ایشیگاکی جذابیت های خود را دارد، دیوانه می شوید که تا اینجا بیایید و کمی جلوتر نروید – پانزده دقیقه سواری با کشتی دورتر تاکتومی جیما کوچک است، که اساساً یک یخ است. قاب زندگی سنتی ریوکیو، در حالی که کمی دورتر ایریوموت جیما، تقریباً به طور کامل پوشیده از جنگل و تقریبا به اندازه ژاپن وحشی است. حتی دورتر از آن هاتروما-جیما، در جنوب، و یوناگونی-جیما، که به تنهایی بین ایشیگاکی و تایوان گیر کرده است.

 

غواصی در Iriomote

Iriomote یک بهشت ​​غواصان است، با راه Manta بین سواحل شرقی جزیره و Kohama-jima که به‌ویژه به خاطر انبوه پرتوهای مانتا معروف است. به احتمال زیاد بین آوریل و ژوئن آنها را خواهید دید. خوابگاه‌های جوانان و همه مینشوکوها می‌توانند شما را با چندین عملیات غواصی در جزیره در تماس باشند (برای اطلاعات بیشتر در مورد غواصی). غواصی به ویژه در ساحل Hoshizuna (星砂の浜)، در حدود 4 کیلومتری شمال غربی Funaura، جایی که یک اردوگاه، یک رستوران مناسب و تجهیزات غواصی برای کرایه پیدا خواهید کرد – همه اینها باعث محبوبیت آن شده است. اگر به دنبال فرار از جمعیت هستید، به Funauki (船浮) بروید که با سه کشتی در روز از Shirahama (白浜)، در انتهای غربی جاده ساحلی به آن می رسید. ساحل اینجا، یک سفر کوتاه در جنگل، یکی از زیباترین در سراسر ژاپن است.

 

Iriomote-jima

Iriomote-jima (西表島) که در 20 کیلومتری غرب ایشیگاکی در تاریکی غوطه ور است، مکانی فوق‌العاده وحشی برای ژاپن است. نزدیک به نود درصد فضای داخلی کوهستانی ناشناخته آن که به شدت از اقیانوس بیرون آمده، پوشیده از جنگل های بارانی نیمه گرمسیری متراکم است که بیشتر آن به عنوان پارک ملی ایریوموت محافظت می شود. شایعه Yaeyama این است که Iriomote اغلب – یا حتی همیشه – میزبان ژاپنی‌های ناراضی است که در جنگل زندگی می‌کنند. ساکنان اثبات شده تر، گرچه به همان اندازه گریزان، یکی از نادرترین گونه های جهان، سیاهگوش یامانکو یا ایریوموت است، حیوانی شبگرد و گربه مانند. این جزیره و آب‌های اطراف آن همچنین خانه مجموعه‌ای عالی از گیاهان و صخره‌های مرجانی است که ماهی‌های استوایی می‌درخشند. همچنین فرصت های زیادی برای غواصی، غواصی، کایاک سواری و پیاده روی در جنگل های بارانی وجود دارد.

اگرچه این جزیره دومین جزیره بزرگ اوکیناوا است، اما کمتر از دو هزار نفر در اینجا زندگی می کنند که بیشتر آنها در امتداد نوارهای توسعه نیافته در سواحل شمالی و جنوبی هستند. کشتی‌ها از ایشیگاکی به دو بندر در جزیره می‌روند: ŌHARA (大原) در جنوب و UEHARA (上原) در شمال. دومی مکان بهتری برای رفتن است زیرا به جاذبه‌های دیدنی اصلی Iriomote نزدیک‌تر است و وسیع‌ترین طیف اقامتی را ارائه می‌دهد.

 

ایشیگاکی-جیما

زندگی یایما حول محور ایشیگاکی جیما (石垣島)، مرکز حمل و نقل اصلی و مرکز جمعیت جزیره می چرخد. اکثر مسافران خود را در اینجا قرار می دهند و از گزینه های اقامتی و غذاخوری عالی که در ISHIGAKI (石垣) یافت می شود، استفاده می کنند، تنها سکونتگاه Yaeyama به اندازه کافی بزرگ است که توصیف آن را به عنوان یک شهر تضمین می کند. بقیه جزیره منظره‌ای عمدتاً روستایی و کوهستانی است که با شبه‌جزیره‌های صخره‌ای، سواحل خیره‌کننده و صخره‌های به راحتی قابل دسترسی است، در حالی که فضای داخلی آن با دیوارهای زیبای سنگی که به صورت دستی روی هم چیده شده‌اند که نام ایشیگاکی را به آن داده‌اند، تزیین شده است.

 

تاکتومی جیما

درست قبل از ساعت شش هر شب، جزیره کوچک تاکتومی جیما (竹富島) دستخوش تحولی عمیق و جادویی می شود. این زمان آخرین کشتی بازگشت به Ishigaki-jima است – پس از آن، شما در حال سکون هستید، اما مکان‌های بهتری برای گیر کردن وجود ندارد. با عرض کمی بیش از 1 کیلومتر و محل زندگی کمتر از سیصد نفر، جمعیت جزیره در طول روز افزایش می یابد و مردم مشتاق دیدن خانه های سنتی آن، سوار شدن بر گاری های بوفالو و جستجوی سواحل شنی دوست داشتنی برای یافتن صدف های ستاره ای شکل معروف هستند. وقتی مسافران یک روزه با خیال راحت به ایشیگاکی بازگردند، کسانی که انتخاب کرده‌اند در آنجا بمانند، تاکتومی را تقریباً برای خود خواهند داشت – می‌توان ساعت‌ها در مسیرهای خاکی آن بدون دیدن روحی قدم زد.

تنها یک روستا در تاکتومی وجود دارد – که به آن تاکتومی (竹富) نیز می‌گویند – و زیبایی است. تقریباً تمام خانه‌های آن به سبک خانه‌های ییلاقی سنتی با سقف‌های سرامیک با سرامیک‌های سفالی ساخته شده‌اند که تاج‌گذاری آن با شیشایی با چشمان حشره‌ای است. اطراف آن‌ها دیوارهای صخره‌ای پوشیده شده با گل هبیسکوس و بوگنویل وجود دارد: این‌ها همان ایشیگاکی‌هایی هستند که نام یک جزیره همسایه خاص را به آن داده‌اند، با این حال این روزها در تاکتومی بسیار رایج‌تر شده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *