طعم های اصیل ایرانی را از این غذاها بچشید!
10 مورد از زیباترین شگفتی های طبیعی ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
10 مورد از زیباترین شگفتی های طبیعی ایران
۱۴۰۰-۰۵-۱۱
بهترین نقاط کوله‌گردی در ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
بهترین نقاط کوله‌گردی در ایران
۱۴۰۰-۰۵-۱۱

طعم های اصیل ایرانی را از این غذاها بچشید!

وقتی صحبت از آشپزی ایرانی به میان می آید، مطمئناً کابو اولین چیزی است که به ذهن می آید، اما این نمی تواند به منزله تجربه غذایی در ایران باشد. طیف گسترده ای از غذاها، اغلب با تنوع محلی، و طعم ها متمایز است. از سفره های پخته شده تا کمال گرفته تا برنج زعفرانی معطر، فرهنگ سفر، لذیذترین غذاها را برای طعم دادن به طعم های سنتی ایرانی ارائه می دهد. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون محبوبترین غذاهای ایرانی را بررسی میکنیم.

فسنجون

فسنجون غذایی است که ممکن است اشتها آور به نظر نرسد، اما طعم شگفت انگیزی دارد، معجونی از رب انار و گردوی ریز آسیاب شده با کوفته، مرغ یا اردک است. خوردن یک لقمه گوشت کاملاً لطیف و پوشیده از سس تارت نه تنها خوردن یکی از دوست داشتنی ترین خورش های ایرانی بلکه طعم میراث ایرانی است. و نگران لایه ای از روغن نباشید که ممکن است روی آن نشسته باشد-این روغن از گردو برای قلب مفید است.

قرمه سبزی

این غذا دارای سبزیجات برگ دار و سبزیجات فراوان است، جایی که نام خود را از آنجا گرفته است. گوشت گاو و پیاز را قبل از افزودن سبزیجات تفت دهید – پیازچه، جعفری، شنبلیله، اسفناج، شوید و مرزه. لوبیا کلیه رنگی را نشان می دهد و آهک های خشک شده یک اسیدیته را افزایش می دهند. غورمه سبزی، که بر روی تخت برنج زعفرانی بخارپز سرو می شود، یک غذای راحت ایرانی مورد علاقه است.
گیاهان، لوبیا قرمز و آهک کامل خشک شده، قورمه سبزی را مورد علاقه

آلبالوپلو

آلبالو، آلبالو در تابستان شکوفا می شود و تازه یا به صورت میوه خشک، مربا یا چرم میوه مصرف می شود. این گیلاس های ترش را در شکر می جوشانند تا شکسته شوند و سپس در برنج زعفرانی با مرغ یا کوفته برای آن ترکیب شیرین و نمکی لایه لایه قرار می گیرند. کسانی که دندان شیرین قوی تری دارند می توانند شکر اضافی روی آن بپاشند.

خورشت به آلو

خورشت بهعلو جشنواره ای از طعم و بافت است. مواد اصلی آن، (بِه) و آلو (آلو خشک با گودال)، با مرغ یا گوشت گاو مخلوط می شوند. ایرانیان از طرفداران اصلی آلو خشک هستند و افزودن آنها به این خورش تنها یکی از موارد استفاده آنهاست. شبیه به آلبالو ، میوه میوه دیگری است که معمولاً در مربا، و در این مورد، در یک برنج خوش طعم استفاده می شود. بهترین آن یک نسخه خانگی است که مخصوصاً در یک روز سرد زمستانی به آن سر می زند. به این غذای خوش طعم شیرین و آلو می افزاید.

مرصع پلو

مرصع پلو یا برنج نگین دار نام خود را از آجیل ها و انواع توت های رنگارنگی که در بالا می درخشد، گرفته است. زعفران به رنگ زرد اضافه می کند، در حالی که پسته و بادام خرد شده، پوست نارنجی خرد شده، زرشک و کشمش ظاهر این برنج را نشان می دهد که در همه چیز از زمرد تا یاقوت غرق شده است. مرصع پلو که با مرغ سرو می شود، قطعاً نگین تاج و سلطنتی ترین غذاهای برنج است.
مرصع پلو به دلیل روکش های نگین مانند نامگذاری شده است.

چلو کباب

کبوب را می توان غذای ملی ایران دانست، انواع مختلفی مانند کوبیده (گوشت گاو یا گوسفند چرخ کرده)، چنجه (استیک مکعبی)، برگ (فیله مینیون پهن) یا مرغ و با یک بشقاب چلو، برنج سفید ساده سرو می شود. این ماده اصلی معطر افسانه ای دارای کمی برنج آغشته به زعفران برای رنگ و طعم و یک تکه کره برای مخلوط کردن است تا جایی که ممکن است کرکی باشد. گوشت و برنج را در آخر با سماق برای نیش تند می زنند و با پیاز خام و گیاهان تازه سرو می کنند.

برگ کباب با گوجه فرنگی کبابی سرو می شود.

ته دیگ

ته دیگ ممکن است یک غذا به خودی خود نباشد ، اما مطمئناً در مرکز میز قرار می گیرد. به معنای واقعی کلمه “ته دیگ” ، تدیگ پوسته برنج است که به ته دیگ می چسبد. این دوست داشتنی ترین قسمت برنج ، این انحطاط ترد ، بیشترین خواسته (و درگیری) است و اولین چیزی که به پایان رسید. در سنتی ترین شکل آن ، این فقط برنج پوسته است ، اما سیب زمینی های نازک یا نان لواش نیز چرب شده و قبل از افزودن برنج در انتهای قابلمه قرار می گیرند تا انواع مورد علاقه مردم ایجاد شود.

دیزی سنگی

دیزی سنگی یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی ، خورشت گوسفند ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی و حبوبات مختلف است که در یک گلدان سفالی با یک توده چربی پخته می شوند. مایع را در یک کاسه ریخته و با تکه های نان خرد شده میل کنید. در همین حال ، تکه های باقی مانده با هم (با چربی یا بدون چربی) در قابلمه له می شوند ، روی نان تخت پهن می کنند و همراه با سبزیجات ترشی ، پیاز و/یا گیاهان تازه می خورند. هیچ سفری به ایران بدون امتحان این سفر کامل نمی شود.
دیزی در قابلمه سفالی پخته و سرو می شود.

خورشت قیمه

خورشت قیمه شامل لپه، تکه های کوچک گوشت گاو (تأکید بر کوچک) (لازم به ذکر است قیمه یعنی گوشتی که به پهنا و کوچک بریده شده باشد.) و آهک خشک شده کامل است که با جوز هندی و دارچین پخته شده و روی آن سیب زمینی سرخ کرده سرخ کرده است. برخی حتی دوست دارند بادمجان را نیز در بر بگیرند و این غذا را به قیمه بادمجان تبدیل کنند. قیمه که معمولاً در جشنواره های مذهبی به عنوان هدیه خیریه سرو می شود، مطمئناً شکم شما را در هر زمان ارضا می کند.
غیمه اغلب در جشن های مذهبی سرو می شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *