معرفی غذا برای کسانی که پوست های چرب دارند:بایدها و نبایدها
10 غذایی که باعث ایجاد جوش میشود را میشناسید؟
10 غذایی که باعث ایجاد جوش میشود را میشناسید؟
۱۳۹۹-۰۹-۱۹
25 غذای عالی برای داشتن پوستی سالم
25 غذای عالی برای داشتن پوستی سالم
۱۳۹۹-۰۹-۱۹

معرفی غذا برای کسانی که پوست های چرب دارند:بایدها و نبایدها

آه ، خطرات داشتن پوست چرب! هر روز صبح ، مقدار کافی روغن روی منطقه T شما وجود دارد که می توانید سیب زمینی سرخ کرده را سرخ کنید. (ناخالص ، من می دانم! اما این چیزی است که اکثر ما با پوست چرب از آن عبور می کنیم.)

اما آیا تاکنون این ضرب المثل را شنیده اید: “شما همان چیزی هستید که می خورید”؟ بله ، خانم ها ، درست است. آنچه می خورید به طور مستقیم بر روی پوست شما تأثیر می گذارد. نه تنها پوست شما را چرب می کند ، بلکه منجر به بروز موضوعات پوستی مانند آکنه ، بزرگ شدن منافذ پوست ، جوش های سر سفید و جوش های سرسیاه می شود. اما ، خبر خوب این است که ، با انجام فقط چند تغییر و پیروی از یک رژیم غذایی و مجموعه ای از مواد غذایی برای پوست چرب ، می توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کنید. در اینجا ، من غذاهایی را برای خوردن و اجتناب از آنها برای پوست چرب که به کنترل ترشح روغن از غدد چربی شما کمک می کند ، ذکر کرده ایم.

بهترین غذاها برای پوست چرب

1. خیار

خیارها 95.23 گرم آب در هر 100 گرم دارند. یعنی بیشتر آنها از آب تشکیل شده اند. همانطور که همه ما می دانیم ، آبرسانی برای پوست خوب بسیار مهم است. آب سموم بدن شما را دفع می کند و ترشح مناسب هورمون ها را تسهیل می کند. علاوه بر این ، خیار دارای محتوای آنتی اکسیدان بالایی است که برای پوست خوب ضروری است. آنها همچنین ضد التهاب هستند ، که به کاهش آکنه کمک می کند.

2. غلات کامل

مصرف غلات کامل به جای کربوهیدرات های فرآوری شده باعث بهبود بافت پوست و بهبود چهره شما می شود. همیشه غذاهایی را انتخاب کنید که حداقل فرآوری شده اند – به عنوان مثال ، نان گندم سبوس دار را به جای نان سفید انتخاب کنید. غذاهایی مانند گندم سیاه کامل حاوی آنتی اکسیدان روتین هستند که به جلوگیری از آسیب پوستی مربوط به التهاب کمک می کند. جوانه گندم حاوی بیوتین ، یک ویتامین B است که به پردازش چربی ها کمک می کند. اگر سطح بیوتین در بدن شما کم باشد ، پوست شما خشک ، خارش دار و پوسته پوسته می شود.

غذاهای سرشار از فیبر ، مانند جو دو سر و برنج قهوه ای ، به از بین بردن سموم بدن کمک می کند ، پوست ، مو و سلامتی شما را بهتر می کند. فیبر می تواند به مقابله با یبوست کمک کند ، که منجر به عدم تعادل در بدن می شود و عامل اصلی مسدود شدن منافذ، آکنه و سایر مشکلات پوستی است.

 

3. آجیل

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای پوستی شفاف و سالم ضروری است. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند و به بهبود بافت پوست کمک می کنند. اما مراقب باشید ، بسیاری از آنها را مصرف نکنید ، در غیر این صورت ممکن است اثرات معکوس بر روی پوست شما داشته باشند. آن را به تعداد انگشتان دست در روز محدود کنید (باید در مشت باشد) یا کمتر.

غذاهایی مانند لوبیای سویا ، آووکادو ، آجیل ، ماهی قزل آلا و ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای پوست بسیار عالی هستند. اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهاب هستند و در تنظیم التهاب سیستمیک نقش دارند. افزایش چربی های غذایی امگا 3 باعث بهبودی پوست می شود. مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب می شود و ممکن است با کاهش فاکتور رشد انسولین مانند (IGF-1) و جلوگیری از هایپرکراتینه شدن فولیکول های چربی ، خطر آکنه و سایر مشکلات پوستی را کاهش دهد.

 

4. موز

12 فرمول آلوئه ورا برای انواع پوست صورت

12 فرمول آلوئه ورا برای انواع پوست صورت

موز حاوی ویتامین E ، فسفات و پتاسیم است که سلامت پوست را تقویت می کند. آنها همچنین سم زدایی کننده شگفت انگیزی هستند. خوردن یک موز در روز می تواند به کاهش منافذ کمک کند ، که مانع از ورود خاک به آنها می شود.

 

5. آووکادو

یکی دیگر از میوه های عالی برای داشتن پوست سالم آووکادو است. این ماده حاوی اسیدهای چرب است که برای پوست بسیار سالم است و از ترشح روغن اضافی از غدد چربی جلوگیری می کند. این منبع بزرگی از کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدان مانند آلفا کاروتن ، بتا-کریپتوکسانتین ، بتاکاروتن ، زئاکسانتین و لوتئین است. مقادیر کافی کاروتنوئید در رژیم غذایی باعث بهبود تراکم ، ضخامت ، رنگ و بافت پوست می شود.

 

6. اسفناج

سبزیجات سبز مانند اسفناج ، کلم پیچ و کلم بروکلی فاقد هرگونه روغن هستند. آنها سرشار از فیبر هستند ، همانطور که قبلاً اشاره کردم ، به پاکسازی پوست و تنظیم تولید روغن کمک می کند. یک فنجان اسفناج حاوی حدود 164 گرم آب است. پوست شما برای سالم ماندن به آب نیاز دارد. بدون آب کافی ، کمبود آب ، خشک ، تنش و پوسته پوسته شدن پیدا می کند و ممکن است غدد چربی شما در تلاش برای مقابله با این بیماری دچار بیش از حد شوند و در نتیجه پوست چرب ایجاد شود.

کلم بروکلی نیز یک غذای فوق العاده است. این ویتامین C ، منیزیم و ویتامین A دارد که از انسداد منافذ پوستی جلوگیری می کند. همچنین ضد التهاب است و پوست را تسکین می دهد. این به کنترل تولید روغن کمک می کند ، که خطر آکنه و سایر مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

6. عدس و نبض

عدس غنی از مواد مغذی است. مصرف منظم آنها در مقادیر مناسب می تواند به کنترل تولید روغن ، تسهیل شفافیت پوست کمک کند. نبض ها نیز تولید روغن در بدن را کنترل می کنند. آنها حاوی اسیدهای آمینه هستند که در صورت مصرف قند تجزیه نمی شوند و این باعث ترشح روغن می شود.

 

7. پرتقال

مرکبات مانند پرتقال و لیمو حاوی ویتامین C هستند که برای پوست شگفت آور است. آنها همچنین حاوی عوامل سم زدایی هستند که روغن اضافی پوست شما را دفع می کنند و باعث سلامت آن می شوند. روغن های طبیعی موجود در پرتقال به مرطوب سازی پوست کمک می کنند. آنها همچنین حاوی اسید سیتریک هستند که به خشک شدن آکنه کمک می کند و باعث بهبود بافت پوست می شود.

از طرف دیگر ، لیمو به دفع سموم از بدن کمک کرده و عملکرد سالم کبد را که باعث شفافیت و لطافت پوست می شود ، تسهیل می کند.

 

8. شکلات تیره

بالاخره چیزی که می خواستید بشنوید! بله ، شما می توانید شکلات تلخ داشته باشید – شما فقط باید مقداری کنترل قسمت را تمرین کنید. شکلات تلخ نه تنها جالب توجه است بلکه با کنترل تولید روغن در پوست نیز در جلوگیری از التهاب آکنه به خوبی عمل می کند.

 

9. آب نارگیل

آب نارگیل برای آبرسانی پوست بسیار مناسب است. به تمیز و لطیف نگه داشتن پوست کمک کرده و از پارگی ، آکنه و لکه های پوستی جلوگیری می کند. منبع خوبی از ویتامین C ، ریبوفلاوین و کلسیم است و حاوی مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و منگنز است.

 

10. آب لیمو

7 روش ساده استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان آکنه

7 روش ساده استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان آکنه

آب لیمو به دفع سموم از بدن کمک کرده و عملکرد سالم کبد را که باعث شفافیت و لطافت پوست می شود ، تسهیل می کند. ویتامین C موجود در لیمو به جوان سازی پوست کمک می کند و از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری می کند. مصرف منظم آب لیمو تازه می تواند آکنه ، جوش های سرسیاه ، و همه این عفونت های پوستی را درمان کند و تولید روغن را کنترل کند.

حالا که دانستیم چه چیزهایی را باید مصرف کنیم ، بیایید نگاهی بیندازیم به تمام غذاهایی که نباید کاملاً بخوریم.

 

غذاهایی که باید برای پوست چرب خودداری کنید

اینها به معنای واقعی کلمه بدترین مواد غذایی برای پوست چرب هستند زیرا باعث افزایش تولید چربی در پوست می شوند. تا حد امکان از آنها پرهیز کنید.

 

1. محصولات لبنی

ممکن است قسمت بزرگی از رژیم شما باشد ، اما تأثیر منفی روی پوست شما می گذارد ، به خصوص اگر چرب باشد. آنها دارای مقادیر زیادی هورمون (مانند تستوسترون) هستند که غدد چربی پوست را تحریک می کنند و آن را چرب و چرب می کنند.

 

2. کافئین

قهوه و چای می تواند بدن شما را بی آب کند. این ممکن است منجر به تولید روغن اضافی ، ایجاد آکنه و جوش شود. [برای اطلاعات بیشتر میتوانید این مقاله را بخوانید: آیا قهوه باعث ایجاد جوش می شود؟ ]

 

3. کربوهیدرات های تصفیه شده

غلات تصفیه شده مانند ماکارونی سفید ، آرد سفید (مایدا) ، غذای ناخواسته و آب میوه های فرآوری شده می توانند به پوست شما آسیب برسانند زیرا باعث افزایش سطح قند خون می شود و تولید روغن را به بیش از حد می رساند.

 

4. چربی های التهابی (چربی های اشباع و چربی های ترانس)

این یکی بی فکر است. اگر پوست چربی دارید از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید. مصرف مقدار زیادی چربی اشباع می تواند باعث افزایش التهاب در پوست شود که منجر به تولید بیش از حد روغن می شود. از گوشت قرمز مانند گوشت بره ، سوسیس ، گوشت گاو و بیکن و همچنین پیتزا ، کره ، خامه ، پنیر ، کیک و شیرینی ها خودداری کنید.

چربی های ترانس برای پوست شما نیز بسیار مضر هستند. وقتی روغن فرآیند سخت شدن به نام هیدروژناسیون (که به آن چربی های هیدروژنه نیز گفته می شود) را طی می کند ، تشکیل می شوند. چربی های ترانس در بیشتر غذاهای فرآوری شده یافت می شود. بنابراین ، قبل از خرید برچسب ها را بررسی کنید.

 

5. قندهای اضافه شده

مصرف قند باعث افزایش سطح قند خون می شود. این امر منجر به تولید انسولین بیشتر می شود که به نوبه خود باعث تولید روغن بیشتر غدد می شود. این منجر به چربی پوست و آکنه می شود. از مصرف کیک ، کلوچه ، مربا ، شیرینی و شیرینی و همچنین غلات ، میله های غلات ، کراکر و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. قندهای طبیعی را که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد ، به میزان متوسط مصرف کنید.

 

6. تنقلات شور

نمک اضافی می تواند منجر به احتباس آب و التهاب شود. همچنین در تلاش برای مقابله با کم آبی بدن ناشی از نمک ، می تواند باعث افزایش سطح چربی پوست شود. از ترشی ، آجیل نمک ، ترد ، سس ، سس سالاد ، سوپ های فروشگاهی ، گوشت و بیکن ، چیپس و کراکر پرهیز کنید.

 

7. الکل

الکل بدن را کم آب می کند ، که باعث می شود پوست روغن بیشتری تولید کند تا بتواند آن را جبران کند. این اغلب منجر به جوش و آکنه می شود.

 

8. گوشت های چرب

گوشت حاوی مقادیر بسیار بالایی سدیم است که منجر به احتباس آب می شود. این باعث التهاب و چربی و در نتیجه پوست فوق العاده چرب می شود.

 

9. غذاهای تند

غذاهای پرادویه به راحتی هضم نمی شوند و مصرف ادویه های اضافی می تواند سموم را در بدن ایجاد کند. چیلیس می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کند ، که می تواند پوست را چرب کرده و جوش های زیادی ایجاد کند – به خصوص اگر مستعد ابتلا به آن هستید. اگر پوست چربی دارید ، بیشتر سوپ و سالاد مصرف کنید.

صبر کن! چیزهای بیشتری برای آوردن هست! نگاهی به این نکات بیندازید ، که کاملا باعث تغییر بازی چربی پوست شما می شود. اینها را مرتباً تمرین کنید تا پوستی صاف و درخشان بدست آورید.

 

نکات اضافی

10 غذایی که باعث ایجاد جوش میشود را میشناسید؟

10 غذایی که باعث ایجاد جوش میشود را میشناسید؟

در اینجا چند نکته آورده شده است که اگر پوست چربی دارید به درد شما می خورد.

  • برای شستن صورت خود از صابون استفاده نکنید. شستشوی صورت با روغن را ترجیح دهید.
  • از کاغذهای بلات استفاده کنید.
  • برای کنترل چربی صورت ، داروهای طبیعی مانند عسل و خاک رس را امتحان کنید.
  • به طور منظم تمرین کنید.
  • یوگا را امتحان کنید – این هورمون ها را متعادل می کند.
  • پوست خود را با مالش دادن بیش از حد یا شستن آن چند بار در روز برای مبارزه با چربی مجازات نکنید.

این پایان دنیا نیست ، خانمها. آنچه در دهان شما قرار دارد را زیر نظر داشته باشید و به طور قطع نتایج را خواهید دید. هر چند وقت بگذارید. انتظار نمی رود یک شبه نتایج را ببینید. اما دو هفته خوب غذا خوردن ، و شما شروع به دیدن تفاوت خواهید کرد. به پوست خود مقداری TLC بدهید و این باعث بازگشت شما می شود. آیا فکر می کنید که باید در این مقاله غذاهایی برای جلوگیری از آکنه و پوست چرب وجود داشته باشد؟ در زیر نظر دهید و به من اطلاع دهید

 

منبع

Comments are closed.